Salutare,
Am senzatia de ceva vreme ca mi-a "obosit" masinuta. Nu mai e nervoasa ca la inceput. Asta cu precadere dupa ce am condus un C4 al unui prieten care si l-a cumparat odata cu mine (chiar in aceeasi zi). Masinile sunt identice ca dotari, motorizari etc doar ca a mea are cu vreo 5000 km in plus.
Ca sa fiu mai specific, nu mai am senzatia aia de "bagat in scaun" la plecarea de pe loc, si urca mai greu in ture. Cand plec cu a 1-a parca se chinuie ajunga la 25-30 km/h chiar daca ridic complet piciorul de pe ambreiaj iar motorul se tureaza ca toti dracii - in schimb la volanul celuilalt C4 mentionat mai sus abia intep pedala de acceleratie in vit 1 si fuge masinuta de sub mine.
Initial m-am gandit ca o fi de la benzina, dar nu cred pt ca bagam amandoi de cele mai multe ori de '95 de pe unde apucam (Petrom, OMV, Lukoil).
Miercurea viitoare ajung cu ea la service pt generala problema la toba (scartait la rece) si ii voi interoga si pe cei de la ATS despre asta, dar pana atunci....mai are cineva "problema" asta, a mai avut-o cineva? Are cineva idee de la ce poate fi?
Mersi, si scuze pt postul lung.
Mi-a obosit motoru?
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Vin 03-Aug-2007 10:25
- Localitate: Bucuresti
Comportamentul asta poate avea mai multe cauze:
1. filtru de aer mai putin permisiv sau infundat;
2. clapeta de acceleratie care nu deschide suficient de mult;
3. mers subturat sau pur si simplu incet (ca asa e traficul) mult timp si se mai infunda lucrurile pe la injectoare si in plus ECU memorind stilul de mers pe termen scurt (de obicei o zi) imputuroseste masina. Si daca mergi zi de zi asa...
4. benzina proasta, dar proasta rau, sau ceva infundat prin zona.
Asta in ipoteza ca nu ai trasnai mai grave pe la motor, dar de obicei astea ar fi insotite si de alte semne (zgomote ciudate, opriri din senin, martori pe bord, etc).
Iesi afara din localitate pe unde e mai liber si mai da-i niste pedale, pina in 5000-5500 rpm, eventual aplica urmatorul pattern: accelerezi pina la 5000rpm (treptele 2-3-4), lasi in frina de motor pina la 4000, apesi brusc acceleratia iar cind ajungi iar la 5000-5500 schimbi treapta urmatoare.
Dupa citeva reprize de genul asta (sint suficiente maxim 5 de obicei) ar trebui ca acea senzatie de apasare in scaun sa revina si in treapta 1, si in 2, si in 3, si chiar in 4-5.
1. filtru de aer mai putin permisiv sau infundat;
2. clapeta de acceleratie care nu deschide suficient de mult;
3. mers subturat sau pur si simplu incet (ca asa e traficul) mult timp si se mai infunda lucrurile pe la injectoare si in plus ECU memorind stilul de mers pe termen scurt (de obicei o zi) imputuroseste masina. Si daca mergi zi de zi asa...
4. benzina proasta, dar proasta rau, sau ceva infundat prin zona.
Asta in ipoteza ca nu ai trasnai mai grave pe la motor, dar de obicei astea ar fi insotite si de alte semne (zgomote ciudate, opriri din senin, martori pe bord, etc).
Iesi afara din localitate pe unde e mai liber si mai da-i niste pedale, pina in 5000-5500 rpm, eventual aplica urmatorul pattern: accelerezi pina la 5000rpm (treptele 2-3-4), lasi in frina de motor pina la 4000, apesi brusc acceleratia iar cind ajungi iar la 5000-5500 schimbi treapta urmatoare.
Dupa citeva reprize de genul asta (sint suficiente maxim 5 de obicei) ar trebui ca acea senzatie de apasare in scaun sa revina si in treapta 1, si in 2, si in 3, si chiar in 4-5.
Inca ceva: ai reusit sa identifici un moment anume de cind a inceput sa se comporte asa? De exemplu: de la ultima revizie, de cind ai reparat motorul dupa un busai frontal, de cind ai schimbat una sau alta sau benzina, de cind s-a incalzit afara, de cind ai spalat motorul cu jet direct, etc etc etc?
++mare atentie, inainte de a merge sa turezi masina peste 5000 da-i sa bea niste gaz cu cifra octanica mare (petrom99+ sau carerra100 sau altele echivalente).
Nu ai ce cauta peste 4500-5000 daca ai benzina de 95. N-o sa dea in detonatii insa motorul se va proteja intirziind scinteia de avans, de aici rezultind niste pierderi de putere destul de usor de simtit.
Nu ai ce cauta peste 4500-5000 daca ai benzina de 95. N-o sa dea in detonatii insa motorul se va proteja intirziind scinteia de avans, de aici rezultind niste pierderi de putere destul de usor de simtit.
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Vin 03-Aug-2007 10:25
- Localitate: Bucuresti
Mi-a obosit motoru?
Nu reusesc sa-mi amintesc vreun astfel de moment; din fericire citronica al meu e neatins, fara nici o problema majora pana acu (doar o sonda de temperatura busita), motoru' nu-l spal niciodata.
Dupa cum am zis in postul initial, am realizat ca-i cam "obosit" in momentul inca care am condus alt C4 identic ca dotari si diferenta mi s-a parut a fi enorma.
La benzina ma gandesc si eu desi nu alimentez deloc de la statii fantoma si din cand in cand ii mai dau si un '98 sau un carrera 100. Ultimele 2 plinuri au fost cu Efix care cica iti curata motoru. Urmatoarele 2-3 plinuri o sa fie cu 98.
O sa-i dau niste ture in uikend pe semi-autostrada Soarelui :P ca tot am ganduri de mers la mare.
Oricum miercuri am intalnire cu ATS-ul si poate ii fac si revizia ca am vreo 15000 la bord, si poate daca ii mai schimba din filtre sau ce-i fac ei acolo isi revine.
Mersi.
Dupa cum am zis in postul initial, am realizat ca-i cam "obosit" in momentul inca care am condus alt C4 identic ca dotari si diferenta mi s-a parut a fi enorma.
La benzina ma gandesc si eu desi nu alimentez deloc de la statii fantoma si din cand in cand ii mai dau si un '98 sau un carrera 100. Ultimele 2 plinuri au fost cu Efix care cica iti curata motoru. Urmatoarele 2-3 plinuri o sa fie cu 98.
O sa-i dau niste ture in uikend pe semi-autostrada Soarelui :P ca tot am ganduri de mers la mare.
Oricum miercuri am intalnire cu ATS-ul si poate ii fac si revizia ca am vreo 15000 la bord, si poate daca ii mai schimba din filtre sau ce-i fac ei acolo isi revine.
Mersi.
Hey man... ai spus ca te duci la service cu problema la colierul de la evacuare???
Pai asta e problema... trage aer fals pe la colierul ala si confuzioneaza senzorii
care transmit date la ECU... un prieten (bkdc, pe forum) a avut aceeasi problema...
simptome de lene simultan cu defectarea colierului/conului de etansare al evacuarii...
Din cate stiu eu atat simptomele de lene cat si zgomotele aferente au fost rezolvate
prin inlocuirea piesei la service (garantie).
Pai asta e problema... trage aer fals pe la colierul ala si confuzioneaza senzorii
care transmit date la ECU... un prieten (bkdc, pe forum) a avut aceeasi problema...
simptome de lene simultan cu defectarea colierului/conului de etansare al evacuarii...
Din cate stiu eu atat simptomele de lene cat si zgomotele aferente au fost rezolvate
prin inlocuirea piesei la service (garantie).
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Citroën C4 Coupé VTR
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 3
- Membru din: Vin 03-Aug-2007 10:25
- Localitate: Bucuresti
Mi-a obosit motorul?
Intr-adevar, ma duc cu problema colierului....iar.... 
A mai fost schimbat acum cam o luna, o luna juma'.
Putem trece deja nenorocitul de colier la categoria "Consumabile" la C4.
Pe de alta parte scartatiul (binecunoscut de multi dintre posesorii de C4 cred) se aude doar la rece adica in primele cateva minute de la pornire. Nu devine etansa evacuarea odata ce se incinge si se dilata metalul?
Azi am reusit s-o calc putin (mare minune in Bucuresti :P) dupa cum m-a sfatuit "mituc" dar n-am sesizat nici o diferenta apoi.
Abia astept sa ajung in service ca e tare frustrant cand nu simti cei 110 de caluti

A mai fost schimbat acum cam o luna, o luna juma'.
Putem trece deja nenorocitul de colier la categoria "Consumabile" la C4.
Pe de alta parte scartatiul (binecunoscut de multi dintre posesorii de C4 cred) se aude doar la rece adica in primele cateva minute de la pornire. Nu devine etansa evacuarea odata ce se incinge si se dilata metalul?
Azi am reusit s-o calc putin (mare minune in Bucuresti :P) dupa cum m-a sfatuit "mituc" dar n-am sesizat nici o diferenta apoi.
Abia astept sa ajung in service ca e tare frustrant cand nu simti cei 110 de caluti

Vezi ca el are 1.6 benzina, nu HDI. Cel putin asa se intelege din ce spunea el ca-i baga in rezervor 
Dar observatia este buna, e posibil sa fi sarit (sau sa nu fi fost pus la loc) furtunul ala care iese din caseta filtrului de aer. Parca Adrian a patit asa ceva, si motorul ii tragea aer cald de dupa motor in loc sa traga din fata.

Dar observatia este buna, e posibil sa fi sarit (sau sa nu fi fost pus la loc) furtunul ala care iese din caseta filtrului de aer. Parca Adrian a patit asa ceva, si motorul ii tragea aer cald de dupa motor in loc sa traga din fata.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11810
Cel mai nou membru Cliquot