Pagina 1 din 2

Update computer de bord

Scris: Dum 01-Oct-2006 12:18
de Kerekash_KRK
Ma intreb oare nu o exista nici un update de computer de bord pentru C4, ca la ATS am intrebat si mi s-a spus ca nu am voie sa fac update in alta parte... sincer nu am inteles nimik din ce am intrebat eu si ce au raspuns ei. Probabil reglat computeru de bord poate sa arate consumul instant chiar instant si in viteze mai mici de 30 km (ca la VW multe alte marci), asta ar fi doar un exemplu...
Deci, voi ce parere aveti, ca pe mine ma beata gandu la un chiptuning, dar pierd garantia.... deci NU.

Scris: Dum 01-Oct-2006 19:25
de mituc
Daca faci tuningul prin mufa de OBD nu se prind aia ca ai schimbat ceva. Marea p0rnblema e faptul ca obdtunnerii de pe la noi nu au reusit inca sa vorbeasca cu TU5JP4 (1.6i) prin mufa de OBD.

Scris: Dum 01-Oct-2006 19:38
de silvius
depinde ce vrei tu de la update. Incearca in Fr.

Scris: Dum 01-Oct-2006 22:40
de Alex Motan
Si ce rost are sa faci update? Iti mai da vreo 10 15 cai ca doar nu e turbina, consumul cred ca ramane aproape la fel doar mai mic si ce alte avantaje ai avea sa faci update? Poate se mai si strica si iese naspa dupaia

Scris: Lun 02-Oct-2006 00:09
de Matrixu
Omu se referea la un update de soft si nu la un upgrade de performanta....
Mugurel trebuie sa stie daca exista update pt soft, dar ce vrei tu acolo cu consumul, aia nu e update oficial, ci mai degraba vreo manareala ceva..

Scris: Lun 02-Oct-2006 00:22
de silvius
hmmm, nu stiu de chestii de astea, in principiu se poate face dar nu stiu ce se intampla cu garantia. Eu am update facut undeva in iunie, dar nimic nou vizibil pe afisaj. Din pacate fara tester nu stiu cum aflam versiunea de soft si faze de genul asta.. sau se poate? Daca da sa spuna careva cum...

Scris: Lun 02-Oct-2006 17:07
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Nu inteleg pentru ce trebuie up-datare de soft pentru computerul de bord.
Daca ii faci vreun tuning la computerul de bord vrei sa indice mai multi km/h, sau consum mai mic?

Poate e vorba de tuning la calculatorul de injectie... si atunci iti spun ca fara o interventie serioasa in motor (ax came, admisie, supape, etc) nu ai sa obtii decat un consum mai mare. cred ca si daca ii inrebi pe cei cu tuningul despre rezulatate o sa dea si ei din colt in colt. In clipa in care poti sa masori rezultatele, de exemplu demarajul de la 0-100km/h inainte si dupa soft vei constata cu adevarat modificarile.

Scris: Lun 02-Oct-2006 18:39
de colegu
update de soft pentru _afiÂşarea_ consumului Âşi la viteze mai mici de 30 km/h
ce-i aÂşa greu de ĂŽnĂželes?

mi se pare aiurea sĂŁ nu se indice consumul instant Âşi pentru vitezele astea.
nu-i vorba de nicio creÂştere de putere sau mai Âştiu eu ce.

Scris: Lun 02-Oct-2006 19:18
de silvius
incearca sa vb cu cei din fr. cel mai bine, se poate sa existe un patch pe chestia asta cum la fel de bine se poate sa fie imposibil tehnic

Scris: Lun 02-Oct-2006 23:11
de Kerekash_KRK
Corect nu ma refer la tuning de putere si cai. Ma refer strict la afisarea consumului cu adevarat instant(ca la VW, apesi pedala la podea iti arata 99%, dai drumu, iti arata 0) fara sa fie nevoie de media pe ultimele 3-4-5 secunde, si sa arate si in vitezele sub 30/km pe ora ca nu ma sperie... Eventual daca ar adauga o optiune cu consumul / ora..... Ideea e simpla, e o chestie de soft care cu siguranta a fost facuta la inceput dar nu au mai pus-o, motivul numai francezii il stiu. Si mi se pare uimitor cum masinile gen VW, SEAT, Skoda care multe dintre ele in interior(bord) arata ca un tractor vechi sunt capabili sa faca chestia asta, pe cand francezii de la citroen care sunt axati mai mult pe computere, design si gadgeturi sa nu fie in stare.

Scris: Mar 03-Oct-2006 09:56
de regedit
ai sa fi si mai surprins cand ai sa vezi ca honda accord, masina de 30k are doar un ac care indica bleg si anost cam cata benzina mai ai, si cam atat. nu are nici un computer de bord, si e o japoneza care sta bine cu tehnologia. ai sa te intrebi probabil .... de ce nu are computer de bord, care sa arate in fel si chip, la milisecund consumul ?! ...raspuns ... pentru ca nu ii intereseaza asa ceva. pentru orice obsesie exista o limita, si scopul masinilor este de a merge cu ele nu de a studia consumul in timp ce apasam pedala de acceleratie. la japonezi becul galben e suficient, cand nu mai e, tre sa pui !

Scris: Mar 03-Oct-2006 10:38
de nicum
@regedit: sa nu exageram. Judecind dupa criteriile astea, inseamna ca si BX-ul meu sta bine cu tehnogia (ceea ce nu este adevarat). Si eu am doar ac de benzina si atit, restul sint doar beculete.
Acum in cazul particular al Honda Accord, m-am uitat pe net si pe bord exista cam asa (indicatoare cu ac): vitezometru, turometru, litrometru si temperatura motor. Si la orice masina, acul de bord si beculetul de avertizare sint 2 circuite electrice separate.
Pentru a limita obsesia unora pentru consumul instant, pe care unii il confunda usor cu consumul mediu, constructorii fac computere de bord cu tot felul de limitari. Spre exemplu, Dacia a scos de la golan afisarea consumului instant. Ca nu intelegeau unii cum poate un diesel sa consume 20.

Scris: Mar 03-Oct-2006 11:12
de Matrixu
eee lasa ca si pe aici sunt destui care stau "geana" pe consumul ala instantaneu...care in opinia mea e cea mai proasta inventie posibila.

Scris: Mar 03-Oct-2006 11:27
de Kerekash_KRK
Aici la mine e posibil sa fie doar o pata ca de ce nu? Am o gramada de probleme cu masina si in 4 luni (de cand o am) am fost de cel putin 4 ori in service si in seara asta am programare si o lista de probleme de o pagina juma, si ma gandesc ca daca nu s-au ocupat de treaba asta macar sa faca altceva cat de cat pentru masina...

Scris: Mar 03-Oct-2006 11:35
de stevey
Eu am primit recent scrisoare pt. update soft la airbag...