Pagina 1 din 2
Cum sa schimbi becul de faza scurta (H7) la C4
Scris: Joi 12-Noi-2009 21:18
de Andrei Anghel
1. se scoate mufa.
2. observati clema. dupa cum se vede in poza (cand umblati la masina va fi alta perspectiva, da' intelegi voi) se apasa "pe diagonala" (deci si spre exterior) pe bratul clemei indicat.
3. acum clema este desprinsa
4. se basculeaza clema
5. se scoate becul
6. aceasta este pozitia becului in far. asadar "crestatura" aceea trebuie sa fie indreptata IN SUS. (acesta e ghidajul)
7. daca vreti sa scoate clema ca s-o tensionati, indreptati, etc, apucati-o astfel si strangeti.

Scris: Vin 13-Noi-2009 14:38
de vlad c4
Eu zic ca puteai sa deschizi acest subiect in "Tips&tricks". Felicitari pt el.

Scris: Vin 13-Noi-2009 17:43
de khan
ai avut un virf de ac cu camera de luat vederi? sau ai demontat masina?
Scris: Sâm 14-Noi-2009 05:59
de Andrei Anghel
in urma unei coliziuni usoare de acu niste luni, mi s-a schimbat pe casco faru'. cel ramas era "intreg", da' spart pe dedesupt. asta e prima intrebuintare gasita, in curand o sa-l fac veioza
si da, trebuia sa postez la tips and tricks, as ruga un mod sa-l mute, daca nu e cu suparare. thanx
Scris: Sâm 14-Noi-2009 19:01
de khan
mutat
Scris: Joi 07-Ian-2010 16:17
de kap
mama si cat m-am chinuit acu vreo 2 luni sa schimb becul asta!!!! Dupa vre-o ora de nervi m-am dus la un atelier si i-am dat aluia 80 de mii si l-a montat el

Scris: Mie 11-Aug-2010 23:31
de brilu
2 ore am stat noaptea-n frig la Tihuta pt un rahat de H7.Prost au conceput suportul becurilor!Aproape singurul inconvenient la c4,plus puntea spate care ma zdrangane

Scris: Vin 28-Oct-2011 22:57
de buzuramd
toate pozele sunt corecte. dar ca sa fie si mai usor recomand demontarea farului care dureaza 1/2 ora.
1. se desfac suruburile de prindere din partea superioara (2 buc) cu o cheie tubulara 10 mm.
2. se scoate cu grija bandoul din plastic (cel negru ) de pe bara de protectie.
3. se desface surubul de prindere din partea de jos (1 buc) cu o cheie tubulara suficient de lunga (cu prelungitor ). surubul este vizibil prin gaura ramasa in urma demontarii bandoului iar cheia se introduce prin acea gaura.
4. se coate farul (cu grija), se inlocuieste becul defect conform indicatiilor de mai sus
5. se monteaza farul in opreatiune inversa fata de demontare.
Obs. aceste operatiuni se recomanda a fi facute in timpul zilei. noaptea pe Tihuta cam greu.
Scris: Sâm 29-Oct-2011 08:19
de mbc
Eu cu nevasta-mea ne-am chinuit vreo 2 ore sa schimbam un bec de faza scurta h7 pe c5. aceeasi mancare de peste a fost: spatiu extrem de mic, acelasi sistemd e prindere, dar in final a fost totul ok.
Scris: Sâm 29-Oct-2011 20:39
de mike.omega
Eu am dat farul jos si fara a da bandoul jos. Pur si simplu am pipait surubul de sub far si cu o cheie fixa l-am slabit, apoi desfacut cu mana ;)
PS: eu am pus Osram Nightbraker plus

Scris: Lun 24-Sep-2012 21:13
de zalex
super tare postul si foarte explicit!
desi sunt proaspat intrat in clucul c4 am reusit sa schimb abele becuri in 20 de min.
pe dreapta a fost un pic mai complicat dar mi-a iesit!
am o intrebare totusi. dupa ce am pus becurile am vazut ca se ating tablia aia din jurul becului. are ceva? becurile sunt bine pozitionate, lamela aia sta un pic in jos si se atinge de bec in partea superioara
Scris: Dum 31-Ian-2016 18:19
de cuculea
Va salut
Sunt nou pe forum, permiteti-mi sa readuc in actualitate acest post
Detin un Citroen C4 sx din 2006 cutie automata, achizitionat sh
Prima data mi s-a ars becul de pe partea dreapta, tote bine si frumoase, scos conectorul, debransat clema, scos becul, inlocuit si oepratiile inverse
Acum a venit si randul becului de pe stanga. Problema e ca nu pot scoate conectorul de plastic, e pur si simplu intelepnit pe lamelele becului. Am tras cat am putut de tare (cat mi-a permis pozitia mainii), apoi am incercat sa prin cu un patent si am tras de el destu llde tare , dar nu cat sa rup ceva pe acili...nimic, conectorul parca e una cu becul. S-a deplasat vecul din far, s-a deformat putin clema dar conectorul tot nu am reusit sa il scot. Mi-a fost feama sa trag de cabluri, am vazut ca sunt insertizate in conetorul de plastic si m-am gandit sa nu le zmulg de acolo.
Ce pot face in afara de a da jos farul cu totul? Care ar fi cauza ? Conectorul se clipseaza cumva pe lamelele becului? Nu reusesc sa imi dau seama de ce nu vrea sa iasa sub nicio forma
Scris: Dum 31-Ian-2016 19:48
de julaikos
Uneori daca e contact prost intre mufa si terminalele becului,plasticul mufei se topeste si ingreuneaza scoaterea mufei,dar daca plasticul este intreg(se poate vedea cu o oglinda sau cu telefonul mobil pus pe camera) atunci cel mai usor de scos este sa rotesti mufa pe terminalele becului si in acelasi timp sa tragi de ea,eu asa am scos,si fara patent fiindca risti sa spargi mufa.
Daca tot suntem la capitolul "bece" , mi s-a ars becul de ceata de pe partea stanga,a schimbat cineva?inca nu am bagat capul pe sub bara sa vad ce si cum,dar vroiam sa stiu la ce sa ma astept

Scris: Dum 31-Ian-2016 22:29
de cuculea
Multumesc de raspuns
Am aplicat metoda cu telefonul mobil pentru ca banuiam ca s-ar putea sa se fi topit plasticul, altceva nu avea ce sa fie. Intr-adevar daca ma uit atent, se vede o mic atopitura la baza contactorului, doar la un pin al becului, dar totusi, sa fie al naibi zici ca e cementat acolo, nu se clinteste deloc. Nu pot sa imi dau seama de ce s-a topit, nu trece un curent mare prin acel contactor-lamela incat sa se incalzeasca asa de tare incat sa se topeasca, iar in jurul becului, farul (oglinda) nu e topit, m-am uitat atet, ma gandeam ca din cauza temperaturii mari degajate de bec....dar daca era asa, trebuia si plasticul farului sa se topeasca.
Foarte ciudat, e prima masina la care vad ca se intampl asta, din experienta mea
Mi-ar fi trebuit o mica ranga (surubelita ) la capat indoita in forama de L sa o fi bagat pe sub contactor , intre el si bec, si sa il imping de acolo...
Am programat-o la un service, cred ca nu scap pana nu dau tot farul jos. Poate se pricep baietii de la service mai bine si au alte metode, chestie e ca nici nu vrea sa stric contactorul, farul nici atat si vrea sa mai si functioneze becul apoi (lamelele sa ramana intacte), chiar nu vreau sa bag bani in asa ceva de gen schimbat tot farul.
Scris: Dum 31-Ian-2016 22:54
de julaikos
Nu cred ca e nevoie de service pentru un bec,parerea mea!
Nu de la un curent mare se incinge mufa,ci de la un contact slab,adica in timp daca unul din papuci se inmoaie si face contact pe o suprafata foarte mica o sa se incinga destul de rau fata de atunci cand contactul este ferm,si de acolo apar alte probleme.