Pagina 1 din 1

La pornire motorul nu merge rotund

Scris: Dum 28-Oct-2012 15:22
de VictorSpiridon
Sunt mandrul detinator al unui Citroen c4 2005 1.6 HDi. Masina are 115.000 KM. De vre-un an masina are urmatorul simptom:
La pornire, cam in 90% din cazuri, cand motorul este rece, acesta nu merge "rotund". E de parca se zbate timp de 1 secunda la intervale de 5-10 secunde. Cand se zbate se aude un sunet "druum druuum druum". Tot dupa pornire masina scoate mult fum albicios care are un miros puternic. Daca plec cu masina la drum, aceasta parca trage mai greu, si trebuie s-o turez cam pe la 2300 de ture ca sa plec usor de pe loc. Daca o turez mai putin, aceasta se zgaltaie ca si cum motorul ar fi subturat si ar vrea sa se opreasca (sa moara).
Asta iarna am mai avut o probleme cu masina in sensul ca nu pornea si trebuia sa imi dea cineva curent. Per total mi-a lasat impresia ca moare bateria cam prea usor.
Merg aproape zilnic cu masina la serviciu pe autostrada cam 120 km dus intors. De regula merg cu 90 Kmh cruise control, cu exceptia unei portiuni de vreo 8 km unde merg cu 80 Kmh, in viteza a 5 a. Cand ma grabesc ii mai dau 100 in loc de 90.
Dupa ce motorul se incalzeste nu mai am niciun fel de problema. Consumul este normal pe la 4, 4.5 la suta. Mentionez ca nu am avut niciodata probleme cu motorul.

Astazi am filmat cateva filmulete cu motorul. Temperatura de afara este cam de 8 grade Celsius.
1. [youtube]http://youtu.be/02YEC1DvGDc[/youtube] La prima pornire motorul merge normal. Am oprit motorul. Apoi l-am pornit din nou si am inceput sa filmez filmuletul 2.
2. [youtube]http://youtu.be/TRHe1O6WpOo[/youtube] In acest filmulet se poate observa cum motorul se zbate. Din pacate calitatea imaginii nu este foarte buna. Sa fiti atenti si la sunetul pe care-l scoate, comparat cu filmuletul 1.
3. [youtube]http://youtu.be/Fe8S-vDrhSU[/youtube] Filmulet cu fumul pe care-l scoate masina imediat dupa pornire. Dupa 10 minute, cand motorul se incalzeste, fumul devine invizibil si mult mai putin mirositor.

Din ce am citit pe forum banuiesc ca este de vina o bujie. Voi ce credeti?

Multumesc!
Victor Spiridon

PS: Imi cer scuze daca a mai postat cineva despre exact aceasta problema. Eu am cautat si nu am gasit. Daca totusi exista acest thread va rog sa-mi dati link.

Scris: Lun 29-Oct-2012 09:02
de Gabitzu
Din ce am observat in descrierea ta este ca masina nu prea vede peste 3000 rot/min, mi se pare ca mergi numai la consum, subturat, ceea ce nu poate fi chiar sanatos motorului.
Mersul neregulat poate fi cauzat si de un injector/injectoare, care nu mai este in parametri si iti recomand un test pt injectoare, pt a citii corectiile.

Scris: Lun 29-Oct-2012 16:45
de VictorSpiridon
Am fost cu masina in vara lui 2011 la Cartec, Pitesti, unde au urcat-o pe rampa si au citit cu Lexia.
Si atunci, ca si acum motorul avea aceleasi simptome. Le-am spus despre asta, dar nu am putut sa le arat pt ca pur si simplu face asa doar dupa ce sta cel putin 12 ore... I-am rugat sa se uite special la injectoare.
Mi-au raspuns ca se asteptau sa gaseasca ceva, dar nu au gasit nimic si totul e ok.
De la ce turatie in jos se considera subturat?

Multumesc pentru raspuns!

Scris: Lun 29-Oct-2012 16:57
de ViperDodo
nu zice nimeni sa nu mergi subturat...dar nu mereu! macar intr-o zi din saptamana, facand naveta, in loc sa mergi cu a 5-a la 90 mergi cu a 4-a....din cand in cand mai schimba peste 3500 rpm...iar pe autostrada, poti sa-i dai si o talpa sanatoasa, de exemplu un 130 km/h cu a 4-a si apoi schimbi a 5-a!
asta pana o desfunzi putin, daca mai ai ce!
o sa ai o surpriza in momentul asta daca o accelerezi tare pe loc sa vezi ce fum negru iese din ea!

spuneai ca ai consumul undeva la 4,5 %.... nu poate creste mai mult de 4,7 intr-o saptamana daca mai bagi piciorul in ea!
calculeaza tu diferenta de consum, ca si cost, si costul injectoarelor, turbinei, pompei de inalte, etc...
iar subturat se considera cam sub 1800, dar ar trebui sa iti dai seama ca masina se chiunuie nitel!
de exemplu, subturat tare inseamna sa mergi cu a5-a la 60 km/h

Scris: Mie 31-Oct-2012 12:07
de djmanianfs
Salut. Treaba cu subturatul se aplica si pt motorul de 1.4 16V? Multumesc!

...

Scris: Sâm 03-Noi-2012 00:28
de bogdans
Din ce au mai patit altii la masini , nu neaparat Citroen : EGR de la mers subturat , electromotor pentru consum baterie si pornire grea - mai greu cu ideea de a avea consumatori( aici e simplu si ieftin sau gratis ,faci test pe baterie la un centru/magazin de acumulatori) , debitmetru pentru lipsa de putere si in primul rand injectoarele la faza cu fum alb - verifica sistemul de alimentare , pompa motorina/inalte daca alimenteaza corect si bineinteles o diagnoza mai serioasa! Ma indoiesc sa fie grav sau scump si evita sa mergi pe second , mai bine reconditionezi daca este ceva fabulos de scump nou !

Re: ...

Scris: Sâm 03-Noi-2012 01:09
de VictorSpiridon
Multumesc pentru raspuns!
Vad ca ar putea fi multe cauze probabile.
Te-ai uitat la filmele de pe youtube pe care le-am postat? Considerand simptomele, ar putea fi oricare din acele cauze? Eu sunt Olanda momentan asa ca imi este mai greu cu verificarile. Nu ar putea fi o bujie? :)
Cat despre subturat, nu mi se pare ca la 2000 rpm, un motor diesel 1.6 HDi este subturat. De fapt la acea turatie gasim plaja optima pentru cuplu / consum, dupa cum se poate observa in aceasta poza: http://c4owners.org/plugins/forum/attac ... 6-92hp.jpg
In rest am grija mereu sa schimb viteza la 2200-2500 rpm si anume:
- trec in a 3-a la minim 42 km/h,
- trec in a 4-a la minim 62 km/h
- trec in a 5-a la minim 82 km/h
In cazul masinii mele, cand este subturata, de exemplu la 35 km/h in a 3-a, simt ca motorul este fortat si se aude un tremurat in intreaga masina. Asa ca m-am obisnuit de mult sa evit acest lucru. Zic in cazul masinii mele, pt ca am condus un citroen c4 1.6 HDi dar varianta mai puternica de 105 cp (parca), in 2 usi din 2007, si acest tremurat nu era prezent cand motorul era subturat (dar, evident se simtea ca trage mai greu)

Inca o data multumesc pentru raspunsuri!

Victor

rezolvare?

Scris: Lun 18-Feb-2013 13:44
de simo
Buna Victor,
Ma intereseaza daca ai depistat problema. Am acelasi motor si aceiasi problema ca in filmuletul tau (al doilea), doar ca la mine fumul e albastru si miroase oarecum a gaze nearse... In mers nu am nici un fel de probleme, chiar daca plec imediat fara sa o las sa se incalzeasca. Mentionez ca nu merg subturat niciodata ( a 5 a o schimb cam pe la 100/h pt ca se duce mai bine asa), doar ca mai conduce si fratele meu si el cam merge "la consum".

completare...

Scris: Lun 18-Feb-2013 13:51
de simo
A nu se intelege ca daca vreau sa merg cu 90/h o tin in treapta a 4 a... :))))

Scris: Lun 28-Oct-2013 22:58
de VictorSpiridon
Salut simo,

Din pacate nu mi-am mai batut capul cu asta. Din ce am mai citit se pare ca ar fi o bujie de incalzire mai lenesa.
Tu? Ti-ai rezolvat-o intre timp?

Scris: Vin 10-Ian-2014 20:19
de vladd.alex
Care sa fie cauza mersului nerotund la pornire, si fum si miros de camion, iar la cald miros de camion continuu ? Imi baga si in masina...

Scris: Dum 12-Ian-2014 16:48
de djmanianfs
Supapa canister?