Pagina 1 din 1
c4 1.4 16 v gpl
Scris: Sâm 03-Mai-2014 13:58
de khristian23
Hello,
Am un citroen c4 1.4 16v de 3 ani, masina-i din 2007 fara probleme... Pana acum o luna cand i-am pus gaz... Pe langa faptul c-a fost montat prost la verbita-arad, la cateva zile mi-a aparut eroarea p0170 cu antipoullution faulty pe ecran... Intrebari:
- cum scap de eroare? Am sters-o cu obd2 bluetooth, dar reapare la cateva zile.
- poate sa-mi trimita si mie cineva o harta pt gpl? Cum arata setarea? Am cumparat cablu deoarecr am vazut c-am parte doat de dorei...
Am instalatie stag 4 plus tomasetto alaska, injectoare valtek... In ultimul timp a incrput sa consume si mult gaz... Inainte cu injectoate de 1.75 mergeam cam 420-430 km mixt cu 34 litri de gaz. acum cu injectoare gaz de 2.25 fac cam 300 km mixt
o harta cum at trebui sa arate, ar fi excelenta.
\merci
Scris: Joi 25-Sep-2014 14:55
de calorifer4
In mod normal la instalatia secventiala nu trebuia sa incarce harta originala a primului calculator in cel de gaz

?, cand trece din benzina in gaz este normal sa bipaie toata cand parametrii de functionare nu sunt identici ca in primul calculator. Trebuie clonat calculatorul original cu cel de gaz, instalatia de gaz nu are voie sa ridice consumul de gaz fata de cel pe benzina... am avut 5 ani un logan 1,6 16v care merge impecabil pe gaz, consuma 10l/100km benzina si tot atata gaz ia numai ca este la jumatate pretul

Scris: Vin 26-Sep-2014 06:12
de vladd.alex
Salut Cristian. Problema ta cu Antipollution Fault o sa iti apara din cauza faptului ca ECU sistemului de injectie detecteaza faptul ca nu exista consum de benzina. E posibil sa vezi ca pe GPL conducand, chiar si liniile de la benzina sa mai scada. E din cauza presetarilor ECU. O solutie pentru Antipollution Faulty e sa vezi exact numele erorii cu Lexia, nu cu acel dispozitiv al tau. Si sa analizezi parametri functionali live, tot cu Lexia.
Scris: Vin 26-Sep-2014 10:33
de james kilowatt
Codul p0170 provine de la faptul ca s-a atins limita superioara de corectie la fuel trim. ECU-ul vede amestec sarac, corecteaza timpii de injectie insa daca se depaseste o anumita limita iti apare codul ala (ECU-ul suspecteaza de exemplu aer fals sau sonda lambda defecta).
Asta e oarecum "normal", lambda citeste alte valori pe GPL decat pe benzina. In mod normal ECU-ul ar fi trebuit sa fie pacalit cu valori corectate daca instalatia de GPL a fost montata/setata corect.
Pe de alta parte, daca instalatia ESTE montata corect, iar problema e reala, trebuie investigat. Amestec cu adevarat sarac poate duce la detonatii, temperaturi ridicate de combustie, etc.
Probabil tie iti afiseaza "antipollution fault" deoarece amestec sarac + temperaturi ridicate de combustie duce la emisii crescute de NOx.
Daca ai posibilitatea sa vezi parametrii in timpul functionarii arunca un ochi la long term si short term fuel trim. Probabil valorile sunt f mari.
Vezi daca si mergand pe benzina o vreme valorile de fuel trim raman ridicate. Daca raman ridicate si la functionarea pe benzina inseamna ca problema e reala, iar daca o iar razna doar pe gaz inseamna ca e o problema de setare a instalatiei.
Scris: Vin 26-Sep-2014 11:57
de vladd.alex
James, a zis omul ca a aparut eroarea abia dupa ce a pus instalatia de GPL. E clar ca nu a fost setata corect sa se imperecheze cu ECU. Eu as merge pe un reglaj de temperatura la care trece pe gaz. Trece probabil prea repede si rece fiind schimbatorul de caldura (lichid racire - gaz lichefiat), injectoarele de GPL nu isi fac treaba in parametri optimi. E vorba de un reglaj relativ simplu.
Scris: Vin 26-Sep-2014 16:09
de james kilowatt
Eu am inteles asta. Ideea e ca ori au facut o chestie pe la electronica/soft aiurea, ori au reusit sa strice ceva mecanic (de ex au lasat vreo gaura pe unde trage aer fals).
Ori amandoua...
Nu cred sa fie caldura, cel putin nu acum, inca. Nu are nevoie de temperatura prea ridicata ca sa faca vaporizarea, cel putin daca nu sunt debite foarte mari de gaz. Eu am avut masina pe gaz, si era setata ca trecerea pe gaz sa se faca la 35 grade. Insa cand am avut niste probleme o treceam fortat pe gaz (cu sonda in scurt) si mergea fara probleme si cu apa la 15 grade (valori citite prin OBD, nu prin termometrul de bord ca ala minte de stinge).
Asta e si mai usor de verificat, pune mana pe "plaman" in timp ce masina merge pe gaz, si daca nu ii ingheata acolo, atunci e bine
