Pagina 1 din 1
Presiune pe rampa de alimentare de la 1.6 FAP HDI!
Scris: Mie 26-Apr-2006 13:44
de regedit
Stie cineva sa imi spuna care este presiunea dezvoltata pe rampa comuna de la motorul diesel 1.6 FAP de 110hp? cineva mi-a explicat ca la golf sistemul de pompe duze depaste 2000 dar mie mi se pare destul de mult. din cate stiu eu in "common rail" italienii cu jtd-urile sunt tatici si de aceea as fi interesat sa aflu mai multe detalii.
multumesc,
Scris: Mie 26-Apr-2006 13:57
de george
Dupa cite stiu eu la Golf nu e cu rampa comuna...
Scris: Mie 26-Apr-2006 14:04
de paco
1600 de bari?
Parca asa ceva.
Scris: Mie 26-Apr-2006 14:37
de regedit
george scrie:Dupa cite stiu eu la Golf nu e cu rampa comuna...
are pompe duze adica pe fiecare injector e si pompa proprie. merci paco - deci se pare ca daca informatia ca golf are intr-adevar peste 2000 - asta face o injectie cu presiune mult mai mare
Scris: Mie 26-Apr-2006 14:43
de paco
Nu cred ca are importanta cate presiune face Golful in comparatie cu HDI-ul.
VW merge pe acest principiu, dar BMW sau Mercedes au tot rampa comuna si cred ca stiu ce fac!
Rampa comuna inseamna zgomot mai mic si, se pare, si consum nitel mai mic. Dar diferentele sunt nesemnificative.
Scris: Mie 26-Apr-2006 18:25
de MUGUREL PIRSCOVEANU
La Tdi se obtin cu ajutorul sitemului pompa -diuza peste 2000 bari.
La Common Rail (HDI, CDI, etc)sunt suficiente 1650 bari.
Diferenta consta in faptul ca la un Common Rail poti sa obtii trei faze de injectie (pentru ca este o rampa comuna in care sta presiunea, si injectorul este comandat integral electronic), iar la TDi nu se poate decat una singura (datorita axului cu came care impinge practic sistemul pompa-diuza la fiecare ciclu motor.
Astfel Prima faza de injectie (precombustie) realizeaza o aducere a temperaturii amestecului apropiata de temperatura de autoaprindere ( si stimati telespectatori:EVITA ZDRANGANEALA SPECIFICA DE LA CELELALTE DIESELURI!) apoi urmeaza injectia propriuzisa la care deja 1650 de bari in regim maxim este mult ( ca o constatare pe tester se obtine aceasta presiune numai cand se foloseste acceleratia in mod prelungit) si a treia faza este destinata poluarii si inca o data reduce vibratia pistonului.
Poate de aceea senzatia de putere este mai proeminenta la TDi in comparatie cu Hdi-ul, dar credeti-ma ca orice uzura din sistemul pompa-diuza este mai dureroasa financiar decat toate problemele de la HDi. Si inca o chestie: ax cu came- injectoare mecanice- pompe de presiune ridicata, etc... Fiabilitate?
Scris: Joi 27-Apr-2006 09:45
de regedit
multumiri specialistului pentru exemplificare.
Scris: Joi 27-Apr-2006 12:13
de george
VW va renunta incepind cu 2007 la sistemul de TDI si vor trece treptat pe rampa comuna. Pacat; asta inseamna ca in viitor motoarele lor nu vor mai suna ca un tractor.
Scris: Joi 27-Apr-2006 12:19
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Asa este!
Incepe din 2007 si se termina prin 2012.
Adica cine isi va cumpara un TDi pompa-diuza prin oct 2012 va trebui sa mai traga inca vreo 5 ani de el.
Adica inca vreo 10 ani de acum incolo vom mai discuta de zgomote de tractor!
Scris: Joi 27-Apr-2006 15:36
de COSTIN MUNTEANU
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:La Tdi se obtin cu ajutorul sitemului pompa -diuza peste 2000 bari.
La Common Rail (HDI, CDI, etc)sunt suficiente 1650 bari.
Diferenta consta in faptul ca la un Common Rail poti sa obtii trei faze de injectie (pentru ca este o rampa comuna in care sta presiunea, si injectorul este comandat integral electronic), iar la TDi nu se poate decat una singura (datorita axului cu came care impinge practic sistemul pompa-diuza la fiecare ciclu motor.
Astfel Prima faza de injectie (precombustie) realizeaza o aducere a temperaturii amestecului apropiata de temperatura de autoaprindere ( si stimati telespectatori:EVITA ZDRANGANEALA SPECIFICA DE LA CELELALTE DIESELURI!) apoi urmeaza injectia propriuzisa la care deja 1650 de bari in regim maxim este mult ( ca o constatare pe tester se obtine aceasta presiune numai cand se foloseste acceleratia in mod prelungit) si a treia faza este destinata poluarii si inca o data reduce vibratia pistonului.
sa inteleg ca cei care fac chiptuning maresc presiunea de la 1650 la 2000 - 2200?
Scris: Joi 27-Apr-2006 16:10
de MUGUREL PIRSCOVEANU
E vorba de presiunea din sistemul de alimentare cu motorina.
Aceasta presiune nu poate sa o mareasca nimeni este realizabila mecanic.
La tuning se umbla la supapa care deschide dirijarea aerului pe langa turbina. Adica cu cat tii mai mult inchisa supapa, cu atat se obtine o presiune mai mare de aer in admisie. Realizarea cip-ului se face practic prin comandarea electrovalvei de siguranta a turbinei (comandata de calculator si care foloseste vacuumul) sa mai ramana un pic pe ganduri si sa se umfle mai mult turbina!
D'aia sunt eu impotriva tuning-ului !
Aaaa.... se poate si mari debitul si fazele de injectie din injector. Dar presiunea de combustibil nu poate electronic sa o mareasca nimeni.
Scris: Vin 28-Apr-2006 07:35
de COSTIN MUNTEANU
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:E vorba de presiunea din sistemul de alimentare cu motorina.
Aceasta presiune nu poate sa o mareasca nimeni este realizabila mecanic.
La tuning se umbla la supapa care deschide dirijarea aerului pe langa turbina. Adica cu cat tii mai mult inchisa supapa, cu atat se obtine o presiune mai mare de aer in admisie. Realizarea cip-ului se face practic prin comandarea electrovalvei de siguranta a turbinei (comandata de calculator si care foloseste vacuumul) sa mai ramana un pic pe ganduri si sa se umfle mai mult turbina!
D'aia sunt eu impotriva tuning-ului !
Aaaa.... se poate si mari debitul si fazele de injectie din injector. Dar presiunea de combustibil nu poate electronic sa o mareasca nimeni.
banuiam ca am facut o confuzie intre presiunea de aer la admisie si debitul motorinei.
priceput, multumesc.
Scris: Vin 28-Apr-2006 13:56
de nicum
ca sa fiu putin offtopic si rautacios pe forumul vw e un anunt sticky: "Discutiile "versus" VAG/non-VAG NU mai sunt admise"
De ce oare

Cumva pentru ca motoarele TDI sint foarte bune, performante si fiabile si nu au rival?

Scris: Vin 28-Apr-2006 14:57
de regedit
n-am vrut sa starnesc nimic ...si nici nu sunt un complotist! tre sa reconosc ca sa nu ma depistati voi ulterior ca am fost posesorului unu golf2 diesel

- o masina deosebita dealtfel - pe care am vandut-o unui amic in favoarea unui c4 nou. acesta este singurul forum serios pe care sunt inregistrat. ma rog, regedit mai este si pe dacia club dar va sfatuiesc sa nu amintiti de acest user si nici de celebrul suport de sifoane - deja e de diverse. o zi buna!