Salut colegi! Recent am observat o problema ciudata! Uneori (nu mereu) ventilatorul motorului nu se mai opreste (nici peste 3 / 4 ore) singura solutie fiind sa scot o borna a bateriei si sa o pun inapoi.
Problema nu se manifesta mereu, cred ca doar dupa un drum mai lung. Care ar putea fi cauza?
Ventilatorul motorului nu se mai opreste
Moderator: Echipa Tehnica
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
Re: Ventilatorul motorului nu se mai opreste
Releu topit sau daca are FAP, necesita un upgrade de soft.deasemenea trebuie rezolvată problema din cauza căreia regenerarea nu se mai face.
Niste amănunte despre motor erau utile.benzina, diesel, model...
Niste amănunte despre motor erau utile.benzina, diesel, model...
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.
APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Vin 17-Sep-2021 23:14
- Localitate: Iasi
- Masina: Citroen C4
- 2: Ford Focus
Re: Ventilatorul motorului nu se mai opreste
Asa e. Trebuia sa ofer mai multe informatii. Dar vin acum cu o completare. Motorul este 1.6 benzina 16v de 109 cp. Masina este un Citroen C4 coupe din 2008 (fara facelift)
Am pus masina pe tester, iar pe tester apare ca ventilatorul este mort. De asemenea pe tester nu se poate da mai tare / mai incet ventilatorul. Apare ca nu s-a putut conecta. Ma speriat un baiat ca ar fi nasoala rau treaba.
asa e?
Am pus masina pe tester, iar pe tester apare ca ventilatorul este mort. De asemenea pe tester nu se poate da mai tare / mai incet ventilatorul. Apare ca nu s-a putut conecta. Ma speriat un baiat ca ar fi nasoala rau treaba.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Re: Ventilatorul motorului nu se mai opreste
Fă-ne să înțelegem cum vine ” pe tester apare ca ventilatorul este mort „ iar tu scrii că nu se oprește din funcționare ? . Demontează ventilatorul și fă o probă cu 2 fire pe acumulator , vezi dacă funcționează sau nu . https://www.epiesa.ro/electromotor-vent ... d-3282438/
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Re: Ventilatorul motorului nu se mai opreste
Este vorba despre ventilator răcire motor și nu cel din habitaclu ...scuze ! !!! (acum am recitit mesajul tău ) Deci sunt câteva cauze posibile care pot provoca funcționarea permanentă a ventilatorului . Releu defect sau dacă ventilatorul de răcire funcționează în mod constant adesea este o defecțiune a senzorului de temperatură al radiatorului . În cele mai multe cazuri, este pur și simplu într-o stare închisă.
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Vin 17-Sep-2021 23:14
- Localitate: Iasi
- Masina: Citroen C4
- 2: Ford Focus
Re: Ventilatorul motorului nu se mai opreste
Pe diagnoza aparea (cred) ca fiind okay temperatura inregistrata de motor. Am mers cam o ora in aglomeratie, dupa o pauza de 10 minute pe diagnoza aparea ~80 grade temperatura doar cu contactul pus. (Si ventilatorul blocat pe maxim). Dupa am deconectat borna la baterie, ventilatorul s-a oprit si cu motorul pornit ajungea pe la 100 destul de repede. La 100 pornea ventilatorul ala nebun si se oprea cand scadea sub 100. De aici baiatu ala a zis ca nu crede ca ar fi senzorul de temperatura.
Ma gandesc ca cel mai sigur este releul acela
se poate cumva testa daca el e defect? Daca nu il schimb si vad daca mai face. Am mai citit de problema asta si tot releul era. Acum baiatul care a pus diagnoza ma speriat ca ar fi din BSI defectiunea, dar nu poate spune sigur nimic pentru ca nu se pricepe la Citroen... clar...
)
Cum arata releul ala? Ce ai postat in link este ventilatorul de la electromotor sau releul ala turbat?
Ma gandesc ca cel mai sigur este releul acela
se poate cumva testa daca el e defect? Daca nu il schimb si vad daca mai face. Am mai citit de problema asta si tot releul era. Acum baiatul care a pus diagnoza ma speriat ca ar fi din BSI defectiunea, dar nu poate spune sigur nimic pentru ca nu se pricepe la Citroen... clar...

Cum arata releul ala? Ce ai postat in link este ventilatorul de la electromotor sau releul ala turbat?
-
- pasionat
- Mesaje: 1207
- Membru din: Mar 29-Iul-2008 15:49
- Localitate: Brasov
- Masina: C.Xsara II 2004 16i - Coupe 110 cp.
- 2: Ford Ranger Pick-Up 2.0 EcoBlue- Double Cab.(2018)
Re: Ventilatorul motorului nu se mai opreste
Ce am postat (greșit ) este ventilatorul de habitaclu cel care bagă căldură în interiorul mașini . Releul care bănuiesc ars : ... https://image.pushauction.com/0/0/42c47 ... 65deda.JPG .
Peace on earth ... War under the blanket !
-
- simpatizant
- Mesaje: 77
- Membru din: Lun 06-Apr-2020 13:35
- Localitate: sibiu
- Masina: opel zafira, 2002, y20dth
Re: Ventilatorul motorului nu se mai opreste
salut
cred ca acesta este modulul care iti trebuie (ROG A NU SE CONSIDERA RECLAMA!, este doar pentru faptul ca apare inclusiv cod de piesa pentru a putea fi cautat)
https://www.pieseauto.ro/releu-ventilat ... 871512fa83
uite mai jos schema.(partea din dreapta este un zoom pe o portiune din partea stinga - zona cu modulul)

Dupa parerea mea sint doua posibilitati - releu defect sau ECU defect. Teoretic ar fi trebuit sa apara cod de eroare daca se folseste tester corect.
Deobicei se defecteaza modulul (releul) - se arde una din piesele care face viteza mica si atunci ECU vede acest lucru si comanda pornirea ventilatorului pe treapta maxima.
Incearca schimbarea modulului acesta prima data, oricum e cea mai ieftina varianta. Daca nici asa atunci trebuie vazut ECU.
cred ca acesta este modulul care iti trebuie (ROG A NU SE CONSIDERA RECLAMA!, este doar pentru faptul ca apare inclusiv cod de piesa pentru a putea fi cautat)
https://www.pieseauto.ro/releu-ventilat ... 871512fa83
uite mai jos schema.(partea din dreapta este un zoom pe o portiune din partea stinga - zona cu modulul)

Dupa parerea mea sint doua posibilitati - releu defect sau ECU defect. Teoretic ar fi trebuit sa apara cod de eroare daca se folseste tester corect.
Deobicei se defecteaza modulul (releul) - se arde una din piesele care face viteza mica si atunci ECU vede acest lucru si comanda pornirea ventilatorului pe treapta maxima.
Incearca schimbarea modulului acesta prima data, oricum e cea mai ieftina varianta. Daca nici asa atunci trebuie vazut ECU.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot