Pagina 1 din 2
Gumele si cartea tehnica
Scris: Mar 05-Dec-2006 22:54
de aurelian
Am vazut la un prieten cu Opel din clasa mare , ale carui roti mi se pareau cel putin de 16, ca de fapt sunt de 15.Eu cu o masina mai usoara si mai mica am specificat in cartea tehnica doar 16 si 17. Care e logica? Problema mea de fapt e ca pentru iarna as fi preferat sa-mi pun de 15 dar nu inteleg de ce conform cartii tehnice nu am voie mai putin de 16 la C4 meu.
Scris: Mie 06-Dec-2006 09:00
de regedit
probabil ca amicul tau cu jenti de 15" are balon mai mare (gen 65 sau chiar 75) spre deosebire de cel 55 pentru 16" respectiv 50 (parca) pentru 17". In aceste conditii "roata" cu tot cu cauciuc are cam aceleasi dimensiuni. De ce producatorul Citroen prefera jentile mari si baloanele mici e problema lui. In principal un balon mai mic are o deformare mai mica pe viraje si asigura o stabilitate mai mare. De asemenea ascpectul estetic al masinii (foarte important la Cit) este altul cu jenti mai mari. Partile negative ar fi rigiditatea destul de mare a cauciucului care combinata cu un drum nasol poate duce la un disconfort mai mare, si deasemene si pretul gumelor care este mai mare la cauciucuri cu diametrul mai mare si balon mai mic.
Scris: Mie 06-Dec-2006 10:07
de silvius
dobitocii astia mi-au scris mie ca ori de 15 ori de 16 pe cartea tehnica si pe talon

ce pot ace pentru a schimba ceva?
Scris: Mie 06-Dec-2006 10:26
de SAMmy
Atat in cartea de identitate a masinii cat si in specificatiile Citroen pentru C4 sunt inregistrate dimensiunile de 15", 16" si optional 17"...
In RO, in talon uzual se trec 2 dimensiuni... in functie de nivelul de inspiratie a l tipului care ti-a scris talonul vei avea de ales intre 15" si 16", sau 16" si 17"...
Eu in talon am specificat 15" si 16", la altii am vazut 16" si 17"...
Oricum, daca vrei 17" si ai doar 15" si 16" in talon sau invers, ai 16" si 17" in talon si vrei 15", se pot face demersuri...
Cred ca se rezolva cu un drum la RAR...
Scris: Mie 06-Dec-2006 11:11
de Matrixu
La versiunea X, toate masinile vor avea 15,16 in talon. Pt ca masina vine stock cu roti pe 15, si nu prea inteleg de ce nu au pus si 17.
EU la tot ce era SX,VTR am vazut in talon 16,17.
Sammy tu ai vtr nu?
Scris: Mie 06-Dec-2006 11:55
de aurelian
SAMmy scrie:Cred ca se rezolva cu un drum la RAR...
Si ce fac cei de la RAR modifica in cartea tehnica ? sau iti dau o scutire

? merita intrebat as sa incerc sa dau un telefon
Scris: Mie 06-Dec-2006 12:00
de DMX
-eu zic ca daca scrie in talon de 15 si va puneti de 17 .... nu e nici oproblema - nu mai fiti asa de speriati
-iar daca vine un politist (mai "constiincios" ) o sa va ia talonul , imprumutati niste jante marimea specificata in talon , dupa care asteptati o saptamana sa ajunga talonul la (udriste) parca si vine un politist se uita si va da inapoi talonul !!!
-am avut un prieten caruia iau ridicat talonul ca avea un bec de faza scurta ars , .... l-a inlocuit ...s-a dus la udriste - si si-a luat talonul
Scris: Mie 06-Dec-2006 12:46
de aurelian
pe mine ma intereseaza mai mult ce problema as avea daca ies cu ea din tara (daca as pune de 15 si in carte am trecute doar 16 si 17)
Scris: Mie 06-Dec-2006 12:59
de Matrixu
Nici o problema. Am iesit eu din tara cu masina cu roti pe 19 si in talon erau maxim 17 trecute.
M-a oprit si Polizei in Germania si nu a zis nimeni nimic.
Scris: Mie 06-Dec-2006 14:07
de silvius
deci daca as merge pana la RAR s-ar aranja problema?
Scris: Mie 06-Dec-2006 15:28
de SAMmy
Eu am VTR si in talon am 15" si 16", dar in alte documente apare si 17" ca optional, deci nu as avea probleme... mai putin de 15" si mai mult de 17" oricum nu mi se pare potrivit...
La RAR se poate pune o intrebare cu documentele in fata: ai talonul in care scrie ce scrie si documentatia Citroen in care scrie altceva.... ceri lamuriri, si... o scutire!?!
Scris: Mie 06-Dec-2006 15:45
de silvius
mda, sa vad ce pot de la ats sa iau si sa vb cu careva la RAR mercic mult
Scris: Mie 06-Dec-2006 16:32
de T.rac3Er
la mine in talon cred ca un individ a gresit cand s-a uitat
mi-a trecut 15, 16 si optional 17
dar si greutatea de la echiparea VTS ceva de genul 1335kg..si ma gandesc ca de-aia am 17 ca optional
Scris: Mie 06-Dec-2006 18:22
de regedit
eu cred ca cei care au in talon 15 si 16 sunt putin invidiosi pe cei care au 16 si 17, si bineintzeles in frumoasa traditie romaneasca ....si viceversa !
Scris: Mie 06-Dec-2006 18:31
de Adrian
Daca ai balon mai mare la roti ai un confort mai mare la drumuri denivelate, dar masina arata ca un tractor: gume inalte...
Eu in talon am si 17, dar nu stiu exact daca am trecut si 205/50/17... Pe masina am 225/45/17 .. E vreo problema daca nu corespunde dimensiunea anvelopei?
