Consum

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Mie 02-Noi-2005 21:26

Motorul se incalzeste destul de repede, totusi daca mergi pe distante mici se poate simti la consum scaderea temperaturii. Eu nu am calculat un consum exact in oras in ultima vreme, dar consumul general mi-a scazut simtitor - am avut 6.5 in primii 5000km, iar in ultimii 6000km am 6.1.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

ovidiub
simpatizant
Mesaje: 65
Membru din: Mar 17-Mai-2005 14:17
Localitate: Bucuresti

Mesajde ovidiub » Joi 03-Noi-2005 09:31

eh..la benizaru' meu consumul e undeva intre 10.5 si 11.3.

rayan
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Lun 30-Mai-2005 08:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde rayan » Joi 10-Noi-2005 09:36

Ca sa-i mai linistesc pe benzinari (imi place sa fiu corect) acu' ca veni frigul nici la motorina nu mai e cum a fost.

Zilele trecute am resetat compu' sa vad si eu ce consum arata pe vremea asta. M-am cam speriat cand am vazut ca scria acolo 9%...E adevarat ca merg pe distante mici (am 5-6 km pana la munca). Daca totusi dau o tura prin Bucuresti si am doau liniute la temperatura motor atunci incepe si scade pe la 7.6% chiar si mai jos.

Am facut sambata un test pentru ca 5,2% afara din oras era cam mult pentru o motorina, dar cred ca de vina era stilul meu de condus (m-am invatat cu papusica si ii cam dau in gusa cand se poate). M-am hotarat sa-i pun limitare la 90km/h si am facut Bucuresti - Cheia si retur cam 580km in total cu consumul mediu de 4.1% in conditiile in care pe Bucuresti- Ploiesti am scos consum mediu de 3.8% (nu va spun ce groaznic a fost sa merg cu 90km/h am avut momente cand imi venea sa musc din volan dar am scapat cu viata)

Cand am intrat in Bucuresti duminica seara liniste si pace si am resetat iar compu' sa vad un consum in Bucuresti noaptea cu motorul incalzit si trafic normal.

N-o sa va vina sa credeti ca am scos condum de 5.8% in conditiile in care am stat si la semafoare (deci nu a fost chiar liber drumul)

Deci ca o concluzie : vrei consum mic trebuie condusa fiara cu blandete altfel papa

P.S. Am vorbit in service cu bajetii si au spus ca trebe sa fim foarte atenti cu motorina iarna (sa fie din aia buna)
Toate motoarele pe motorina inclusiv asta mic de 92CP sunt euro4 deci normal nu trebuie bagata motorina euro3 !!!!!!!!!!!

Am mai auzit discutii pe aci cum ca motorul pe motorina de 92 de cai nu ar fi euro 4..GRESIT...este motor nou facut tot din aluminiu si are sigur EURO4

Bafta

Avatar utilizator
awlan24
pasionat
Mesaje: 152
Membru din: Mie 03-Aug-2005 09:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde awlan24 » Joi 10-Noi-2005 09:53

daca ryan vorbeste despre consumuri ... poate am mai scris ca am reusit sa scot aproape consumul din manualul citroen, adica 5.5%, mergand pe autostrada cu 70-80-90 km/h in spatele unui tir. am fost depasit de foarte multe dacii din anii 80.

nu m-am grabit pentru ca trebuia sa astept pe cineva.

ideea era ca "SE POATE" :lol:

intrebare: nu e mai bine sa mai stai cu masina pornita 1-2 min in parcare inainte sa pleci de pe loc? (atat pt motor cat si pt consum)

Avatar utilizator
m.s.
pasionat
Mesaje: 337
Membru din: Dum 10-Iul-2005 16:42
Localitate: cluj

Mesajde m.s. » Joi 10-Noi-2005 10:05

intrebare: nu e mai bine sa mai stai cu masina pornita 1-2 min in parcare inainte sa pleci de pe loc? (atat pt motor cat si pt consum)[/quote]

La motoarele pe motorina stiu sigur ca e bine(mai ales pe timp de iarna) sa lasi motorul la relanti cateva minute inainte sa pleci cu masina.

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Joi 10-Noi-2005 10:12

Din cate stiu cam la orice motor este bine sa-l lasi 10-15 secunde la pornire si sa nu se plece imediat de pe loc. De asemenea la oprire este important sa se raceasca motorul (si mai ales turbina la diesel-urile noastre), iar dupa un drum lung se lasa chiar si un minut, doua.

rayan
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Lun 30-Mai-2005 08:54
Localitate: Bucuresti

Mesajde rayan » Joi 10-Noi-2005 10:19

si eu stiam ca e bine sa stai dimineata in parcare putin 1-2 minute.

Dar in services au zis ca motarele astea sunt alta generatie mai noua si cum ai pornit ai plecat, ca el se incalzeste mai bine in regim decat sa stea pe loc la relanti

Eu daca stau pe loc dimineata cu motorul rece proaspat pornit se da calculatorul peste cap (creste consumul de da dracii in el)

Consuma foarte mult la relanti...sa faceti proba daca nu ma credeti

Seara da un reset la calculatorul cu ~ 15 km inainte sa ajungi in parcare
iar dimineata stai putin in parcare sa incalzesti motorul sa vezi cum sare consumul de la 6-7 la 9%

E foarte adevarat, daca ti la motor si vrei sa ai grija de el, sa nu-l turezi prea mult cand este inca rece asta da NU TREBE FACUT

Eu merg dimineata vreo 4KM ca sa apara prima linie la termometru (daca as sta pe loc sa incalzesc motorul cred ca ar consuma mai mult decat benzina)

bafta

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Joi 10-Noi-2005 10:27

Eu stiam ca nu e bine sa stai sa incalzesti pe loc motorul. Treaba asta trebuie facuta din mers, fara sa il turezi prea tare de la-nceput. Vorbesc despre benzina - la diesel nu ma bag.

Avatar utilizator
awlan24
pasionat
Mesaje: 152
Membru din: Mie 03-Aug-2005 09:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde awlan24 » Joi 10-Noi-2005 10:40

@ rayan ... resetarea calculatorului nu cred ca te ajuta sa vezi consumul mediu. cred ca reusesti sa zici ca iti consuma x% in oras dupa ce resetezi calc si mergi vre-o 200-300 km (sau chiar mai mult). daca ai un ghinion intr-o zi si faci 1h si jumatate pe traseul tau zilnic (pt ca nu merg niste semafoare) iar in restul saptamanii mergi brici si faci 20-30 min.

la faza cu "s-a racit afara" si imi consuma mai mult ... eu zic sa asteptam zilele alea (multe) cu temperaturi negative.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 10-Noi-2005 11:17

nu inteleg cum de v-ati permis o masina noua (chiar si in rate sau leasing) dar faceti calcule la consum si cum scade el de la 6,5 la 6,1 s.a.m.d. mi se pare usor exagerat, sincer. cam multa bataie de cap pentru max cinci sute de mii de lei/ luna +-. ma rog...

cit despre pornirea de dimineata, lucrurile stau cam asa: daca stai cu masina pornita la ralanti pentru citeva minute inainte de a pleca din parcare, in capul pistoanelor se formeaza un amestec f acid care dauneaza in timp motorului (supape, segmenti, camasi...). de asta se recomanda ca incalzirea sa nu se faca pe loc, ci in miscare, pe aprox primii 2-3 km motorul sa functioneze la o turatie constanta mai mult timp in fiecare treapta de viteza (max 3000) si in treptele de viteza inferioare (maxim a 3-a). asta va produce o ardere mult mai uniforma si cu putine reziduuri acide si o incalzire rapida. mai exact se accelereaza usor, fara smucituri, si se ruleaza in fiecare treapta de viteza mai mult timp dupa ce ai atins max 3000 rpm (la diesel 2000-2500). simplu. la chestia cu motorul cald e de precizat ca in cazul benzinei si diesel aspirat e bine sa il opresti de cum ai ajuns in parcare, fara alte acceleratii sau mers la ralanti pentru ca se spala toate reziduurile grase care ramin pe camasi din timpul functionarii, reziduri care ajuta la o pornire usoara a doua zi. la turbo, fie diesel sau benzina, in schimb, daca s-a rulat mai sportiv inainte de a fi ajuns in parcare e bine ca motorul sa mai functioneze la ralanti inca 2-3 min, in fct de cit a fost de fortat pentru a se raci lagarele turbinei, care sint foarte incinse si care, dupa oprirea motorului ar praji filmul de ulei pe care culiseaza facind ca la urmatoarea pornire sa mearga pe uscat pine se presurizeaza circuitul de ulei din nou.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 10-Noi-2005 11:30

Ai perfecta dreptate, dar la temperaturi FOARTE scazute cred ca este necesara stationarea cateva min., incalzind astfel uleiul din cutia de viteza.
(cel putin la cele la care la aceste temperaturi intra mai greu in viteza)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 10-Noi-2005 11:33

adica mai bine adaugi uzura la motor cu buna stiinta decit sa ai rabdare in mers cu cutia de viteze si sa nu tragi cu 2 miini de ea. interesanta abordarea. la mine a doua intra mai greu doar prima data, dupa care merge totul ok, in cond in care cutia aia de viteze are cam 140.000 km. tragi concluzii singur
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 10-Noi-2005 11:44

Ma refeream la temperaturi foarte scazute (cateva zile pe an). Cred ca uzura la motor la cele cateva porniri (probabil sub 10 pe an in medie la temperaturi sub -15 grd.) este nesemnificativa pe langa riscul de a distruge ceva la cutie.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 10-Noi-2005 14:35

A explicat forte bine khan cand a spus ca incalzirea se face in mers evitandu-se ridicarea turatiei(mai ales brusca )in primii kilometrii.Despre oprire si racirea dupa un drum lung este relativa pt. ca pe loc motorul isi ridica temperatura oricum este imperativa(pt. cele cu turbina) lasarea motorului in regim de ralanti inainte de oprire
PS:Cei cu LHM de ce va faceti atatea probleme ca oricum tre sa stati putin sa se ridice masinutele. :roll:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 10-Noi-2005 15:19

a propos, sfaturile de mai sus cu privire la pornirea la rece sint enuntate, printre altele, intr-o carte pe care a scris-o Petre Cristea. pentru cine nu stie, Petre Cristea e, cel putin dupa cunostintele mele, singurul pilot roman de raliu care a cistigat vreodata Monte Carlo (raliul, nu MP de formula 1) in anii '30 (pilota o masina Ford preparata de reprezentanta Ford in Romania) si care a adunat intr-o carte toata experienta lui in soferie dobindita de-a lungul timpului. din pacate nu cred ca se mai gaseste, ar fi o lectura interesanta pentru toti posesorii de masini
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO