Pagina 1 din 2
Dilema - 1.6 HDI rosu sau 1.6 16V gri metalizat
Scris: Mar 19-Aug-2008 11:10
de pgpdesign
Poate parea stupid dar:
1. toata lumea imi spune ca motorul diesel e mai fiabil
2. nu am de ales decat rosu (dealerul nu mai are alte culori la acest model si nu se mai gasesc datorita faptului ca trebuie sa apara noul model)
3. am condus 3 ani un Logan 1.6 pe benzina precum si un Opel Corsa 1.3 pe motorina. Imi place mai mult Logan dar poate ca diferenta de cai putere e de vina
3. la acelasi pret pot sa iau varianta pe benzina (tot 110 CP), gri metalizat - arata mult mai bine....
as vrea niste sfaturi: sa merg totusi pe Diesel - avantajele acestui motor merita sa trec peste culoarea care nu-mi place si peste retinerile pe care le am fata de diesel ???
Scris: Mar 19-Aug-2008 12:02
de cos76
Eu as alege pe cel pe benzina, mai ales ca-ti place culoarea si in plus reviziile, pretul actual al motorinei si pretul de achizitie al masinii sunt ceva mai ridicate in cazul unui diesel. Daca totusi mergi mai mult de 20000 km/an, atunci ai putea sa consideri motorul diesel.
Scris: Mar 19-Aug-2008 13:00
de pgpdesign
Am o eferta speciala astfel incat pretul de achizitie este acelasi.
In plus merg cam 33.000 km pe an (media ultimilor 3 ani cu Loganul).
Sunt semnificative diferentele intre benzina si motorina din punct de vedere al performantelor? Dieelul este mult mai "lenes" sau nu se simte?
Scris: Mar 19-Aug-2008 13:55
de Matrixu
Dieselul de 110CP comparat cu benzina de 110CP este orice dar numai lenes nu!
Ia dieselul la cati km mergi pe an, o sa simti diferenta la consum, chiar daca motorina e mai scumpa acum!
Scris: Mar 19-Aug-2008 14:31
de nicum
1. Motoarele diesel ERAU mai fiabile pe vremea dieselurilro aspirate. Acum nu mai e cazul, plus ca toate motoarele sint acum burdusite de senzori si electronica
3. Ia benzina daca faci sub 40.000 de km pe an.
Orice masina vei alege, nu lua de pe stoc, ci una pe comanda.
Scris: Mar 19-Aug-2008 14:52
de pgpdesign
De ce comandata si nu de pe stoc?
Nu se pot comanda la aceasta ora decat noile modele la noile preturi. Eu cumpar una de pe stoc cu o redicere semnificativa.....
Avand in vedere ca s-a revolvat si culoarea (negru metalizat in loc de rosu) o sa merg pe varianta Diesel.
Scris: Mar 19-Aug-2008 20:18
de mbc
eu zic sa iei diesel, chiar daca dpdv economic nu e mai eficient. nu uita ca rosu daca e metalizat e mai aproape de visiniu decat de rosu. Cu toate ca noile motoare diesel sunt stresate de turbine la maxim pentru a scoate putere, tot nu m-as aventura sa zic ca un benzinar e la fel de fiabil cu un diesel.
Btw: un diesel de 110 cp 1,6 va fi mai performat decat un benzinar 110 cp, 1,6 pentru ca diesel-ul are cuplu mai mare
Scris: Mie 20-Aug-2008 22:05
de mituc
mbc scrie:Btw: un diesel de 110 cp 1,6 va fi mai performat decat un benzinar 110 cp, 1,6 pentru ca diesel-ul are cuplu mai mare
Nu stiu ce inseamna performant in cazul asta, dar numai 0-100 - 0-160 nu. Are el cuplul mai mare, dar nu are suficienta putere cind are cuplul ala. Masinile sint cam pe acolo ambele.
Insa avind cuplul mai mare si atit de jos dieselul are avantaje mai ales prin oras, aglomeratii, etc. Avind in vedere ca le iei la acelasi pret e foarte greu sa te decizi intre benzina si diesel, depinde acum ce-ti doresti si tu de la masina. Daca stii sa conduci diesel si vrei unul nu vei avea probleme nici cu ala. Idem cu benzinarul.
Probleme de fiabilitate nu vei avea cu nici unul dintre motoare. Ambele sint extrem de fiabile.
Scris: Joi 21-Aug-2008 00:34
de XENON
ce inseamna "sa stii sa conduci diesel"? sa nu il supraturezi sau sa il lasi dupa o repriza de forja sa merga 2-3 min la ralanti sa-si faca ungerea cum trebuie turbina si sa se raceasca in voie?

Scris: Joi 21-Aug-2008 02:37
de Andrei Anghel
de parca daca ar fi benzina turbo n-ar fi aceeasi chestie.
io nu vad asa mare filosofie la condusu de diesel... imi place ca poti urca borduri de videanu doar din ambreiaj

de momentu in care tre sa schimbi te prinzi si tu, ca incepe sa faca ca toti dracii ... in rest nu vad sa fie vreo diferenta notabila...
ontopic: practic dieselu e sa zicem cu 12 la suta mai scump decat benzina, dar consuma cu 35-40 la suta mai putin (oras, afara nu e diferenta asa mare). nu vad de unde "peste 20k", "peste 40k"... s-ar pune asa problema daca ar plati mai mult pe modelul diesel, dar omul a zis din start ca obtine ambele modele la acelasi pret. Cu toate astea, eu tot benzina mi-as lua-o, c4 mi se pare o masina cu tinuta de drum sportiva, suspensii tari, anvelope late, iar la asa ceva nu se preteaza un diesel. my 2 cents.
Scris: Joi 21-Aug-2008 07:06
de Matrixu
Anvelope late? Doar daca pui after market
Pana si rotile stock pe 17 vin cu 205 latime
Scris: Joi 21-Aug-2008 11:36
de Andrei Anghel
"late" in sensu de comparate cu golfuri, astre etc :P
Scris: Joi 21-Aug-2008 11:46
de pgpdesign
Din moment ce au acelasi pret si am gasit culoarea care-mi place am sa merg pe diesel.
Interesanta evolutia masinilor pe care le-am avut:
Dacia 1300, Citroen, Logan, C4...

Scris: Vin 22-Aug-2008 07:20
de mituc
Diesel vs. benzina:
Dieselurile calcate des, scot fumul cu success.
Fumul este negru tare iar turbina-i trecatoare.
Ce sa fie, ce sa fie, debitmetrul in cutie?
Sau bujia e bushita plange si sta chinuita?
Distributia? Tot stresata si cureaua-i sta sa cada.
Asa ca las-o moale, nu calca pedala tare,
Las-o ca e obosita, sta in cuplu chinuita.
Vrei sport? Ia o benzina, care sta ca o felina.
N-o auzi la relanti, de-i pornita nici nu stii.
Care fara pic de jena, frige cuplul cu o schema.
Schema simpla si curata, ca-i place sa stea turata.
Scris: Vin 22-Aug-2008 09:56
de nicum