Pagina 1 din 1
revizie gratuita 1500-2500 km
Scris: Mar 16-Aug-2005 09:11
de awlan24
care sunt operatiile care se efectueaza la revizia gratuita de 1500-2500km.
se schimba uleiul si filtrul de ulei?
banuiesc ca nu exista diferente intre motoarele pe benzina si motrina.
Scris: Mar 16-Aug-2005 10:10
de prafuit
De fapt aceasta nu este o revizie, ci o verificare! Se uita pe sub ea, verifica lichidele de pe unde sunt ele bagate, surubele si alte chestii care ar putea sa arate o rea functionare a masinii. Este ca si cum s-ar uita la eadupa rodaj.
Aceasta verificare este impusa de Citroen Franta (romanii nu ar face-o) pentru a se vedea daca apare vreo defectiune sau ceva!
Scris: Mar 16-Aug-2005 14:11
de awlan24
prafuit scrie:De fapt aceasta nu este o revizie, ci o verificare! Se uita pe sub ea, verifica lichidele de pe unde sunt ele bagate, surubele si alte chestii care ar putea sa arate o rea functionare a masinii. Este ca si cum s-ar uita la eadupa rodaj.
Aceasta verificare este impusa de Citroen Franta (romanii nu ar face-o) pentru a se vedea daca apare vreo defectiune sau ceva!
da ... am sunat si eu si mi-au spus ca nu fac nici o schimbare a uleiului sau a filtrului de ulei. o sa vad eu vineri ce vor face la ea.
problema e ca mi s-a recomandat (de catre cunoscuti "cunoscatori") ca sa imi schimb totusi uleiul si filtrul de ulei dupa perioada de rodaj. cica dupa rodaj uleiul contine bucatele mici de metal, desi eu stiu ca motoarele se rodeaza pe banda inainte sa fie puse pe masina.
Scris: Mar 16-Aug-2005 14:34
de khan
nu e prevazut schimbul de ulei decit dupa 15.000 km. nu e nevoie sa il schimbi mai devreme pentru ca asta au facut ei deja. un motor nou nu e ca unul pe care l-ai reparat tu si trebuie sa schimbi uleiul dupa 1000 km si sa faci rodajul pina pe la 3000.
Scris: Mar 16-Aug-2005 14:36
de prafuit
exact motoarele se rodeaza pe banda, dar este indicat cam 1000 -1500 km sa "nu fortezi motorul" depinde daca este benzinar sau diesel sa il tii in parametrii de turatie "rezonabili". Eu recomand, nu sunt mecanic si nu ma pricep, dar am constatat pe pielea micului tanc, sa schimbi uleiul si filtrul la 10000km indiferent de ce zic cei de la service.
Daca tu vrei sa il schimbi acum la 2000 km este treaba ta!!! Nu cred sa existe particule de metal in motor.
Scris: Mar 16-Aug-2005 16:16
de awlan24
ok ... deci ramane pe mai "incolo".
merci mult.
Scris: Mar 16-Aug-2005 21:26
de khan
awlan, stai cumva in drumul taberei, latea gheorghe?...
Scris: Mie 17-Aug-2005 07:32
de awlan24
khan scrie:awlan, stai cumva in drumul taberei, latea gheorghe?...
nu chiar, dar destul de aproape.
am vazut cateva c4 in drumul taberei, militari, politehnica.

Scris: Mie 17-Aug-2005 08:32
de kata
exact motoarele se rodeaza pe banda, dar este indicat cam 1000 -1500 km sa "nu fortezi motorul" depinde daca este benzinar sau diesel sa il tii in parametrii de turatie "rezonabili"
prafuit, de cine e indicat si de ce?
Scris: Mie 17-Aug-2005 09:07
de awlan24
kata scrie:exact motoarele se rodeaza pe banda, dar este indicat cam 1000 -1500 km sa "nu fortezi motorul" depinde daca este benzinar sau diesel sa il tii in parametrii de turatie "rezonabili"
prafuit, de cine e indicat si de ce?
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=212sunt cateva informatii pe care le-am primit si eu de la niste prieteni. stiu ca link-ul este de pe forumul dacia (si ca aproape toata lumea stie sa repare o dacie

) dar astea au fost si recomandarile pe care le-am primit eu cand mi-am cumparat dsn acum 3 ani. oricum citroenul nu e dacie si nu stiu daca se aplica 100% ce scrie acolo.
tot acum 3 ani am facut revizie gratuita la dsn la 1000km si mi s-a schimbat uleiul si filtrul de ulei.
nu stiu cat de cunoscatori sunt unii sau altii dar parerea mea este ca trebuie sa menajezi un pic motorul dupa ce ai cumparat masina si cel putin eu asta incerc sa fac, sa nu duc des motorul peste 3000-3300 rotatii.
Scris: Mie 17-Aug-2005 10:10
de prafuit
kata scrie:exact motoarele se rodeaza pe banda, dar este indicat cam 1000 -1500 km sa "nu fortezi motorul" depinde daca este benzinar sau diesel sa il tii in parametrii de turatie "rezonabili"
prafuit, de cine e indicat si de ce?
Un "nene" de la Citroen Franta mi-a zis asta cand amluat Berlingo in 2002. Ca am trimis scrisoare sa ma informez!
Scris: Joi 18-Aug-2005 12:09
de kata
interesant. ti-a zis si de ce?
awlan, intrebarea se pune in contextul in care rodajul se presupune ce e deja facut in fabrica...
Scris: Joi 18-Aug-2005 13:22
de khan
chiar daca efacut in fabrica, tot e bine sa mergi mai potolit primii ~ 2000km. stiu si eu asta printre altele de la automobile bavaria, ne-au spus la un drive test ca motoarele sint rodate dar ca dupa un timp de utilizare "isi mai dau drumul", ceea ce inseamna ca nu sint rodate complet. daca e valabil la bmw, e valabil si la citroen, nu cred ca fac rodajul mai bine decit fratii nemti
Scris: Joi 18-Aug-2005 13:36
de prafuit
kata scrie:interesant. ti-a zis si de ce?
awlan, intrebarea se pune in contextul in care rodajul se presupune ce e deja facut in fabrica...
Nu am intrebat si de ce ca insemna un alt mail si sincer imi era lene!
Scris: Joi 18-Aug-2005 15:31
de kata
bine, am inteles, nimeni nu stie de fapt daca dupa rodajul "de fabrica" mai foloseste la ceva un "rodaj" ulterior.
in cazul in care cineva are de gand sa-si ia o masina folosita de reprezentatii citroen, va asigur ca masina e forjata fara menajamente de la 0 km. aviz amatorilor.