troaca nu mai vrea sa plece

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

troaca nu mai vrea sa plece

Mesajde Andrei Anghel » Mar 03-Noi-2009 01:12

situatia se prezinta in felul urmator:

intr-o seara (destul de frig, 3-4 grade, da' nu cred ca are relevanta) imi permit sa ma urc in masina mea de 50.000 km, cu toate reviziile la zi, produsa la inceputul lui 2007, si sa cred ca invart cheia si pot pleca relaxat sa-mi vad de treaba si de drum. am fost un nesimtit sa cred asa ceva :D

totul a fost normal pana in momentul in care trebuia sa invarta electromotoru'. adica nici vorba de "economy mode", farurile mergeau, ecranele din bord la fel, claxonul la fel. dau sa pornesc, si se aude "click-clack" *. si nimic. inca o data. la fel. wtf??? n-a mai facut niciodata in 3 ani de zile asa. masina mai fusese pornita cu vreo 12 ore inainte, nicio ezitare, nicio problema.

initial, am scos minusul bateriei, am asteptat 3 minute, l-am pus la loc. pe urma, conform instructiunilor din manual, am invartit cheia, si am asteptat 1 minut sa se initializeze nush ce calculatoare. pe urma, cand sa se invarta motorul, nimic. tot click clack.

asa ca iau mai sus amintitul manual, ma uit s avad care e siguranta de la electromotor, ca cine stie?. gasesc "demaror - 15A". zic ok, scot "setul" se sigurante de rezerva ce vine odata cu masina (complet, n-au mai fost probleme pana acum de-acest fel), scot siguranta de la demaror, si intr'adevar, era impuscata. insa era de 20A, nu 15. zic "ok, or fi gresit retarzii in manual", deci o inlocuiesc cu una tot de 20A.

masina a pornit!!!!! vrum vrum, me happy! :D

problema a revenit a doua dimineata. iar se arsese siguranta. pun inca una de 20, o arde si p-aia. incep sa ma enervez, si-ajung sa-l sun intr-un final pe Khan (merci Khan!), caruia ii descriu patania, si care-mi sugereaza instalarea unei sigurante cu un amperaj mai mare. in set, sigurantele peste 20A, sunt mai mari (fizic), asa ca m-am dus intr-o benzinarie, si cea mai mare pe care am gasit-o la acele dimensiuni, a fost una de 25.

ma duc din nou la masina. intre timp, cumva, a ramas si fara baterie, a intrat pe economy mode. am verificat, si zgomotul produs de releul ecu-ului (cred) care se aude mereu cand se baga cheia in contact, era prezent. si martorii se aprindeau, doar ca pe ecran scria "economy mode active". asa ca, zicandu-mi ca cu cheia bagata, calculatoarele masinii sunt totusi pornite, am decis sa risc pornind masina impinsa. a plecat imediat, fara sa se innece, nimic. misto.

instlaez siguranta de 25. masina pleaca, insa problema revine dupa un timp. ma uit la siguranta, intreaga!! insa tot "click clack" se auzea, ca atunci cand imi impusca sigurantele! ce naiba are? masina e in garantie inca o luna ...

as putea sa chem pe citroen sa mi-o tracteze, sa las siguranta arsa pusa acolo, da' n-am chef sa platesc diagnosticuri (nu mi se pare corect, nu e vina mea ca s-a stricat) si sa ma cert cu diversi costumati...

s-a mai confruntat cineva cu vreo problema similara?

___________________________
* "click-clack" facea si Dacia cand nu voia sa invarta, si asta inseamna ca ori n-avea baterie (am cam exclus posibilitatea asta, desi o sa si rog pe cineva sa-mi dea curent), ori ca electromotoru' in sine avea o problema.
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 03-Noi-2009 01:40

Ai garantie. Pune siguranta mai mare, mergi cu ea la service. In parcare pune la loc siguranta originala arsa. Pune-le cheia si talonul in brate si sa se descurce. Nu ai de ce sa platesti nici o constatare.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 03-Noi-2009 04:14

starterul sau carbuni. daca e in garantie, so pa ei! sa il schimbe, stiu ca se repara, dar daca te duci inafara garantiei cu el iti spun ca nu se repara. deci altul. si pune aia de 20 la loc ca sa para totul ok
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 03-Noi-2009 08:24

Daca se ard sigurantele, nu mai puneti sigurante mai mari, ca poate prajiti si cablaraia de la motor!!! Intotdeauna trebuie investigata mai intai cauza pentru care ar fi putut sa se arda acea siguranta si apoi schimbata dupa identificarea si rezolvarea problemei de fond... Trebuie verificat si consumatorul alimentat prin acea siguranta! Cum a zis si khan, ia la puricat electromotorul.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Mar 03-Noi-2009 10:44

Cica Instintare de la Citroen ptr problema masina nu porneste; electromotorul nu invarte:

La toate C4 si C5-II siguranta F8 de la BSM - cea de la electromotor - din fabrica este de 20A se inlocuieste cu una de 25A din cauza subdimensionarii.


Asa ca daca o duci la Citro lasa siguranta de 25 la locul ei altfel o sa ti-o schimbe ei si ... cam atat pana iesi din garantie, apoi o sa platesti tu electromotorul vre-o 1500 ron.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 03-Noi-2009 11:05

Instiintarile astea nu ar fi normal sa fie publice? se afisaza undeva?
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Mar 03-Noi-2009 11:27

Desigur ca nu sunt publice, sunt doar ptr uz intern.
Doar nu vrei sa afle tot posesorul de masina PSA de bug-uri; "lasa sa o duca ghinionistul in service sa traiasca si familia lor"...
vezi cazul cu 307 care a platit 1/2 din salariul minim pe economie ca sa-i schimbe siguranta asta... dar tot cu una de 20A care s-a ars a doua zi; pana s-a hotarat singur sa puna de 25A;

http://www.peugeotclubromania.ro/forum/ ... 97&page=19

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 03-Noi-2009 11:39

Cam ciudata chestia asta cu subdimensionarea... Eu am diesel si la mine siguranta F8 este de 20A (in Sedre zice ca ar trebui sa fie de 15A :lol: :lol: :lol: ). Doar in manualul meu de utilizare si in cutia de sigurante siguranta F8 apare cu amperajul corect (20A). Documentatia tehnica de la Citroen e plina de inadvertente. E indicat sa verifici din mai multe surse o informatie, ca gasesti povesti diferite, in functie de sursa. Tineti cont ca diesel-ul are nevoie de un curent de pornire mai mare decat o benzinara... Iar mie imi porneste masina de 3 ani de zile la prima cheie, cu siguranta de 20A pe electromotor.

Parerea mea este ca daca omului i-a mers masina bine merci 2 ani de zile, nu vad de ce ar fi vreo problema cu subdimensionarea sigurantei. S-ar fi ars de mult pana acum... S-ar putea ca electromotorul sa traga un curent mai mare pe frigul asta, lucru normal dealtfel, pentru ca uleiul e mai vascos, motorul opune o rezistenta mai mare la pornire. Eu zic sa verifici totusi si electromotorul.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Mar 03-Noi-2009 11:55

Tu ai C3 la tine este alt EM si info-ul nu se aplica:

Imagine

Iar daca mai cititi odata primul mesaj sfatul a fost sa lase siguranta de 25A si daca mai e in garantie sa o duca la service deoarece clanc-clanc la EM si sa nu porneasca nu e normal.

Iar de acum inainte va descurcati, eu zic PAS !

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Mar 03-Noi-2009 12:26

Clanc-clanc-ul provine de la releul care comanda electromotorul... Asta inseamna ca releul de pornire pare sa fie functional, ceea ce e de bine.

@Luc... Omul a schimbat siguranta cu una de 25A si zice ca are aceeasi problema. Repet, e posibil sa fie si o problema cu siguranta, dar poate sa schimbe si 1.000 de sigurante daca consumatorul are o problema si trage un curent mai mare decat cel prevazut de constructor! E mai bine sa se arda o nenorocita de siguranta, decat sa se intample ceva mai grav. Faptul ca siguranta de 25A nu i s-a mai ars, dar acum se aude doar clanc-clanc, ma duce cu gandul la ce-i mai rau. Dar prefer sa ma abtin sa mai pun vreun diagnostic de la distanta. Stiu foarte bine ca eu am C3 diesel, iar AndreiAnghel are C4 pe benzina. Dar aici nu conteaza modelul de masina, ci mai mult tipul motorului. Sunt aproape sigur ca un diesel, chiar si de 1.4 litri, trage un curent mai mare la pornire decat un benzinar de 1.6 litri, mai ales cu motorul inghetat bocna. In fine, specialistii de la Citroen cu notele lor informative stiu mai bine...

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mar 03-Noi-2009 15:28

- siguranta de 20A o pocneste. daca n-o pocneste, porneste, da' la un moment dat tot o pocneste.
- siguranta de 25A nu o pocneste, da' tot pleaca numai cand vrea ea.

@Luc: merci de informatie, mi-e doar ca daca ma duc la ei cu siguranta de 25, o sa ma acuze ca m-am apucat io sa umblu, chiar de si ei tot siguranta de 25 mi-ar fi pus.
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Mar 03-Noi-2009 15:44

Stai linistit ca nu mai stie nimeni la ce masini au schimbat siguranta pe la vre-o revizie si la care nu si in plus de asta siguranta de 25A este conforma deci nu poate nimeni sa-ti zica nimic ca te-ai atins de ea.
Eu unul la ambele masini am schimbat vechea siguranta de 20A cu cea de 25A tocmai ca sa nu am surprize de genul acesta.

Doar fa-ti timp si du-o la service inainte sa-ti iasa din garantie ca dupa aceea iti garantez ca-ti schimba EM-ul pe banii tai fara sa se uite la nimic altceva, degeaba este kit de reparatie ptr el, le place mai mult sa-l schimbe complet, bani mai multi si timp pierdut mai putin ptr ei.

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mar 17-Noi-2009 14:53

update!

dupa vreo 2 zile cand pornea numai cand voia ea cu siguranta de 25, acum merge relax, porneste de 100 de ori din 100 de incercari! n-am mai sesizat problema pe garantie.

referitor la inacuratetea datelor prezentate in manual, iata versiunea in limba engleza pentru 2008: http://service.citroen.com/ddb/code/index_en_us.htm - practical information - change a fuse. scrie clar ca siguranta starterului e de 25A.
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Mie 16-Dec-2009 12:19

acum face iar pe nebuna.

are pusa siguranta de 25, are baterie, da' se aude doar releul electromotorului (click-clack) si nu invarte.

si in doua ore trebuie facuta, ca tre' sa ajung de urgenta ptr o constatare la casco ...

sa vedeti cum o sa pornesc eu masina impinsa pe zapada....
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.

Avatar utilizator
hippo
pasionat
Mesaje: 669
Membru din: Joi 06-Noi-2008 07:31
Localitate: Timisoara

Mesajde hippo » Mie 16-Dec-2009 15:22

Problema poate sa provina de la periile electromotorului
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11709
    Cel mai nou membru csty41