C4 - la ce probleme sa fiu atent la cumparare? Help please.

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
QaTa
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 03-Mar-2010 22:08
Localitate: IS

C4 - la ce probleme sa fiu atent la cumparare? Help please.

Mesajde QaTa » Mie 03-Mar-2010 22:39

Bine v-am gasit,

Maine dimineata trebuie sa vad - poate sa cumpar - un C4 Coupe 06.2007/ 1.6HDi/92CP/68000KM ... acum sper sa prind vreo cativa useri din schimbul de noapte... destul de amabili sa-mi raspunda la cateva intrebari.

In primul rand masina este sub pretul pietei, dar asta face parte din brandul vanzatorului "aduc masini sub pretul pietei". Acum poti sa o iei si la pretul pietei, sau putin peste si tot sa n-ai bafta cu ea...

Din ce am discutat pina acum masina nu este lovita sau cu alte belele si ar necesita pe termen scurt doar schimbarea placutelor de frana care cam scartie... Poate sa scartie si din alte motive?

Ce sa verific la ea maine? :roll:


O sa fiu atent la caroserie, imbinari, serii de pe geamuri faruri etc sa vedem daca a fost victima unui accident etc. Sertarele culisabile de pe margini fac parte doar dintr-o echipare superioara?

Airbag-ul cum imi dau seama daca a fost sarit? La pasager lasa vreo urma definitiva in bord?

Test drive: o sa verific in special directia daca nu trage intr-o parte sau alta, daca nu scoate zgomote volanul cand e miscat, daca intra usor in viteze etc. Ambreiajul cum ar trebui sa tina? Mai jos - mai sus?

Masina are undeva pe la ~70.000KM avand in vedere ca are doar 2 ani si 7 luni pare rezonabil. Ma rog un diesel in perioada asta putea sa faca si 200.000 o sa corelez kilometrajul cu uzura din interior. Oricum din ce am vazut francezii sunt mai neglijenti. Am vazut Opeluri din 2005 Germania de jurai ca-s noi, si Passat 2008 din Franta foarte uzat.

Ca posesori care v-ati lovit de diverse chestii ce sfaturi specializate imi puteti da.. La ce sa fiu atent? Exista scurgeri de lichid specifice?

Trebuie stiut ceva in mod special despre actele pe care trebuie sa le aiba o masina adusa din Franta? Si tot legat de Franta din cate stiu pt a putea fi vanduta este obligatoriu efectuarea unei inspectii tehnice sau e doar legenda?

nicu_ak
pasionat
Mesaje: 310
Membru din: Joi 14-Ian-2010 21:55
Localitate: timisoara
Masina: Xsara Picasso 1.6 hdi
2: Xsara Picasso 2.0 hdi
3: Xsara Picasso 1.6 i

Mesajde nicu_ak » Mie 03-Mar-2010 23:01

În primul rând trebuie sã vã gândiþi bine de ce o maºinã second-hand meritã mai mult decât un model nou de la dealer .
Salut
O maÂşinĂŁ SH are avantajele Âşi dezavantajele sale .


Avantaje:
* mai ieftinĂŁ ;
* echipãri mai multe faÞã de una nouã , În acelaºi preÞ ;
* preĂžul mai scĂŁzut , Âşi posibilitatea de a negocia .


Dezavantaje:
* puteĂži achiziĂžiona din greÂşealĂŁ o maÂşinĂŁ care a fost implicatĂŁ ĂŽntr-un accident / furatĂŁ / reparatĂŁ "ĂŽn silĂŁ" etc. ;
* faptul cĂŁ este o maÂşinĂŁ uzatĂŁ , nu se Âştie cum a fost exploatatĂŁ etc. ;
* la majoritatea SH-urilor garanĂžia lipseÂşte / au fost ĂŽncĂŁlcaĂžii termenii certificatului de garanĂžie ;
* procedeul de revânzare cam dispare , deoarece deja va devenii la mâna a treia .


Dupã ce ne hotãrâm ce fel de maºinã dorim (nouã versus SH , În cazul nostru SH, cã doar despre asta este topicul (IMG:http://forum.softpedia.com/style_emoticons/default/laugh.gif) ) , clarificãm niºte lucruri vitale :

* stabilim un buget bine definit ºi gândit (niciodatã nu faceÞi rate / Împrumut la bancã la o maºinã SH , sau buget peste posibilitãÞile personale) ;
* stabilim clasa de maÂşini din care vom alege (mini , premium etc.) ;
* stabilim un numãr maxim de km (depinde de buget , dar niciodatã peste 120,000 km) + un an mimin de fabricaÞie (nu sub 2000) + un numãr maxim de propietari (recomandat ca vânzãtorul sã fie primul propietar) ;
* stabilim Þara de unde va fi achiziÞionatã maºina (aici trebuie sã fim foarte atenÞi , sunt recomandate maºinile SH din Germania pentru cã acolo sunt ºoferi liniºtiÞi etc. , dar EXISTÃ ºi cazuri care se abat de la "regulã") (sunt bune ºi cele din România) ;
* stabilim combustibilul - În general benzinã versus diesel , dar mai existã ºi motorizãrile benzinã + electricitate ºi alte hybride (se recomandã În general diesel din pricina consumului scãzut etc. , uitaÞi câteva topicuri despre diesel - benzinã : AICI , AICI , AICI ) ;
* stabilim puterea minimĂŁ - maximĂŁ , capacitatea cilindricĂŁ minimĂŁ-maximĂŁ , numĂŁrul de cilindri Âşi dispunerea acestora (inline , V , boxer) , nr. locuri , emisii de noxe , ampatament etc. (astea depind de buget Âşi de preferinĂže) ;
* stabilim nivelul de echipare minim (În ziua de astãzi minim 2 airbaguri , minim AC manual , minim proiectoare de ceaÞã , minim geamuri electrice faÞã , minim radio-casetofon , filtru polen - opÞional) ;
* nu este recomandatã achiziÞionarea din târgurile auto ;
* stabilim alte nimicuri oferite cu maÂşina (musai carte service + "arhiva" cu toate chitanĂžele , istoric & all shit) ;
* evitĂŁm maÂşinile de la firmĂŁ , sau cele de culoare galbenĂŁ / albĂŁ - sunt cele mai forjate (pe principiul nu e maÂşina mea o rup) ;
* evitĂŁm maÂşinile cu tuning , remapĂŁri etc. , sunt modificate Âşi nu este tocmai sĂŁnĂŁtos ;
* evitĂŁm maÂşinile cu un numĂŁr mic de km Âşi un an ĂŽndepĂŁrtat de fabricaĂžie (costĂŁ mai puĂžin de 100 de euro Âşi i-a resetat km) .


Ok , sã presupunem cã am hotãrât ce dorim , avem banii necesarii , ºi alte rahaturi . Începem cãutarea dupã maºini pe internet , ziare , prieteni, siteuri interne / externe (depinde de þara unde vom executa achiziþia) etc. . Recomandat este sã cãutãm într-un perimetru restrâns de domiciliu , pentru cã trebuie neapãrat sã mergem sã vedem maºina (în poze maºina aratã ca nouã , nu se vâd zgârieturile , nepotrivirile etc.) . Nu sunt recomandate maºinile din târgurile auto , deoarece acolo sunt cele mai multe maºini "mascate" . NU mereu în domeniul auto un preþ mic înseamnã o afacere bunã ! . Nu se ºtie câþi bani vom fi nevoiþi sã "bãgãm" apoi în maºinã , aºa cã nu trebuie sã ne zgârcim la bani . Recomandat este sã cãutãm o maºinã fãrã incidente (sau dacã existã , sã fie remediate în servisuri specializate ºi de "mânã bunã") , cât mai nouã , cât mai puþini propietari , cât mai bine întrþinutã . Mai existã ºi "Maºina îl caracterizeazã pe om" , aºa cã dacã daþi de un vânzator aparent dubios , NU cumpãraþi nimic de la el , nu numai el vinde maºini.


Ok , presupunem cã am gãsit o maºinã aparent (niciodatã nu se ºtie ce se aflã În spatele unui anunÞ) bunã , cu dotãri etc. acceptabile . Sunãm , ºi ne Întâlnim cu vânzãtorul .

Ne bazãm pe principiul cã vânzãtorul nu este de Încredere pânã nu dovedeºte / argumenteazã tot ce spune ! Dacã descoperim o defecÞiune la maºina la inspecÞie ºi vânzãtorul nu a precizat de ea , PLECÃM ªI CÃUTAM ALTÃ MAªINÃ !


* prima impresie conteazã mereu , dacã pare un vânzãtor dubios , care se vede de la 1 milã cã minte , PLECAÞI FÃRÃ NICI O JENÃ ªI CÃUTAÞI ALTÃ MAªINÃ ! ;
* dacĂŁ nu aveĂži cunoÂştinĂžele necesare luaĂži pe cineva mai priceput cu voi ;
* ĂŽncepem cu exteriorul "mini-inspecĂžia" cu exteriorul :
- verificãm vopseaua , sã nu existe vreun "val" , "adânciturã" , sau "vapori" , pentru cã asta Înseamnã maºinã revopsitã , deci a avut loc cu siguranÞã un incident ;
- verificĂŁm etanÂşitatea maÂşini prin verificarea chederelor de la parbriz , lunetĂŁ , portbagaj Âşi uÂşi , pentru a Âşti dacĂŁ a fost ceva schimbat Âşi nu a fost instalat corect la loc , adicĂŁ piese care nu se potrivesc / nu sunt bine instalate ;
- orice maºinã are o linie de design , de exemplu linia lateralã : dacã linia portierei stângã faÞã nu se potriveºte cu cea a celei din stânga spate , Înseamnã cã portiera a fost demontatã , remontatã prost / Înlocuitã prost ;
- cãutãm micile loviri , zgârieturi , este bine sã fie foarte mici , pentru cã cele mai mari pot avea efecte tehnice ;
- sĂŁ aibĂŁ maÂşina TOATE elementele de deisgn etc. .
* ĂŽn interior :
- verificĂŁm ca toate instrumentele sĂŁ funcĂžioneze (faruri , becuri , AC , geamuri) ĂŽncercĂŁm fiecare buton dacĂŁ merge ;
- sĂŁ nu existe nici cea mai micĂŁ rupturĂŁ ĂŽn tapiĂžerie , pentru cĂŁ nu Âştim ce a trasnportat propietarul cu maÂşina ;
- sĂŁ fie un miros ambiental plĂŁcut , ĂŽn nici un caz miros de benzinĂŁ etc. .
* la compartimentul motor :
- totul sĂŁ fie curat , sĂŁ nu se observe vreo scurgere de ulei , combustibil , piesĂŁ , apĂŁ Âşi altele .
* un secret de unde putem deduce vechimea unei maÂşini sunt farurile , dacĂŁ acestea nu au fost schimbate : dacĂŁ acel argintie din far este tocit , ĂŽnceĂžoÂşat negru maÂşina este veche , care dacĂŁ la caroserie aratĂŁ ca nouĂŁ .
* la multe maÂşini pe geam este scrisĂŁ data fabricaĂžiei geamului , verificaĂži ca toate geamurile sĂŁ aibĂŁ aceeaÂşi datĂŁ .
* verificaĂži gumele , sĂŁ nu fie foarte tocite , Âşi porĂžiunea unde sunt tocite , sĂŁ nu fie foarte lateralĂŁ !




Ok , mini-inspecÞia vizualã s-a cam terminat (presupunem cã - cu un rãspuns faborabil) . Cerem vânzãtorului un mic test drive . Dacã acesta refuzã , PLECÃM ªI CÃUTÃM ALTÃ MAªINÃ . Ok , vânzãtorul acceptã un testdrive cu dânsul În dreapta . Aici este o parte importantã În achiziÞionarea unei maºini SH .

La ce suntem atenĂži ĂŽn testdrive :

* accelerãm treptat , cât ºi brusc , pentru a vedea dacã maºina rãspunde cum trebuie , sã nu fie vreo piesã obositã ;
* frânãm treptat , cât ºi brusc , pentru a vedea dacã are frâne eficace cu consumabile corespunzãtoare , ºi schimbate la o anumitã perioadã de timp ;
* pedalele nu trebuie sã fie nici prea strânse , dar nici prea moi ;
* sistemul de direcĂžie trebuie sĂŁ rĂŁspundĂŁ corespunzĂŁtor , sĂŁ meargĂŁ uÂşor , fĂŁrĂŁ vreun zogmot etc. ;
* transmisia trebuie sĂŁ meargĂŁ optim , sĂŁ intre ĂŽn trepte uÂşor ;
* ascultĂŁm cu atenĂžie dacĂŁ nu cumva apare vreun zgomot , ĂŽn timpul mersului , poat fi probleme mari ;
* turãm maºina pânã la o turaÞie mai ridicatã , ºi observãm culoarea / densitatea fumului . Nu este binã dacã tine mult spre alb , dar nici spre negru , acestea putând fi defecÞiuni majore ;
* Încearcã sã iei câteva gropi , pentru a testa sistemul de suspensie , dacã simÞi cã aproape atingi de pãmânt nu este bine , dar nici sã te zdruncine tare ;
* probaÞi frâna de motor , pentru a deduce dacã ambrajul este bun ;
* recomandat sã testãm maºina atât pe asflat , dar ºi pe drumurile cu piatrã cubicã , gropi aici se observã defecÞiunile la telescoape , basculã etc. .



Ok , am terminat testul nostru (presupunem cã cu rezultate favorabile) . Propunem vânzãtorului o inspecÞie tehnicã Într-un service ales de câtre noi (alegeÞi un servis de treabã , unde cunoaºtem oamenii ºi capacitatea acestora de muncã) . Dacã vânzãtorul refuzã , PLECÃM ªI CÃUTAM ALTÃ MAªINÃ !


Ok , ajungem la servis , aici meºterii vor verifica maºina mult mai detaliat . Aici , presupunem cã sunt rezultate bune (dacã se descoprã probleme PLECÃM ªI CÃUTAM ALTÃ MAªINÃ ! ) .


Acum Încep negocierile cu vânzãtorul , bineÎnÞeles el are un preÞ bine stabilit . Niciodatã nu daãm banii ceruÞi , ci Încercãm sã negociem un preÞ mai mic pe diverse motive (de genul o sã mã coste aia , ailaltã etc.) . Nicodatã nu spuneÞi câÞi bani aveÞi În buzunar ! . Dacã nu vrea sã lase din preÞ , Încercãm sã aducem alte beneficii precum ÎÞi dau dacã Îmi dai ºi gumele de iarnã etc. . Ok , presupunem cã ajungem la un preÞ amiabil , acum trecem la rahaturi (acte , formalitaÞi) . UitaÞi AICI actele ataºate În format electronic . PoÞi pune Întrebãri legate de formalitãÞi pe aria LEGIS de pe forum .
Sper sa iti fie de folos

Avatar utilizator
QaTa
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mie 03-Mar-2010 22:08
Localitate: IS

Mesajde QaTa » Mie 03-Mar-2010 23:21

Teoria generala a cumpararii SH o cam stiu. Dupa mine..nu trebuie sa fii nici foarte paranoic... nici superficial.

Ma intereseaza daca e ceva de stiut in mod special la C4... De exemplu, pe mine daca cineva m-ar intreba de fosta masina i-as spune ca din fabrica zdrangane torpedoul si plasticul de deasupra CD playerului, pedala de acceleratie scartie fin din cand in cand, e posibil sa aiba scurgeri de antigel in interior, daca se aud batai in spate e posibil sa fie cauciucul care sustine toba (8 RON) etc.


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo