Pagina 1 din 4
C4 YES or NO ?
Scris: Mie 14-Feb-2007 14:11
de quentin
Citesc de 1 saptamana de cand m-am hotarat sa imi achizitionez un C4 coupe 1,6 HDI 16v 110 CP si sincer m-am cam ingrozit de ceea ce am citit pe acest forum.
Intrebarea este urmatoarea : "Daca ar fi sa va luati o masina, ati opta/reopta pentru un Citroen C4 sau nu ?"
Scris: Mie 14-Feb-2007 14:28
de T.rac3Er
da...pana una alta nu are ceva grav sa zic ca are probleme..la oricare masina intalnesti probleme la noi in tara...in banii respectivi are cea mai buna oferta de pe piata..in mai multi bani m-as orienta la altceva...logic
Scris: Mie 14-Feb-2007 14:47
de quentin
Exact.
Am experimentat destul de multe masini pana acum. Cel mai multumit am fost de cele nemtesti. Foarte foarte fiabile. Plus gandul unei eventuale vanzari nu iti dadea deloc dureri de cap.
O masina noua nemteasca la noi e o gramada de bani si o mai iei si "cheala". Francezii in schimb sunt mai "darnici" si reusesc sa te atraga atat prin design-ul adoptat cat si dotarile standard oferite la un pret accesibil noua. Ceea ce inseamna ca trebuie sa fii mai atent la achizitie

Scris: Mie 14-Feb-2007 14:54
de mituc
Sint foarte putini cu probleme adevarate (sau suficient de grave) pe acest forum. Procentajul se pastreaza si la o scara mai mare, cea a tuturor detinatorilor de citroenuri de prin zona.
Deci am votat "da", pentru ca exact asta as face daca as dori sa-mi iau o masina cu calitatile C4-ului pe care-l am (momentan ma gindesc la un turbo benzinar de 2 litri, dar nu m-as mai incadra in situatie).
Scris: Mie 14-Feb-2007 14:55
de tzun
majoritatea problemelor care le-ai vazut au fost la cele pe benzina !! si eu mi-am luat pe motorina am 2500 km de 2 luni de zile si sunt multumit !!
Scris: Mie 14-Feb-2007 14:59
de herete
Te-ai gasit unde sa intrebi daca ne-am lua iar citroen

. Evident !
Scris: Mie 14-Feb-2007 15:09
de tartorul
Citroen a vandut aproximativ 1000 de C4 in Romania in ultimul an, conform statisticilor oficiale. Probabil ca procetul benzina - motoria este de 50-50%. Din totalul de 1000 unitati, se stiu deja cel putin 5 situatii (vezi topicuriel de pe forum) cu probleme grave la motorul de 1.6 benzina, situatie care mie personal mi se pare cel putin dubioasa. Asta inseamna ca 1% din modelele pe benzina au si probabil vor avea in continuare probleme pt ca se pareca numarul celor cu probleme creste si nu scade sau ramen constant. Mie mi se pare inadmisibil ca o masina noua sa aibe astfel de probleme si tot inadmisibil mi se pare problema cu amortizoarele de pe spate.
Ce e si mai dubios este ca acelasi motor este pus si pe Peugeot 307 si pe 207 si nu am auzit de situatii identice la Peugeot (probabil nu m-am informat indeajuns).
Daca acum 6 luni mi-as fi luat un C4 1.6i benzina acum as sta si m-as gandi de cel putin doua ori.

Scris: Mie 14-Feb-2007 16:01
de mituc
tartorul scrie:Daca acum 6 luni mi-as fi luat un C4 1.6i benzina acum as sta si m-as gandi de cel putin doua ori.

Ok.
In cazul meu nu as putea decit sa sper ca nici a doua oara nu as avea ghinionul celor 1% care nu au mincat ckt cind erau mici ca sa aiba noroc

Scris: Mie 14-Feb-2007 17:47
de dimabogdan
tartorul scrie:Citroen a vandut aproximativ 1000 de C4 in Romania in ultimul an, conform statisticilor oficiale. Probabil ca procetul benzina - motoria este de 50-50%. Din totalul de 1000 unitati, se stiu deja cel putin 5 situatii (vezi topicuriel de pe forum) cu probleme grave la motorul de 1.6 benzina, situatie care mie personal mi se pare cel putin dubioasa. Asta inseamna ca 1% din modelele pe benzina au si probabil vor avea in continuare probleme pt ca se pareca numarul celor cu probleme creste si nu scade sau ramen constant. Mie mi se pare inadmisibil ca o masina noua sa aibe astfel de probleme si tot inadmisibil mi se pare problema cu amortizoarele de pe spate.
Ce e si mai dubios este ca acelasi motor este pus si pe Peugeot 307 si pe 207 si nu am auzit de situatii identice la Peugeot (probabil nu m-am informat indeajuns).
Daca acum 6 luni mi-as fi luat un C4 1.6i benzina acum as sta si m-as gandi de cel putin doua ori.

Sa vezi in ce rahatzel ma zbat eu...cu masina noua noua -1900 km.
Scris: Mie 14-Feb-2007 18:02
de george
Eu am benzina 1.6 din august 2005 si sint foarte multumit.
Scris: Mie 14-Feb-2007 18:45
de DMX
-singura masina despre care nu am citit ca ar avea fff multe probleme este opel astra H (cel putin asa rezulta din cele spuse de posesori )
-in rest toate au probleme , si cum iti este noroul !!!
Raspuns la poll DA , eu am C4 in familie si urmatoarea masina (daca va fii sa-mi dau kalosul va fii C4 )
Scris: Mie 14-Feb-2007 23:19
de bkdc
yup, C4 cu siguranta! singurele lucruri care ma deranjeaza (si nu se pot rezolva in service) sunt tendinta subviratorie cam accentuata si motorul de 110cp un pic cam slab pt gusturile mele + cutia de viteze cam sloppy.
Concluzie - daca nu vrei sa dai o gramada de bani ia-ti linishtit benzina de 110cp - daca-ti permiti ia fie diesel de 140cp fie faci o plimbare pana in franta si iei benzina de 140cp.
Dieselul de 140cp mi se pare cel mai bun (dar si scump) datorita cutiei de viteze in 6 trepte - nu stiu insa cum contribuie kg in plus ale motorului la tendinta deja subviratorie a masinii.
Pb mele dupa 5 luni si 5500km: greierashi stanga fata + dreapta spate (n-am avut timp sa ma duc cu ea in service), parbrizul aparent 'prost' - cand e foarte frig afara se vad niste dare in grosimea geamului - probabil straturile nu sunt lipite bine, vreo 3-4 oameni de 'bine' care s-au proptit usor in ea si mi-au raschetat vopseaua in cateva locuri.
Scris: Joi 15-Feb-2007 08:22
de T.rac3Er
mituc, daca vrei ceva mai performant nu te arunca la o masina noua. iei una sh puternica, eventual una care nu a suferit ciocneli majore, verifici starea tehnica (cu mare atentie, pt ca de fapt va fi masina ta, si nu vrei sa iti faca probleme) si ai obtinut o masina sport de distractii pt weekend si una cotidiana...cel putin cred ca asa voi opta eu...daca am noroc pun mana pe un clio williams...

Scris: Joi 15-Feb-2007 10:22
de SAMmy
Yep, subscriu cu un DA ferm...
Pentru mine C4 este o masina foarte placuta:
Estetic se muleaza perfect pe gustul meu prin echilibrul dintre tenta de sportivitate/agresivitate si eleganta/rafinament.
Tehnic vorbind, probleme majore nu sunt, cele cateva exemplare care au avut probleme serioase, altele decat etrieri si amortizoare
spate zgomotoase etc, nu constituie altceva decat exceptii.
Eu am avut probleme cu un greierash in portiera stanga care a fost rezolvat printr-o serie de doua interventii in service.
In rest, NIMIC.
Deceptii nu am avut, inca iubesc masina ca-n prima zi, poate chiar mai mult, dar dupa aproape 5000 Km realizez anumite chestii...
de exemplu, cuplul ambreiaj/cutie de viteze are personalitate puternica... schimbarile nu sunt fine, nu gresesti treapta, dar
cateodata ai senzatia ca se freaca ceva acolo in cutie, iar cuplul relativ mic al motorului 1.6i 16V face ca la cuplare puterea motorului sa scada si sa te zgaltaie...
Remediul e simplu: mergi mai turat... nu schimbi la 3000-3300, ci la 3700-3900, dar chiar si atunci...
Oricum, frustrarea e data de senzatia ca masina nu raspunde imediat la apasarea pedalei de acceleratie cand nivelul turatiilor e relativ scazut,
dar masina e departe de a fi puturoasa... "ii place viteza".
Ce imi place cel mai mult... tinuta de drum... am luat curbe cu 150 Km/h si masina nici nu s-a inclinat (acum nu va inchipuiti ca erau ace de par,
dar erau suficient de angulare incat sa-ti dea senzatii de disconfort in multe alte masini din clasa asta sau din clasa imediat superioara).
Cum vad eu masina asta: ideala pentru drumurile unduite din sudul Frantei, unde rareori traficul e o problema, si unde fiecare drum poate fi considerat o plimbare...
Cand ma duc acasa in Vrancea e o adevarata placere sa ma plimb pe drumurile spre munte (pentru cunoscatori: Lepsa, Soveja etc).
Nu as fi optat pentru diesel pentru ca HDI-urile PSA sunt in general axate pe confort si rafinament nu pe raw diesel power sau scaderi
dramatice de consum, in schimb mi-ar fi placut foarte mult motorul 2.0i 16V benzina aspirat de 140 CP, nu atat pentru putere cat pentru graficul
de cuplu mai constant, care poate ar fi rezolvat si o parte din neajunsurile cutiei de viteze.
Din pacate in Ro nu se aduce acest motor...
PS: Singura alta usoara deceptie e sistemul audio... mi-ar fi placut sa fie un pic mai Hi-Fi...
Scris: Joi 15-Feb-2007 12:25
de newt
DA..... dar cu o conditie: sa fie VTS-ul de 180cp.
Dupa cum s-a mai spus aici pe forum, 1.6i-ul e destul de lenes (as spune ca e la limita submotorizarii masina cu acest motor) iar un diesel nu ma atrage daca nu are peste 3 litri. In schimb motorului ii place sa mearga turat (rar schimb sub 4000 rpm chiar si in oras, chiar si in aglomeratia din bucuresti - motiv pentru consumul astromonic de 15 l/100) iar la drum lung senzatia este extraordinara sa ii dai talpa intr-o depasire incepand de la 3500-4000 rpm.
Probleme am avut, sunt unul dintre putinii de pe forum care au intampinat problema cu discurile fata ovalizate, greierasii nu m-au ocolit iar sonda de temperatura a luat-o razna si la mine. Cu toate astea n-as spune ca m-a dezamagit mashina si daca ma voi decide s-o mai tin (desi Civicul TypeR 2007 imi face cu ochiul rau de tot!) probabil ca voi face "mici" investitii la capitolul frane (Brembo) si suspensie (amortizoare cu gaz) inainte sa urmez calea deschisa de cineva de pe forum si sa apelez la DOC.
P.S. SAMmy i feel you!!!... in legatura cu drumurile din VN.