Pagina 1 din 4

va fuge spatele in curbe?

Scris: Lun 22-Mai-2006 08:57
de redbeben
salutare!
am facut deja 10000 km cu el si s-au mai lasat amortizoarele (nu imi mai clantane dintii in gura la fiecare groapa) dar e ceva in neregula cred?
:roll:

hai ca iarna daca intram mai tare in curbe fugea spatele (ca de e mai usor) o scoteam repede din derapaj dar acum am mers la sibiu si pe niste serpentine am trecut in viraj peste niste denivelari(de smoala cred)
mai mari (cam de 5 cm inaltime si aprox.20 cm latime) si mi-a fugit spatele rau de tot de m-am si speriat si am crezut k o dau in pomi :lol:
chiar nu ma asteptam la reactia asta(aveam cam 70 la ora si nu era cine stie ce curba :wink:

mai tarziu un pic povestea s-a repetat la niste sentulete peste care am trecut
oare un focus nou cu punte spate independenta face la fel? :shock:

are careva idee de ce fuge asa de spate si eventual dati-mi si mie un sfat de abordare a virajelor (ceva mai tehnic) :twisted:

oricum trebuie sa imi schimb gumele cu unele de vara k astea de pe ea-s naspa

salutari cu farul

Scris: Lun 22-Mai-2006 10:42
de george
Se poate sa fie de la cauciucuri. Eu am incercat sa rup aderenta pe curbe, de curiozitate ca sa vad cum functioneaza ESP-ul. Pot sa-ti spun ca mi-a fost aproape imposibil: masina se aseaza foarte bine si alunega greu de tot. Daca nu se "linisteste" dupa ce ii schimbi cauciucurile trebuie neaparat sa-ti faci o verificare.

Scris: Lun 22-Mai-2006 10:46
de regedit
faptul ca "s-au lasat" amortizoarele nu e chiar de bine. poate chiar "s-au dus" combinatia amortizoare, pneuri este critica pentru stabilitatea masinii. desi constructiv c4 are o plaforma mai veche mie nu mi se pare ca masina sta prost pe viraje in viteza. chiar din contra.

pentru a suplini minusul lipsei suspensiei independente c4 a fost rigidizat la maxim si totusi dpdv al confortului eu nu ma plang. in plus au optat standard pentru jante cu diametru mare si gume cu balon mic care se deformeaza foarte putin in virajele in forta si asigura astfel o stabilitate marita.

in situatia ta la 10.000km mai ales daca te-ai suit pe frane cu ea, alea nu mai sunt cauciucuri sa faci multe fente cu ele. in functie de stilul de franare si rulare stiu oameni care in 8000km cojesc bridgstone. combinat si cu inmuierea suspensiilor poate duce la o astfel de situatie.

ce mi s-a parut personal o curiozitate imensa la al meu coupe este faptul ca masina se aseaza mult mai bine in viraje in forta cand spatele este gol decat plin. este foarte atipic pentru masini cu motor/tractiune spate care in mod normal ar trebui sa fie ajutate de o apasare pe spate data de kg in plus. c4 coupe se pare ca este construit sa mearga gol, si asta e o chestie foarte interesanta. in continuare, e doar o parere personala. eventual un post din partea d-lui mugurel care sigur stie mai multe ar mai dezlega din mistere.

drum bun si liber

Scris: Lun 22-Mai-2006 14:27
de Arise
Dupa patania de asta iarna, am mai avut o singura data ocazia sa fiu "surprins" de comportamentul masinii.
Si asta nu in curbe...

Eram pe DN1, cred 100-110km/h, am franat BRUSC (da' brusc !!!) pentru ca deja trecusem de prima linie barata care imi semnaliza calea ferata + frana tot asa a celui din din fata mea, si fundul masinii mi-a fugit usor dupa care s-a redresat.
Nu pot spune ca am pierdut controlul masinii, dar stiu sigur ca m-am speriat atunci. Nu ma asteptam la asa ceva.
A fost asa... ca o scapare... mai mult.

Vreme superba, drum complet uscat.

Re: va fuge spatele in curbe?

Scris: Lun 22-Mai-2006 22:39
de mituc
redbeben scrie:dar acum am mers la sibiu si pe niste serpentine am trecut in viraj peste niste denivelari(de smoala cred)
mai mari (cam de 5 cm inaltime si aprox.20 cm latime) si mi-a fugit spatele rau de tot de m-am si speriat si am crezut k o dau in pomi :lol:
chiar nu ma asteptam la reactia asta(aveam cam 70 la ora si nu era cine stie ce curba :wink:

mai tarziu un pic povestea s-a repetat la niste sentulete peste care am trecut
oare un focus nou cu punte spate independenta face la fel? :shock:

are careva idee de ce fuge asa de spate si eventual dati-mi si mie un sfat de abordare a virajelor (ceva mai tehnic) :twisted:

oricum trebuie sa imi schimb gumele cu unele de vara k astea de pe ea-s naspa


Pai in momentul in care ai pierdut aderenta pe spate e normal sa se duca spatele in afara curbei, pentru ca forta centrifuga nu mai este anihilata de forta de frecare.

Eu am chinuit destul de mult C4-ul din dotare si comportamentul mi se pare super. Masina are tendinta sa supravireze in anumite situatii, lucru pe care nu poti decit sa-l apreciezi la o masina cu tractiune fata. Practic mi s-a parut ca singura situatie in care subvireaza este atunci cind accelerezi puternic in curba, iar asta nu ai motive sa faci.

Tehnic vorbind virajele se iau frinind pina la intrarea in viraj, virajul il iei preferabil fara sa frinezi (sau sa frinezi mai usor decit inainte de intrare), eventual daca ai cum accelerezi dupa jumatatea virajului (sau cind consideri ca e necesar si sigur).
Daca frinezi puternic in viraj, chiar si daca ai ABS poti sa iesi spre exterior (daca ai ESP e posibil sa nu iesi). Daca din diverse motive pierzi aderenta pe una din punti (sau ambele) atunci vezi cum o chitesti printre copaci, ca e nasol :), poti sa ai si super masina cu suspensie super sport, racing tyres, 300 de kile de eleroane si alte gadgeturi aerodinamice, etc. Iar asta ti s-a intimplat tie cind ai trecut peste denivelari, deci atentie ca-ti darimi bunatate de masina.

Scris: Mie 24-Mai-2006 21:09
de Adrian
Mie mi se pare ca sta excelent in curbe! Si franarea este f eficace! Am franat brusc de la 100km/h si masina a muscat asfaltul! Au intrat avariile, tot ce trebuie!

Am luat curba de la Victoriei, cum vii de pe piatra cubica sa faci virajul la stanga in sensul giratoriu cu a2a in blana, cum am plecat de stop - aveam acolo vreo 60-65 si masina a stat super! PS- Ma fugaream cu un Mercedes E Classe, Cdi 220 :) ... Pe care l-am facut la toate stopurile de pe Calea Victoriei pana la Reg. Elisabeta! Unu cu numere de Franta! Aviz amatorilor :)

Scris: Joi 25-Mai-2006 01:24
de pesteimputit
nu stiaala cu c220u sa conduca :P

Scris: Joi 25-Mai-2006 09:32
de Oz
:lol: :lol: :lol:

Scris: Joi 25-Mai-2006 10:08
de DanCld
george scrie:Se poate sa fie de la cauciucuri. Eu am incercat sa rup aderenta pe curbe, de curiozitate ca sa vad cum functioneaza ESP-ul. Pot sa-ti spun ca mi-a fost aproape imposibil: masina se aseaza foarte bine si alunega greu de tot. Daca nu se "linisteste" dupa ce ii schimbi cauciucurile trebuie neaparat sa-ti faci o verificare.

Cazul meu - deşi vorbim de un exemplar de C3: după ce am luat maşina de la ATS, ĂŽn curba largă de după pod (la Bordei) persoana de la volan (nu eu) a "reuşit", fără voie, să o pună de-a latul şoselei. Noroc că nu erau maşini fix ĂŽn momentul acela, că nu mai discutam aici. Un an de zile am condus de-a dreptul speriat, luam curbele cu -10km/h decât credeam eu că e normal, frâne, etc - de-abia acum m-am prins, după 2 schimburi + echilibrări de pneuri (vară-iarnă şi apoi din nou vară), că atunci am primit maşina de la ATS cu pneurile prost sau deloc echilibrate :shock:

Scris: Joi 25-Mai-2006 17:31
de Matrixu
Pneuri echilibrate? Ai pierdut spatele masinii datorita suprafetei si datorita vitezei cu care a intrat in viraj...daca a mai infipt si piciorul in frana...rezultatul nu putea fi altul.
Totusi e un C3, o buburuza de masina de la care nu poti si nu trebuie sa ai prea multe pretentii de stabilitate.

Scris: Joi 25-Mai-2006 17:53
de bezz
@Dan:Curba de la bordei e periculoasa mai ales pe umed/zapada, stiu vreo doi care s-au rotit acolo, de-au venit verzi la fata la serviciu (ce pretentii poti avea de la dacia break sau papuc :lol: )
In schimb la xsara nu mi-a fugit spatele decat cand am zis sa ma joc si io prin zapada si m-am dus aiurea printr-un troian :oops: Pe uscat, umed sau chiar nisip a stat foarte bine.

Scris: Joi 25-Mai-2006 21:15
de Adrian
pesteimputit scrie:nu stiaala cu c220u sa conduca :P


OFF : Inseamna ca nu stii ce masina conduci :D

Scris: Lun 29-Mai-2006 14:14
de redbeben
hehehe,am fost in spania in weekend si m-am dat cu un seat ibiza nou(doar 3000km) dar inchiriat
daca vreti viteza si adrenalina mergeti pe coasta spaniei intre valencia si cadiz
am bagat si 200km/h :twisted:
marfa frate motorul tragea super tare in orice treapta si am prins suta in 8sec autocronometrandu-ma :lol:
era 1.9 tdi full
spre deosebire de c4 meu asta era mai instabil in curbe dar multumita cauciucurilor si rotilor centrate si a soselelor impecabile n-am avut nici o treaba-curbe luate cu 160
frate da e mai mic si mai ingust ca c4 dar se cunoaste treaba ca n-am cauciucuri adecvate si asfalt bun si d-aia imi fuge spatele in curbe

deci,in concluzie dai un ban dar stii ca face-imi iau cauciucuri de vara cu profil jos


frate cat conteaza o sosea buna :lol:


haideti in spania(sa facem un tur de vreo 4000km pe coasta) in coloana de c4 va bagati? :wink:

Scris: Lun 29-Mai-2006 14:56
de nicum
Pina in Spania, facem o scala in Germania si ne dam pe autobahn... :lol:

Scris: Lun 29-Mai-2006 20:13
de pesteimputit
stiu ce masina conduc si stiu si c220cdi foarte bine, are unchiul meu una din 2001, primul propetar, etc....

masina are 150cp si tractiune spate, in conditii normale nu are ce discuta cu c4