Salut
Eu am un HDI de 1.6 cu cutie robotizata, iar contrar opiniilor, e OK, odata ce te inveti cu ea. Poti schimba si sport, cu padelele, dar, da, trebuie sa lasi putin acceleratia cand schimbi, DAR schimbul se face mai rapid decat la o manuala si ai si ambele maini la volan. Si eu am avut aceleasi intrebari despre cutia robotizata si am auzit tot felul de zvonuri de la tot felul de "specialisti" care nu s-au dovedit a fii decat tampenii.
Cutia robotizata e perfect OK si scoate niste consumuri mai mult decat decente, la un 1.6 hdi. Consumul e de 5,8 in oras si 3,8, afara daca mergi lejer. Daca o calci, atunci ai 6,3 in oras si cam 4,5 4,8, afara. Cam atat am scos eu.
Daca vrei sa conduci mai sportiv, atunci e indicat sa mergi cu padelele, iar daca mergi lejer, atunci pe automat e perfect OK. Calculatorul se adapteaza, la modul automat, dupa stilul tau, deci, practic daca mergi automat, mai sportiv o vreme, dupa mai multe schimburi, va schimba mai scurt si tot asa. Se pare ca se adapteaza constant, dar totusi in modul automat, nu e indicat sa conduci sportiv. Pentru aia au pus padelele. Oricum si in modul automat, poti schimba manual, daca e nevoie, deci, poti urca mai rapid in trepte, daca vrei sau poti face frane de motor, manual. Asa ca, practic, dupa putin antrenament, poti conduce mai sportiv, daca asta iti place, decat cu o cutie manuala clasica.
Inca odata, pentru cei ce citesc asta, sfatul meu e sa nu se sperie de padele. Cutia e perfect OK, iar toate zvonurile si sperieturile sunt doar vorbe goale. Eu nu as mai alege acum, o cutie manuala, desi, inainte as fi gandit la fel.

Inca un sfat.. uitati de toate visele umede cu DSG la SH si alte chestii de genu, caci alea sunt cutii OK, dar dupa 150 de mii km, incep problemele. In iarna 2 personaje cunoscute mie, au ramas cu cutiile stricate pe autostrazi, prin Germania, masini, relativ noi, Audi/VW. Comparativ, cutiile robotizate, sunt doar niste cutii manuale cu un robot, care schimba in locul tau, deci sunt mai fiabile, dar mai lente in mod automat. In SUA, cutiile robotizate sunt mai raspandite decat cele full automate, din cauza asta. Asa ca n-are rost sa va speriati de cutia robotizata. Dupa ce veti avea una, n-o sa mai vreti manuala, cred. E combinatia perfecta intre fiabilitate, performanta si economie.
Sper sa-i fie cuiva de folos, tot ce-am scris, caci si eu aveam aceleasi intrebari despre cutia secventiala de pe Citroen C4 ori, in general si pana la urma n-am avut decat sa incerc, ca toti aveau "sfaturi" de dat, in totala necunostinta de cauza. Bine ca nu i-am luat in seama.