Pagina 1 din 3
Scris: Mar 25-Iul-2006 13:21
de newt
Problema!
La ultima ieshire din Bucuresti (dupa vreo 600km facuti prin gropile din europeana noastra capitala) m-am confruntat cu o chestie extrem de enervanta: intre 120kph si 140kph (nu recunosc ca ash fi mers cu asemnea viteze pe drumurile patriei

) imi trebura ushor volanul. Am dat vina pe gropi si minunatul lor rezultat: roti dezechilibrate.
Problema este ca in acelasi interval de viteza daca franez ushor imi tremura shi mai serios volanul.
Problema nu se manifesta nici cand viteza este sub 120 sau peste 140 nici la franari mai serioase in acest interval.
Intrebarea mea este: doar roti dezechilibrate (oricum intentionez sa le reechilibrez in w/e pentru prima data de cand am luat-o adik la 5700km) sau, ceea ce imi e cel mai teama, discuri de frana ovalizate?
Am avut o dacie berlina care a avut un disc ovalizat si se comporta.... similar....
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Scris: Mar 25-Iul-2006 13:44
de nicum
Am splitat eu postul pentru ca mi se pare ca e o "problemuta" mai mare, iar topicul respectiv devenise prea mare.
In primul moment m-am gindit si eu la discuri ovalizate, dar treaba asta se manifesta la toate vitezele. Cu cit viteza e mai mare cu atit tremura mai tare. Discurile de capul lor nu se ovalizeaza. Reteta clasica e ceva de genul trecut cu discurile fierbinti printr-o balta suficient de adinca ca apa sa ajunga partial la disc.
Echilibreaza rotile si verifica si geometria. De asemenea o verificare a articulatiilor directiei: bielete, capete de bara, etc.
Scris: Mar 25-Iul-2006 14:15
de Arise
Am avut si eu problema asta, intr-o noapte a trebuit sa ma reped pana Bucuresti si nu am putut sa merg cu viteza care eram obisnuit, adica 130-135km/h. Peste 140 nu erau probleme.
Si nici la 110.
Asa ca am mers cu 110.
Problema a disparut singura...

Scris: Mar 25-Iul-2006 14:40
de murphy
discurile ovalizate se simt doar la franare. deci e posibil sa fie (si) altceva.
Scris: Mar 25-Iul-2006 15:22
de Matrixu
1. Pietre infipte prin cauciuc care nu au sarit.
2. Roti dezechilibrate.
3. Nu sepune problema de discuri, pentru ca la franare trebuia sa tina 2 volanul :P
Am patit si eu chestia asta, si inainte de a mi le echilibra nenea de la vulcanizare, care mi-e si prieten, a verificat roata cu roata sa vada daca nu are pietricele prin ea. Bineinteles ca erau , le-a scos si am iesit in teste...nu mai tremura nimic...
Tot la fel si eu am mers fff mult prin oras pana sa ies cu ea in afara.
Scris: Mar 25-Iul-2006 20:56
de Adrian
Si la mine face la fel... Dar eu am si o roata de alt tip! In fine..
Solutia e simpla, mergi cu 150 sau 100! Eu o aleg pe a 2a ;)
Scris: Mie 26-Iul-2006 10:18
de newt
Bun, atunci sa impartim problema in 2:
- oricum vreau sa echilibrez rotzile ashadar intrebarea e: unde gasesc un service de rotzi BUN (important e ca oamenii de acolo sa fie serioshi... de meseriashi m-am plictisit)
- presupunand ca problema persista, daca ma duc peste ATS sa le dau cu mashina de cap sunt ei de acord sa mearga cu mine in test drive pe A2 sa vada cum stau lucrurile la 130 ?
btw, ash alege si eu sa merg doar cu 150 dar ma tzine o "scama".... e de obicei imbracata in albastru si-mi cere actele la control....

Scris: Mie 26-Iul-2006 14:23
de tartorul
HemTraders, in intersectia 13 Septembrie cu Trafic Greu, in curtea Marmosim (in partea stanga a curtii). Au si atelier de vulcanizare/echilibrare si echipamente noi pt reglat geometria (laser + computer), ambele in aceeasi hala. Preturi normale.
Scris: Mie 26-Iul-2006 14:55
de newt
thx! ii stiu si eu pe-astia! Voi merge in w-e sa imi echilibrez rotile dar la partea de geometrie n-o sa ma bag la ei pentru ca nu vreau sa le dau motiv astora de la ATS sa-mi spuna ca s-au facut interventii la service-uri neautorizate..... probleme de garantie'n'stuff....
va tin la curent oricum in legatura cu evolutia situatiei.....
Scris: Mie 26-Iul-2006 17:14
de tartorul
Nu cred ca are reglatul geometriei treaba cu garantia atata timp cat locul unde faci reglajul este atestat RAR pt ca nu se schimba piese ci doar se fac niste reglaje (se mai invart niste piulite un pic ca sa alinieze rotile si sa fie palalele - asta pe scurt, in fapt e un pic mai complicat) dar ca sa fii sigur sa te interesezi. Asa informativ, un reglaj acolo era acum cateva luni in jur de 60 RON, la ATS probabil este o avere (pot sa pun de acum pariu pe o bere

).
Scris: Mie 26-Iul-2006 19:11
de redbeben
problema este din cauciuc
cele de stoc sunt foarte proaste si degeaba echilibrezi rotile
asa am avut si eu si problema dispare de la sine dupa ce se mai tocesc(10000km)
daca te duci la ats iti vor zice ca ei au echilibrat rotile din fabrica.dar eu mai stiu ceva legat de roti,masini in service,baieti cu pile cu roti strambe....o atentie...asa ca nu e exclus ca si erotile tale echilibrate din fabrica sa se invarteasca acum pe o alta masina
daca schimbi cauciucurile scapi de durerea de cap si mai ai si tu baza pe maisna ca asa iti fuge rau in curbe
bafta
Scris: Mie 26-Iul-2006 20:24
de seridan
Sigur ai roĂžile dezechilibrate.
Eu am fost nevoit sĂŁ le echilibrez dupĂŁ 500 Km.
Dacã ai avea discurile ovalizate, trepidatul s-ar manifesta numai În caz de frânare la orice vitezã.
Am avut probleme cu discurile ovalizate la HONDA CIVIC. Ăn 100.000 km le-am schimbat de trei ori.
La kilometrii pe car Îi ai, nu cred cã este cazul sã verifici direcÞia. PoÞi sã faci aceastã operaÞiune numai dacã maºina trage stânga sau dreapta.
La ÂŞAMA au utilaje bune Âşi mecanici pricepuĂži.
Scris: Mie 26-Iul-2006 20:34
de nicum
@redbeben: nu cred ca Michelin-urile sint chiar atit de proaste

Poate e vorba doar de niste cauciucuri dezechilibrate...
Scris: Mie 26-Iul-2006 20:38
de mituc
seridan scrie:Sigur ai roĂžile dezechilibrate.
Eu am fost nevoit sĂŁ le echilibrez dupĂŁ 500 Km.
Eu tocmai am facut treaba asta acum 2 ore, pentru ca simteam un huruit uros pe dreapta la frinare iar la peste 110 simteam un tremurat foarte uros in volan, si in timp m-am convins ca nu era de la denivelarile asfaltului (plus ca era prea uniform).
Dupa echilibrare (dreapta fata si mai ales dreapta spate erau destul de dezechilibrate, 10 cu 30 si respectiv 15 cu 20) totul merge ceas.
seridan scrie:La kilometrii pe car Îi ai, nu cred cã este cazul sã verifici direcÞia. PoÞi sã faci aceastã operaÞiune numai dacã maºina trage stânga sau dreapta.
La ÂŞAMA au utilaje bune Âşi mecanici pricepuĂži.
Am observat ca a mea trage si stinga, si dreapta si deloc. probabil depinde destul de mult de inclinatia asfaltului si chiar de cit de egale (daca ma pot exprima asa:) ) sint presiunile in cele 2 pneuri de pe fata (mai ales fata, dar si spatele te trage).
Scris: Joi 27-Iul-2006 08:15
de newt
Din ce am observat mashina are tendina la franare sa traga in directia in care este inclinat asfaltul. Partea aste eu mi-o explic prin functionarea EBD-ului care face tot posibilul sa iti tina masina dreapta pe directia pe care o duce inertia si e un lucru pe car el-am observat la toate mashinile dotate cu EBD pe care le-am condus. Poate ma insel (caz in care as fi interesat sa aflu) dar apeland putin la fizica ne dam seama ca inclinatia drumului afecteaza directia in care vrea sa mearga mashina.
Pe de alta parte, Michelin-urile cu care vine mashina nu mi se par chiar atat de proaste, plus ca in urma cu 6-700km mashina nu avea acest comportamnet ceea ce ce ma face sa cred ca e o problema de echilibru.
Oricum, momentul adevarului va fi sambata cand le voi echilibra si voi sti daca e necesara o o interventie la nivelul geometriei sau nu.