Pagina 1 din 3

Ce ne place in mod deosebit la C4?

Scris: Lun 04-Sep-2006 11:10
de stefanitza
Nu stiu cat de interesant ar fi topic-ul, dar sunt curios (si ma gandesc ca si altii ar fi) de ce am optat in final pentru C4, care sunt diferentele fata de alte masini pe care le apreciem cel mai mult? Asta si ca balans pentru toate topic-urile de probleme...

Interiorul

Foarte bine organizat, chiar mai bine decat la Saab si "they should know better" data fiind experienta lor in avioane.

1. Informatiile sunt dispuse pe niveluri separate, mai aproape sau mai departe de campul vizual de mers, in functie de importanta lor.
LCD-ul central e in special deosebit, acolo avand cele mai importante informatii legate de mersul masinii (viteza, combustibil, temperatura motorului, parametrii de croaziera, martori vitali de siguranta si functionare). E chiar in campul vizual, nu trebuie sa te chiorasti sub o "streasina" de 20 cm undeva jos, unde ori se reflecta soarele in sticla ce acopera bordul, ori e intuneric bezna; doar noaptea e cu adevarat vizibil. E exact ca la HUD-urile avioanelor militare si mai nou unele masini "de lux". Chiar am vazut la C4 Picasso ca au adus absolut tot in LCD-ul central, inclusiv navigatia:

Imagine

Turometrul e si el pus ca lumea si prezentat corect asa cum e, ca o bara. O cifra seaca a turatiei poate nu ar fi fost la fel de "lizibila". De-abia dupa aceea sunt celelelte instrumente, pana la clima care e cea mai putin importanta si cea mai rar actualizata.
2. Informatiile sunt impartite pe categorii.
Martorii vitali de functionare au locul lor (frana de mana, erori ale sistemelor - ulei, frana etc.), cei de siguranta la fel(airbag-uri, centuri), cei legati de lumini sunt si ei grupati undeva bine si asa mai departe. La celelalte masini toti sunt aglomerati sub "streasina" aia, colorati care mai de care; cand pui contactul se aprinde tot pomul de Craciun, iar de ce se intampla in mers nici nu mai spun.
3. Hub-ul central al volanului nu se roteste
E misto ideea sa faca asta ca sa puna un airbag normal si la sofer. La celelalte masini e o "turta" mica, mult mai ineficient decat cel de la pasager.
4. Senzatia de spatiu si pozitia de condus.
Probabil data de bordul foarte lung si de spatiile vitrate largi... mi se pare ca e un spatiu imens in interior, dar nu nesimtit ca la masinile americane. Pur si simplu imi da o senzatie de confort pe care n-am avut-o nici la masini mai mari (tot "de lux"). Ma simt bestial sa conduc din jumatatea din spate a masinii :)
5. Sertarasele
Buna treaba sa nu mai fie gaurile alea prin/pe sub bord in care sa nu poti pune nimic ca sare tot din ele la orice curba mai stransa.
6. Design-ul si ergonomia interiorului, in ansamblu
Foarte misto, desi la capitolul asta sunt si alte masini care fac fata, nu vad nimic inovator la C4.

Exteriorul

1. Farurile
Perfecte, se potrivesc de minune. Au fost multi care s-au jucat cu forme asemanatoare, dar nicaieri n-a iesit asa de bine. De exemplu, BMW.
2. Spatele
Desi s-a mai vazut ideea si pe la alte frantuzoaice si nu numai, la fel, nimeni n-a dus-o pana la capat. Cel mai "coupe" coupe din cate am vazut si prima chestie care mi-a atras atentia la ea.
3. Design-ul exterior in ansamblu
Prababil si chestie de gust, dar pe gustul meu. Curat, deosebit de frumos si fara fitze de neam prost. In plus, una din putinele masini care te lasa cracanat indiferent de unghiul la care o privesti.

Cam asta ar fi, sper ca n-am uitat nimic.

Scris: Lun 04-Sep-2006 18:26
de T.rac3Er
inca mai descopar ca imi place masina asta. in fiecare zi vad un unghi nou, o sclipire diferita...de la exterior, la interior...
dar gasesc si lucruri mai putin placute. de fapt nu gasesti ceva perfect in viata asta...e ca o femeie. :D pe de o parte te face sa iti pierzi simturile de placere, dar pe de-alta pur si simplu face ce vrea ea....in general arata superb, dar la o cautare amanuntita ii gasesti micile chichite care o fac natura, imperfecta... :oops: si totusi o iubesti, e a ta...
stiu ca multi isi numesc masinile...chiar am fost intrebat cum o chema pe a mea... :oops: totusi nici chiar asa nu sunt. mai schimb cate un gand cu ea, ma mai rog de ea sa aiba grija de mine, si promit sa o ingrijesc...pur si simplu, e BESTIA mea...."frumoasa si bestia", pachet promotional 1+1 :D

Scris: Lun 04-Sep-2006 23:06
de bezz
spatele de C4 seamana foarte mult cu al unei sportive japoneze de la sfarsitul anilor '80-inceputul anilor '90, mai precis nu stiu ce marca/model, poate ma ajuta cineva.honda sau mazda? si din pacate nici renault nu a fost departe de acest design cu megane-ul (shake it).
asta insa nu scade cu nimic frumusetea masinii.
mai nou am vazut un chevrolet cu faruri foarte asemanatoare cu ale c4-ului :twisted: .

Scris: Lun 04-Sep-2006 23:18
de retro
Poate cu honda crx?

Scris: Lun 04-Sep-2006 23:39
de stefanitza
Da, asa e, e vorba de Mazda 323 din 1994, seamana tare mult. S-a chemat "Familia Neo" (Mazda 323 C in Europa) da' n-a avut mare succes. Uite niste imagini:

Imagine

Imagine

Scris: Mar 05-Sep-2006 07:23
de T.rac3Er
alta e masina
http://forum.4tuning.ro/attachment.php? ... 1156252796
http://chamonix.as.utexas.edu/HTML/jpg/ ... nsight.jpg
honda insight
de fapt sunt mai multe. linia asta de design este doar adaptata.

Scris: Mar 05-Sep-2006 07:46
de White Wizard
...spatele de C4 (coupe) seamana foarte mult cu Honda CRX si mai putin cu Mazda 323, dar exista o oarecare asemanare!

Scris: Mar 05-Sep-2006 09:59
de DinoG
semana, dar nu pre rasare.

In timp ce la c4 spatele este lat, iar triplele sunt pozitionate la extremitati pe lungime la celelalte masini pe care le-ati mentionat spatele se ingusteaza.

In alta ordine de idei cele doua masini despre care vorbiti sunt oribile ca design :)

Scris: Mar 05-Sep-2006 10:18
de dumiflo
prima data m-a atras designul exterior .
... a fost dragoste la prima vedere :heart:

Si cum zice @T.rac3Er , in fiecare zi ... cate un nou fior :oops:

Scris: Mar 05-Sep-2006 10:32
de rdi
si la mine tot designul exterior a fost cheia, mi-a placut de cand s-a lansat, in conditiile in care nu suport si n-am suportat vreodata vreun citroen... dar c4 coupe (cel simplu mi se pare oribil) e chiar altceva, si e un diferentiator puternic fata de banale skode, vw sau chiar seaturi (k, noul leon e primul seat ever care imi place).

de altfel - eu am vazut interiorul doar DUPA ce am ridicat masina, ca n-am avut timp sa ma duc sa fac un testdrive sau macar sa o vad...

aa, si un mare plus pentru gadgeturi si ecrane si device-uri - sunt fan inrait tehnologie, deci mi se potriveste perfect.

Scris: Mar 05-Sep-2006 10:45
de stevey
Eu zic ca semna mai mult cu audi A2 la spate ,dar si din profil, numai ca a noastra este mai expandata(asta la varianta coupe).
Cateva elemente care imi plac la c4 ar fi grila care se aseamana cu cea de aston martin si farurile care aduc a bmw.

Scris: Mar 05-Sep-2006 12:05
de T.rac3Er
nu stiu pe unde citisem, vrei Star Trek iei C4 :D

intrebare:
... cine face rost de o macheta a robotului C4 ....
am gasit undeva pe un site .nl dar nu e de vanzare un transformer din asta :cry:
seara farurile aprinse fac pur si simplu furori. daca la inceput ma gandeam de combinatia pozitii+proiectoare ca este periculoasa am vazut ca doar pozitia scurta(pozitia inclusa) e si mai grozava. ma refer, la cei din fata ta ce vad. o BESTIE care mananca asfalt. nu stiu cum arata cand dai blitz-uri :!:
cand va veni momentul tuningului la a mea, va suferi mici interventii, de finete. pur si simplu masina arata grozav stock... 8)
si cand te gandesti ca inainte sa analizez situatia detaliat , cel putin la vizibilitatea din interioar, atacam modelul c4 coupe la fiecare discutie. intr-adevar montantii spate sunt f mari, si acopera destul de mult din unghi, dar, TOATE coupe-urile sufera la aspectul asta. asa ca nu mai e un argument asa de mare. in plus, la mersul cu spatele, ai vizibilitatea cea mai buna. acolo unde e luneta se termina masina. ei, pt multi e greu sa te adaptezi de la alte masini (si la mine e la fel de greu) dar e mult mai clar asa unde esti pozitionat.
si eu sunt fan tehnologie si linii moderne, si mi se potriveste perfect masina asta. mai lipsea u HUD :lol: ... anyway se poate pune aftermarket ...

Scris: Mar 05-Sep-2006 19:50
de colegu
interesant cĂŁ la capitolul puncte forte menĂžionaĂži ,ĂŽn special dizainul..
iar la minusuri,cã- leneºã,consumã mult,suspensie naºpa pe spate,greieri ºamd..

pe lângã dizain,un alt punct forte sunt dotãrile,eu În jurul la 15k euro nu am gãsit asemenea dotãri pe nicio altã maºinã(excepÞie meganul care aratã crunt În schimb).

Scris: Mar 05-Sep-2006 20:35
de bezz
poate nu crunt, sa zicem banal si ieftin, pe mine megane bicorp m-a lasat masca (spatele mai ales) insa asta pana sa apara C4 :twisted: .
ps cred ca mazda 323 am vazut eu, ins fara magaria aia de eleron, si nu mi s-a parut asa de penala...am mult mai mult respect pentru mazda in comparatie cu toyota sau honda (oricum subaru RULES! :twisted: ).

Scris: Mar 05-Sep-2006 20:47
de Adrian
C4 e singura masina langa care am stat 10 minute sa ma uit, cand am vazut-o prima data pe strada! Nu imi venea sa cred, acum 2 ani nu eram asa de pasionat de Citroen! Acum... NU as mai lua altceva! Imi place!

Imi place la nebunie volanul si pilotul automat! :)