Pagina 1 din 11

C4 de 2 luni cu probleme la "sistemul de depoluare"

Scris: Lun 17-Oct-2005 11:30
de bmc
salut pe toti membri acestui forum, si vreau sa imi prezint si eu un off legat de un C4 achizitionat de 2 luni de la ATS: masina este un C4 de 1.4 litri, echipare X, are 8000 km si a mers bine pana acum 4 zile, cand, dimineata, dupa ce am pornit masina din loc, la nici 50 de metri, am constatat ca nu are putere, apasam pe acceleratie si nici un raspuns.. pentru 3-4 secunde, apoi isi revenea, si tot asa pana cand s-a incalzit motorul si a inceput sa functioneze normal. Problema e ca de atunci, de fiecare data cand motorul e rece (nu a functionat in ultimele 3-4 ore) patesc la fel: pornesc motorul, astept pana turatia scade de la 1200 la 800 de rotatii, cum ar fi normal in relanti, dar pe la 1000 de rotatii (~30 de secunde de la pornirea motorului) incepe sa se inece, deseori chiar se opreste motorul; daca apas acceleratia nu reactioneaza deloc timp de cateva secunde, iar apoi incepe sa se tureze, apoi iar se ineaca.. si tot asa, timp de 2-3 minute pana se incalzeste motorul, dupa care merge normal. Dar, a 2-a zi dupa ce a inceput sa dea aceste semne s-a aprins becul galben in forma de motor si pe ecran a aparut INFO: FAULTY ANTIPOLLUTION. Doresc sa va intreb daca ati mai auzit/patit asa ceva, si care a fost problema.
Mentionez ca am citit mesajele referitoare la C4 care au aparut pe acest forum, si vreau sa subscriu si eu ca am luat masina asta pt simplul motiv ca imi place design-ul, dar, spre marea mea dezamagire, am si eu acei "greierasi", am zgomote cateodata la geamuri semideschise, si chiar un zgomot pe langa radio-cd (care am observat ca dispare daca presez plasticul din peretele stangde langa radio), si, evident, problema cu posturile care se "prind", dar nu foarte bine.
Stiu ca am scris mult, dar am vrut ca si altii sa stie la ce sa se "astepte" de la un C4.. si as vrea sa stiu daca a mai patit cineva la fel cu "sistemul de depoluare" (dupa cum scrie in manual, la acest bec galben cu motor).
Va multumesc!

Scris: Lun 17-Oct-2005 11:39
de adytzu
Stiam de problema asta la HDI-urile noi aparute, cu FAP. La benzinare nu am auzit de asa ceva. Mergi cu ea in Service. Fiind noua si in garantie, altceva nu ai ce sa-i faci. Nu te apuca sa umbli la ea ca risti sa pierzi garantia. Poate sa fie o simpla mufa sarita din locul ei. Cu gropile de la noi...te poti astepta la orice.

Scris: Lun 17-Oct-2005 11:54
de bmc
da, am dus-o de dimineata la ATS, si acum astept sa ma sune.. dar voiam sa stiu daca a mai fost cineva in situatia mea si cam care era cauza, ca sa compar cu ce imi vor spune ei... si sper sa nu imi vina cu o replica de genul "benzina e de vina"

Scris: Mar 18-Oct-2005 15:44
de bmc
luni dimineata am dus masina la ATS, si, dupa mai mult de o zi si jumatate inca nu au reusit sa ii puna un diagnostic.. :(

Scris: Mar 18-Oct-2005 15:57
de Matrixu
Am patit si eu o singura data sa imi apara aia cu depoluarea. Dar doar pt cateva secunde dupa care gata. Ideea e ca ma jucam la cruise control.
Masina nu a dat semne ca nu ar mai merge.
Am patit acum vreo 2 luni insa ceva asemanator cu ce zici tu si am pus pe seama benzinei. Pornesc masina dau sa plec, si acceleratia parca nu mai era, si mi s-a oprit motorul. La urmatoarea cheie a luat-o fara probleme. Ce-i drept pusesm vreo 5 l de benzina de 95 :( de la un petrom care nu avea de 99, ca sa imi ajunga pana gasesc de 99.
Nu mi-am batut capul cu nici una dintre probleme ca nu a mai aparut, si eu am cu ea vreo 8500km.

Scris: Mar 18-Oct-2005 16:23
de bmc
Din pacate, mie mi se intampla in fiecare dimineata de joia trecuta incoace, si le-am aratat si celor de la ATS... problema e ca nu reusesc sa identifice diagnosticul, ceea ce nu inteleg cum e posibil, dat fiind ca e prezent si mesajul calculatorului de bord. Daca situatia se prelungeste am sa le cer o masina pe care s-o folosesc pana se repara asta. E normal asa ceva.. nu? Adica am auzit de cateva cazuri de acest gen. In certificat / carnet de garantie si service nu este precizat nimic in acest sens.

A mai cerut cineva masina pe perioada reparatiilor in garantie?

Scris: Mar 18-Oct-2005 17:43
de Matrixu
Era cineva caruia i s-a dat un C2. C4 luat avea calculatorul facut praf si facuse cu el doar cativa km.
Vezi si tu fa scandal daca tot te lalaie atat cu masina.

Scris: Mar 18-Oct-2005 20:23
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Sunt ferm convins ca ATS o sa va rezolve problema. este singurul loc unde se poate repara.

Scris: Mie 19-Oct-2005 08:45
de adytzu
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Sunt ferm convins ca ATS o sa va rezolve problema. este singurul loc unde se poate repara.


Mugurel, nu vreau sa intram din nou in polemici, dar...singurul loc...HMMM! :-k

Scris: Joi 20-Oct-2005 09:36
de bmc
Ieri seara am luat masina din service, si mi-au spus sa schimb benzina... deci am "consumat" toata benzina ramasa (~7 litri) si am bagat OMV de 100, dupa care am parcurs (azi noapte 180 km).... si am asteptat dimineata, sa vad cum se comporta la rece.

Dimineata - surpriza: dau la cheie, sunt 1200 rot/min, astept vreo 2 min sa scada turatia, ajunge la 1000 rot/min si incepe sa dea semne ca tremura, DAR in acest moment "intervine" calculatorul si o tureaza inapoi la 1100 rot/min, corectand tremuratul motorului asa cum cred ca ar trebui. Mai astept cam 1-2 min si apoi incepe sa scada tratia la 900... DECI PROBLEMA A FOST REZOLVATA de catre ATS.... dar, nu inteleg ce a fost. Eu zic ca nu are cum sa fi fost din benzina din moment ce si cu OMV 100 incepea sa prezinte tremuraturi la 1000 rot/min, DAR, de data asta, a intervenit calculatorul si a facut corectia, dand mai multa benzina. Deci cred ca a fost un senzor ceva (cel de shock automat), dar ca sa ii citez pe cei de la service: "ramane sub observatie"...

Scris: Joi 20-Oct-2005 09:53
de MUGUREL PIRSCOVEANU
deci s-a rezolvat la ATS?

Scris: Joi 20-Oct-2005 10:43
de bmc
da, s-a rezolvat, acum pare sa mearga bine, dar o tin sub observatie.. vreau sa ii intreb pe cei de la ATS ce i-au facut, dar nu reuesc sa ii prind la telefon. Ieri am inteles ceva de un senzor de temperatura.. dar vreau sa stiu sigur.

Scris: Vin 21-Oct-2005 00:26
de nero
Apropos (oarecum off-topic), cea mai buna benzina pentru motorul tau e cea trecuta in manual, nu aia cu cifra octanica mai mare.

Scris: Vin 21-Oct-2005 09:27
de adytzu
nero scrie:Apropos (oarecum off-topic), cea mai buna benzina pentru motorul tau e cea trecuta in manual, nu aia cu cifra octanica mai mare.


Total aiurea. Aia din manual e cifra octanica minima. Eu merg cu Super98 si Super100 de cand am cumparat-o si merge brici. '95 i-am pus numai in cazuri critice si atunci mi-a innegrit teava de esapament si tracea ca o martoaga rapciugoasa.

Scris: Vin 21-Oct-2005 12:21
de mars2k
Sa fie [din cauza] asta oare?
mars2k scrie:[...] si pt. toti ceilalti posesori de catalizator Euro 4:
(pt a verifica standardul de depoluare al masinii: http://www.rarom.ro/rovigneta.html - tabelul de la sfarsit)

Vedeti ca nu orice benzina fara plumb este acredidata Euro 4 !!
Pentru a fi Euro 4, ar trebui sa aiba continutul de sulfuri mai mic sau egal cu 50 ppm (1 ppm = 1 mg/kg) si continutul de hidrocarburi aromatice mai mic sau egal cu 35%:
http://www.prod.exxonmobil.com/refining ... Fuel02.pdf

Din cate am citit, se califica pt. Euro 4:
1. OMV Super 100 - http://www.omvro.ro/theme2/content3310.htm#2 - chiar mai mult, este compatibila Euro 5.
2. Rompetrol EURO SUPER 98 - http://www.rompetrol.ro/oil_gas/product ... ine%20.pdf

Despre "zboara, zboara" nu stiu daca e Euro 4 sau nu, nu i-am gasit inca fisa pe site-ul de la Petrom.