Pagina 1 din 1

Stropitor luneta

Scris: Sâm 02-Feb-2008 20:32
de marsel
De vreo doua zile nu mai imi tasneste lichidul pe diuza de la luneta.... :oops: Pe parbriz imi stropeste dar in spate, nu..! Cand actionez maneta de comanda, se aude motorasul cum functioneaza dar nu stropeste nimic. Nu m-am uitat pe acolo ca n-am avut timp, in schimb va intreb pe voi cam ce ar putea fi..? O fi sarit vreun furtun de undeva? Pe unde sa arunc o privire sa verific?

Scris: Sâm 02-Feb-2008 23:31
de tzun
verifica daca ai lichid ! la mine cand e pe terminate mai merge doar pe fata si pe spate nu imi mai arunca !

Scris: Dum 03-Feb-2008 10:48
de marsel
Am specificat ca pe parbriz imi arunca, deci lichid este, completez tot timpul, nu las niciodata sa se goleasca vasul.

Scris: Mar 12-Apr-2011 20:54
de Panzer
Daca ai cat de cat indemanarea sa manuiesti putin o surubelnita/tubulara aici este ce trebuie sa verifici singur sau/si sa remediezi :

1. Ridici masina cu cricul din dotare pe partea dreapta fata, cat sa iti permita sa tragi de carenajul de la roata (eu am facut-o pe elevator, fiindu-mi la serviciu)
2. Desfaci scutul (in 9 suruburi in cruce si cateva cleme "apasa") sau tragi de carenaj pana iti permite sa iti bagi mana sa ajungi la pompa atasata vasului de spalare.
3. Scoti cele 2 conducte atasate pompei (una pentru spate si alta pentru fata) cu grija (TE VEI UDA!!). E bine sa ai un lighean in care sa lasi sa curga lichidul de spalare. Poti strangula si cele 2 conducte desi nu-ti recomand datorita constructiei lor.
4. Tragi cu grija de pompa.
5. Scoti pompa si deconectezi partea electrica.
6. Pui un ibric la fiert de apa.
7. Indepartezi partea de jos (cea cu cele 2 iesiri in sus, una alba si una neagra) de partea electrica. Nu umbla la partea electrica DELOC si ai grija sa o cureti bine la contacte (sa o sufli)
8. Iti faci o cafea cu jumatate de ibric si te pui sa bei.
9. In cealalta jumatate bagi ce ai scos din partea electrica
10. Bei cafeaua linistit
11. Pescuiesti piesa din pahar si o desfaci cu grija. Vei ramane cu 4 mici piese : 1 alba, 1 neagra identice care intra una in alta, 1 dop de guma si un mic inel in care e dopul.
12. Speli bine aceste 4 piese si le pui la loc.
13. Inainte de-a monta pompa la loc sufli prin conducte sa nu fie obturate de ceva (vei ausi fasaind la capete).
14. Montezi la loc si ai economisit 120 de lei contra unui mic efort si a gazului consumat la fiertul apei.

Problema este la toate autoturismele care folosesc acest tip de pompa (pentru informatia ta este AVEO care sunt cam prost fabricate) si se intampla la blocajul cauzat de dopul acela gumat a carui menire este sa blocheze o cale in favoarea alteia (pe care o actionezi tu din blocul de lumini adica fata/spate)

Ca sa te ajute mai mult am atasat si o schema a pompei, #5.

P.S : Aviz amatorilor care recomanda cuiva care acuza o problema tehnica sa bage lichid, abtineti-va :o)

Bafta si spor la lucru
Imagine

Scris: Mar 12-Apr-2011 21:19
de mesersmith
da, dar gazul consumat la fierberea apei trebuie sa-l imparti la 2, ca ai baut si o cafea din apa aia. :P :P :P
intr-adevar, cam asa se curata pompita si as mai adauga eu, nu uita sa speli f bine si vasul, pt ca se aduna pe fund tot felul de bube, mucegaiuri si noroi si se va infunda din nou.

Scris: Mar 12-Apr-2011 22:00
de Panzer
Nu si daca se foloseste stropgel de calitate, recomand intotdeauna lichid degivrant de la Wurth (cei care stiu la ce ma refer vor intelege) in proportie de 2:1. Asta daca vreti sa reziste la -33 grade Celsius. Eu folosesc 1:1 si rezista la -63C deci probabil ca la Novosibirsk imi voi putea spala parbrizul (daca ma duc in excursie) doar sper sa nu mi se solidifice conductele si uleiul motor :P

Scris: Lun 12-Aug-2013 16:01
de cielok
Salut.Am desfacut azi pompa de stropire parbriz si luneta la masina Citroen C3 1.1L. Am procedat asa cum zicea Panzer, cu deosebirea ca dupa ce am desfacut stuturile si le-am curatat, intre ele nu era decat dopul acela de cauciuc, dar fara inel (o fi un model nou). Am gasit multa mizerie, am spalat cu apa rece si cu o periuta de dinti. Inainte de montare am suflat pe stuturi si pe conducte sa ma asigur ca nu sunt infundate.
Dupa montare am umplut rezervorul cu lichid si a functionat normal.
Dupa multe butonari am gasit manualul de utilizare al masinii in limba Engleza. Dar am nevoie si de un manual de service Citroen C3 in format electronic si nu gasesc. Stie cineva ceva? Please help.
Stima.

Scris: Mar 15-Oct-2013 22:35
de mapo13
In consecinta atentie mare la ce se introduce in vasul de spritz parbriz - impuritatile ne omoara !
Am patit si eu la fel dar am folosit aer comprimat pentru a desfunda totul ...
Asta este !