Pagina 1 din 1

1.6 Hdi nu trage.

Scris: Dum 17-Noi-2013 18:17
de bogdancraciun
Am tot cautat informatii cu privire la problemema mea, dar nu prea am gasit.
Am scris si aici doarece 307 si C4 sunt surori.
Daca nu isi are locul aici acest post, rog un moderator sa il mute.

Sunt posesor (de curand) a unui 307 din 2005 1.6 Hdi 92cp, varianta de echipare XR.
Deoarece am fost constrans de buget, l-am luat din Franta, masina de societate (2 locuri), dar cu posibilitatea de a o omologa cu 5 in Romania.
In urma cu aproximativ 10000 km (acum are 190000 km) a fost schimbata turbina de vechiul proprietar.
Eu am luat masina cu martorul de la motor aprins (eroare "antipollution faulty").
Vechiul proprietar zice ca atunci cand s-a dus turbina, i-a bagat ulei in catalizator si de atunci sta martorul aprins (nu stia el prea multa mecanica).
Masina trage de parca are motor de 1.0 benzina (cateodata imi taie gazul cam la 3.ooo rpm, alteori depasesc acest prag fara problema), oricum in ambele cazuri nu trage cum ar trebui.
Am mai condus 307 sw cu 1.6 hdi...mergea de rupea pamantul.
Inainte am folosit un Citroen C3 1.4 hdi...musca din asfalt pe langa 307 actual.
La drum se intinde greu si merge...cam pana la 150 km/h .
La panta in sus (autostrada), trebuie sa te bagi intre tiruri si incepi sa schimbi vitezele ca la Saviem (5 -> 4 -> 3) ca sa te tii intre ele. In jos, n-are treaba, mere de numa . :)
Mai nou s-a stins martorul din bord, deci nu mai am erori.
Si totusi e mult prea "puturos".
Motorasul toarce incredibil de frumos, turbina e noua (am factura de 450 e de la vechiul proprietar ),
masinuta imi place mega mult...silentioasa, dotata, sta grozav pe drum.
(La 150 treci ferm pe langa tiruri, cu C3-ul trebuia sa tii bine de volan ca sa nu te ia vantul).


Azi am facut un drum de vreo 70 km, am pornit ok (becul de la motor stins,nici o eroare) dar de tras tot nu tragea si cand o calc (desi nu trage..scoate fum serios).
La un moment dat mi-a aprut clasicul mesaj antipollution faulty + beep , dupa care s-a aprins STOP si nici n-am apucat sa trag pe dreapta ca motorul se oprise deja.
Am dat vre-o 2 chei, iar la a 3 a pornit...eroarea tot acolo e, dar merge.

Pe o panta in sus mergeam cu 70 kmh, iar in spate tatal meu era cu c3-ul (1.4 Hdi)
I-am dat blana, i-o dat si el.... si m-o luat, lejer - zice el . (tot ma tachiteaza ca la c3 lui pana acum la 225.000 km nu s-a aprins nici macar odata martorul de motor, si ca merge ca si in prima zi).

Ceea e am observat (pe panta, cand eram in "blana"):
-consumul instantaneu NU a trecut de 10.2 , ceea ce inseamna ca masina ma limiteaza,clar.
- desi nu trage in sus (esti la mila ei de nu te demarzi de jos), totusi scoate fum negru.. si scoate, nu se face

Turbina stiu ca e schimbata (se vede pe ea), si cand o accelerez primele 2 secunde te da de scaun...apoi gata, se tureaza asa lejer.
Cateodata merge binisor, iar in momentul urmator da in nas.

Idei , sugestii? Ce ar trebui sa fac ? sorry de postul kilometric.
P.S.: Este cineva din MM cu Lexia?

Scris: Lun 18-Noi-2013 17:51
de vardic
3000 rpm limp mode

Din cate stiu eu ( si stiu destul de putin totusi ) eroarea "antipollution faulty" poate sa aiba mai multe cauze care doar un mecanic priceput + diagnoza poate sa te scape de ea.
Dupa 3000rpm motorul intra in modul de protectie "limp mode"
Principalele cauze pot fi:
Dupa schimbarea turbo-ului trebuie o stergere a erorilor cu lexia plus reprogramarea turbo.
EGR-ul trebuie curatat, dupa care verificat cu lexia daca merge in parametrii ( e posibil ca o electrovalva/electrovana sa ramana deschisa sau inchisa )
Daca zici ca a intrat ulei in catalizator, ar trebui curatat tot circuitul pentru ca e posibil sa iti defecteze timpuriu si turbo-ul cel nou.
Verificat corectia injectoarelor cu lexia.

Scris: Mar 19-Noi-2013 18:57
de marianmarian
poate a introdus eolys nu ulei.
egr-ul trebuie curatat ca daca treci de 3000 rpm da in nas.