Alex Motan iti respect opinia ,DAR te inseli , si din pacate ca tine gandesc foarte multi (aici exista 2 categorii de oameni unii ca tine care considera ca nu e nevoie , si altii care nu au posibilitatea de as achizitiona ..un tip de pneuy corespunzator cu anotimpul ) .
-tin sa-ti reamintesc ca sunt tari in care pneurile de iarna sunt obligatorii
-tin sa-ti reamintesc ca la orice ninsoare mai zdravana in Bucuresti se intmapla ambuteiaje IMENSE , imi amintesc anul acesta prin Februarie a fost ultima zapada in Bucuresti , am facut din 13 septembrie pana pe Titulescu (drum care il fac frecvent si unde mai mult de 35 de minute nu am facut niciodata ) atunci am facut 4 ore fara sa-ti exagerez .
-nu mai zic ca se chinuiau masinile sa urce la Academiei unde nu e o panta prea mare ....... tocmai ca romanul .. LA CE AM EU NEVOIE DE PNEURI DE IARNA ???? lasa...ca merge si fara
Lanturi antiderapante !!!!
Moderator: Echipa Tehnica
Eu am constatat totusi ca lumea pare mai preocupata anul asta sa-si puna cauciucuri de iarna. Am vazut destule masini echipate cu cauciucuri de iarna. Sper ca lumea sa-si mai schimbe mentalitatea tipic romaneasca si sa investeasca si in securitatea masinii personale. Nu cred ca e cazul sa ne zgarcim la capitolul asta.
Alex Motan scrie:Asta cu lanturile e interesanta... :lol: , eu nu am sa o inteleg niciodata bucurestenii cu cauciucurile de iarna, lanturi, cand ploua se blocheaza traficul...e haios ce sa mai. dar pt o persoana care face cam 40.000 de km pe an pe toate drumurile din tara( si nu sunt un sofer de 90-100) nu cred ca se renteaza achizitionarea de cauciucuri de iarna in Romania mai ales de lanturi!!!
Pai de ce nu zici nimic de zecile de mii de soferi care au mers zeci de ani cu dacii cu cauciucuri standard...
Faptul ca se poate si cu cauciucuri de iarna nu inseamna ca e si bine. Eu unul ma bucur sa vad ca tot mai multe masini de pe la noi au cauciucuri de iarna. Siguranta e cu totul alta.
Eu folosesc destul de putin masina, dar iarna trecuta de doua ori nu am putut pleca de pe loc pe un drum inzapezit (zapada batatorita) din cauza ca nu aveam cauciucuri adecvate.
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
O opinie strict personala nu trebuie sa imi sariti in cap... Eu cu VTS-ul nu am sa merg iarna, merg cu Picasso cu Allseason care sunt mai mult decat suficiente. Imi pare rau ca nu am filmat sa vede-ti in rond cum tin cauciucurile mele de "VARA" la VTS pe la 70 km/h la -2 grade si poate atunci a-ti fi inteles dar...
Eu pe zapada nu merg cu masina scuzati-mi indolenta, merg pe asfalt ca mai toate drumurile sunt deszapezite iarna.
Gandire specific romaneasca!!!
Eu pe zapada nu merg cu masina scuzati-mi indolenta, merg pe asfalt ca mai toate drumurile sunt deszapezite iarna.
Gandire specific romaneasca!!!

Nici eu nu ma omor cu anvelopele de iarna.. In primul rand nu merg cu C4 decat la plimbare.. Daca ninge, stau acasa, sau iau Fiat-ul (care nici ala nu are gume de iarna). Maine, poimaine, o sa ne luam si gume de macadam cand mergem la tara, pe praf, sau la munte!
Iarna trecuta au fost 2-3 zapezi, in rest uscat... Si suntem acum in decembrie! Parca vad ca nu o sa ninga anul asta prea mult!
In fine... Un singur lucru mai adaug: cum mergeau parintii nostri cu Victoria pe Dacie? Iarna, vara... Si cum nu se gaseau gume, majoritatea erau tocite... NU era trafic, e drept, dar totusi, se circula!
Eu unul nu sunt de acord sa dau 2400 lei pe niste gume de iarna pe 17! Si de 16 nu vreau sa mai aud
, m-am obisnuit cu 17 

Iarna trecuta au fost 2-3 zapezi, in rest uscat... Si suntem acum in decembrie! Parca vad ca nu o sa ninga anul asta prea mult!
In fine... Un singur lucru mai adaug: cum mergeau parintii nostri cu Victoria pe Dacie? Iarna, vara... Si cum nu se gaseau gume, majoritatea erau tocite... NU era trafic, e drept, dar totusi, se circula!
Eu unul nu sunt de acord sa dau 2400 lei pe niste gume de iarna pe 17! Si de 16 nu vreau sa mai aud


[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]
Nu fiti ignoranti... 
Necesitatea anvelopelor de iarna este certificata in primul rand de:
1. Aderenta - tractiune (inclusiv pe asfalt uscat la temperaturi scazute)
2. Atenuare/eliminare derapare laterala
3. Distanta de franare redusa considerabil
Toate astea sunt valabile indiferent de cati km faci pe an si unde ii faci (in localitate sau afara).
@Adrian:
Pe vremea cand tata avea Victoria pe Dacie, toata lumea avea gume echivalente pe lada, skoda, moskvitch, volga etc
In plus, NU existau ABS, ASR, ESP ETC...
Ca atare, traficul era fluent... punea unul frana cu volga in fata mea... nu-i nimic, nu-i tinea nici lui frana,
puneam si eu frana, nici mi-e nu-mi tinea, punea si ala din spatele meu, nici lui nu-i tinea... patinaj artistic! ;)
Viteza era mica (se mergea cu 60-90 Km/h), frana de motor, de baza, iar nebunii de pe sosele putini si nu foarte periculosi...
Cam putine SUV-uri de 2.5 tone si 250 BHP pe vremea aia... ;)
Acum, e mult mai greu sa tii nebunii out of the road... ma uit la Alex... 22 de ani cu VTS de 180 BHP... LOL
Bravo tie (sau mai probabil alor tai), n-am ce zice, dar pe vremea aia la 22 de ani era mare smecherie
daca aveai bicicleta Ukraina (mult mai fiabila decat Pegas-ul autohton). Acum tu asortezi masina la sezon... LOL
Ma rog, sfatul meu e s-o lasati mai moale cu directivele moralizatoare (exprimate sau nu sub forma unor opinii personale).
In fond, fiecare face ce vrea, dar scopul nostru aici este sa facem ceva unii pentru ceilalti, nu sa ne exprimam opiniile, si atat...
Cel putin in cazul de fata, sfatul vostru ar trebui sa fie: "daca partea financiara a distractiei cu anvelopele de iarna
nu reprezinta o problema, atunci... go for it!" Nimeni nu va regreta investitia.

Necesitatea anvelopelor de iarna este certificata in primul rand de:
1. Aderenta - tractiune (inclusiv pe asfalt uscat la temperaturi scazute)
2. Atenuare/eliminare derapare laterala
3. Distanta de franare redusa considerabil
Toate astea sunt valabile indiferent de cati km faci pe an si unde ii faci (in localitate sau afara).
@Adrian:
Pe vremea cand tata avea Victoria pe Dacie, toata lumea avea gume echivalente pe lada, skoda, moskvitch, volga etc
In plus, NU existau ABS, ASR, ESP ETC...
Ca atare, traficul era fluent... punea unul frana cu volga in fata mea... nu-i nimic, nu-i tinea nici lui frana,
puneam si eu frana, nici mi-e nu-mi tinea, punea si ala din spatele meu, nici lui nu-i tinea... patinaj artistic! ;)
Viteza era mica (se mergea cu 60-90 Km/h), frana de motor, de baza, iar nebunii de pe sosele putini si nu foarte periculosi...
Cam putine SUV-uri de 2.5 tone si 250 BHP pe vremea aia... ;)
Acum, e mult mai greu sa tii nebunii out of the road... ma uit la Alex... 22 de ani cu VTS de 180 BHP... LOL

Bravo tie (sau mai probabil alor tai), n-am ce zice, dar pe vremea aia la 22 de ani era mare smecherie
daca aveai bicicleta Ukraina (mult mai fiabila decat Pegas-ul autohton). Acum tu asortezi masina la sezon... LOL

Ma rog, sfatul meu e s-o lasati mai moale cu directivele moralizatoare (exprimate sau nu sub forma unor opinii personale).
In fond, fiecare face ce vrea, dar scopul nostru aici este sa facem ceva unii pentru ceilalti, nu sa ne exprimam opiniile, si atat...
Cel putin in cazul de fata, sfatul vostru ar trebui sa fie: "daca partea financiara a distractiei cu anvelopele de iarna
nu reprezinta o problema, atunci... go for it!" Nimeni nu va regreta investitia.
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Citroën C4 Coupé VTR
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
@sammy
Aprecieri de genul acesta as prefera sa nu le mai faci pt ca habar nu ai nimic despre mine nici despre viata mea, nu ai fost la nici o intalnire ca sa ai habar despre ce fac eu si cine sunt eu. Deci iti repet ca sa intelegi: Te rog (desi nu ar trebuii, ar trebuii sa vina de la sine) sa nu mai faci aprecieri personale membrilor.
Am scris si o repet si mai sus pt ca sa intelegi si sa citesti: Cauciucuri Allseason sunt cele PE CARE LE RECOMAND PERSONAL (pt ca asta inseamna forum, opinii).
Aprecieri de genul acesta as prefera sa nu le mai faci pt ca habar nu ai nimic despre mine nici despre viata mea, nu ai fost la nici o intalnire ca sa ai habar despre ce fac eu si cine sunt eu. Deci iti repet ca sa intelegi: Te rog (desi nu ar trebuii, ar trebuii sa vina de la sine) sa nu mai faci aprecieri personale membrilor.
Am scris si o repet si mai sus pt ca sa intelegi si sa citesti: Cauciucuri Allseason sunt cele PE CARE LE RECOMAND PERSONAL (pt ca asta inseamna forum, opinii).
VA ROG : restectati opiniile celorlati !!! FARA jigniri si hai sa discutam civilizat !! peace
--mi-am luat de la carrefour lanturi 490.000 lei , pe cutie era specificata si dimensiunea mea 185/60 R14 (la Kalos )
--erau lanturi si mai ieftine la 349.000 lei (din`astia vechi ) dar nu era specificata marimea mea acolo
--prt mine este o enigma cu dimensiunile astea .... pe cutia mea am fara sa exagerez 10-16 marimi .... ptr R13 R14 R15 R16 , cum e posibil ???
-totusi sa mearga la mine la R14 ...si sa mearga si la un R16 - cu o dimensiune mult mai mare ..parca 215 .... oricum o sa pun poza sa vedeti
-sa vezi cand o sa trebuiasca sa le montez(HABAR NU AM ) , am ocazia de revelion ca-l fac la Sinaia , si o sa gasesc un loc in care sa le montez macar sa vad si eu cum e cu lanturi - ma omoara curiozitate !!!
--mi-am luat de la carrefour lanturi 490.000 lei , pe cutie era specificata si dimensiunea mea 185/60 R14 (la Kalos )
--erau lanturi si mai ieftine la 349.000 lei (din`astia vechi ) dar nu era specificata marimea mea acolo
--prt mine este o enigma cu dimensiunile astea .... pe cutia mea am fara sa exagerez 10-16 marimi .... ptr R13 R14 R15 R16 , cum e posibil ???
-totusi sa mearga la mine la R14 ...si sa mearga si la un R16 - cu o dimensiune mult mai mare ..parca 215 .... oricum o sa pun poza sa vedeti
-sa vezi cand o sa trebuiasca sa le montez(HABAR NU AM ) , am ocazia de revelion ca-l fac la Sinaia , si o sa gasesc un loc in care sa le montez macar sa vad si eu cum e cu lanturi - ma omoara curiozitate !!!
<off>
@Alex Motan:
1. OMFG ce sensibili suntem... :P ... era o gluma... nimic personal... ;)
Scuze celor ofensati...
2. Am fost la ultima intalnire...
INNSHO: Opiniile personale care folosesc comunitatii - asta inseamna forum, nu opiniile personale punct.
Asa as putea spune si eu ca in opinia mea ar trebui impuscati pe loc toti cei care nu au automobilele echipate
cu cauciucuri de calitate, corespunzatoare sezonului si conditiilor de rulare, dar nu ar fi prea corect... ;)
</off>
<on>
Lanturile sunt recomandate pentru conditii de rulare pe zapada/gheata consistenta.
Exista tari europene care recomanda si tari europene care impun utilizarea lanturilor in atari conditii,
dar aceste recomandari sunt valabile in cazul in care auto nu este echipat cu cauciucuri corespunzatoare.
La nemti, spre exemplu, se verifica anvelopele conform rezultatelor testelor ADAC si ti se da OK, sau NU!
La unguri, e mai ca la noi asa, azi te lasa, maine nu te mai lasa, dupa cum ti-e norocul...
In concluzie, cei care planuiesc sa circule iarna in tari EU se recomanda sa aveti in portbagaj o pereche de lanturi,
pentru orice eventualitate. Altfel, riscati ca la un anumit checkpoint sa fiti intorsi din drum sau sa vi se propuna
achizitionarea/inchirierea unui set de lanturi, la pret "promotional"...
Acum, referitor la alegerea lanturilor, povestea e lunga, cam ca la anvelope, dar cateva lucruri sunt certe:
1. Achizitionati lanturi de calitate, altfel se pot rupe si provoca daune mari caroseriei sau chiar suspensiei/directiei.
2. Achizitionati lanturi pe dimensiunea potrivita; incercati-le, s-ar putea ca ceea ce este inscriptionat pe ambalaj
sa nu fie chiar adevarul gol-golut... Tineti cont de jante si de avertizarile din manualul de utilizare al auto si al setului de lanturi.
3. La montare, aveti mare grija la tensiune... lanturile trebuie sa fie foarte bine stranse pe anvelopa.
Se pot folosi codelutze elastice suplimentare...
4. Daca aveti un singur set de lanturi, in general acesta se va monta pe rotile de tractiune, desi sunt specialisti
care sustin montarea setului de lanturi pe rotile din fata indiferent de puntea tractoare...
</on>
@Alex Motan:
1. OMFG ce sensibili suntem... :P ... era o gluma... nimic personal... ;)
Scuze celor ofensati...
2. Am fost la ultima intalnire...
INNSHO: Opiniile personale care folosesc comunitatii - asta inseamna forum, nu opiniile personale punct.
Asa as putea spune si eu ca in opinia mea ar trebui impuscati pe loc toti cei care nu au automobilele echipate
cu cauciucuri de calitate, corespunzatoare sezonului si conditiilor de rulare, dar nu ar fi prea corect... ;)
</off>
<on>
Lanturile sunt recomandate pentru conditii de rulare pe zapada/gheata consistenta.
Exista tari europene care recomanda si tari europene care impun utilizarea lanturilor in atari conditii,
dar aceste recomandari sunt valabile in cazul in care auto nu este echipat cu cauciucuri corespunzatoare.
La nemti, spre exemplu, se verifica anvelopele conform rezultatelor testelor ADAC si ti se da OK, sau NU!
La unguri, e mai ca la noi asa, azi te lasa, maine nu te mai lasa, dupa cum ti-e norocul...
In concluzie, cei care planuiesc sa circule iarna in tari EU se recomanda sa aveti in portbagaj o pereche de lanturi,
pentru orice eventualitate. Altfel, riscati ca la un anumit checkpoint sa fiti intorsi din drum sau sa vi se propuna
achizitionarea/inchirierea unui set de lanturi, la pret "promotional"...
Acum, referitor la alegerea lanturilor, povestea e lunga, cam ca la anvelope, dar cateva lucruri sunt certe:
1. Achizitionati lanturi de calitate, altfel se pot rupe si provoca daune mari caroseriei sau chiar suspensiei/directiei.
2. Achizitionati lanturi pe dimensiunea potrivita; incercati-le, s-ar putea ca ceea ce este inscriptionat pe ambalaj
sa nu fie chiar adevarul gol-golut... Tineti cont de jante si de avertizarile din manualul de utilizare al auto si al setului de lanturi.
3. La montare, aveti mare grija la tensiune... lanturile trebuie sa fie foarte bine stranse pe anvelopa.
Se pot folosi codelutze elastice suplimentare...
4. Daca aveti un singur set de lanturi, in general acesta se va monta pe rotile de tractiune, desi sunt specialisti
care sustin montarea setului de lanturi pe rotile din fata indiferent de puntea tractoare...
</on>
Citroën C6 Exclusive
Citroën C4 Coupé VTR
Citroën C4 Coupé VTR
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo