Pagina 1 din 3
In attn d-lui Pirscoveanu (Consum urias C4 benzina)
Scris: Mar 27-Noi-2007 02:33
de Liviu-VTR
Salutare. In luna iulie a acestui an mi-am luat un C4 second hand din Olanda. Masina avea 2087 km rulati (corect, douamiioptzecisisapte) si era lovita pe toata partea dreapta (nimic grav). Printre componentele avariate s-a numarat si canistra de la recuperatorul de vapori. Am facu toate reparatiile la black fox auto craiova, dealer/service Citroen.
Problema: Venind cu masina in Romania, cu canistra mai sus mentionata sparta, am rulat numai cu 120-130 kmh, pilot automat, consum mediu 8,5%. In tara, dupa ce am inlocuit-o, consumul meu mediu nu mai scade sub 9,5-10% decat pe distante foarte mari (2-300 de km fara opriri) .In acelasi timp se poate auzi si din interiorul masinii si din afara cum lucreaza supapa de la recuperator, ca un pacanit.
Mentionez ca sunt din Craiova, lucrez in Slatina si fac naveta zilnic cu masina asta. Din approx. 1800 rulati lunar cam 1400 sunt facuti numai in afara. Pe pilot automat, cu maxim 90 kmh.
Intrebare: este posibil ca acest consum sa fie dictat de supapa de la recuperatorul de vapori ?Am fost la service in craiova pentru acest lucru, dar nici ei nu stiu daca e normal sa se auda sau nu, daca se regleaza manual sau automat, daca trebuie sa stea inchisa sau deschisa si asa mai departe.
As vrea sa vin pe dvs. prin service d-le Pirscoveanu, dar mai intai, judecand dupa ce v-am zis, sa imi ziceti daca are rost.
Imi place foarte mult ca masina, dotari, tinuta de drum, comfort, dar sunt chitit sa o dau pana in ianuarie, chiar daca pierd 2000 de euro la ea. Din cauza consumului. Nu as vrea sa o vand si apoi sa aflu ca a fost o chestie banala. Ma puteti ajuta ?
Scris: Mar 27-Noi-2007 16:06
de alexd
pe vremea astta rece si cu vant...eu zic ca ai un consum ok.
Scris: Mar 27-Noi-2007 17:50
de DanCld
In afara orasului 9.5-10? Doar nu ai Touareg

Scris: Mar 27-Noi-2007 18:09
de Liviu-VTR
Nu are nici o legatura cu vremea rece si vantul, deoarece si asta vara tot la consumul asta mergeam. Singurul lucru care mi-a fu*** tot meciul cu vremea asta e consumul in oras, care acum ajunge si pe la 14-15%. Sunt sigur ca e ceva in neregula cu ea, dar nu mi se pare normal sa fiu pus in situatia de a inclocui piesa cu piesa, pe banii mei, pentru ca nu poate nimeni sa isi dea seama de unde vine problema. Tocmai de asta am si apelat la ajutorul forumului, poate stiti voi vreo solutie.
Scris: Vin 30-Noi-2007 12:37
de mituc
Consumul e mare, eu scot 9.0-9.5 in Iasi (10-10.5 la orele de virf) si 16 in bucuresti la orele 14-16. In craiova cit de aglomerat poa' sa fie, mai aglomerat decit in iasi? Putin probabil.
In plus, daca merg cu 90Kmph cred ca scot consum de 6 sau mai putin in afara orasului. El zice ca are 9.5, deci ori merge cu 90 cu a 3-a, ori merge preponderent la deal si/sau cu vintul din fata, are intr-adevar o problema.
Consum instantaneu pe drum drept rulind cu viteza constanta cit iti arata?
Scris: Vin 30-Noi-2007 14:49
de byte
Eu zic ca e foarte mare consumul si nu prea are dea face cu frigul atata timp cat mergi multe sute km.
A mea pe vremea asta nu a trecut de 8% niciodata in afara, iar in oras e alta problema ....
Scris: Vin 30-Noi-2007 18:05
de dimabogdan
90km/h , pe pilot automat, daca drumul e ok, scoti sub 5 sau pe acolo.
Problema este urmatoarea : cele mai multe service-uri Citroen, au oameni care au facut cursuri de pregatire la strung , pe undeva si cand apare o problema mai iesita din comun, spun toti : nu stiu, cred ca asa trebuie sa fie.Situatia , din cate am auzit, este aproape la fel prin mai toate service-urile tuturor marcilor straine, dar cu astia ne lovim noi.
Ideea este, sa te duci si la un service Bosch, sa vezi daca pot incerca ei sa-ti diagnosticheze problema( ptr. ca au niste super scule) si apoi sa incerci s-o repari undeva mai ok.
PS: personal, consider ca masinuta asta, daca nu are hibe si alte porcarii din fabricatie, este excelenta (mi-am mai schimbat un pic parerea

) , dar cred ca prea multa Techno Evolution strica, cand incerci s-o repari cu bata.

Scris: Sâm 01-Dec-2007 19:19
de mituc
byte scrie:Eu zic ca e foarte mare consumul si nu prea are dea face cu frigul atata timp cat mergi multe sute km.
A mea pe vremea asta nu a trecut de 8% niciodata in afara, iar in oras e alta problema ....
Actually pe frigul asta ai cel putin 2 avantaje:
1. aerul conditionat nu-ti mai cere atit de multe resurse, pentru ca aerul vine cald de pe la motor.
2. aerul care intra in admisie e mai rece, drept urmare intra ceva mai mult in comparatie cu vara, iar arderile sint mai complete.
Iarna consuma mult mai putin decit vara. Doar daca e zapada si invirti rotile in loc o tona poate sa mai insemne ceva rau pentru consum.
Scris: Dum 02-Dec-2007 21:37
de vlad_dutzu
incearca sa nu te iei dupa consumul indicat de computer. Vb in multe cazuri prostii. Daca mergi in oras o saptamana dupa care iesi la drum si nu resetezi consumul iti va scade doar cu maxim 1 litru indicat de calculator. Reseteaza-l si vei vedea diferenta.
Scris: Sâm 15-Dec-2007 15:29
de marius.macavei
Salut;
Supapa de la canistra cu vapori de benzina se deschide numai in cazul supraaccelerarilor si cand este nevoie de putere (Ex cand apesi brusc pedala de acceleratie la podea.) In rest daca mergi normal nu ar trebui sa se deschida doar cand presiunea in rezervor creste peste o anumita valoare, pentru recuperarea vaporilor.
Eu iti recomand sa mergi sa iti faci un test la motor. Si cred ca la un Bosch Car Service nu te poate ajuta pentru ca C4 1.4i nu este introdus in programul de diagnoza.
Dar merita incercat.
Succes
Scris: Lun 31-Dec-2007 14:54
de eminedi

da... sa stiti ca am si eu un c4 coupe 1.6 i 110 cai din 2007 septembrie si am 2600 km facuti cu ea. sunt multumit de performante, f multumit de aspest interior+ exterior dar mai putin multumit de consum pentru ca imi mananca si 20 in oras. nu stiu daca e normal ptr ca sunt in rodaj dar oricum mananca prea mult. am stiut de la inceput ca imi va papa ceva mai mult dar nu chiar atat. poate dupa 5- 6000 km va lua mai putin.
Scris: Mar 01-Ian-2008 15:25
de XENON
cum ai calculat consumul?
Scris: Mar 01-Ian-2008 19:58
de ddanielescu
in primul rind trebuie sa fiti siguri ca ati calculat corect consumul: nu va luati dupa computer-ul de bord; nu parcurgeti distante scurte; tineti cont de traseul parcurs (deal/vale sau oras/atostrada...); incercati sa vedeti si cit consuma la relanti daca aveti rabdare, pt ca e pacat sa vinzi masina pentru un fleac.
faceti citeva verificari simple:
1. pt cel care a cumparat C4-ul accidentat din Olanda: vezi sa nu aiba returul obturat, filtru de aer si canalizatia sa fie ok.
2. dute la o statie ITP cu inca un C4 care consuma mai putin si fale un test de gaze. ............
Scris: Vin 04-Ian-2008 15:07
de mituc
eminedi scrie:dar mai putin multumit de consum pentru ca imi mananca si 20 in oras. nu stiu daca e normal ptr ca sunt in rodaj dar oricum mananca prea mult.
Sper ca te uiti la consumul mediu, nu la cel instantaneu cind esti cu pedala la fund, nu? Mie mi-ar arata uneori si mai mult de 30 insa nu stie computerul de bord sa mearga mai departe

++sper ca nu calculezi consumul mediu in bucuresti, eu zic sa-l calculezi intr-un oras (bucurestiul nu mai este oras de vreo 3-4 ani, multumita hotilor, pardon, edililor vostri). De asemenea atentie cind te uiti la consumul mediu ia in calcul si cit ai stat pe loc. orice masina maninca intre 0.8 si 4 litri de gaz daca sta pe loc (depinzind de capacitatea cilindrica, daca e diesel sau benzina, etc). Daca tu stai pe loc 6 minute rabla inghite cam 0.15-0.18l de benzina (la un 1.6i). Daca te misti 10 metri in aceste 6 minute consumul tau mediu va fi de 0.15l la 10 metri (calculeaza tu cit iese la 100km). Nu confunda consumul mediu la statul pe loc din bucuresti cu consumul mediu la suta de kilometri din orase.
Scris: Sâm 05-Ian-2008 17:50
de Liviu-VTR
Hei, multumesc mult pentru idei. Intre timp s-au mai ivit cateva probleme, o sa profit de "ocazia" creata pentru a face o plimbare de placere pe la Cozia si pentru a lasa cyborgu` la pro motor. Am o bieleta de directie deja dusa, toata partea dreapta a masinii d.p.d.v. al climei nu mai raspunde la comenzi (baga numai cald) si sa zicem ca pentru moment ma linistesc cu ideea ca uriasul consum se datoreaza piciorului greu, desi nu e tot timpul greu.
Multumesc mult pentru ideile date, o sa incerc sa le pun in aplicare.