Pagina 1 din 3
C4 cu suspensie hidraulica
Scris: Vin 14-Iul-2006 09:46
de regedit
Stau si ma intreb .... de ce nu au facut cei de la Citroen o varianta de C4 cu suspensie hidraulica. Oare cati dintre actuali posesori de C4 ar fi platit pentru asa ceva. In fond pun tot felul de gadgeturi si alte prostiuoare pana la sistem de navigatie prin satelit si bluetooth si nu pun asa ceva.
Oare au dorit sa pastreze avantajul pentru a atrage clienti si pe C5 doar pentru ca C4 nu ofera asa ceva?! Solutia constructiva - platforma lui C4 nu poate suporta astfel de sistem de suspensii. Sunt multe intrebari si mai multe raspunsuri interesante care s-ar putea da in aceasta discutie.
Scris: Vin 14-Iul-2006 09:56
de george
Sa nu uitam ca C4 e o masina din clasa compacta. Suspensia hidraulica ar complica mult lucrurile, constructiv si mai ales ca pret. Ar sari din zona unde este si nu stiu citi ar mai cumpara-o. Cine e indragostit de hidraulica de la Citroen are varianta C5-ului.
C4 se vinde greu comparativ cu modelele concurente (307, Astra, Focus, Leon, Golf, etc) desi are, probabil, cel mai bun raport pret/calitate. Un pret mare ar scoate-o din carti.
Scris: Vin 14-Iul-2006 09:56
de nicum
Motivele pentru care C4 are suspensie de tabla, sint mai multe:
- C4 trebuia sa imparta aceeasi platforma tehnica cu 307
- Peugeot nu agreeaza deloc suspensia hidraulica, chiar au vrut sa o elimine cu totul
- probabil pretul ar mai fi urcat un pic, gindeste-te ca apare in plus un computer de suspensie + anexele (sfere, senzori, etc.). E drept ca asa dispar arcurile si amortizoarele.
Scris: Vin 14-Iul-2006 11:39
de paco
Peugeot sunt baieti destepti

Scris: Vin 14-Iul-2006 12:40
de alexd
nicum scrie: - Peugeot nu agreeaza deloc suspensia hidraulica, chiar au vrut sa o elimine cu totul
Or stii ei ceva???Oare?
Scris: Vin 14-Iul-2006 13:26
de Arise
Am votat "Depinde de pret, daca l-as fi considerat rezonabil, da !".
La urma urmei, eu am manie sa imi cumpar tot felul de ciudatenii, sa fiu altfel decat restul.
Asa cum am luat un C4 in defavoarea unei masini germane (pentru ca arata mai bine a contat mai mult decat fiabilitatea), asa probabil as fi luat si o hidraulica numai pentru a ma simti confortabil in defavoarea uneia din tabla.
Oricum, eu de mic am o arta sa stric tot pe ce pun mana.

)
Scris: Vin 14-Iul-2006 15:04
de adytzu
Eu am votat DA. As fi luat-o, daca se pastra cat decat in limite de pret rezonabile. Dar, atat timp cat au scos de pe ea si puntea spate independenta si directionabila, e clar ca fac totul sa scada pretul. Pentru omul care intra in showroom, e mai la vedere un ecran mare color, pe bord, sau niste butoane in plus pe consola, decat o bara de rigidizare sau chestii mai subtile.
E adevarat, totodata, ca acea punte directionabila de pe Xsara, putini au ajuns, poate, s-o foloseasca, dar la fel pot spune si despre bluetooth. Multi nici nu stiu cu ce se mananca, ca sa ma exprim asa.
"Necunoscute sunt caile Citroenului!"

Scris: Vin 14-Iul-2006 15:29
de Arise
adytzu, eu ma consider o persoana destul de "avansata" cand vine vorba de gadgeturi.
Totusi, nu vad rostul unui bluetooth pe masina.
Telefonul meu oricum nu are bluetooth... si chiar daca ar avea nu stiu cu ce m-ar ajuta.
Parca era cineva care avea un SPV si spunenea ca nu mergea decat sa transfere numar cu numar... asa ca as zice ca este si putin buggy.
Scris: Vin 14-Iul-2006 16:06
de regedit
merci de raspunsuri ...revin si cu votul meu care a fost de "maybe" !
parerea mea este ca impreuna cu suspensia hidraulica - c4 ar fi avut "prea multe" si poate chiar de aceea cei de la citroen au hotarat sa "nu". chiar si fara hidraulica masina are un comportament bun - desi posibilitatea reglarii garzii la sol si comfortul raman sfante !
Scris: Vin 14-Iul-2006 19:21
de adytzu
Arise scrie:adytzu, eu ma consider o persoana destul de "avansata" cand vine vorba de gadgeturi.
Totusi, nu vad rostul unui bluetooth pe masina.
Telefonul meu oricum nu are bluetooth... si chiar daca ar avea nu stiu cu ce m-ar ajuta.
Parca era cineva care avea un SPV si spunenea ca nu mergea decat sa transfere numar cu numar... asa ca as zice ca este si putin buggy.
Pai acelasi lucru l-am zis si eu, dar poate m-am exprimat prea alambicat. Deh...soarele asta...!

Scris: Vin 14-Iul-2006 20:12
de retro
Am zis "da" la vot. Imi place C4 si daca ar fi avut suspensia hidraulica mi-ar fi stat gandul sa-l cumpar. Asa, imi place mai mult C5-ul.
Nu cred ca nu s-ar fi pretat pe sasiul lui C4 din moment ce cu multi ani in urma pe o masina cam de aceeasi talie (GS) s-a putut monta.
Si eu cred ca raspunsul este in ograda Peugeot. Pentru ca in casa PSA, el este cocosul. Or fi ramas dezamagiti cei de la Peugeot cand au montat pe 405 4x4 o suspensie hidraulica pe spate cu o singura sfera, comuna pt. cei 2 cilindri, iar pentru ridicarea/coborarea garzii trebuia sa cobori din masina, sa deschizi portbagajul si sa apesi pe un buton

Scris: Vin 14-Iul-2006 21:41
de Matrixu
N-am nici cea mai mica idee care e treaba cu suspensia asta, am inteles ca e confortabila, ca e pretentioasa etc etc. Dar cand vine vorba de calitati mai sportive cum se manifesta? La fel de bine cand vine vb de confort?.
Raspunsul nu pot sa il dau atata timp cat nu cunosc acest tip de suspensie si ce stie el sa faca.
Scris: Vin 14-Iul-2006 22:46
de Pablo406
Eu am de curind idee de suspensia asta si chiar m-am intrebat de ce nu pun pe c4.
Un C4 cu 2.0 hdi de 138 cu Hydractive 3+ neaparat, (ca o perversiune si 4x4)

.
Ar da lectii de performanta si versatilitate multor mari constructori.( a se citi bataie la fundul gol).
Apropo, eu am H3+ si am cam uitat sa pun frina in curbe.
Scris: Vin 14-Iul-2006 22:53
de retro
Suspensia hidraulica poate avea foarte bine si valente sportive. Exista un ECU special pentru suspensie, care comuta in modul "sport". Si dupa parerea mea varful a fost sistemul SC-CAR de pe Xantia Activa chir daca azi exista H3+. "Activa" poate suporta acceleratii laterale de 1,2G in deplina siguranta, in timp ce masini cu pretentii la tinuta de drum abia 0,9G.
Scris: Vin 14-Iul-2006 23:40
de Pablo406
Citeam tot pe acest forum ca Xantia Activa are vreo 10 sfere. Intr-adevar, alaturi de Lotus nus-ce model ,au fost primele suspensii active in toata puterea cuvintului.
Totusi 10 sfere. Brrrr.... H3+ cu 6 sfere pare mai simpatic.