revizie masina= distrugere masina!

revizii, si campaniile de rechemare

Moderator: Echipa Tehnica

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Lun 19-Mar-2007 16:50

maxim ĂŽnseamnĂŁ fix maxim - adicĂŁ acul sĂŁ fie la capĂŁtul drumului.
nu-i bine sĂŁ mergi cu maÂşina pe roÂşu ĂŽn sarcinĂŁ, darmite la relanti.

plus ca nu se depaseste turatia maxima admisa

pĂŁi ĂŽn cazul ĂŁsta tipii se cam contrazic, baÂşca nu se poate proba dacĂŁ au depĂŁÂşit sau nu turaĂžia maximĂŁ

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 19-Mar-2007 22:21

eu ma intreb ce fac de ex la Audi alroad modelu'nou, care in gol nu se tureaza decit pina la 3500, chit ca rosu incepe la 5000? sau il respinge din start? oricum, asta ma duce cu gindul ca in tarile civilizate se face altfel. cum?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
nitro_od
pasionat
Mesaje: 483
Membru din: Dum 12-Mar-2006 13:32
Localitate: bucuresti

Mesajde nitro_od » Mar 20-Mar-2007 11:15

colegu spune:
Âşi oricum, cine poate spune cĂŁ a dat 4500 de ture Âşi nu 6000?


pai... producatorul !
un motor diesel ajunge la 6000rpm in conditii de laborator coroborate cu farmece! vorbim, desigur, de dieselul domestic si nu de cel ce echipeaza audi r10 care ajunge la 6000rpm http://www.answers.com/topic/audi-r10

dar admitand imaginatia ta ca realitate... in orice service autorizat RAR ce poate efectua inspectii tehnice periodice, ITP, exista un poster in care este anuntat proprietarul de vehicul ca unitatea este absolvita de orice inconvenient aparut in timpul procedurii de verificare! iar aceasta cere supraturarea motorului diesel! de ce nu se tureaza si cele pe benzina? pt ca nu este nevoie!
airbag-ul nu trebuie verificat de inspectori.... asta e treaba calculatorului! fi sigur ca daca becul de airbag se aprinde, acestia se vor sesiza !
..... frantuzoaica pretentioasa !!!

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Mar 20-Mar-2007 12:45

pai... producatorul !

da coane, da nu garanteazĂŁ nimeni cĂŁ gigel de la ITP respectĂŁ specificaĂžiile producĂŁtorului.

când bagi talpa În podea, poÞi prinde 4500 ºi la fel de bine poÞi s-ajungi pe roºu .

usernome
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Dum 04-Mar-2007 00:47
Localitate: bucuresti

Mesajde usernome » Mar 20-Mar-2007 18:26

am fost si azi la itp,
nu sta motorul turat in 5000 timp de 10 secunde sa faca testerul noxele,
adika sta in 5000 3 secunde dupa aia arata 4800 iar 5000.
daca m-ai ia de 2 ori noxe la motorul asta pot sa ma gandesc ca o sa inceapa sa haleasca ulei....
de rahat testarea asta! :x

la motorul de 1.9dci se taie alimentarea la peste 4500 de ture,
e posibil si fie acelasi lucru si la citroen?
stie cineva? mai ales ca pedala era la maxim si mai mult de 5000 de ture nu lua sub nici o forma.
stie cineva de unde pot lua asemenea documentatie?
ca sa ii dau in cap cu ea?

rova
simpatizant
Mesaje: 33
Membru din: Mie 06-Sep-2006 13:24
Localitate: Focsani

Mesajde rova » Mie 25-Apr-2007 21:15

Interesant... Dupa ceva cautari pe Internet am gasit ORDINUL Nr. 2133 din 8 decembrie 2005 pentru aprobarea Reglementãrilor privind certificarea Încadrãrii vehiculelor rutiere Înmatriculate În normele tehnice privind siguranÞa circulaÞiei rutiere, protecÞia mediului ºi În categoria de folosinÞã conform destinaÞiei, prin inspecÞia tehnicã periodicã - RNTR 1, emitent M.T.C.T. ºi publicat În M.Of. nr.1160 din 21 decembrie 2005, ºi În care la Anexa 13 am gãsit procedura privind verificarea emisiilor poluante la autovehiculele echipate cu motor cu aprindere prin comprimare (Diesel), astfel:
a) mĂŁsurarea opacitĂŁĂžii fumului ĂŽn accelerare liberĂŁ, de la turaĂžia de mers ĂŽn gol ĂŽncet la turaĂžia de ĂŽntrerupere a alimentĂŁrii, cu ambreiajul decuplat Âşi comanda cutiei de viteze la punctul mort;
b) aducerea motorului la parametrii normali de funcĂžionare a autovehiculului:
1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel puĂžin a condiĂžiei ca motorul sĂŁ fie cald Âşi ĂŽntr-o stare mecanicĂŁ satisfĂŁcĂŁtoare;
2. sub rezerva dispoziĂžiilor de la pct. d) 3, nici un autovehicul nu poate fi respins fĂŁrĂŁ a fi fost respectate urmĂŁtoarele condiĂžii:
i) motorul trebuie sĂŁ fie cald: altfel spus, temperatura uleiului motorului mĂŁsuratĂŁ de o sondĂŁ ĂŽn tubul jojei trebuie sĂŁ fie de cel puĂžin 80 grade C sau sĂŁ corespundĂŁ temperaturii de funcĂžionare normale, dacĂŁ aceasta este inferioarĂŁ, sau temperatura blocului motor, mĂŁsuratĂŁ dupĂŁ nivelul radiaĂžiei ĂŽn infraroÂşu trebuie sĂŁ atingĂŁ o valoare echivalentĂŁ. DacĂŁ, din cauza configuraĂžiei vehiculului, nu este posibil sĂŁ se procedeze ĂŽn acest mod, temperatura normalĂŁ de funcĂžionare a motorului va putea fi stabilitĂŁ altfel, de exemplu pe baza funcĂžionĂŁrii ventilatorului de rĂŁcire;
ii) sistemul de evacuare trebuie curĂŁĂžat prin 3 accelerĂŁri libere sau printr-un mijloc echivalent.
c) Procedura de ĂŽncercare
1. inspecĂžia vizualĂŁ a oricĂŁrui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica dacĂŁ este complet Âşi ĂŽntr-o stare satisfĂŁcĂŁtoare Âşi dacĂŁ nu existĂŁ neetanÂşeitĂŁĂži;
2. motorul, Âşi, dacĂŁ este cazul, turbocompresorul, trebuie sĂŁ funcĂžioneze la turaĂžia de mers ĂŽn gol ĂŽncet ĂŽnainte de ĂŽnceperea fiecĂŁrui ciclu de accelerare liberĂŁ. Pentru motoarele autovehiculelor grele, aceasta ĂŽnseamnĂŁ a se aÂştepta cel puĂžin 10 s dupĂŁ eliberarea comenzii de accelerare;
3. la Începerea fiecãrui ciclu de accelerare liberã pedala de accelerare trebuie apãsatã rapid ºi progresiv (În mai puÞin de o secundã), dar nu brutal, astfel Încât sã se obÞinã debitul maxim al pompei de injecÞie ºi sã se atingã turaÞia de Întrerupere a alimentãrii, respectându-se valoarea specificatã a timpului de bazã;
4. la fiecare ciclu de accelerare liberã motorul trebuie ca, Înainte sã fie eliberatã comanda, sã atingã turaÞia de Întrerupere a alimentãrii sau, În cazul automobilelor cu transmisie automatã, turaÞia indicatã de constructor ori, dacã aceasta nu este cunoscutã, douã treimi din turaÞia de Întrerupere a alimentãrii. Aceasta se poate asigura, de exemplu prin supravegherea regimului motorului sau lãsând sã treacã un timp suficient Între momentul de acÞionare ºi cel de eliberare a pedalei de acceleraÞie, adicã cel puÞin 2 s pentru autovehiculele destinate transportului de persoane, care au, În afara locului conducãtorului, mai mult de 8 locuri pe scaune ºi pentru autovehiculele destinate transportului de mãrfuri având o masã maximã tehnic admisibilã mai mare de 3500 kg.
d) Valori limitĂŁ
1. nivelul opacitĂŁĂžii nu trebuie sĂŁ depĂŁÂşeascĂŁ valorile limitĂŁ ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbĂžie), care sunt urmĂŁtoarele:
Indice de opacitate (coeficient de absorbĂžie) maxim pentru:
- motoare Diesel cu aspiraĂžie naturalĂŁ: 2,5 m^-1;
- motoare Diesel cu turbocompresor: 3 m^-1;
- o limitĂŁ de 1,5 m^-1 se aplicĂŁ urmĂŁtoarelor vehicule omologate conform valorilor limitĂŁ indicate:
a) la linia B a tabelului din secĂžiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE, modificatĂŁ prin Directiva 98/69/CE (autovehicule comerciale uÂşoare cu motor Diesel EURO 4);
b) la linia B1 a tabelelor din secĂžiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificatĂŁ prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 4);
c) la linia B2 a tabelelor din secĂžiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificatĂŁ prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 5);
d) la linia C a tabelelor din secĂžiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE, modificatĂŁ prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele EEV);
sau conform valorilor limitĂŁ ce figureazĂŁ ĂŽntr-o modificare ulterioarĂŁ a Directivei 70/220/CEE, modificatĂŁ prin Directiva 98/69/CE, sau conform valorilor limitĂŁ care figureazĂŁ ĂŽntr-o modificare ulterioarĂŁ a Directivei 88/77/CEE, modificatĂŁ prin Directiva 1999/96/CE.
2. autovehiculele nu trebuie respinse decât dacã media aritmeticã a valorilor mãsurate În cel puÞin ultimele trei cicluri de accelerare liberã depãºeºte valoarea limitã, cu condiÞia sã nu se Înregistreze diferenÞe semnificative Între turaÞiile minime mãsurate la ciclurile de accelerare sau Între turaÞiile maxime mãsurate la ciclurile de accelerare. Aceastã medie poate fi calculatã ignorând valorile observate care se Îndepãrteazã cu mult faÞã de media mãsuratã sau poate fi obÞinutã prin un alt mod de calcul statistic care Þine cont de dispersia valorilor mãsurate.
3. pentru a evita efectuarea de Încercãri inutile, prin derogare de la dispoziÞiile lit. d) 2), sunt admise autovehiculele pentru care valorile mãsurate În mai puÞin de 3 cicluri de accelerare liberã sau dupã ciclurile de curãÞare vizate la lit. b) 2. ii) (sau aplicarea unui procedeu echivalent) sunt mai mici cu 0,5 m^-1 faÞã de valorile limitã precizate la lit. d) 1.

xxla20
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mie 04-Feb-2009 12:18
Localitate: satu mare

nivel turatie

Mesajde xxla20 » Mar 30-Noi-2010 14:22

Din ce-am citit pana acum nu exista un temei legal pentru operatiunea de a accelera masina la maximum si a o tine turata asa, scrie clar acolo "mĂŁsurarea opacitĂŁĂžii fumului ĂŽn accelerare liberĂŁ, de la turaĂžia de mers ĂŽn gol ĂŽncet la turaĂžia de ĂŽntrerupere a alimentĂŁrii". Prevederea citata poate fi respectata simplu: calci odata acceleratia pana in blana si o lasi, insa cei de la itp/rar, o tin in blana secunde intregi(cred ca stim cu totii asta). Eu unul, sunt de acord cu omul care se plange, avand in vedere faptul ca el n-a calcat si probabil nici n-o sa calce niciodata pedala pana cand ajunge pe rosu, cureaua putea sa reziste mult si bine pana la urmatorul schimb, stiu cazuri in care din cauza incompetentilor de la itp sau rar, a crepat pompa de apa(la propriu)sau pompa servo fara exagerari, lucru care nu s-ar fi intamplat niciodata la un om care nu sta cu pedala-n blana! Ideea e ca unii inteleg gresit notiunea de a tura la maxim, in sensul ca tureaza la maxim motorul zeci de secunde, de-ti vine sa-i plangi de mila masinii cand auzi cum urla. De ce nu e suficient o simpla pedala pana-n blana care sa dureze maxim 2 secunde? Si daca e sa respecte prevederile si indicatiile producatorului, eu nu cred ca vreun producator indica sa turezi motorul la maxim timp indelungat atunci cand nu este in sarcina. Cu respect!
anvelope si jante de vanzare 0740306576
dezmembrari.

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Mar 30-Noi-2010 18:00

Pe mine m-au intrebat intotdeauna daca sunt de acord cu aceasta operatiune. Prima oara, foarte nedumerit l-am intrebat si eu care este alternativa. Dar mi-a spus ca nu exista. Am de ales doar daca vreau sa fac itp-ul sau nu :) ca sa vezi ce gandire. Adevarul e ca omul a fost corect, si-a cerut acordul pentru a forta motorul in rest este vorba de legislatie.
Parea mea este ca exista 2 alternative, pentru a preveni probleme.
1. sa iti cumperi itp-ul. :) si cred ca nu sunt necesare explicatii in plus.
2. Inainte de itp sa verifici motorul la sange intr-un service bun, la un mester iscusit.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

xxla20
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mie 04-Feb-2009 12:18
Localitate: satu mare

precizari

Mesajde xxla20 » Mar 30-Noi-2010 18:13

da, ai dreptate, varianta 1 e foarte frecvent intalnita, si ceea ce ramane e doar varianta 2. dar din pacate varianta 2 nu-si are sensul. asta pentru ca e irational sa mergi la itp, care presupune verificarea starii tehnice a masinii, si sa faci asta in urma unei alte verificari a masinii la un alt service. la noi se pare ca itp-ul are cu totul alte scopuri sau cel putin se manifesta cu totul aiurea fata de acelasi control efectuat in alte tari, sa nu uitam ca insasi scopul acestei verificari este sa vedem in ce stare este masina, daca mai poate circula si alte cele...eu cred ca baietii de la itp, ar trebui sa-si caste naibii ochii si sa se uite la masina sa vada in ce stare e, iar daca, repet, daca e ceva in neregula sa te anunte, nu te urci si dai talpa direct, pai daca omul mergea acolo cu capacul distributiei desfacut spre exemplu? sau Doamne fereste, daca sarea cureaua aia in fata cuiva? eu cred ca d-aia e itp ca sa se uite ce-i in neregula/sau sa probeze ca e in regula si asta nu prin exterminarea unor parti ale masinii.
anvelope si jante de vanzare 0740306576

dezmembrari.

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

of of... mai mai...

Mesajde sorin2010 » Vin 03-Dec-2010 12:18

fratilor cum sa zboare cureaua in fata cuiva?in fata cui?intr-o statie itp la standul de proba e interzis accesul persoanelor neautorizate.inspectorul de obicei e in masina si poate ajutorul lui la calculator.unde sa zboare cureaua aia?
cat despre turat cu parere de rau va spun ca turatia e controlata de calculatorul de injectie si are un maxim fix reglat de producator la care motorul nu trebuie sa aibe o problema de funtionare chiar minute in sir ,nu secunde.
Si apoi itp nu e service acolo testeaza anumiti parametri ceruti de lege.daca sunt indepliniti primesti autorizatia de a circula legal pe drumuri daca se rupe cureaua sau crapa motorul,inseamna ca masina nu mai corespunde din punct de vedere tehnic si gata.E datoria ta de proprietar sa o aduci la standarde de functionare,identice cu cele de fabrica.
Deci clar recomand o vizita la service inainte de itp.
ganditi-va daca in loc de curea s-ar sparge o conducta de frana la stand.v-ati bucura ca nu s-a spart pe sosea incercand sa evitati ceva.
daca respecti manualul de revizii indicat de producator si schimbi la timp toate filtrele si curelele nu are ce sa se rupa la itp.
daca nu ai bani sa iti intretii masina schimb-o cu una mai usor de intretinut sau i-ati o bicicleta.
Si in final chiar nu lucrez la o statie itp si nu am lucrat niciodata,nici nu am prieteni acolo.dar as vrea sa vad in tara doar masini care sunt in perfecta stare de functionare.
cale lunga stiu...!

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Vin 03-Dec-2010 16:45

Sorin sunt statii itp unde inspectorul il pune pe proprietar sa o tureze cand controleaza noxele.
E drept ca exista si inspectori care au telecomenzi si display mobil si testeaza tot singuri.
Ceea ce cred eu ca ar fi corect, daca tot suntem in era tehnologiei, este sa se gaseasca o metoda de a testa noxele fara a duce motorul in ture aproape de rosu.
Exista oameni care schimba uleiul la 5000km, exista oameni care nu depasesc 80km/ora, exista oameni care spala masina in fiecare saptamana Âşi exista oameni care isi tin masina doar in garaj. Poate ca exista oameni care nu vor sa tureze un motor mai mult de 3500ture. :) traim in democratie si ar trebui sa i se respecte libertatea de a face ce vrea cu masina lui atata timp cat nu o ingradeste pe a altuia.
Poate facem prea mult taraboi pentru nimic, dar e vorba de un principiu aici.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...

Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

sal

Mesajde sorin2010 » Vin 03-Dec-2010 16:59

Daca sunt inspectori itp care pun clientul sa-si tureze motorul nu procedeaza legal.
ar fi culmea sa mergi la cofetarie sa-ti cumperi prajitura facuta de tine(ca sa iti placa).
sunt de acord ca metoda prin care se testeaza noxele nu este potrivita.
e limpede ca apa ,ca cele mai poluate zone sunt orasele mari, mai ales intersectiile acolo unde motoarele sunt in regim de relantiu,si nu turate la maxim.
deci nu conteaza de fapt cat polueaza la 4500 de ture.e mult mai important gradul de poluare pana in 3000 de rotatii/min.
dar pana procedura e asa cum e nu avem ce face.
deci mult noroc la itp!.

xxla20
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mie 04-Feb-2009 12:18
Localitate: satu mare

acces interzis sau nu

Mesajde xxla20 » Vin 03-Dec-2010 20:09

@sorin2010 Sorine, eu nu am zis in nume de rau ceea ce am zis, nu stiu unde faci tu Itp-ul, eu unul nu am participat la 100 astfel de testari, insa de fiecare data cand am fost la Itp, atat cu masina mea, cat si cu a cumnatului sau cu a prietenei, mie nu mi-a interzis nimeni sa stau langa masina si nu am nici un interes sa te mint, dar cu siguranta sunt mai multi cei care au intalnit aceasta situatie...mai ales pe cea:"facem sa fie bine", cred ca e destul de cunoscuta si nu trebuie sa mai detaliez. Legat de turatul motorului, care e problema de baza, pur si simplu nu mi se pare corect sa ti-o tureze in halul ala! Asa cum spunea si colegul bogdan, poate sunt oameni care nu trec niciodata de 3500 de turatii cu motorul si vine tipul de la itp de ti-o tine turata la 5000 minute in sir. Iar faza cu cureaua si cu blocul motor spart e ca si aceea cu loviturile cauzatoare de moarte. Adica un tip, a imbrancit un batranel pe trecerea de pietoni pentru ca traversa prea incet, in urma loviturilor batranul a suferit un infarct, iar avocatul inculpatului a sustinut ca batranul a murit din cauza c-avea inima slaba si era predispus la infarct, deci vina nu este in totalitate a inculpatului. Acuma ce-i drept, nici nu poti sa te duci la itp cu suruburile destranse sau stiu eu ce chestii de genul, norocul omului ca a sarit cureaua acolo la itp si mai mare noroc ca n-a fost cea de distributie, deci pe de alta parte poate fi si bucuros, dar nah...putem noi sa tot povestim ca nu prea schimbam cine stie ce.
anvelope si jante de vanzare 0740306576

dezmembrari.

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Vin 03-Dec-2010 20:22

stie cineva cum se face verificarea tehnica in... germania? sau Franta? sau Marea Britanie?
"If in doubt, flat out!"

xxla20
pasionat
Mesaje: 136
Membru din: Mie 04-Feb-2009 12:18
Localitate: satu mare

franta

Mesajde xxla20 » Vin 03-Dec-2010 20:44

in franta e cam acelasi lucru ca la noi si nici acolo nu iti interzice peste tot prezenta, unele statii au camera de unde poti urmari ce se intampla printr-o ferestra termopan, iar in cele neprevazute, poti sa stai chiar langa masina. http://www.controletechnique.info/point ... ons-5.html
anvelope si jante de vanzare 0740306576

dezmembrari.


Înapoi la “Revizii si rechemari”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv