Pagina 1 din 8
DeranjeazĂŁ proiectoarele stock pe C4?
Scris: Vin 12-Ian-2007 15:01
de tipitip
Este o continuare a discuĂžiilor din subiectul „Despre LOGAN, despre faruri reglate prost,etc” aÂşa cĂŁ vĂŁ rog sĂŁ votaĂži pe baza experienĂžei, dupĂŁ ce aĂži observat cĂŁ v-au deranjat sau nu.
Chiar mĂŁ intereseazĂŁ, mulĂžumesc!
Scris: Vin 12-Ian-2007 15:08
de silvius
intr-adevar sunt masini la care proiectoarele te fac sa dai cu lopata in masina ce te orbeste din spate daca nu ai oglinda retro cum trebe. La C4-ul meu, cel putin, stiu ca nu deranjeaza, am facut teste. Cele mai enervante proiectoare: matiz, logan, orice chestie gen jeep.
Scris: Vin 12-Ian-2007 16:25
de maus
chiar nu vad care-i utilitatea sa mergeti cu farurile de ceata aprinse
-nu pot sa lumineze la distanta mare (fizica de clasa 11)
-va lumineaza prea mult spatiul din fata masinii (la maxim 3-4metrii) iar la 30m unde ar trebui sa vedeti obstacolele ochiul uman nu mai percepe asa bine lumina
teoretic trebuie sa lumineze in lateral (1-1,5m) si in fata (3m)
daca le reglati sa lumineze mai departe-> imprastie lumina si spre ceilalti participanti la trafic
iar ca aflati cat de bune sunt, sau daca vor deranja pe cineva
puneti masina cu fata la perete la o distanta de 4metrii-> nu ar trebui sa aveti lumina pe perete daca aprindeti proiectoarele
asta e valabil si pe ceata, daca ele sunt facute sa imprastie lumina si in sus, atunci chiar le aveti degeaba pe masina
si ca continui-> ar trebui sa aveti lumina galbena la proiectoarele de ceata
(ochiul uman percepe mai bine acest spectrul de lumina)
stiau francezii ce stiau (au avut o reglementare pana in 1990 in care se spunea ca orice masina trebuie sa fie echipata cu becuri de culoare galbena)
Scris: Vin 12-Ian-2007 17:21
de tipitip
maus scrie:chiar nu vad care-i utilitatea sa mergeti cu farurile de ceata aprinse
tipitip, În cadrul subiectului Despre LOGAN, despre faruri reglate prost,etc scrie:sunt momente când, pt. a fi mai uºor vãzut de alÞii, simt nevoia sã aprind ceva...ºi În condiÞiile acestea, nu mai am ce (poziÞiile, vax; faza scurtã ziua...mi se pare mult, dacã nu mã grãbesc)!
Scris: Vin 12-Ian-2007 18:01
de murphy
tipitip scrie:simt nevoia sĂŁ aprind ceva...Âşi ĂŽn condiĂžiile acestea, nu mai am ce (poziĂžiile, vax; faza scurtĂŁ ziua...mi se pare mult
faza scurta se mai cheama si lumini de intalnire. de ce oare?

Scris: Vin 12-Ian-2007 20:25
de tipitip
ÂŞi faza lungĂŁ, lumini de drum! Deci unde e drum, faza lungĂŁ, iar unde nu e drum....faza scurtĂŁ!
ontopic: ai votat?
Scris: Vin 12-Ian-2007 20:35
de DMX
-vot : NU !!
Scris: Vin 12-Ian-2007 20:41
de T.rac3Er
of of, trebuia si poll pt proiectoare. nu exista un raspuns general valabil pt toti. unii oameni considera dintr-un exces de civilizatie ca nu se aprind proiectoarele. iar eu vin cu argumente.
ei, pot sa va spun ca in catvea cazuri (nu c4) faza scurta aprinsa a participantului la trafic NU se vedea, pt ca stralucea de la soare corpul farului in sine. astfel proiectoarele aprinse fiind singura metoda de iluminare a respectivului obiect care venea in viteza. deci si aprecierea vitezei respectivului se utea face coerent nu din reflectii ale altor surse de pe supreafata acestuia.
si eu consideram FENTOSII cu proiectoare si lumini aprinse doar niste impresionisti pana cand am constatat practic ca au si utilitate (culmea, la momentul respectiv erau aprinse la mine tot din fandoseala) in utilizare
pe o zi luminosa unde nu esti observat asa usor lumina aprinsa te poate positiona si un eventual alt sofer care vrea sa schimbe directia de mers nu se va urca pe tine, pt ca te-a vazut
Scris: Vin 12-Ian-2007 20:42
de murphy
tipitip scrie:ÂŞi faza lungĂŁ, lumini de drum! Deci unde e drum, faza lungĂŁ, iar unde nu e drum....faza scurtĂŁ!
ontopic: ai votat?
corect. deci nu proiectoare.
am votat.
Scris: Vin 12-Ian-2007 21:48
de silvius
eu nu inteleg un lucru: din moment ce proiectoarele mele sunt ***curate*** sunt corect orientate, nu baga lumina in ochii nimanui de ce sa nu merg cu ele aprins daca am chef? La Bucurestiul bombardat chiar ma ajuta.
Legea nu face nicio referire, decat la momentul in care sunt obligatorii.
Galbene? nope. Ele sunt facute sa lumineze drumul si nu lumea de pe strada.
Daca nu sunt reglate cum trebe, daca se folosesc alte becuri decat cele standard ca putere, votez impotriva lor, dar cat timp sunt ok nu vad rostul certei.
Scris: Vin 12-Ian-2007 22:23
de murphy
se pare ca e greu de inteles ca 4 becuri (faza scurta + proiectoare) produc mai multa lumina decat 2. care lumina ajunge in ochii celui din fata, ca asa sunt legile fizicii.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Scris: Vin 12-Ian-2007 22:30
de silvius
6 becuri de fapt: 2 la pozitii, 2 la faza scurta + 2 la proiectoare, insa treaba sta asa: pozitiile nu se pun, chiar daca le ai pe leduri, cele doua proiectoare nu trimit fascicule luminoase in ***niciun*** fel in ochii celor din trafic daca sunt reglate corespunzator, mai ramane faza scurta care nici macar aia nu ar trebui sa bata in ochii omului daca e ok reglata.

Scris: Vin 12-Ian-2007 22:36
de murphy
aprinde proiectoarele si aseaza-te in fata masinii. daca le vezi inseamna ca lumina lor ajunge in ochii tai chiar daca intensitatea maxima a fluxului de lumina e undeva jos. nu e nevoie ca proiectorul sa-ti bata direct in ochi.
later edit: @matrixu in afara de vederea directa mai exista si vederea periferica.
Scris: Vin 12-Ian-2007 22:37
de Matrixu
Daca te uiti in farurile celui din fata, e normal sa te deranjeze...daca iti vezi de drumul tau, nu ai nici cea mai mica problema(faruri si proiectoare stock, reglate corespunzator)..
Scris: Vin 12-Ian-2007 22:40
de silvius
Matrixu are dreptate cu ce spune. Adevarul e ca de pe contrasens in general daca are luminile de intalnire + proiectoare toate ok nu deranjeaza atata timp cat te uiti la drumul tau si nu la farurile lui. Problema apare cand in spate e cate un destept de te umple de lumina