Schimb ulei in garantie, inainte de revizie?
Moderator: Echipa Tehnica
Banuiesc ca uleiul nu se schimba dupa anumiti kilometri ci cind se intrunesc anumite conditii, si anume uleiul e uzat sau ceva.
Eu am vreo 10 mii km cu al meu 1.6i iar uleiul are o culoare inchisa (maron inchis, un caramel spre negru), mai inchisa decit avea la 6000 de exemplu (cind era caramel), si e cu o linie jumate mai jos pe joja decit era atunci (mai are cam 2 linii pina sa ajunga la jumatatea distantei dintre minim si maxim).
E recomandat sa-l schimb sau nu?
E recomandat sa completez sau nu?
Cam cit pot sa mai merg cu el asa in siguranta, fara sa afectez motorul, avind in vedere ca in localitate merg linistit (rareori trec de 3000rpm) insa uneori (cam rar, ce-i drept) de obicei cind ies in afara localitatii ii mai dau si talpe puternice (peste 5000rpm chiar si 6000 mai ales cind sint nevoit sa depasesc idioti) si-l tin constant peste 3000rpm (100-130kmph in treapta a 5a)?
Eu am vreo 10 mii km cu al meu 1.6i iar uleiul are o culoare inchisa (maron inchis, un caramel spre negru), mai inchisa decit avea la 6000 de exemplu (cind era caramel), si e cu o linie jumate mai jos pe joja decit era atunci (mai are cam 2 linii pina sa ajunga la jumatatea distantei dintre minim si maxim).
E recomandat sa-l schimb sau nu?
E recomandat sa completez sau nu?
Cam cit pot sa mai merg cu el asa in siguranta, fara sa afectez motorul, avind in vedere ca in localitate merg linistit (rareori trec de 3000rpm) insa uneori (cam rar, ce-i drept) de obicei cind ies in afara localitatii ii mai dau si talpe puternice (peste 5000rpm chiar si 6000 mai ales cind sint nevoit sa depasesc idioti) si-l tin constant peste 3000rpm (100-130kmph in treapta a 5a)?
uleiul isi schimba proprietatile de lubrifiere la uzura,adica nu se mai efectueaza cum trebuie lubrifierea
uleiul se umple treptat de reziduuri metalice,se formeaza cheaguri si uleiul isi schimba toate proprietatile
praf e ca la balamuc in bucuresti nu nu mai dati vina pe campia romana ci pe edili ca in spania care este in plin desert e mult mai mult praf si nu vezi masinile murdare si prafuite ca la noi
dar ,praful nu cred ca afecteaza decat motoarele in 2 timpi
eu oricum am schimbat a doua oara uleiul dupa 2500km la 12000 si vreau sa-l schimb la 22000 acum ca asa am eu pitici
uleiul se umple treptat de reziduuri metalice,se formeaza cheaguri si uleiul isi schimba toate proprietatile
praf e ca la balamuc in bucuresti nu nu mai dati vina pe campia romana ci pe edili ca in spania care este in plin desert e mult mai mult praf si nu vezi masinile murdare si prafuite ca la noi
dar ,praful nu cred ca afecteaza decat motoarele in 2 timpi
eu oricum am schimbat a doua oara uleiul dupa 2500km la 12000 si vreau sa-l schimb la 22000 acum ca asa am eu pitici
-
- just curious
- Mesaje: 22
- Membru din: Vin 04-Aug-2006 20:25
- Localitate: bucuresti
se poate sa ma duc la revizie cu uleiul, filtre cumparate de mine?
banuiesc ca in situatia asta (daca e posibila), trebuie sa iau uleiul recomandat de citroen. se gaseste de cumparat in alta parte decat la ei la reprezentante, si as vrea sa stiu si eu daca pe ansamblu iesi mai ieftin.
multumesc anticipat
banuiesc ca in situatia asta (daca e posibila), trebuie sa iau uleiul recomandat de citroen. se gaseste de cumparat in alta parte decat la ei la reprezentante, si as vrea sa stiu si eu daca pe ansamblu iesi mai ieftin.
multumesc anticipat
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
In principiu, se poate, cel putin cu uleiul sigur se poate, atit timp cit uleiul e Total sau unul agreat de ei. Intreaba la service ca sa nu ai surprize.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
mituc scrie:Banuiesc ca uleiul nu se schimba dupa anumiti kilometri ci cind se intrunesc anumite conditii, si anume uleiul e uzat sau ceva.
Eu am vreo 10 mii km cu al meu 1.6i iar uleiul are o culoare inchisa (maron inchis, un caramel spre negru), mai inchisa decit avea la 6000 de exemplu (cind era caramel), si e cu o linie jumate mai jos pe joja decit era atunci (mai are cam 2 linii pina sa ajunga la jumatatea distantei dintre minim si maxim).
E recomandat sa-l schimb sau nu?
E recomandat sa completez sau nu?
Cam cit pot sa mai merg cu el asa in siguranta, fara sa afectez motorul, avind in vedere ca in localitate merg linistit (rareori trec de 3000rpm) insa uneori (cam rar, ce-i drept) de obicei cind ies in afara localitatii ii mai dau si talpe puternice (peste 5000rpm chiar si 6000 mai ales cind sint nevoit sa depasesc idioti) si-l tin constant peste 3000rpm (100-130kmph in treapta a 5a)?
verifica uleiul cat poti de des. Eu am avut aceeasi problema ca si tine, doar ca eu am cumparat masina cu nivelul aproape de jumatate. Le-am spus la revizia de 2500, dar au zis ca este ok, pana in momentul cand mi-a dat mesaj computerul ca este nivelul prea mic. Am fost la ei si mi-au completat cam cu 350ml.
1l ulei Total Quarz 5W-40 = 290.000 lei la reprezentanta
-
- just curious
- Mesaje: 14
- Membru din: Vin 09-Iun-2006 14:34
- Localitate: Bucuresti
Am avut si eu aceeasi problema, mie mi-a dat "Check oil level" de doua ori, chiar foarte devreme, pe la vreo 2500 km (era la 4 diviziuni pe joja, chiar mai putin de un sfert din total). Eram in Moldova si nu e nici un service ATS prin zona, asa ca am rugat un prieten care urma sa vina si el in Moldova sa mearga la ATS in Bucuresti si sa spuna despre ce e vorba ca si cum ar fi fost masina lui. I-au spus urmatoarele:
1. Ca e normal sa consume asa mult ulei in primele mii de km de functionare a motorului. I-au dat 2 l de ulei Total Quartz 5W40 ca sa completeze periodic. Pana la 8000 km am pus 1.5 l din cei 2 l. E foarte important sa fie exact acelasi ulei ca si cel din motor.
2. Ca daca face schimb de ulei la alt service decat ATS sau autorizat Citroen PIERDE GARANTIA. Poate e blah blah de la ei, da' eu personal nu m-as risca.
1. Ca e normal sa consume asa mult ulei in primele mii de km de functionare a motorului. I-au dat 2 l de ulei Total Quartz 5W40 ca sa completeze periodic. Pana la 8000 km am pus 1.5 l din cei 2 l. E foarte important sa fie exact acelasi ulei ca si cel din motor.
2. Ca daca face schimb de ulei la alt service decat ATS sau autorizat Citroen PIERDE GARANTIA. Poate e blah blah de la ei, da' eu personal nu m-as risca.
pai e asa murdar? sau ce?
dak e poti sa il schimbi doar la ats sau service agreat. la ats din cate am inteles e vreo 1 milion juma si manopera.... adik sub 2 mil.
dak e poti sa il schimbi doar la ats sau service agreat. la ats din cate am inteles e vreo 1 milion juma si manopera.... adik sub 2 mil.
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
stefanitza scrie:1. Ca e normal sa consume asa mult ulei in primele mii de km de functionare a motorului. I-au dat 2 l de ulei Total Quartz 5W40 ca sa completeze periodic. Pana la 8000 km am pus 1.5 l din cei 2 l.
esti sigur ca era nevoie de atita? eu cred ca ai verificat uleiul cu masina in panta sau imediat dupa ce ai oprit motorul, fapt care duce la o indicatie eronata
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
stefanitza scrie:1. Ca e normal sa consume asa mult ulei in primele mii de km de functionare a motorului. I-au dat 2 l de ulei Total Quartz 5W40 ca sa completeze periodic. Pana la 8000 km am pus 1.5 l din cei 2 l. E foarte important sa fie exact acelasi ulei ca si cel din motor.
E normal sa-ti manince putin, dar nu pe tot. Poate sa-ti ajunga, stiu si eu, de la aproape de maxim pe la jumate. Eu am vreo 10600km si a ajuns de pe la 75% pe la 60% (pe joja am 4 linii jumate de la nivelul de maxim pina unde e el acum, initial aveam vreo 2 jumate parca).
-
- just curious
- Mesaje: 14
- Membru din: Vin 09-Iun-2006 14:34
- Localitate: Bucuresti
@khan
Cele doua mesaje de eroare mi le-a dat in panta, intr-adevar, dar 4 diviziuni pe joja (deci uleiul la 20-25%) au fost masurate corect. M-a luat prin suprindere cat ulei a mancat in primii 2500 km, mai ales ca primii 1000 km au fost sub 3000 rpm si urmatorii 500 km sub 3500 rpm. Pana la 2500 km nu i-am dat peste 4500 rpm. De atunci am mai pus 1.5l (8200 km acum) si uleiul e la 75%.
@mituc
De schimbat schimb pe la 3200-3500 rpm. Rar ajung sa schimb la peste 4200 rpm, dupa vreo depasire cu a 4-a sau ceva de genul asta, cand am nevoie de cuplu maxim.
Cele doua mesaje de eroare mi le-a dat in panta, intr-adevar, dar 4 diviziuni pe joja (deci uleiul la 20-25%) au fost masurate corect. M-a luat prin suprindere cat ulei a mancat in primii 2500 km, mai ales ca primii 1000 km au fost sub 3000 rpm si urmatorii 500 km sub 3500 rpm. Pana la 2500 km nu i-am dat peste 4500 rpm. De atunci am mai pus 1.5l (8200 km acum) si uleiul e la 75%.
@mituc
De schimbat schimb pe la 3200-3500 rpm. Rar ajung sa schimb la peste 4200 rpm, dupa vreo depasire cu a 4-a sau ceva de genul asta, cand am nevoie de cuplu maxim.
atunci poate ca e o problema cu motorul, consumul e cam mare daca zici ca e cel real
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
stefanitza scrie:@mituc
De schimbat schimb pe la 3200-3500 rpm. Rar ajung sa schimb la peste 4200 rpm, dupa vreo depasire cu a 4-a sau ceva de genul asta, cand am nevoie de cuplu maxim.
Bre, da' gaz cit la suta iti bea? Daca iti maninca atita ulei si ti-l maninca motorul ar trebui sa cam sai de 13-14l la suta. Poate curge draq' uleiul ala pe undeva, si curgind putin nu-ti dai seama.
Înapoi la “Revizii si rechemari”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187668
Total subiecte 18616
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11703
Cel mai nou membru Vertu