Problema functionare Diesel

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Problema functionare Diesel

Mesajde vladd.alex » Vin 21-Feb-2014 16:51

Fum astazi la pornire, persistent, mers parca in 3 cilindri...Cand s-a incalzit a inceput sa mearga rotund...insa problema e ciudata rau, cred ca era de la EGR. L-am testat cu Lexia si se aude clic clac, deci actuatorul functioneaza. Pana se incalzeste motorul, daca accelerez si ma uit la procentajul de la EGR valve opening, sta deschis cam la 70 - 80 %, cand el normal ar trebui sa se inchida, treptat spre zero.

Doi la mana, priviti corecturile la injectoare. Ce parere aveti ?



Trei la mana, am sesizat ceva foarte ciudat. Turbo Pressure, 1 bar. Daca turez, ajunge la maxim 1,1 bari. Rareori 1,18. Nu cred ca e normal sa nu ridice presiunea la peste 2 bari, ci sa o pastreze aproximativ aceeasi cu cea atmosferica.

Ce parere aveti ? Sa fie senzorul de presiune turbo ? Poate influenta cantitatea de motorina injectata?


entionez ca nu ma astept la segmenti, pentru ca chiar si atunci cand era mult mai frig afara, porneam, direct rotund, nu scotea gram de fum. Ma gandesc la un injector care se blocheaza. Cand am facut operatiunea "pierderi ulei pe la chiulasa", si am scos injectoarele, 3 pareau mult mai noi, unul avea doar diuza "noua"...

Imagine

Imagine

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 21-Feb-2014 16:57

egr-ul pare ok dupa valoarea exprimata de debitmetru;
injectoarele in schimb... arata cam aiurea. in turatie ce se intampla cu corectiile?

daca zici ca porneste in 3... e clar ca e de la vreun injector, nu are nici o treaba cu egr. posibil si supapa, dar ma cam indoiesc.

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Vin 21-Feb-2014 18:00

In turatie tind corecturile sa se egalizeze, aproape perfect. Egr o fi bun, insa tubulatura dinspre el spre admisie e infundata rau cu calamina...Mi se pare presiunea prea mare daca dau jos busonul. Inteleg sa fie presiune acolo, mai scapa gaze in carter, dar parca la mine e prea mare. Daca accelerez, scade presiunea acolo, pentru ca, presupun, o aspira turbina de la epurator pe tubulatura admisiei. Sa ma pregatesc de o segmentare ?

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Sâm 22-Feb-2014 14:37

Update: Am demontat galeria de admisie complet, am curatat-o, era imbaxita pana la refuz. Apoi am demontat EGR si tubulatura, am curatat tot, acum e curat. Aceleasi simptome! Cand e rece merge rau, da din cap. Gaze de carter daca scot buson sunt mult prea mari. Presiune mult prea mare. Nu ma gandesc la nimic altceva decat segment spart la un cilindru. Ritmul cum ies gazele de carter ma duce cu gandul la faptul ca nu e uzura deloc uniforma, pierde si nu aprinde corect intr-un cilindru.

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 23-Feb-2014 06:24

Daca isi revine cat de cat la cald atunci segmentul nu este rupt este numai blocat pe canalul pistonului, din aceasta cauza nu mai este elastic si nu asigura etansarea la rece. Cel mai bine ar fi sa faci un test de compresie cu motorul rece si atunci o sa stii daca te apuci de desfacut sau nu.
MESERIAS

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Dum 23-Feb-2014 08:43

Multumesc! Vineri ĂŽncerc, nu am idee pe unde sa montez mufa de la compresometru...la bujii e foarte dificil accesul fiind in spatele motorului. Iar la injectoare nu stiu daca are tipul respectiv mufĂŁ conica. Cu mufĂŁ scoasĂŁ la pompa e ok?

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Dum 23-Feb-2014 10:07

Valoarea raportului de comprimare data de manualul masinii e 18. Cu un calcul empiric in functie de acest epsilon, presiunea pe cilindru de raportat in vederea efectuarii unui test de compresie ar iesi ~25 bar.

A mai efectuat cineva acest test de compresie? Cam ce valori v-au iesit ? Multumesc.

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Dum 23-Feb-2014 12:01

Am realizat azi cateva filmari ca sa vedeti exact cum face.

Prima, pornire la rece, a dat putin din cap, dupa care s-a egalizat, fum pe esapament in limite normale...Gaze pe la busonul de ulei in limitele normale.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=shSAimr94b4[/youtube]

A doua filmare, functionare dupa 2 minute. Deodata, gaze pe esapament albastre, urat. Motorul da din cap. Incep sa apara gaza din ce in ce mai mult pe la buson. Nu doar presiune, ci si gaze. Se observa in filmare aa treia.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KexBZjWmFfw[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AshDzEZ8ffw[/youtube]

Ce parere aveti ?

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Dum 23-Feb-2014 15:36

Dupa ce am vazut filmarile video inclin sa cred ca nu ai probleme cu injectia si nici cu segmenti de pe pistoane, deoarece da fum dupa ce se incalzeste putin (eu cred ca e mai mult abur ) banuiesc ca ai garnitura de chiuloasa arsa. Spune-ne daca antigelul din vasul de expasiune si-a modificat culoarea, daca ascazut nivelul, sau daca sufla compresie in borcan.
MESERIAS

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Dum 23-Feb-2014 18:22

Antigel roz perfect, presiune in vas nu, de suflat nu sufla deloc in borcan. Nu e garnitura....

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Lun 24-Feb-2014 09:12

ce vroiam sa mai intreb: masina are cumva filtru de particule?
MESERIAS

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Lun 24-Feb-2014 09:55

Nu are FAP..

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Mesajde gropitzabogdan » Lun 24-Feb-2014 13:48

Uite aici un filmulet cand am avut eu probleme cu motorul. (Tremura motorul si se simtea in toata masina,lipsa putere,la cald nu pornea deloc.)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ymVh352K5N0[/youtube]
Din cate imi amintesc aveam probleme cu compresia pe injectorul 1, chiloasa trebuia rectificata, turbo era terminat si 2 injectoare schimbate.

In concluzie, am cumparat un motor second.
Faci testul de compresie si macar sti ce ai de facut. Sper sa fie ceva relativ simplu sa nu fie nevoie sa desfaci motorul.

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Lun 24-Feb-2014 16:40

Nu aveti idee pe unde e mai facil de facut testul de compresie la acest motor ? 1.6 hdi 9hx

ainspe
pasionat
Mesaje: 125
Membru din: Vin 24-Iun-2011 14:14
Localitate: București

Mesajde ainspe » Mar 11-Mar-2014 22:44

Salut,

Eu sunt posesorul unui c5 1.6hdi 92cp din decembrie si pana acum 1 saptamana am avut aceeasi problema. Porneam masina, mergea 1 minut cum trebuie apoi incepea sa se ingatuie motorul de parca dadea sa se opreasca si incepea sa scoata fum albastru care mirosea puternic a gaze. Am fost cu masina la service, injectoarele sunt perfecte, la mine problema a fost din cauza EGR-ului foarte murdar si plus 3 buji arse. Dupa reparatie simptomele au disparut, motorul este silentios, merge perfect. Mult noroc sa iti rezolvi problema cat mai rapid si sa te bucuri de masina :)
If I can make it here ,I can make it anywere .


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats