Problemute la C4...
Moderator: Echipa Tehnica
logic (,) ca e un mecanism care masoare vit. si daca roata e dezumflata o sa existe o diferenta. La chesti cu GPS-ul insa nu pot sa cred ca ar fi un instrument de masurat viteza totusi. Pe IGO am o eroare, pe route 66alta eroare si pe softul GPS-ului imi da identic cu bordul
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
In primul rand GPS este printre cele mai exacte metode de a masura viteza unui obiect in mishcare (are o eroare intre 0,08 si 0,4, deci daca GPS arata 95,5km/h tu o sa ai o eroare max intre 95,1-95,9) , dupa radar sau alte aparate care masoara viteza cu diverse raze.
In al 2lea rand din 10 masini de clasa medie si medie+ toate vor avea eroare de km, chiar daca sunt cu presiunea in standardele fabricantului.
In al 2lea rand din 10 masini de clasa medie si medie+ toate vor avea eroare de km, chiar daca sunt cu presiunea in standardele fabricantului.
sa ma bag si eu in seama si sa adun la un loc tot ce s-a zis pana acum. io CRED ca intr-adevar "masurarea" vitezei se face la iesirea din cutia de viteze. la antichitati cum e a mea de-acolo pleaca un cablu ce mi se infige in bord. acest cablu se roteste si viteza lui de rotatie e indicata printr-un sistem de rotite si arcuri la mine in bord.
la ale voastre nu cred sa mai lege direct cutia de bord, ci mai degraba vor trimite rezultatul in calculatorul de bord.
acolo cel mai probabil baietii au implementat un sistem de corectie in functie de viteza. din viteza de iesire din cutie, care e aceeasi cu cea de la intrarea in diferential se mai scade cate ceva pe motiv ca la diferite viteze forta la roata e diferita. acest lucru poate fi cauzat de multe: rularea in curba, rularea pe diferite suprafete de aderente diferite, rularea cu presiuni diferite ale pneului, etc. toate astea duc la pierderi in diferential.
dupa aceea calculatorul de bord trimite rezultatul masuratorii dupa corectii la kilometraj. desigur ca in functie de cum a decis programatorul calculatorului de bord sa implementeze (sau nu) asemenea corectii apar diferente fata de viteza masurata cu gps-ul sau radarul. io unul asa as face. as folosi de exemplu date de la ABS si ESP si o curba experimentala pentru a-i afisa omului viteza cu care ruleaza. eventual i-as da si optiunea sa dezactiveze asta din bord. astfel aplicand corectiile ar putea sa vada 0 cu acceleratia la blana blocat in namol sau zapada, iar fara ar vedea cu ce viteza i se invart degeaba rotile. dar pe de alta parte io nu scriu soft pentru masini. inca.
P.S. daca scoti masina din viteza cand esti la vale sau oriunde inseamna doar ca decuplezi arborele intermediar din cuie de cel primar si cel secundar astfel incat cele doua sa se miste independent, primul odata cu motorul, iar al doilea odata cu rotile.
la ale voastre nu cred sa mai lege direct cutia de bord, ci mai degraba vor trimite rezultatul in calculatorul de bord.
acolo cel mai probabil baietii au implementat un sistem de corectie in functie de viteza. din viteza de iesire din cutie, care e aceeasi cu cea de la intrarea in diferential se mai scade cate ceva pe motiv ca la diferite viteze forta la roata e diferita. acest lucru poate fi cauzat de multe: rularea in curba, rularea pe diferite suprafete de aderente diferite, rularea cu presiuni diferite ale pneului, etc. toate astea duc la pierderi in diferential.
dupa aceea calculatorul de bord trimite rezultatul masuratorii dupa corectii la kilometraj. desigur ca in functie de cum a decis programatorul calculatorului de bord sa implementeze (sau nu) asemenea corectii apar diferente fata de viteza masurata cu gps-ul sau radarul. io unul asa as face. as folosi de exemplu date de la ABS si ESP si o curba experimentala pentru a-i afisa omului viteza cu care ruleaza. eventual i-as da si optiunea sa dezactiveze asta din bord. astfel aplicand corectiile ar putea sa vada 0 cu acceleratia la blana blocat in namol sau zapada, iar fara ar vedea cu ce viteza i se invart degeaba rotile. dar pe de alta parte io nu scriu soft pentru masini. inca.
P.S. daca scoti masina din viteza cand esti la vale sau oriunde inseamna doar ca decuplezi arborele intermediar din cuie de cel primar si cel secundar astfel incat cele doua sa se miste independent, primul odata cu motorul, iar al doilea odata cu rotile.
khan scrie:viteza se masoara in cutia de viteze, mai exact un pinion special e invirtit de unul dintre pinioanele cutiei rezultind astfel ca pe kilometraj vedem viteza arborelui secundar din cutie, adica a celui care invirte diferentialul si mai departe planetarele. deci care e legatura cu cauciucul desumflat?
Totusi am o nedumerire. Nu vreau sa te contrazic in nici un fel sau ceva, dar mi se intimpla urmatoarea treaba: daca invirt rotile pe loc pentru ca accelerez ca un descreierat in treapta 1 pe carosabil slab aderent (zapara, polei, noroi) viteza ramine undeva pe la 30-35Kmph si creste lent relativ la modul cum accelerez. Ambreajul nu patineaza, pentru ca daca fac acelasi lucru pe un carosabil mai aderent ajung la 40Kmph aproape instant (pe bord zic).
Din punctul de vedere al cutiei si cel putin al rotilor din fata in momentul in care rotile se invirt in gol masina ar trebui sa mearga cu vreo 40-45Kmph.
N-am facut asta decit de vreo 5-6 ori ca sa ma asigur ca nu mi se pare mie si sa ma asigur ca nu-mi patineaza ambreajul. De fiecare data masina a fost calda (mersesem cel putin 10km cu ea inainte).
Exista vreo explicatie la fenomenul asta? Asta m-a facut sa cred ca viteza e luata de undeva de pe rotile din spate, insa ar fi inexact sa se ia de pe roti.
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
daca invirt rotile pe loc pentru ca accelerez ca un descreierat in treapta 1 pe carosabil slab aderent (zapara, polei, noroi) viteza ramine undeva pe la 30-35Kmph si creste lent relativ la modul cum accelerez. Ambreajul nu patineaza, pentru ca daca fac acelasi lucru pe un carosabil mai aderent ajung la 40Kmph aproape instant (pe bord zic).
Pinioanele "sateliti" isi fac treaba.Esti sigur ca ambele roti au aceeasi aderenta?
Da-l ma naiba de radar nenorocit... In seara asta eram pe acelasi drum, cu acelasi roti, nimeni in spate, doar eu cu drumul... Pe pilot aveam 60km/h, la radar 55km/h!
Deci daca mai zice careva ceva de radaru ala, eu nu mai cred nimc!
Deci daca mai zice careva ceva de radaru ala, eu nu mai cred nimc!

[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]
pai mai zic inca o data: ai rotile mai mari, deci ce vezi pe bord e de fapt mai putin decit in realitate. unde e nedumerirea?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Azi am pornit masina (dupa ce a stat 48 de ore) si la relanti a inceput sa tremure cam urit. Nu s-a calmat nici dupa ce am accelerat-o vreo 10-15 secunde (am tinut-o undeva intre 2000 si 2200rpm), asa ca m-am enervat si am plecat cu ea de pe loc. La urmatoarea intersectie (vreo 200m) a trebuit sa stau pe loc si nu a mai tremurat.
E normal sau de asteptat sa se mai intimple asa ceva sau nu? In ultimile 2 zile temperatura nu a scazut sub 2C in Iasi (poate chiar nici sub 4C), si nu facea asa cind o lasam peste noapte si au fost si -6C. Am sa vad ce face miine, desi sint aproape sigur ca n-o sa tremure.
E normal sau de asteptat sa se mai intimple asa ceva sau nu? In ultimile 2 zile temperatura nu a scazut sub 2C in Iasi (poate chiar nici sub 4C), si nu facea asa cind o lasam peste noapte si au fost si -6C. Am sa vad ce face miine, desi sint aproape sigur ca n-o sa tremure.
nu stiu de tremurat, dar la mine si de craciun si de revelion, dupa ca a stat 2 zile si la -5 grade a mers perfect...doar ca la inceput se auzea mai zgomotos motorul, ca un carait...ma ducea cu gandul la diesel, dar dupa ce trece putin timp se aseaza si merge perfect...tu ai remapare, eventual intreaba baietii care ti-au lucrat daca temperaturile prea scazute de noaptea iti afecteaza in vreun fel mersul...in principiu nu, dar cine stie cum reactioneaza pompa de benzina & stuff ...
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]
OPUS Workshop
:: LED designs ::
OPUS Workshop
:: LED designs ::
T.rac3Er scrie:tu ai remapare, eventual intreaba baietii care ti-au lucrat daca temperaturile prea scazute de noaptea iti afecteaza in vreun fel mersul...in principiu nu, dar cine stie cum reactioneaza pompa de benzina & stuff ...
Nu a mai tremurat azi.
Acelasi lucru mi se intimpla si inainte de remapare si nu vad sa aiba vreo legatura cu asta. Mi s-a intimplat cind am parcat-o cu botul in sus, rotile din fata erau cam cu vreo 15cm mai sus decit alea din spate si a stat asa la -4C vreo 12 ore. Dar si-a revenit dupa ce am accelerat-o putin.
-
- simpatizant
- Mesaje: 93
- Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
- Localitate: Bucuresti
Kerekash_KRK scrie:problema cu tremuratu am avuto si eu, si cateodata si la semafor incepea sa tremure de nebuna la relantii, si cand am fost cu ea in service mi-au zis ca au gasit o eroare la calculatoru de injectie si ca asta a fost cauza.
Pai a mea nu tremura decit rece. Si se intimpla foarte rar, cred ca a tremurat de 5 ori pina acum de cind o am, doar ca de data asta nu a vrut sa se linisteasca nici dupa 1 minut de insistente.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO