Consum
Moderator: Echipa Tehnica
subturarea unui motor e mai grava decit mersul mai sportiv din cauza ungerii proaste la turatii mici in primul rind si in al doilea rind pentru ca se depune pe tobe funingine care impiedica evacuarea corecta a fumului in timp. asa ca eu unul as alege un consum o idee mai mare contra unui motor uzat prematur
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Interesanta chestia cu subturarea. Am auzit-o prima oara la Vali, mecanicul (khan stie f bine cine e!). Logica mea refuza, oarecum, sa admita: cum, un motor nefortat sa cada mai repede? El mi-a explicat ca nu are ungere suficienta, dar n-am tinut cont de sfaturi si am continuat sa merg f f batraneste. Nu stiu daca si asta e o cauza, dar acum am consum de ulei semnificativ. Ce parere va face?
Parca uneori e bine sa tii seama de sfaturile mecanicilor cu experienta, chiar daca ti se pare ca iubita de masina are de suferit...
Parca uneori e bine sa tii seama de sfaturile mecanicilor cu experienta, chiar daca ti se pare ca iubita de masina are de suferit...
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Subscriu si eu la parerea legata de subturare!
In special in cazul motoarelor cu axe cu came in cap - adica toate motoarele moderne
- ungerea este deficitara la nivelul axei cu came ducand la uzuri premature ale chiulasei.
Nici cuzinetii nu se simt foarte bine cand urci o panta sau mergi cu masina incarcata, subturat.
In special in cazul motoarelor cu axe cu came in cap - adica toate motoarele moderne

Nici cuzinetii nu se simt foarte bine cand urci o panta sau mergi cu masina incarcata, subturat.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Cine are pe bord un indicator pt presiunea de ulei va intelege imediat cum e cu presiunea la turatii mici. E buna si o dacie pentru treaba asta.
@paco: nu stim cum ai mers tu, banuim totusi ca n-ai schimbat vitezele la 1800 de ture... Daca ai schimbat normal (2500-3000 de ture) atunci nu e de acolo.
Dincolo de uzura motorului apar solicitari suplimentare la cutie si ambreiaj. Cine a schimbat ambreiajul, a abservat ca acesta cedeaza intii in treapta ultima (4 sau 5), dupa care usor usor, patinajul se vede si la treptele inferioare.
@paco: nu stim cum ai mers tu, banuim totusi ca n-ai schimbat vitezele la 1800 de ture... Daca ai schimbat normal (2500-3000 de ture) atunci nu e de acolo.
Dincolo de uzura motorului apar solicitari suplimentare la cutie si ambreiaj. Cine a schimbat ambreiajul, a abservat ca acesta cedeaza intii in treapta ultima (4 sau 5), dupa care usor usor, patinajul se vede si la treptele inferioare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Problema e ca am schimbat adesea la 1800 de ture, cel mai des la 2000, probabil. Nu stiu exact, eu am leduri la bord si nu pot aprecia decat aproximativ turatia (din 200 in 200). Oricum, la 3000 nu e cam mult pentru un diesel, nu e mai bine la 2500? Apropos, un mecanic zicea sa schimb ca la benzina (deci, cam 3000), iar fostul proprietar, relaxat, zicea ca am sa simt eu cand e mai bine, cand am cuplu bun. Eu am simtit intre 1800 si 2000, nu stiam ce si cum.
Sigur, nu cred ca e numai de aici problema mea, ar fi cam ciudat, cred. Cu ambreiajul inca n-am avut probleme, nu stiu daca a fost schimbat inainte (mai precis, cand, ca n-as crede ca e cel original, ar fi imposibil). Deocamdata nu da semne de patinare, dar sa nu-l deochi!
Sigur, nu cred ca e numai de aici problema mea, ar fi cam ciudat, cred. Cu ambreiajul inca n-am avut probleme, nu stiu daca a fost schimbat inainte (mai precis, cand, ca n-as crede ca e cel original, ar fi imposibil). Deocamdata nu da semne de patinare, dar sa nu-l deochi!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
3000 nu e mult la diesel daca vrei sa conduci mai infipt, dar in cazul tau as merge pe la 2300-2500 in functie de cat scade turatia la schimbarea treptei. Tine cont ca ai cuplul maxim la 2000, deci dupa schimbare nu e recomandat sa cobori sub 1800.
Nu vad care e legatura cu ambreiajul
PS nu te entuziasma cu gazul. Gandeste-te ca Nicu e un caz fericit, in mod normal consumul nu poate fi mai mic decat pe benzina, adica ~10%. In plus, Nicu a uitat sa spuna ca la pornire (in primele 10 min) mai consuma si ceva benzina
In cazul meu lucrurile sunt clare: consum pe benzina 12%, pe gaz 14%.
Nu vad care e legatura cu ambreiajul

PS nu te entuziasma cu gazul. Gandeste-te ca Nicu e un caz fericit, in mod normal consumul nu poate fi mai mic decat pe benzina, adica ~10%. In plus, Nicu a uitat sa spuna ca la pornire (in primele 10 min) mai consuma si ceva benzina

In cazul meu lucrurile sunt clare: consum pe benzina 12%, pe gaz 14%.
Am si eu o intrebare ca tot se vb de motor subturat...cand te plimbi pe stradute prin Bucuresti, normal in viteza a doua ca mai mult nu te lasa gropile, cam pe la 1800-2000 ture, si trebuie sa faci dreapta sau stanga. la terminarea virajului daca esti tot in a doua motorul a ajuns pe la 1200-1400 ture.
Ce faceti ? continuati in acea treapta subturat sau bagati in prima treapta, masina fiind in mers.
Daca schimbi la C4 diesel vitezele pe la 2500 - 3000 de ture si nu conduci cine stie ce sportiv, dupa schimbarea vitezei masina ajunge pe la 1800 si chiar mai jos daca nu faci operatia repede.... am tendinta sa conduc masina f f elegant, fara smucituri, deci schimb vitezele mai lent (sper sa intelegeti unde vreau sa ajung), E... dupa schimbare ajung undeva la 1800 de ture si poate si mai jos.
Sfatul vostru care ar fi?
Seara buna
Ce faceti ? continuati in acea treapta subturat sau bagati in prima treapta, masina fiind in mers.
Daca schimbi la C4 diesel vitezele pe la 2500 - 3000 de ture si nu conduci cine stie ce sportiv, dupa schimbarea vitezei masina ajunge pe la 1800 si chiar mai jos daca nu faci operatia repede.... am tendinta sa conduc masina f f elegant, fara smucituri, deci schimb vitezele mai lent (sper sa intelegeti unde vreau sa ajung), E... dupa schimbare ajung undeva la 1800 de ture si poate si mai jos.
Sfatul vostru care ar fi?
Seara buna
La C3-ul meu (1.4 HDI) "simt" că sub 1500 nu am "putere", adică accelerează foarte greu până la turaţia respectivă, apoi "ĂŽşi ia zboru'" - cuplu maxim la 1750rpm. Soluţia adoptată de mine a fost:
(1) schimb viteza 1 când am sub 7-8km/h
(2) forţez o turaţie mai mare ĂŽn treapta 2 cu ambreiajul tăiat (cam ca la pornire), până trec de 22-25km/h
Oricum, "ochiometric", din ce am simţit-o eu, la un stil de condus normal (nu sportiv), vitezele se schimbă cam aşa:
2 -> 3 la 40km/h
3 -> 4 la 57-60 km/h
4 -> 5 la 80-85 km/h
Invers ar fi:
3 -> 2 sub 30 km/h
4 -> 3 sub 53 km/h
5 -> 4 sub 70km/h
(la viteze mai mari trebuie compensat cu acceleraţia, altfel intră ĂŽn frână de motor)
La un stil sportiv probabil că viteza superioară se schimbă la o turaţie mai mare, dar eu nu am făcut asta decât, să zicem, "accidental".
(1) schimb viteza 1 când am sub 7-8km/h
(2) forţez o turaţie mai mare ĂŽn treapta 2 cu ambreiajul tăiat (cam ca la pornire), până trec de 22-25km/h
Oricum, "ochiometric", din ce am simţit-o eu, la un stil de condus normal (nu sportiv), vitezele se schimbă cam aşa:
2 -> 3 la 40km/h
3 -> 4 la 57-60 km/h
4 -> 5 la 80-85 km/h
Invers ar fi:
3 -> 2 sub 30 km/h
4 -> 3 sub 53 km/h
5 -> 4 sub 70km/h
(la viteze mai mari trebuie compensat cu acceleraţia, altfel intră ĂŽn frână de motor)
La un stil sportiv probabil că viteza superioară se schimbă la o turaţie mai mare, dar eu nu am făcut asta decât, să zicem, "accidental".
Mda, stil total diferit de al meu:
1->2 pe la 30-35Km/h
2->3 pe la 40-45Km/h
3->4 pe la 70-75Km/h
4->5 pe la 110-120Km/h
Invers cam tot la fel, cu exceptia 2->1 care e pe la 10-15Km/h.
Consumul este exact ca la carte, adica 9,3-9,4 in oras, 6,7-6,8 mixt si 5,4-5,6 in afara (daca ar fi sa merg in limite rezonabile, adica pana la max. 140Km/h
).
Daca o tin intr-a 4-a la 60Km/h, consuma 3,8. Si e benzina!
1->2 pe la 30-35Km/h
2->3 pe la 40-45Km/h
3->4 pe la 70-75Km/h
4->5 pe la 110-120Km/h
Invers cam tot la fel, cu exceptia 2->1 care e pe la 10-15Km/h.
Consumul este exact ca la carte, adica 9,3-9,4 in oras, 6,7-6,8 mixt si 5,4-5,6 in afara (daca ar fi sa merg in limite rezonabile, adica pana la max. 140Km/h

Daca o tin intr-a 4-a la 60Km/h, consuma 3,8. Si e benzina!
Si eu cel mai mic consum (nu mai zic cat a fost
) l-am obtinut in treapta a patra la 60Km/h @1500rpm. In treapta a cincea la aceeasi viteza turatia e prea mica asa ca n-am chinuit-o, iar pe la 70Km/h am scos cam cu 0.4l/100km mai mult.

[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11814
Cel mai nou membru alexseen