Pagina 1 din 2
Offroad
Scris: Sâm 01-Iul-2006 16:33
de ovidiuz
Sunt 99% hotarat sa-mi iau C4 Hatchback. Singura retinere pe care o am este cand ma gandesc la comportamentul masinii pe drumuri proaste.
Nu vreau un mini-SUV, ma intereseaza totusi o compacta care sa si arate bine, sa fie si sportiva.
NU vreau Skoda Octavia sau Renault Megane cu optiunea pachet drumuri grele, pentru ca nu-mi plac deloc.
Dar...am fost o data cu un C4 Coupe al unui prieten pe un drum de tara si, desi am mers f incet si cat am putut de atent, tot am atins intr-o groapa si m-am intors cu scutul si spoilerul crapate...
Mi s-a parut destul de fragila, comparativ cu ce am condus in mod constant pana acum (numai masini "adevarate"- Dacia si Matiz

).
Vreau totusi o masina cu care sa nu-mi fie frica sa ajung la Pestera, de exemplu.
Daca am ajuns acolo cu Dacia si cu Matiz, ma astept sa ajung si cu o masina pe care dau o groaza de bani.
So, cateva intrebari:
1) Stie cineva daca exista vreo diferenta intre versiunile Coupe si Hatchback din punctul asta de vedere (garda la sol, amortizoare, etc)?
2) Cum se modifica comportamentul masinii daca are montate jante de 17" din fabrica? Altfel spus, pentru drumuri denivelate, e mai rau sau mai bine sa ai jante cu diametrul mai mare?
3) Ce experiente aveti pe drumuri de munte / tara cu ea? Dar prin gropile din Bucuresti?
Scris: Sâm 01-Iul-2006 18:02
de adytzu
Cauta o Xsara sau un C5. Trust me! Nu vrei sa stii pe unde am intrat eu cu a mea.

Scris: Sâm 01-Iul-2006 19:32
de mituc
Da, probabil C5 sau xsara ar putea fi o optiune.
Pe de alta parte C4 e destul de inalta chiar comparativ cu alte modele. Multumita ampatamentului destul de mare balansul extremitatilor pe verticala (fata sau spatele) nu e asa de mare si nu vei atinge solul sau bordurile sau marginile gropilor unde cu alte masini o vei face (logan, megane, opel, etc).
Scris: Sâm 01-Iul-2006 19:50
de murphy
inca ceva: jantele standard pt c4 sunt de 15 si de 16. daca-i pui de 17 inseamna talon mic la cauciuc deci bune de mers pe autostrada, in nici un caz pe drumuri proaste.
Scris: Sâm 01-Iul-2006 20:32
de khan
pe drum prost se presupune ca nu mergi ca la curse, deci poti avea de 17 daca nu te grabesti pe drumuri proaste, nu se intimpla nimic cu un pic de grija
Scris: Sâm 01-Iul-2006 20:37
de DMX
2) Cum se modifica comportamentul masinii daca are montate jante de 17" din fabrica?
-- in nici un caz nu te baga "pe aratura" cu aceste jante ca risti pe langa ce a patit prietenul tau sa mai schimbi si o janta si un cauciuc - si crede`ma ca la 17" te costa ceva + timp pierdut + ca mergi cu roata de rezerva care e de 16"
--> ptr drumurile noastre trebuie sa faci un compromis intre sportivitate - frumusete - si necesitate - si sa alegi jantele de 16" ( cele de 17" arata fff misto dar nu pe drumuri de tara si nici prin gropile din bucuresti )
Scris: Sâm 01-Iul-2006 21:08
de tom
As recomanda si eu sa te indrepti spre altceva daca ai de gand sa mergi pe drumuri de tara. Prima data cand am mers 10 km pe un drum de genu am ramas cu plasticul ala de la puntea spate in mana. :|
Scris: Sâm 01-Iul-2006 21:24
de Matrixu
Las-o asa cum vine ea, daca ai de gand sa o bagi prin toate coclaurile. O janta de 17 nu e pentru asa ceva oricat de incet ai merge tu.
C4 e o masina destul de joasa, si datorita ampatamentului mare, pe drumurile in panta ai toate sansele "sa o dai cu burta de pamant".
Eu am vazut la a mea...aceeasi intrare in curte, cu o masina o idee mai joasa ca C4, nu atingea cu spoilerul fata, dar avea ampatamentul mai mic.
@DMX cauciucurile cu talonul pe 45 nu sunt de speriat pentru drumurile noastre..INCA. Deja tot ce e sub 45 e riscant rau de tot. Apropos stiti S-ul ala alb perlat nou, cu jenti pe 22 si talonul pe 30???

Scris: Sâm 01-Iul-2006 23:53
de stevey
Eu de comportament "off-road" daca pot sa zic asa sunt multumit.Nu am scut nici jenti de 20 ci doar de 16 si am bagat-o prin drumuri destul de nasoale cu pietris denivelari (nu exagerate) am mers cu 150 pe sosea in valuri,parca eram cu salupa dar asta e alta poveste...Ideea e ca pe drumuri off-road am mers incet si cu atentie.Nu m-am bagat pe drumuri extrem de proaste unde sa pot atinge ceva pe sub masina nu de altceva dar nu e suv sau jeep.Si in plus parerea mea e ca nu merita sa bagi asa masina frumoasa in gloduri deastea, pur si simplu mi-e mila mai ales daca se strica ceva.
Scris: Dum 02-Iul-2006 12:37
de m.s.
Am mers asta primavara pe niste drumuri desfundate din apropierea Clujului si pot sa-ti spun ca nici nu ma asteptam sa se comporte asa bine(ma vedeam ramas prin sleauri) Daca mergi cu atentie, ai sanse sa faci un pic de "off-road"- tine cont totusi ca C4 nu a fost conceputa pt asa ceva. Pot sa-ti spun ca versiunea in 5 usi este un pic diferita fata de coupe in sensul ca( ce am observat concret) aceeasi bordura,la urcare coupe-ul atinge cu spoilerul fata,cealalta nu.
Scris: Dum 02-Iul-2006 12:49
de DMX
Apropos stiti S-ul ala alb perlat nou, cu jenti pe 22 si talonul pe 30???
-o duci cu remorca pana la pista de curse dupa care ii chemi pe cei de la Acr sa ti`o duca in garanj ..asta daca vrei sa mai ai jante .
-una peste alta cu cat sunt mai mari jantele CU ATAT arata mai bine masina ,jantele schimba cel mai mult look`ul unei masini
-imi sustin in continuare ideea ca ptr tarisoara noastra si ptr un sofer care nu merge cu masina doar la disco sau la restastaurant ...CI ptr acel sofer care merge cu masina destul de mult si din cand in cand mai iese si din bucuresti RECOMAND cu caldura jantele de 16"
Scris: Dum 02-Iul-2006 13:43
de Matrixu
Nu o duci cu remorca...mers cu grija fff mare si uite ca se poate si cu talon mic

.
Scris: Mar 04-Iul-2006 00:15
de ovidiuz
Thx everyone

.
Pana la urma, m-am hotarat sa iau unicul SX Pack pe care-l aveau in stoc, cu motor de 2.0 HDi...
Si care are si jante de 17", ca sa fie distractia completa.
Wish me luck, cu siguranta n-o sa ma pot abtine si o sa ajung si la Pestera :P.
Scris: Mar 04-Iul-2006 05:04
de pesteimputit
daca vrei sa facem schimb eu sunt dispus sa iti ofer jantele de 16 + diferenta pt cele de 17
Scris: Mar 04-Iul-2006 10:32
de nicum
Vad ca se incurca rau lucrurile. pentru mine offroad inseamna:
- tractiune integrala
- jante jante de 14, 14, eventual 16, dar cu balon mare. Am vazut mai demult un model de Ford, nu mai imi aduc aminte modelul, dar era masina de teren, 4x4, cu jenti de 14 si niste baloane imense. Inca nu am vazut masina de teren cu talon mic. Sa nu imi spuneti de Range Rover Sport, ca aia nu mai e masina de teren, e tot atit de inalta ca o masina obisnuita.
La C4, jantele variaza de la 15" pina la 17", dar fiti siguri ca pe masura ce diametrul jantei creste, scade talonul.