Remapare C4
Moderator: Echipa Tehnica
Am si eu o intrebare pentru Doc, ca si pentru restul pasionatilor de remapari. A nu se intelege ca sunt impotriva celor care fac remapari. Dar vreau si eu sa ma lamuresc. Daca remaparile astea sunt atat de bune, consumul scade, puterea si cuplul cresc, de ce producatorii nu se straduiesc sa-si programeze ei insisi ECU-rile cu harti mai bune? Ca resurse au destule, au tot ce le trebuie ca sa faca asta. Si totusi nu o fac. Oare de ce?
Eu va tin la curent, voi stati departe de priza sa evitati arcele electrice.
Ultima oară modificat Mie 14-Feb-2007 19:00 de către mituc, modificat 1 dată în total.
vldst scrie:Si totusi nu o fac. Oare de ce?
Eu vad 3 motive:
1. ei respecta niste limite, sau mai exact stau mai departe de ele ca sa fie siguri.
2. mai e si marketingul. Aparent masinile dintr-o anume clasa (de dimensiuni si respectiv confort/dotari) au un anumit pret per cal putere. Nu conteaza cine le fabrica. Si se mai respecta si asta. Daca vrei 138CP nu-ti dau ei un motor 1.6HDI de 138CP (desi toate subansamblele rezista cu succes), iti dau insa unul de 2 litri care e cu vreo 2500EUR mai scump.
3. protejeaza consumatorul de el insusi (cam ce incerca sa faca zahei cu al lui Tanc X5, chiar daca manevra lui e discutabila totusi tind sa fiu de acord cu el).
Daca-i dai consumatorului de rind o masina cu un raport prea bun CP/tona or sa se trezeasca mai multi turbati care sa faca tunele prin ziduri, sa defriseze paduri sau sa se ia la intrecere cu proprii lor ingeri pazitori (nu condu mai repede decit ingerul tau pazitor poate zbura, ca nu e MIG).
Daca vine un tataie cu 20k EUR in buzunar tu n-o sa-i poti da un citroen C4 cu motor de 1.4i, ca orice ai pune pe el nu prea ajungi acolo sau te refuza ca nu are ce face cu ce ii bagi tu pe git sa ajungi la pretul ala. Deci ii dai un 2.0i sau un 2.0HDI. Si tataia daca ar avea 170BHP la HDI-ul ala nu ar mai fi in stare, la virsta si capacitatea lui de reactie, sa opreasca rabla in fata blocului sau s-o parcheze in garaj fara sa darime peste el toate borcanele cu muraturi din fundul garajului. Sau motorul ala ar merge la 30% din capacitatea lui toata viata.
Noi fiind mai tineri ne putem dori ce stim ca putem stapini (iar eu unul duc dorul vremii cind alergam cu carturi cu motoare de 5-20CP printre jaloane pe terenuri de handbal si pe pista de zgura a stadioanelor). Si atunci vrem tunning.
Si probabil mai sint motive mai tehnice de atit dar nefiind expert nici in vinzari masini nici in mecanica... nu le pot anticipa.
Doc scrie:Vad ca vestea a circulat destul de repede aici
Da Doc, sint incintat pentru ca a iesit o treaba buna

Ultima oară modificat Mie 14-Feb-2007 19:01 de către mituc, modificat 1 dată în total.
@vldst, intrebarea ta s-a tot dicutat pe forum. oricum, raspunsul dupa parerea mea ar fi:
- fabricantul nu si permite sa impinga la maxim performantele motorului din motive de fiabilitate
Atentie pentru tunati!
- cresterea puterii atrage dupa sine redimensionarea unui lant intreg de subansamble care sa ti asigure siguranta in deplasare!
- uzura anumitor componente (cauciucuri, frane, ambreiaj...) va creste substantial in cazul folosirii la maxim a motorului in mod constant.
- fabricantul nu si permite sa impinga la maxim performantele motorului din motive de fiabilitate
Atentie pentru tunati!
- cresterea puterii atrage dupa sine redimensionarea unui lant intreg de subansamble care sa ti asigure siguranta in deplasare!
- uzura anumitor componente (cauciucuri, frane, ambreiaj...) va creste substantial in cazul folosirii la maxim a motorului in mod constant.
kata scrie:- uzura anumitor componente (cauciucuri, frane, ambreiaj...) va creste substantial in cazul folosirii la maxim a motorului in mod constant.
Da. A propos, daca-ti faci si tu miscarea pe Xara ai sa vezi ca nu mai poti sa duci in treapta 1 acceleratia la mai mult de jumate, ca se invirt aiurea rotile in loc


kata scrie:merci de sfat. ai tinut insa cont ca avem cutiile altfel etajate?
Nu am tinut cont de asta insa nu pot sa difere prea mult... Oricum, afirmatia mea venea mai mult ca o aprobare la ce ai spus tu.
Ultima oară modificat Mie 14-Feb-2007 19:02 de către mituc, modificat 1 dată în total.
stevey scrie:@ mituc AAA cateva intrebari si eu...Cat te-a costat, si de ce doar 121 cp si nu vre-o 124 sau 125 parca asa vazusem eu pe site.![]()
Acum iti mai ramane sa pui un filtru de aer sport si o toba ,cred ca iti mai aduce pe putin vre-o 6 cp
Un chip aduce unei masini aspirate un plus de 10-11% din puterea stock, la o masina turbo creste cu aproape 30%.
Cat despre evacuare si filtru de aer...depinde de f multe variabile...daca evacuarea nu este facuta bine poate sa dauneze...de ex: daca diametrul evacuarii este marit prea mult nu o sa se mai mentina o presiune necesara si masina o sa mearga mai prost.
Cat despre filtru de aer sport din nou este cu dus si intors pt ca.... daca iti pui filtru de aer sport ar trebui sa ii pui tot kitul de cold air intake, daca nu il pui este egal cu 0, poate castigi nishte zgomot.
Daca o evacuare este facuta cap coada: serpishori, catalizator sport traseu de inox, intermediara scoasa, finala sport o sa castigi putini cai dar o sa castigi cuplu. Si o sa simti ca o sa creasca timpul de rasp al masini
Parerea mea ca nu se merita... Daca ai luat 1.6 de la bun inceput, trebuia sa stii ca nu va fi cine stie ce! Vrei fuga? 2.0 ... Eventual turbo!
Prefer sa fie masina de stil, nu de fuga!
La anu imi pun lambo doors si imi fac bad-boy look ;) + clean back!
Prefer sa fie masina de stil, nu de fuga!
La anu imi pun lambo doors si imi fac bad-boy look ;) + clean back!
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]
Adrian scrie:Prefer sa fie masina de stil, nu de fuga!
Adriane, fiecare cu durerile lui. Tie iti place una, mie imi plce alta.
Nu vreau sa te judec in nici un fel insa prefer sa ma simt bine in cele citeva minute/ore de condus in loc sa ma simt bine citeva secunde sau minute cit imi privesc masina din exterior sau cind intru in ea.
Fiecare cu pasarelele lui... iar eu am o ograda plina cu gaini.
hmmm..m-am uitat la sistemul lsd de lambodoors si mi se pare f firav...si mai ales pe o usa asa grea de c4 coupe mi-e groaza (au niste filmulete pe site cu o masinuta, si tremura usa aia de ziceam ca se rupe la fiecare miscare)..de atunci mi-a trecut...bine, daca fac un sistem super adevarat dar si superscump nu mai ai griji de genul asta...
de ce totusi toti marii producatori auto se orienteaza acum catre motoare mai mici si impinse la performanta. raspuns: nu stiu...dar macar cei cu nebunii pe creier la motoare de 1.6 si 1.4 nu mai au de ce sa fie considerati excentrici
de ce totusi toti marii producatori auto se orienteaza acum catre motoare mai mici si impinse la performanta. raspuns: nu stiu...dar macar cei cu nebunii pe creier la motoare de 1.6 si 1.4 nu mai au de ce sa fie considerati excentrici

[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]
OPUS Workshop
:: LED designs ::
OPUS Workshop
:: LED designs ::
Eu am avut o intalnire cu @ mituc zilele trecute si mi-a facut o demonstratie cu mashinuta lui, in deal si vreau sa spun ca ma temeam sa nu imi iau eu zborul.Bine...acum el ii dadea si pana in 6000 rpm ceea ce eu in deal nu i-am dat niciodata si nu as putea face o comparatie exacta.Oricum ce a-si putea spune e ca se duce simtitor mai bine iar motorul parca se auzea mai rotund ,deasemeni si cuplul este mai bun in turatii mari.Daca nu aveam problemele astea cu masina imi faceam si eu 

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11816
Cel mai nou membru Jamesitats