Pagina 1 din 1

Vibratii volan - geometrie sau jante strambe?

Scris: Vin 06-Iul-2007 14:54
de bkdc
Am postat problema initial pe clubc4 ( http://www.clubc4.ro/viewtopic.php?p=15112 ) dar cred ca este ceva mai generica de fapt - poate aveti un sfat si pentru mine....

Pe scurt: imi tremura volanul foarte tare la viteze mai mari de 120KM/h. Foarte rau face cam pe la 130-140Km, peste 150 se mai linishteste. Din cate am inteles sursa problemei poate fi geometria sau/si jantele prost echilibrate/strambe.
In conditiile in care jantele au fost deja echilibrate acum 1 luna jumatate (a 2-a oara) la Sama Service, anvelopele sunt aproximativ noi iar la ATS deja m-am plimbat de mult prea multe ori in ultima luna as vrea sa stiu cum sa dau de cap problemei fara sa mai alerg inca 2-3 zile in toate partile.

Cei de la ATS dau vina pe jante prost echilibrate, cei de la Sama spun ca-i geometria....Eu cu cine votez si cum ma prind care ma duce cu vorba? :D

Exista vreo metoda de a diagnostica sursa cu precizie? Simptome diferite atunci cand este geometria dusa si atunci cand jantele nu-s echilibrate?

Scris: Vin 06-Iul-2007 14:57
de Matrixu
Te-am intrebat si acolo... Cand franezi sa zicem de la 100 la 60, iti tremura volanul?
Au mai fost cazuri cu discuri de frana facute praf, si simptomele au fost aceleasi..

Scris: Vin 06-Iul-2007 15:00
de bkdc
Matrixu, nu are nici o legatura cu franarea - imi face probleme in orice conditii de mers (constant, accelerat, franat).

Scris: Vin 06-Iul-2007 15:10
de Matrixu
Discurile sunt atunci..

Scris: Vin 06-Iul-2007 16:27
de nicum
Matrixu scrie:Discurile sunt atunci..


Daca senzatia se accentueaza in momentul frinarii, atunci discurile sint ovalizate. Asta se intimpla cind dai cu discurile incinse printr-o balta sau cind calitatea lor e "mare".
Daca e problema de geometrie, masina ar trage stinga/dreapta si ai sesiza o tocire inegala a rotilor interior/exterior.
Mie personal imi suna a roti ne-echilibrate.
Poti sa faci un test: schimba rotile spate cu cele din fata si zi-ne cum se comporta.

Scris: Mie 11-Iul-2007 11:16
de seridan
Nu mai pierde timpul. Du-te Âşi fĂŁ echilibrarea roĂžilor. Nu uita roata de rezervĂŁ.
Ai grijĂŁ sĂŁ-Ăži fixeze bine plumbii.
ÂŞi eu am avut aceiaÂşi problemĂŁ, iar dupĂŁ echilibrare problema s-a rezolvat.

Scris: Mie 11-Iul-2007 12:33
de bkdc
S-a reparat: intr-adevar, nu erau echilibrate. Inca mai vibreaza volanul la >120,130Km/h insa muuuult mai putin. Din cate mi-au spus cei de la service, chestia asta oricum nu putea avea legatura cu geometria - aparent cand geometria e dusa nu apare nici un fel de tremurat/vibratie, doar trage masina intr-o parte si/sau se uzeaza inegal anvelopele

Scris: Mie 11-Iul-2007 14:06
de SAMmy
Aham... deci de la roti prost echilibrate era... si, unde le-ai echilibrat? Tot la SS? Ce-au zis meltenii cand le-ai spus ca ai mai fost de doua ori la ei?

Scris: Mie 11-Iul-2007 14:12
de mituc
bkdc scrie:S-a reparat: intr-adevar, nu erau echilibrate. Inca mai vibreaza volanul la >120,130Km/h insa muuuult mai putin.


Vibratiile alea pot sa-ti apara si cu o masina reglata perfect, pentru ca asfaltul nu e chiar cum ar trebui sa fie, si e normal.
De exemplu asfaltul de pe E385 intre Iasi si tg. frumos are portiuni pe care prezinta denivelari la distante egale, si intra rabla in rezonanta peste o anumita viteza. Si firest te gindesti ca iar tre' sa mergi prin service sa echilibrezi, dar te calmezi dupa ce iesi din acele zone (ca nu au mai mult de 500m si-s doar vreo 3).

Scris: Mie 11-Iul-2007 14:40
de bkdc
sammy echilibrarea am facut-o tot la sama. Au fost ok gagii, nu mi-au luat nici un ban, doar au trecut ceva pe factura/garantie. De spus......ce sa zica - ei zic ca-i normal, din moment ce eu d'abia acum am facut 1000 si ceva de km cu anvelopele de vara, sa trebuiasca sa mergi ceva mai mult pana se "aseaza" pe janta. Ma rog, cica de acum incolo n-ar trebui sa mai am pb.

mituc stiu si eu cum e cu asfaltul...si nu, nu era de la asfalt. Gandeste-te ca se manifesta asta pe: autostrada Buc-Pitesti, Pitesti-Sibiu, autostrada Bucuresti-Cta, Bucuresti-Targoviste......sa mai enumar si alte drumuri? :D Da, toate drumurile au si denivelari, n-am o pb cu asta, insa la mine era strict legat de viteza (hmm, poate ar trebui sa merg mai incet....nah!).

Scris: Mie 11-Iul-2007 15:38
de nicum
bkdc scrie:S-a reparat: intr-adevar, nu erau echilibrate. Inca mai vibreaza volanul la >120,130Km/h insa muuuult mai putin. Din cate mi-au spus cei de la service, chestia asta oricum nu putea avea legatura cu geometria - aparent cand geometria e dusa nu apare nici un fel de tremurat/vibratie, doar trage masina intr-o parte si/sau se uzeaza inegal anvelopele


Se pare ca am avut dreptate 8)

Scris: Mie 11-Iul-2007 21:15
de seridan
bkdc scrie:S-a reparat: intr-adevar, nu erau echilibrate. Inca mai vibreaza volanul la >120,130Km/h insa muuuult mai putin. Din cate mi-au spus cei de la service, chestia asta oricum nu putea avea legatura cu geometria - aparent cand geometria e dusa nu apare nici un fel de tremurat/vibratie, doar trage masina intr-o parte si/sau se uzeaza inegal anvelopele


DacĂŁ roĂžile sunt echilibrate corect, nu trebuie sĂŁ-Ăži vibreze volanul.