Pagina 1 din 2
Problema functionare Diesel
Scris: Vin 21-Feb-2014 16:51
de vladd.alex
Fum astazi la pornire, persistent, mers parca in 3 cilindri...Cand s-a incalzit a inceput sa mearga rotund...insa problema e ciudata rau, cred ca era de la EGR. L-am testat cu Lexia si se aude clic clac, deci actuatorul functioneaza. Pana se incalzeste motorul, daca accelerez si ma uit la procentajul de la EGR valve opening, sta deschis cam la 70 - 80 %, cand el normal ar trebui sa se inchida, treptat spre zero.
Doi la mana, priviti corecturile la injectoare. Ce parere aveti ?
Trei la mana, am sesizat ceva foarte ciudat. Turbo Pressure, 1 bar. Daca turez, ajunge la maxim 1,1 bari. Rareori 1,18. Nu cred ca e normal sa nu ridice presiunea la peste 2 bari, ci sa o pastreze aproximativ aceeasi cu cea atmosferica.
Ce parere aveti ? Sa fie senzorul de presiune turbo ? Poate influenta cantitatea de motorina injectata?
entionez ca nu ma astept la segmenti, pentru ca chiar si atunci cand era mult mai frig afara, porneam, direct rotund, nu scotea gram de fum. Ma gandesc la un injector care se blocheaza. Cand am facut operatiunea "pierderi ulei pe la chiulasa", si am scos injectoarele, 3 pareau mult mai noi, unul avea doar diuza "noua"...

Scris: Vin 21-Feb-2014 16:57
de dj01fad
egr-ul pare ok dupa valoarea exprimata de debitmetru;
injectoarele in schimb... arata cam aiurea. in turatie ce se intampla cu corectiile?
daca zici ca porneste in 3... e clar ca e de la vreun injector, nu are nici o treaba cu egr. posibil si supapa, dar ma cam indoiesc.
Scris: Vin 21-Feb-2014 18:00
de vladd.alex
In turatie tind corecturile sa se egalizeze, aproape perfect. Egr o fi bun, insa tubulatura dinspre el spre admisie e infundata rau cu calamina...Mi se pare presiunea prea mare daca dau jos busonul. Inteleg sa fie presiune acolo, mai scapa gaze in carter, dar parca la mine e prea mare. Daca accelerez, scade presiunea acolo, pentru ca, presupun, o aspira turbina de la epurator pe tubulatura admisiei. Sa ma pregatesc de o segmentare ?
Scris: Sâm 22-Feb-2014 14:37
de vladd.alex
Update: Am demontat galeria de admisie complet, am curatat-o, era imbaxita pana la refuz. Apoi am demontat EGR si tubulatura, am curatat tot, acum e curat. Aceleasi simptome! Cand e rece merge rau, da din cap. Gaze de carter daca scot buson sunt mult prea mari. Presiune mult prea mare. Nu ma gandesc la nimic altceva decat segment spart la un cilindru. Ritmul cum ies gazele de carter ma duce cu gandul la faptul ca nu e uzura deloc uniforma, pierde si nu aprinde corect intr-un cilindru.
Scris: Dum 23-Feb-2014 06:24
de PEDROS69
Daca isi revine cat de cat la cald atunci segmentul nu este rupt este numai blocat pe canalul pistonului, din aceasta cauza nu mai este elastic si nu asigura etansarea la rece. Cel mai bine ar fi sa faci un test de compresie cu motorul rece si atunci o sa stii daca te apuci de desfacut sau nu.
Scris: Dum 23-Feb-2014 08:43
de vladd.alex
Multumesc! Vineri ĂŽncerc, nu am idee pe unde sa montez mufa de la compresometru...la bujii e foarte dificil accesul fiind in spatele motorului. Iar la injectoare nu stiu daca are tipul respectiv mufĂŁ conica. Cu mufĂŁ scoasĂŁ la pompa e ok?
Scris: Dum 23-Feb-2014 10:07
de vladd.alex
Valoarea raportului de comprimare data de manualul masinii e 18. Cu un calcul empiric in functie de acest epsilon, presiunea pe cilindru de raportat in vederea efectuarii unui test de compresie ar iesi ~25 bar.
A mai efectuat cineva acest test de compresie? Cam ce valori v-au iesit ? Multumesc.
Scris: Dum 23-Feb-2014 12:01
de vladd.alex
Am realizat azi cateva filmari ca sa vedeti exact cum face.
Prima, pornire la rece, a dat putin din cap, dupa care s-a egalizat, fum pe esapament in limite normale...Gaze pe la busonul de ulei in limitele normale.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=shSAimr94b4[/youtube]
A doua filmare, functionare dupa 2 minute. Deodata, gaze pe esapament albastre, urat. Motorul da din cap. Incep sa apara gaza din ce in ce mai mult pe la buson. Nu doar presiune, ci si gaze. Se observa in filmare aa treia.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KexBZjWmFfw[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AshDzEZ8ffw[/youtube]
Ce parere aveti ?
Scris: Dum 23-Feb-2014 15:36
de PEDROS69
Dupa ce am vazut filmarile video inclin sa cred ca nu ai probleme cu injectia si nici cu segmenti de pe pistoane, deoarece da fum dupa ce se incalzeste putin (eu cred ca e mai mult abur ) banuiesc ca ai garnitura de chiuloasa arsa. Spune-ne daca antigelul din vasul de expasiune si-a modificat culoarea, daca ascazut nivelul, sau daca sufla compresie in borcan.
Scris: Dum 23-Feb-2014 18:22
de vladd.alex
Antigel roz perfect, presiune in vas nu, de suflat nu sufla deloc in borcan. Nu e garnitura....
Scris: Lun 24-Feb-2014 09:12
de PEDROS69
ce vroiam sa mai intreb: masina are cumva filtru de particule?
Scris: Lun 24-Feb-2014 09:55
de vladd.alex
Nu are FAP..
Scris: Lun 24-Feb-2014 13:48
de gropitzabogdan
Uite aici un filmulet cand am avut eu probleme cu motorul. (Tremura motorul si se simtea in toata masina,lipsa putere,la cald nu pornea deloc.)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ymVh352K5N0[/youtube]
Din cate imi amintesc aveam probleme cu compresia pe injectorul 1, chiloasa trebuia rectificata, turbo era terminat si 2 injectoare schimbate.
In concluzie, am cumparat un motor second.
Faci testul de compresie si macar sti ce ai de facut. Sper sa fie ceva relativ simplu sa nu fie nevoie sa desfaci motorul.
Scris: Lun 24-Feb-2014 16:40
de vladd.alex
Nu aveti idee pe unde e mai facil de facut testul de compresie la acest motor ? 1.6 hdi 9hx
Scris: Mar 11-Mar-2014 22:44
de ainspe
Salut,
Eu sunt posesorul unui c5 1.6hdi 92cp din decembrie si pana acum 1 saptamana am avut aceeasi problema. Porneam masina, mergea 1 minut cum trebuie apoi incepea sa se ingatuie motorul de parca dadea sa se opreasca si incepea sa scoata fum albastru care mirosea puternic a gaze. Am fost cu masina la service, injectoarele sunt perfecte, la mine problema a fost din cauza EGR-ului foarte murdar si plus 3 buji arse. Dupa reparatie simptomele au disparut, motorul este silentios, merge perfect. Mult noroc sa iti rezolvi problema cat mai rapid si sa te bucuri de masina
