Pagina 1 din 1

Codita de purcel (diesel)

Scris: Mar 17-Oct-2006 13:51
de s_ion
O intrebare pentru cei cu motoare diesel

Voua vi se aprinde indicatorul pentru bujii incandescente? Eu nu l-am vazut niciodata, am crezut ca o data cu racirea temperaturii o sa se aprinda... Masina porneste fara probleme, dar peugeot-ul dinainte statea 1-2 secunde cu indicatorul aprins si asta ma pune pe ganduri.

Mersi

Ion

Scris: Mar 17-Oct-2006 16:04
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Se va aprinde numai atunci cand temperatura va scadea sub -7grade.
La minus 15 grade va sta peste 5-6 sec aprins.
La zero grade nu are rost pentru ca este Common Rail, nu un TDi :lol:

Scris: Mar 17-Oct-2006 16:10
de paco
Din cate stiam eu, HDI-urile pornesc fara bujii pana in jur de zero grade.
E adevarat, asta iarna, la minus 20, am auzit multi ca se plangeau, cand BX-ul meu pornea ca vara...Deh, tehnologia avansata.

Scris: Mie 18-Oct-2006 01:52
de bezz
paco cred ca-i confunzi cu benzinarii? sau poate nu.
mie mi-a pornit mereu la prima cheie.
si la geruri s-a aprins si codita de purcel.

in schimb iernile trecute impingeam de naduseam un vechi passat diesel, cam de-o varsta cu 25-ul tau :D asta ca sa-mi pot scoate xsara din curte :lol: .

Scris: Mie 18-Oct-2006 08:36
de nicum
Nu, paco nu greseste. Povestea cu bujiile incandescente care incep sa intre la ~10 grade C e valabila la TDI, dar nu la rampa comuna. Tehnologie frantuzeasca care este :wink:

Scris: Mie 18-Oct-2006 09:41
de regedit
mare problema la c4 hdi nu e neaparat ca nu pornesc bujiile ci faptul ca se "incalzeste" cam greu motorul in conditii de frig .... si merge mult pe "rece" - ceea ce inseamna consum mare, uzura mare, etc. - problema pe care citroen refuza sa o recunoasca ! deh, caracter frantzuzesc !

Scris: Mie 18-Oct-2006 10:18
de nicum
Hmm... termostatul tau lucreaza?
Si la mine, vara se incalzeste foarte repede, dar iarna cam am de asteptat. Ce-i drept, nici n-am aplicat "metoda dacia", adica un carton in fata.
Off-topic: pina acum nu prea am vazut benzinari sa se vaite de de consum, dar pentru dieselisti e un un soi de leit-motiv :( Puteai sa fi si tu baiat finut si sa te plingi ca daca nu se incalzeste motorul, nu iti da caldura in masina :wink:

Scris: Mie 18-Oct-2006 10:38
de WLD
regedit scrie:mare problema la c4 hdi nu e neaparat ca nu pornesc bujiile ci faptul ca se "incalzeste" cam greu motorul in conditii de frig .... si merge mult pe "rece" - ceea ce inseamna consum mare, uzura mare, etc. - problema pe care citroen refuza sa o recunoasca ! deh, caracter frantzuzesc !


Incalzirea motorului iarna nu are nici o legatura cu caracterul frantuzesc. Toate dieselurile de conceptie noua (HDI, DCI, TDI PD, etc ) se incalzesc foarte greu iarna, mai ales daca stau la relanti. Chestie de conceptie :wink:

Scris: Mie 18-Oct-2006 11:09
de regedit
nicum scrie:Hmm... termostatul tau lucreaza?
Si la mine, vara se incalzeste foarte repede, dar iarna cam am de asteptat. Ce-i drept, nici n-am aplicat "metoda dacia", adica un carton in fata.
Off-topic: pina acum nu prea am vazut benzinari sa se vaite de de consum, dar pentru dieselisti e un un soi de leit-motiv :( Puteai sa fi si tu baiat finut si sa te plingi ca daca nu se incalzeste motorul, nu iti da caldura in masina :wink:


nu am experimentat astfel de probleme, ce-i drept ... nu a venit nici frigul cel mare de iarna, dar imi dau seama repede de cat de eficienta este instalatia pentru ca o tin aproape tot tpimpul pe 21.5 C cu AC AUTO. Astfel imediat dupa startul motorului are un mic lag in care tine jos turatia ventilatorului. Cand simte probabil ca temperatura aerului este indeajuns pentru a o asigura pe cea ceruta de mine, baga ventilatia la maxim. In cateva zeci de secunde cand atinge si in interior temperatura ceruta de mine, scade ventilatia si mentine temperatura prin ventilatie minima. Un sistem foarte ingenios care mi-a placut mult la aceasta masina.

Scris: Mie 18-Oct-2006 11:45
de m.s.
regedit scrie:mare problema la c4 hdi nu e neaparat ca nu pornesc bujiile ci faptul ca se "incalzeste" cam greu motorul in conditii de frig .... si merge mult pe "rece" - ceea ce inseamna consum mare, uzura mare, etc. - problema pe care citroen refuza sa o recunoasca ! deh, caracter frantzuzesc !


Sa vezi la alte marci cum e. Cu C4 ma pot considera fericit.Inainte, la Punto 1.9jtd se incalzea cam de trei ori mai greu(decat la C4) si mai mult,daca opreai motorul mai mult de 10-15min. o luai de la capat.

Scris: Mie 18-Oct-2006 12:42
de nicum
@regedit: intimplator am vorbit astazi cu un coleg, care are un Ford TDCI si el se plingea de acelasi lucru: iarna se incalzeste foarte greu, chiar si la mers exclusiv oras.
Probabil e ceva ce tine de conceptie. Important e sa raceasca vara, daca mergi cu motorul rece nu sint alte implicatii decit de consum.

Scris: Mie 18-Oct-2006 13:13
de DanCld
TDCI == HDI ;)

A, sa nu uitam de faptul ca motorul diesel se poate si raci :wink: Prin ianuarie cand au fost temperaturile alea de -10C am avut surpriza sa vad cum scade temperatura motorului cat am cautat un loc de parcare, vreo 5 minute in viteza 1! Asta dupa o alergatura de 10km, de ajunsese la temperatura optima!

Scris: Mie 18-Oct-2006 15:35
de paco
Iarna e bine sa puneti o aparatoare in plus la radiator, stil Dacie...
Daca motorul merge mai rece, nu e deloc bine. Mai bine mai cald...

Scris: Mie 18-Oct-2006 18:28
de bezz
ha ha cred ca mai am capacul de la calandru de la oltcit... oare s-o potrivi?

Scris: Vin 20-Oct-2006 07:45
de regedit
daca nu avem luam un olcit sh si ii folosim calandru .... ca oricum e mai ieftin cu totul decat o aparatoare de firma c4 ;). bineintzeles ca nici nu exista asa ceva.