Pagina 1 din 4

Curse legale de masini

Scris: Mar 29-Aug-2006 17:15
de Codrin
Salut! Am o mica curiozitate, si anume cine a participat pana acum cu C4 la cursele de masini?Cum s-a comportat C4 intr-o astfel de situatie? Precizez ca nu voi participa niciodata la astfel de curse....sunt doar curios. :twisted:

Scris: Mar 29-Aug-2006 19:03
de silvius
hehe, ai pus intrebarea, inseamna ca te roade... o cursa legala insa e legala, prin urmare nu e nici o chestie sa participi atat cat te tine masina. nu stiu nici eu de c4... poate colegii nostri de lista...
chiar e interesant de stiut subscriu la intrebare...

Scris: Mar 29-Aug-2006 19:19
de Codrin
Eu nu as avea curajul sa particip la o astfel de intrecere fie ea legala sau nu deoarece desi am vreo sapte ani de experienta. Conduc preventiv si nu imi sta in fire sa calc pedala de acceleratie mai mult de cat e nevoie. Dar sunt foarte curios de performantele C4-ului si in acest caz. :lol:

Re: Curse legale de masini

Scris: Mar 29-Aug-2006 19:39
de mituc
Codrin scrie:Salut! Am o mica curiozitate, si anume cine a participat pana acum cu C4 la cursele de masini?Cum s-a comportat C4 intr-o astfel de situatie? Precizez ca nu voi participa niciodata la astfel de curse....sunt doar curios. :twisted:


Nu vad de ce nu s-ar comporta rezonabil, insa probabil nu prea ai ce cauta daca nu ai macar un 2.0i 143CP (preferabil VTS :) ), sau poate un 2.0HDI obd tunned (160CP). Zic asta pentru ca la categoriile astea mici (90-120CP parca, categoria B sau cit e ea) vin toti cu masini cu motoare de 100-1120CP si 800KG, nu 1200kg cit are o berlina sau un coupe 1.6i.

Scris: Mar 29-Aug-2006 20:47
de silvius
depinde cine ci cum iti tuneaza masina. Si nu ma refer la tunning care sa iti faca motorul praf. C4 poate scoate destul. Ma rog, pe mine nu ma intereseaza subiectul din motive extrem de obiective, insa e o masinuta ok

Scris: Mar 29-Aug-2006 20:56
de T.rac3Er
dar nu te obliga nimeni sa te dai cu o masina dintr-o clasa inferioara, logic mai usoara, ci cu una din aceeasi clasa...adica te dai la un golf tdi de 110cp...nu ma scald in bani, dar daca imi merge bine pe viitor, o sa aranjez putin bestia (si frumoasa) mea pt performante...la design exterior ceva finut e de-ajuns. pur si simplu coupe-ul arata mortal stock (niste jante o tzaca mai mari, garda putin coborata, si un eleron[as])...ah, si folii negre 8)

Scris: Mar 29-Aug-2006 21:11
de silvius
pai dak a mea de la 90 poate sari la 130-135cp.... tunata mai serios poti ajunge la chestii bune... acu nu o sa te intreci cu super bolizi creati pentru asa ceva.
Cursele tin cont de chestia asta, castigi in fata unora cu masini de calibrul tau, tunate, dar la baza pleaca aprox. de la acelasi lucru
Apoi conteaza cand o calci, gumele, toate alea... ca cu ce vine pe el clar ca scartai pana nu mai poti pana pleaca masina.
Si eu sunt adeptul unui tuning de look, insa atentie mare de tot la coborarea pragurilor. asa am vazut si eu cu spoilere super meseriase, praguri joase, super jenti si nu te costa enorm. Insa in gropile din romania spun ca sunt bani aruncati
Tuningul de putere din nou nu prea ai ce face cu el pe multele drumuri cu aspect de drum forestier si asa spusele autostrazi.
Dak ti-o faci k lumea ok, pleci pana in Germa si acolo poti sa o calci in multe zone cat te tine si cat sti, neexistand nici un fel de limitare maxima. La noi chiar daca ar fi viteza nelimitata pe autostrazile astea doua tot aia ar fi.
Oricum C4 este o masina super pe care nu as schimba-o pe multe marci fie ele si porsche de la mama lor. parerea mea cel putin...

Scris: Mie 30-Aug-2006 07:11
de mituc
silvius scrie:pai dak a mea de la 90 poate sari la 130-135cp.... tunata mai serios poti ajunge la chestii bune... acu nu o sa te intreci cu super bolizi creati pentru asa ceva.


Da, nu e imposibil sa ajungi la 130CP, insa te-ai intrebat cam cit o sa manince?:) Sau daca ai resursele necesare o sa poti sta permanent cu laptopul infipt in mufa de OBD si sa-ti remapezi motorul dupa ce iesi inapoi pe strada:)

silvius scrie:Cursele tin cont de chestia asta, castigi in fata unora cu masini de calibrul tau, tunate, dar la baza pleaca aprox. de la acelasi lucru


Nu sint foarte sigur insa se stabilesc clasele de masini doar pe baza puterii motorului... E posibil sa ma insel insa din cite stiu o masina cu motot de 110CP si 1200kg intra in aceeasi clasa cu una cu motor de 110CP si 800kg.

silvius scrie:Si eu sunt adeptul unui tuning de look, insa atentie mare de tot la coborarea pragurilor. asa am vazut si eu cu spoilere super meseriase, praguri joase, super jenti si nu te costa enorm. Insa in gropile din romania spun ca sunt bani aruncati


Uneori ma roade un gind sa merg pina la nemtii aia de la musketier si sa le dau de treaba.
Insa cind ma gindesc la garantii si revizii, gropi, borduri sparte pe care nu le vezi si-ti poti taia cauciucurile, bucati de metal iesite de sub sinele de tramvai, hotii de cartier, etc, parca-mi piere tot elanul. Desi odata si odata...

Scris: Mie 30-Aug-2006 08:01
de silvius
pai depinde cum o calci... cand ma grabesc cu scartait la fiecare stop, pe caldura mare si aglomeratie cu numeroase accelerari si franari la depasiri ajungi la o medie de 13... dak mergi normal nu prea trebe sa iti faci multe griji, insa in romania pur si simplu nu prea cred ca merita sa fac chestia asta
La un concurs nu cred ca se tine cont de greutate :( ci de puterea initiala a masinii.... diferenta de greutate iti poate da batai de cap, normal, insa depinde de cel care conduce in mare masura.
Acum iti spun o chestie... un prieten a mers cu un coupe tot de 1.4 si apoi cu a mea... cand a mers cu a mea a spus ca e mirat de cum trage masina ca atunci cand a mers cu coupe-ul i s-a parut ca masina e puturoasa rau Intr-adevar, eu o tin mai turata, pe cand proprietara coupe-ului (nu ea condusese cand a mers prietenul) o tine ba mult sub turata (90% din timp) ba turata de ii ies fulgii....
Oricum nu am de gand sa particip la curse, dar dak cineva o face ar fi interesant sa aflam unde se claseaza c4-ul nostru....
nu-mi mai spune de tunat in germa sa arate super mashinutza ca innebunesc... ieri aratau la televizor in sfarsit cum au facut astia asfaltarile de ies gurile de canal 10 cm peste asfalt..... orikum tuning la masina iti faci dupa ce iese din garantie k sa nu ai probleme, la revizie nu au ce sa iti spuna, e masina ta, caroseria ta, o faci cum ai chef... dar cand o veni vecinu' sau pietonu' ala care o spune ia uite ce mishto si-a facut omu' mashina si scoate cheia sa o zgarie in model zorro din fata pana in spate...... k sa nu mai spun k la fiecare filtru de politie eshti oprit si intrebat de toate alea. Am patit de nu stiu cate ori sa fiu oprit la filtru in timp ce daciile sau chiar alte masini modele mai vechi treceau fara sa fie oprite... hmmm.

Scris: Mie 30-Aug-2006 08:31
de regedit
am facut eu un peugeot 307 de 1.6 si 110 cai. s-au suparat toti benzinarii de pe forum ca nu e adevarat.

cursa nu a fost chiar legala, dar a fost un 400m clasic. nu ne-am cronometrat, dar data viitoare daca ma mai dau ...va spun.

ps: plecarea este un mare avantaj pentru mine, deoarece eu plec fara scartz unde se pierde multa putere. prietenii stiu de ce .... ;)

Scris: Mie 30-Aug-2006 11:33
de T.rac3Er

Scris: Mie 30-Aug-2006 16:35
de DinoG
regedit scrie:am facut eu un peugeot 307 de 1.6 si 110 cai. s-au suparat toti benzinarii de pe forum ca nu e adevarat.

cursa nu a fost chiar legala, dar a fost un 400m clasic. nu ne-am cronometrat, dar data viitoare daca ma mai dau ...va spun.

ps: plecarea este un mare avantaj pentru mine, deoarece eu plec fara scartz unde se pierde multa putere. prietenii stiu de ce .... ;)


pe 400 m este destul de probabil sa faci acelasi motor, dar benzina, insa pe o distanta mai mare situatia se cam schimba radical. Nu cred ca ai sa-ti mai vazi decat norul de fum pe care-l lasi in urma si eventual la orizont stopurile masinii pe benzina :twisted:

Scris: Mie 30-Aug-2006 16:48
de Costin
silvius scrie:Acum iti spun o chestie... un prieten a mers cu un coupe tot de 1.4 si apoi cu a mea... cand a mers cu a mea a spus ca e mirat de cum trage masina ca atunci cand a mers cu coupe-ul i s-a parut ca masina e puturoasa rau Intr-adevar, eu o tin mai turata, pe cand proprietara coupe-ului (nu ea condusese cand a mers prietenul) o tine ba mult sub turata (90% din timp) ba turata de ii ies fulgii.....

silvius, te rog defineste ce intelegi prin subturata, la ce turatie schimba treapta ?

Scris: Mie 30-Aug-2006 16:56
de T.rac3Er
este complet gresit sa zici ca e probabil sa il faca...l-a facut pur si simplu pt ca desi are acelasi motor benzina ca si citroen peugeotul e mult mai lent. are un coeficient aerodinamic mult mai mare, si e mult mai greu...
cuplul isi spune cuvantul cand masina e in sarcina, atunci cand la turatii joase TD-ul are cuplu suficient pt a asigura o tractiune...tre sa plec acum..vine si continuarea...mai tarziu :D

Scris: Mie 30-Aug-2006 18:12
de T.rac3Er
revenind la discutie...
benzina are performantele situate la o turatie mult mai mare, si e mult ma buna pt acceleratii. in timp ce un dieselar se plafoneaza benzinara mai are reserve. spre exemplu motorul in discutie 1.6 110cp benzina are performante optime peste 4000rpm.
{nu pot sa ma pronunt inca exact si turatiile pe care le consider optime de schimbare in fiecare treapta (inca sunt la rodaj...damn, nu mai scap o data de el)}
multi nu vor sa forteze motorul poate de teama (mai auzeam tot felul de vorbitori de pete de ulei la plecare si alte alea, normal daca e o masina obosita, si neingrijit motorul, dar altfel el este conceput sa ruleze la turatiile respective, doh) sau ca nu stiu exact cu schimbatul treptelor. cand dieselul are putere maxima benzina e abia la 75%. acceleratia masinii este data de cum arata curba puterii si a cuplului, ele fiind corelate matematic. nu exista una fara cealalta, si e eronat spus ca puterea SAU cuplul de infige in scaun. la diesel se termina repede joaca, deja la putere maxima cuplul e jos de tot. de fapt supralimentarea fiind cea care totusi mentine o valoare mare. daca s-ar pune o turbina si pe benzina nu s-ar putea compara performantele fiind diferente imense. as putea sa alunec putin de la citroen spre vw cu o comparatie aspirate diesel/benzina. un 1.9 sdi are 67cp si 133nm, in timp ce motoarele din '90 benzina 1.8l neforjate aveau 90cp si 145nm. multi sunt impresionati de tuningul prin cip la diesel, dar, revin, fara turbina pauza performante, si consumul nu mai vorbesc. cei care aveti turbo diesel ar trebui sa recunoasteti ca acceleratia blana ofera niste valori instant la consum nu prea mici.
mi-e greu sa inmagazinez prea multa informatie pe forum si sa prezint toate datele problemei. ma scuzati daca am fost prea incalcit, dar a fost numai cu cele mai bune intentii :oops:
deci benzina 307 nu sta in fata hdi c4 ( arata prea misto bestia :wink: )
Imagine
Imagine