Pagina 1 din 1

pierdere putere

Scris: Joi 26-Mar-2015 00:34
de marioneta0226
Salut! Am un citroen c4 2008 1.6i 16v 110cp, tin sa spun ca o ador, "dar" mereu exista un DAR am constatat aceste pierderi de putere. La inceput nu prea le-am luat in seama, dar ele s-au inmultit odata cu timpul. Ca sa fiu mai explicit cateodata urca greu in ture indiferent de cum apas acceleratia, cel putin in a 4a ma cam rog de ea nu vreti sa stiti ce patesc in a 5a, in fine, ideea e ca are acel zvac atunci cand o ciupesc si e ok pana imi ajunge la 3000rpm. Tin sa mentionez ca nu isi pierde puterea de tot adica nu ca si cum s-ar taia acceleratia, pur si simplu se simte un fel de hop foarte fin pe care de altfel nu il poti simti daca esti pe un drum accidentat si se plafoneaza ea creste in turatii dar chinuita, sincer nu stiu ce sa ma mai fac....
Va multumesc anticipat pentru ajutor!

Scris: Joi 26-Mar-2015 10:37
de james kilowatt
Cauzele pot fi foarte multe. Debitmetru, senzor TPS, senzor CPS, fise, bujii, bobine de inductie, injectoare, regulator de presiune, pompa de benzina, etc.

Ai incercat sa faci un scan? Eventual un log a catorva parametri in functionare.

Scris: Joi 26-Mar-2015 18:38
de marioneta0226
nu nu am incercat am sunat la citroen si cei de acolo mi-au spus ca cica daca nu am nici un martor aprin in bord e putin probabil sa iasa ceva la tester. sincer nu prea mi-a venit sa-l cred dar am luat-o pe partea cealalta si m-am gandit ca interesul lor e sa-mi ia banii mai ales ca o simpla verificare pe tester e 180 de lei... dar cred ca ramane singura solutie mai plauzibila ca sa descopar ce are masina...
Multumesc!

Scris: Joi 26-Mar-2015 19:08
de james kilowatt
Într-adevăr, dacă n-ai pomul de Crăciun în bord s-ar putea sa n-ai niciun cod de eroare și o simpla diagnoza sa nu rezolve nimic. Însă ai putea încerca un log de parametri în mers care sa îți dea o pista (maf sau engine load, tps, fuel trims, lambda, eventual misfires dacă are, etc). Eventual încearcă sa faci asta cu vreun amic mai aventuros care are o interfață de diagnoza, ca în afara de-o bere n-ai ce pierde.

Scris: Sâm 28-Mar-2015 01:41
de VirtualC4
Ai putea sa-i schimbi filtrele de aer si combustibil, daca nu le-ai schimbat. Daca sunt filtrele imbacsite, asta se intampla. Primul semn de filtru de aer imbacsit e pierderea de putere, la turatii mai mari, cuc at mai mari turatiile, cu atat mai mare deceptia :).. se simte la porniri de pe loc, depasiri, etc etc, intelegi.
Alta idee ar fi sa verifici distributia, caci daca e uzata, la fel se poate intampla.
La fel, ai putea sa verifici alternatoru, caci daca e pe benzina, la turatii mari ai nevoie de curent, iar daca ai un alternator defect sau semi defect si-o baterie slabuta, tot la fel se comporta.
Senzorii nu prea au de ce sa-ti ia din putere, teoretic. Toti mecanicii prosti dau vina pe senzori.

Scris: Lun 30-Mar-2015 09:45
de james kilowatt
Un alternator dus si o baterie descarcata se simte in primul rand la pornire, nu la turatii ridicate. Nici distributia nu prea poate fi, decat daca e sarita, insa asta se intampla extrem de rar. De obicei ori merge ori crapa si schimbi motorul.

Un senzor CPS nu consuma puterea... insa da informatii aiurea calculatorului care baga scanteie prost, nu stie bine ce turatie are si intra in harta cu date aiurea, etc. la fel si cu ceilalti senzori, orice informatie proasta poate zapaci calculatorul care comanda niste parametri aiurea. Problema e ca daca mergi cu ea asa risti sa agravezi situatia. De exemplu daca dintr-un motiv sau altul merge cu amestec prea sarac risti sa ai probleme de detonatii, supraincalzire, uzura accelerata, d-astea.

Apropo, de pornit cum porneste?

Scris: Lun 30-Mar-2015 17:29
de toro
Curata locasul la clapeta de aceleratie [motoras pas cu pas] Este imbacsit si nu mai inchid clapetele . Este unul din multe motive care la accelerari mai bruste da in nas si pierde putere. Mergi cu masina la un doctor si stie el cum se curata .