Pagina 1 din 2
Baterie epuizata subit
Scris: Vin 19-Sep-2014 22:10
de vladd.alex
Salutare! Sa vedeti nebunie azi, am pornit masina dupa 6 zile, la sfert, am plecat la serviciu. Am ajuns, am oprit. Apoi dupa 3 minute am mutat-o in alta parcare si am oprit. Am incuiat si gata. Peste 9 ore, du-te la masina, apasa sa descui si nimic. Am crezut ca n-am incuiat-o. Trag de maner, incuiata.

Am deschis capota cu surubelnita

Ca sa vezi inginerie, dom'le....Si am scos borna, nu facea scantei, nu nimic. Am cumparat imediat alta si a pornit. A trebuit reinitializata cheia ca nu mai mergea deloc.
Intrebarea mea este, cum sa moara asa subit bateria in 8 ore, ziua, toamna ?
Iarna trecuta am chinuit-o cu pornitul odata pana nu mai avea putere nici sa aprinda avariile. Dar dupa asta am pus-o la redresor, apoi a incarcat-o masina, si a mers luni bune de atunci. E posibil sa fi murit efectiv bateria azi sau am vreun consumator grav ? Ce parere aveti ?
Scris: Sâm 20-Sep-2014 09:48
de gropitzabogdan
Da. Asa am patit si eu la C5 , a murit bateria fara nici un semn.
PS: La toate masiniile cred ca se intampla asa, (Nissan ,BMW, Mercedes, VW...)
Prima baterie a tinut ~6 ani , iar a doua a fost bosch si a murit dupa 3 ani. Acum sunt la a 3-a baterie, ROMBAT(Sa vedem cat tine si asta)
Scris: Sâm 20-Sep-2014 11:29
de vladd.alex
Incuietoarea e distrusa ieri am realizat prima data. Nu e acolo deloc.
Update: A ucis si bateria noua, stand, asnoapte. Am masurat incarcarea, e undeva la 14,8 deci incarca. Altceva o ucide stand...
Ventilatorul nu porneste, nu ramane cuplat. Becuri nu, casetofon nu, nimic nu ramane. Ma gandesc la alternator, ca dupa ce opresc motor el ar trebui sa se decupleze. Si cumva sa ramana cuplat si sa consume curent din baterie pana o ucide. Treaba asta ar trebui cumva rezolvata de releul de incarcare, nu ?
Scris: Sâm 20-Sep-2014 19:45
de julaikos
Se verifica destul de simplu ce consum are "masina" stand in parcare cu un multimetru pus pe scala 20A initial,inseriat cu bateria.
Scris: Dum 21-Sep-2014 10:12
de vladd.alex
0,02 A este intensitatea la stand by. Iar tensiunea nu scade de 11,74 in stand by la borne si cand e pornit are 14,6 cm asa. E ceva care porneste naibii ulterior si seaca bateria aia. Am auzit de la un reprezentant Citroen ca ar putea fi o problema cu dezaburirea sa o ia automat asa si sa stoarca acumuatorul. Ce idei aveti ?
Scris: Dum 21-Sep-2014 16:27
de julaikos
Nici gand dezaburirea
Masina are alarma?daca as,as incerca sa o las o noapte doar incuiata cu cheia fara a fi armata
Scris: Dum 21-Sep-2014 18:58
de vladd.alex
Nu are alarma...Am telecomanda cu incuiat, descuiat si faruri, atat...
Scris: Lun 22-Sep-2014 15:21
de james kilowatt
N-are cum sa se descarce intr-o noapte cu un consum de 0.02A. Ori e alta problema, ori consumul e masurat gresit si in realitate e altul. Cu asemenea consum ar trebui sa stea vreo doua luni ca sa se descarce la jumatate.
Scris: Lun 22-Sep-2014 15:53
de cristi_s
Problema similara am avut si eu la XM, chiar de curand. Au fost 2 cauze. Primo: alternatorul incarca intermitent, din cauza periilor uzate si intepenite in alternator. A fost destul de greu de depistat, am masurat de multe ori, tot 14,2 V pana am nimerit de a fost 13,5V, ca sa imi dau seama de problema alternatorului sa il demontez si sa vad problema periilor, eu tot dand vina pe baterie. Secundo: periile de la demaror (de fapt platoul periilor spart). Masina se comporta ca o baterie descarcata, pentru ca atunci cand dadeam la demaror practic una din perii sarea de la loc si punea in scurt bateria. Daca masori tensiunea din baterie cand dai la cheie si scade dramatic, de la circa 12,5V la 5-6V, apoi inecepe sa isi revina, e posibil sa fie de acolo. Inainte sa dai la cheie, dupa o zi de stat, verifica intai tensiunea din baterie, daca e circa 12,5V, nu ai consumator care "fura" curent. Daca totusi arata ca o baterie descarcata, e posibil sa fie problema de demaror.
P.S: eu aveam 200mA consum cu masina incuiata din cauza mp3 playerului legat aiurea de catre meseriasul de mine si tot pornea a doua zi, se descarca bateria in schimb dupa 2-3 saptamani de stat nepornita. Si XM ul are niste consumuri fantastice vreo 20-30 de secunde dupa ce deschizi usa, din cauza Hydractive-ului.

Scris: Lun 22-Sep-2014 17:11
de vladd.alex
Update: Am depistat astazi cauza. Bujiile incandescente ramaneau cuplate. Am gasit consum de stand by de 30 Amperi

.
Am scos momentan mufa la releu si am fost la reprezentanta Citroen cu ea, a pus-o pe Lexia si maine astept un raspuns pt. un nou releu.
Oare e releul propriuzis ramas blocat sau ceva ii da comanda eronata sa mentina bujiile ?
Scris: Lun 22-Sep-2014 17:17
de vladd.alex
Uite ce mic era consumul de stand by:

Scris: Lun 22-Sep-2014 21:09
de julaikos
Cred ca ti-a ramas cuplat acel releu,fie a intrat ceva umezeala(putin probabil) fie s-a topit la interior ceva...
Scris: Lun 22-Sep-2014 21:58
de vladd.alex
Imposibil sa fi intrat ceva, doar a rĂŁmas cuplat poate...e capsulat..
Scris: Mar 23-Sep-2014 10:25
de james kilowatt
Pai daca l-ai schimbat, fa-i o autopsie ca nu ai ce pierde. Doar pentru scopuri stiintifice.
Uite cum arata la mine un releu (pt demaror) de un an vechime facut probabil pe un vapor in mongolia (provine de la chinezaria mea de scuter).
Cand l-am vazut am crezut ca e recuperat de pe Titanic. Si e interesant ca am mai avut scuter marca asta si releul a tinut bine mersi 4 ani pana cand l-am stricat eu.
Scris: Mar 23-Sep-2014 17:02
de vladd.alex
Done. Releul era blocat. Are continuitate pe circuitul principal (cele doua contacte mari). L-am schimbat. Putea lua foc masina.