Pagina 1 din 2

Tremurat urat la oprirea motorului (diesel 110cp)

Scris: Sâm 10-Iun-2006 22:44
de stefan000stan
Salutare.
Am un C4 1.6 hdi 16v 110cp .
Pana acum am facut 650km cu ea70% in Bucuresti.
Totul e ok in afara de un tremurat ciudat la oprirea motorului.
Am mai avut diesel-uri dar nu faceau asa de urat la oprire ,
la asta se opreste prea brusc.. poate asa o fi la Citroen..
sper sa imi poata explica cei de la Ats la prima verificare.
Si inca ceva.. La gropi.. se aude un zgomot la rotile din fata
ca si cum ar cadea roata direct..parca n-ar
avea amortizoare. :shock:
In rest e o masina super..
nu mai conteaza micile probleme 8)

Re: Tremurat urat la oprirea motorului (diesel 110cp)

Scris: Sâm 10-Iun-2006 22:52
de mituc
stefan000stan scrie:Si inca ceva.. La gropi.. se aude un zgomot la rotile din fata
ca si cum ar cadea roata direct..parca n-ar
avea amortizoare. :shock:
In rest e o masina super..
nu mai conteaza micile probleme 8)


Deocamdata suspensiile iti sint mai tari, ale mele si-au dat drumu dupa vreo 2300-2500km, si tot cam atunci si motorul/cutia/ambreajul au inceput sa raspunda altfel.
Ai putintica rabdare cu ea, atentie la gropi si sa nu frinezi la iesirea din groapa, mai bine iei o groapa cu 40Kmph in plin decit s-o iei pe frina la 25.

Eventual mergi la un service sau la un omv sau la o vulcanizare ceva si verifica-ti presiunea in pneuri (pe eticheta de pe interiorul portierei soferului gasesti presiunile fata, spate si roata rezerva). Eu m-am trezit dupa 3000km ca am 2.3 pe spate in loc de 2.1, desi cei de la foscani la care mi-am facut service-ul au verificat si presiunile (ma intreb daca nu or fi avut un motiv intemeiat sa le lase mai tari oleaca pe spate, desi ar fi trebuit sa-mi spuna motivul daca exista vreo unul ca sa am si eu grija).

Scris: Lun 12-Iun-2006 13:54
de regedit
fara a pretinde ca sunt specialist dar conduc de ceva timp diesel.

motoarele diesel se opresc prin sufocare (li se taie aerul). pare cam brutal si de aceea apare la luare contactului un mic grohait si o zdruncinatura in care motorul "moare". daca consideri un disconfort verifica prezoanele, din cate stiu eu ar trebui sa fie penumatice ca sa amortizeze cat mai bine astfel de vibratii ale motorului.

suspensia e scurta si atentie mare !!! nu intra cu sarcina pe ele in groapa. mai bine iei groapa mai in viteza decat cu amortizorul tensionat. pur si simplu nu mai are cursa. pocnetul care il auzi este bataia in flansa care mi se pare ca este de aluminiu si amplifica sunetul - oricum mai toate masinile moderne "pocnesc" asa. nu te speria prea tare.

un ultim sfat: nu uita de perioada de relas pentru motor dupa drumuri lungi si turari mari. lasa motorul pornit 30-60 secunde la ralanti inainte de a lua contactul. e foarte important, lungesti mult viata turbinei si a motorului.

toate bune, drum bun

Scris: Lun 12-Iun-2006 15:26
de sorin.
motoarele diesel se opresc prin sufocare (li se taie aerul).

Nici eu nu sunt specialist, dar cred ca li se taie motorina.
verifica prezoanele, din cate stiu eu ar trebui sa fie penumatice ca sa amortizeze cat mai bine astfel de vibratii ale motorului.


Cred ca te refereai la tampoanele motorului, care deja la clasa asta au inceput sa fie pneumatice?

Scris: Lun 12-Iun-2006 16:02
de regedit
si la golf 2 aveam prezoane hidraulice de prindere a motorului.

vis'a'vis de oprirea motorului diesel, am carnet cat A, B, C, E si am tras de cateva ori clapeta de oprire a motorului la saviem. si la motorul de golf2 stiu sigur ca i se lua aerul (ce-i drept masina aia nu avea computer de bord). la citroen nu sunt sigur asa ca nu contrazic. poate s-a mai modificat tehnologia.

ca de obicei in astfel de situatii, asistenta domnului mugurel ne scoate din impas deoarce el cunoaste foarte bine aceasta marca si ne poate da detalii referitoare la acest subiect.

Scris: Lun 12-Iun-2006 16:40
de MARIAN
si la golf 2 aveam prezoane hidraulice de prindere a motorului.

Pai "hidraulice" e altceva decat pneumatice :wink: Sorin te-a corectat si asupra denumirii acestora deorece este o diferenta mare intre tampoane si prezoane.
vis'a'vis de oprirea motorului diesel, am carnet cat A, B, C, E si am tras de cateva ori clapeta de oprire a motorului la saviem.

Nu stiu de ce ai insirat toate categoriile de mai sus si ce ai incercat sa ne arati pt. ca in mod sigur nu sti de ce ai tras la Saviem.De ce ? Pt.ca motorul de saviem are parghie de oprire pe pompa de injectie actionata de un decompresor(asta este pneumatic), care taie alimentarea cu motorina. Saviemul are un clapet care obtureaza galeria de evacuare dar ,este pt. frana de motor. In concluzie motoarele Citroen, Peugeot,Renault,Fiat,Opel,Aro,Saviem,Raba,Tractoare etc.(asta ca sa nu zic "toti fabricantii")folosesc acesta modalitate de oprire prin "taierea alimentarii cu motorina".

Scris: Lun 12-Iun-2006 21:10
de khan
mi s-a parut mie sau a inghitit cineva in sec?

Scris: Mar 13-Iun-2006 11:34
de regedit
MARIAN scrie:
si la golf 2 aveam prezoane hidraulice de prindere a motorului.

Pai "hidraulice" e altceva decat pneumatice :wink: Sorin te-a corectat si asupra denumirii acestora deorece este o diferenta mare intre tampoane si prezoane.
vis'a'vis de oprirea motorului diesel, am carnet cat A, B, C, E si am tras de cateva ori clapeta de oprire a motorului la saviem.

Nu stiu de ce ai insirat toate categoriile de mai sus si ce ai incercat sa ne arati pt. ca in mod sigur nu sti de ce ai tras la Saviem.De ce ? Pt.ca motorul de saviem are parghie de oprire pe pompa de injectie actionata de un decompresor(asta este pneumatic), care taie alimentarea cu motorina. Saviemul are un clapet care obtureaza galeria de evacuare dar ,este pt. frana de motor. In concluzie motoarele Citroen, Peugeot,Renault,Fiat,Opel,Aro,Saviem,Raba,Tractoare etc.(asta ca sa nu zic "toti fabricantii")folosesc acesta modalitate de oprire prin "taierea alimentarii cu motorina".


asa este, am intrebat si eu un amic mecanic care mi-a mai explicat o jumatate de ora despre rolul electrovalvei and etc. concluzia e simpla, eu stiam gresit ca intai se ia aerul si apoi alimentarea. probabil cel de la scoala de caminoane mi-a explicat gresit sau asa am inteles eu atunci.

Scris: Mar 20-Iun-2006 00:57
de nitro_od
la draq, l-ati hacuit inaintea mea ! :?
bine ca ati specificat treaba cu oprirea ca mie mi-a halit cateva carpe si tot mai mergea! nu voia sa se sufoce si pace !
am glumit, desigur, no hard feelings !
chiar ma gandeam la ce bun sa sufoci saracul motor cand poti sa-i pui piedica ! o pargie in volanta ar rezolva problema !

ca sa revin la topic (desi nu am mai fost :) )....
oprirea relativ violenta a motorului diesel se datoreaza in parte compresiei mari spre deosebire de benzina si a avansului de alimentare(de asta nu-s foarte sigur). se poate sa ai si ceva tampoane rebegite si sa produca si zgomot.

Scris: Vin 25-Aug-2006 08:48
de redbeben
tremuratul e de la tampoane ca si mie imi face la fel si la pornire si la oprire si ats-ul a zis ca s-a slabit tamponuil din dreapta :(

de schimbat nu l-au schimbat ca nu aveau pe stoc dar peste cateva zile cand am fost la ei am constatat ca nici nu-l comandasera :evil:

m-am tinut de capul lor si tot nu sunt sigur ca mi-au dat comanda


by the way unde dracu e supapa aia care tacane pe partea dreapta ca a inceput sa-mi tacane si mie motorul ca un diesel(dupa 18k) :roll:

Scris: Vin 25-Aug-2006 14:40
de DinoG
redbeben scrie:tremuratul e de la tampoane ca si mie imi face la fel si la pornire si la oprire si ats-ul a zis ca s-a slabit tamponuil din dreapta :(

de schimbat nu l-au schimbat ca nu aveau pe stoc dar peste cateva zile cand am fost la ei am constatat ca nici nu-l comandasera :evil:

m-am tinut de capul lor si tot nu sunt sigur ca mi-au dat comanda


by the way unde dracu e supapa aia care tacane pe partea dreapta ca a inceput sa-mi tacane si mie motorul ca un diesel(dupa 18k) :roll:


Si ca ce ai vrea sa-ti tacane? Ca o masina de cusut?

Normal ca face ca un HDI, doar e DIESEL :shock:

Scris: Vin 25-Aug-2006 15:01
de redbeben
nu maaa :D
pana acuma nu facea asa tare
acu tacane ca un diesel obosit si n-are decat 20000k :lol:

Scris: Vin 25-Aug-2006 17:57
de CUGINO
90% ai un injector care a prins parafina sau o mizerie ceva....5% un ghidaj la o supapa a cedat(se mai in tampla)....iar restul de 5% probleme la distributie(mai putin probabil masina fiind aproape noua).Oricum,gaseste un aditiv bun pt. motorina si foloseste-l cat mai des posibil.

Scris: Dum 08-Oct-2006 09:58
de vampyt
Oprirea motorului meu 1.6 Hdi 110 CP... este la fel de brusca si nu dupa mii de km ci de prima oara...am considerat ca asa o fi normal la citroen... in familie mai avem un VW Golf si Skoda Octavia (ce-i drept au acelasi motor TDI) dar la ele nu se simte nimic la oprire... Daca va hotarati ca oprirea violenta a C4-ului e remediabila... sa anuntati sa merg si eu la service cat ma e in garantie :) :)

Scris: Dum 08-Oct-2006 13:33
de nicum
@vampyt: citi km are motorul? sa nu fie volanta...