Mi-a obosit motoru?

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

kalimeristu
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Vin 03-Aug-2007 10:25
Localitate: Bucuresti

Mi-a obosit motoru?

Mesajde kalimeristu » Vin 03-Aug-2007 10:48

Salutare,

Am senzatia de ceva vreme ca mi-a "obosit" masinuta. Nu mai e nervoasa ca la inceput. Asta cu precadere dupa ce am condus un C4 al unui prieten care si l-a cumparat odata cu mine (chiar in aceeasi zi). Masinile sunt identice ca dotari, motorizari etc doar ca a mea are cu vreo 5000 km in plus.
Ca sa fiu mai specific, nu mai am senzatia aia de "bagat in scaun" la plecarea de pe loc, si urca mai greu in ture. Cand plec cu a 1-a parca se chinuie ajunga la 25-30 km/h chiar daca ridic complet piciorul de pe ambreiaj iar motorul se tureaza ca toti dracii - in schimb la volanul celuilalt C4 mentionat mai sus abia intep pedala de acceleratie in vit 1 si fuge masinuta de sub mine.
Initial m-am gandit ca o fi de la benzina, dar nu cred pt ca bagam amandoi de cele mai multe ori de '95 de pe unde apucam (Petrom, OMV, Lukoil).
Miercurea viitoare ajung cu ea la service pt generala problema la toba (scartait la rece) si ii voi interoga si pe cei de la ATS despre asta, dar pana atunci....mai are cineva "problema" asta, a mai avut-o cineva? Are cineva idee de la ce poate fi?

Mersi, si scuze pt postul lung.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Vin 03-Aug-2007 11:00

Comportamentul asta poate avea mai multe cauze:
1. filtru de aer mai putin permisiv sau infundat;
2. clapeta de acceleratie care nu deschide suficient de mult;
3. mers subturat sau pur si simplu incet (ca asa e traficul) mult timp si se mai infunda lucrurile pe la injectoare si in plus ECU memorind stilul de mers pe termen scurt (de obicei o zi) imputuroseste masina. Si daca mergi zi de zi asa...
4. benzina proasta, dar proasta rau, sau ceva infundat prin zona.
Asta in ipoteza ca nu ai trasnai mai grave pe la motor, dar de obicei astea ar fi insotite si de alte semne (zgomote ciudate, opriri din senin, martori pe bord, etc).

Iesi afara din localitate pe unde e mai liber si mai da-i niste pedale, pina in 5000-5500 rpm, eventual aplica urmatorul pattern: accelerezi pina la 5000rpm (treptele 2-3-4), lasi in frina de motor pina la 4000, apesi brusc acceleratia iar cind ajungi iar la 5000-5500 schimbi treapta urmatoare.
Dupa citeva reprize de genul asta (sint suficiente maxim 5 de obicei) ar trebui ca acea senzatie de apasare in scaun sa revina si in treapta 1, si in 2, si in 3, si chiar in 4-5.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Vin 03-Aug-2007 11:08

Inca ceva: ai reusit sa identifici un moment anume de cind a inceput sa se comporte asa? De exemplu: de la ultima revizie, de cind ai reparat motorul dupa un busai frontal, de cind ai schimbat una sau alta sau benzina, de cind s-a incalzit afara, de cind ai spalat motorul cu jet direct, etc etc etc?

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Vin 03-Aug-2007 11:11

++mare atentie, inainte de a merge sa turezi masina peste 5000 da-i sa bea niste gaz cu cifra octanica mare (petrom99+ sau carerra100 sau altele echivalente).
Nu ai ce cauta peste 4500-5000 daca ai benzina de 95. N-o sa dea in detonatii insa motorul se va proteja intirziind scinteia de avans, de aici rezultind niste pierderi de putere destul de usor de simtit.

kalimeristu
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Vin 03-Aug-2007 10:25
Localitate: Bucuresti

Mi-a obosit motoru?

Mesajde kalimeristu » Vin 03-Aug-2007 12:14

Nu reusesc sa-mi amintesc vreun astfel de moment; din fericire citronica al meu e neatins, fara nici o problema majora pana acu (doar o sonda de temperatura busita), motoru' nu-l spal niciodata.
Dupa cum am zis in postul initial, am realizat ca-i cam "obosit" in momentul inca care am condus alt C4 identic ca dotari si diferenta mi s-a parut a fi enorma.
La benzina ma gandesc si eu desi nu alimentez deloc de la statii fantoma si din cand in cand ii mai dau si un '98 sau un carrera 100. Ultimele 2 plinuri au fost cu Efix care cica iti curata motoru. Urmatoarele 2-3 plinuri o sa fie cu 98.

O sa-i dau niste ture in uikend pe semi-autostrada Soarelui :P ca tot am ganduri de mers la mare.
Oricum miercuri am intalnire cu ATS-ul si poate ii fac si revizia ca am vreo 15000 la bord, si poate daca ii mai schimba din filtre sau ce-i fac ei acolo isi revine.
Mersi.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 03-Aug-2007 13:31

wow... vezi ca efix face motorul mai lenes. am observat asta pe cielo-ul de la firma. ai mare atentie. Efix de fapt e o mai chestie comerciala. Prea putin adevarat.
"If in doubt, flat out!"

SAMmy
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Mie 11-Oct-2006 23:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde SAMmy » Vin 03-Aug-2007 16:44

Hey man... ai spus ca te duci la service cu problema la colierul de la evacuare???
Pai asta e problema... trage aer fals pe la colierul ala si confuzioneaza senzorii
care transmit date la ECU... un prieten (bkdc, pe forum) a avut aceeasi problema...
simptome de lene simultan cu defectarea colierului/conului de etansare al evacuarii...
Din cate stiu eu atat simptomele de lene cat si zgomotele aferente au fost rezolvate
prin inlocuirea piesei la service (garantie).
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR

kalimeristu
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Vin 03-Aug-2007 10:25
Localitate: Bucuresti

Mi-a obosit motorul?

Mesajde kalimeristu » Vin 03-Aug-2007 20:43

Intr-adevar, ma duc cu problema colierului....iar.... :evil:
A mai fost schimbat acum cam o luna, o luna juma'.
Putem trece deja nenorocitul de colier la categoria "Consumabile" la C4.

Pe de alta parte scartatiul (binecunoscut de multi dintre posesorii de C4 cred) se aude doar la rece adica in primele cateva minute de la pornire. Nu devine etansa evacuarea odata ce se incinge si se dilata metalul?

Azi am reusit s-o calc putin (mare minune in Bucuresti :P) dupa cum m-a sfatuit "mituc" dar n-am sesizat nici o diferenta apoi.

Abia astept sa ajung in service ca e tare frustrant cand nu simti cei 110 de caluti :(

ghelme
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Joi 26-Iul-2007 22:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde ghelme » Sâm 04-Aug-2007 04:01

Salut. Ia in considerare si varianta in care ar fi putut sa sara furtunul de vacum, care "alimenteaza" turbina cu aer. Sau daca ai fost in service, sa nu fi umblat dobitocii si sa nu-l fi pus la loc.
Eu am patit asa ceva si era din cauza vacumului.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Sâm 04-Aug-2007 09:08

Vezi ca el are 1.6 benzina, nu HDI. Cel putin asa se intelege din ce spunea el ca-i baga in rezervor :)

Dar observatia este buna, e posibil sa fi sarit (sau sa nu fi fost pus la loc) furtunul ala care iese din caseta filtrului de aer. Parca Adrian a patit asa ceva, si motorul ii tragea aer cald de dupa motor in loc sa traga din fata.

SAMmy
pasionat
Mesaje: 431
Membru din: Mie 11-Oct-2006 23:00
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde SAMmy » Sâm 04-Aug-2007 11:24

si faza cu resetarea calculatorului este posibila... parca si am mai auzit pe cineva ca se plangea de asa ceva...
s-a dus la ei cu o problema... un zgomot vibrant la motor si i-au resetat calculatorul si a devenit... altfel...
Citroën C6 Exclusive

Citroën C4 Coupé VTR


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11708
    Cel mai nou membru Ibr_subaib