
Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?
Moderator: Echipa Tehnica
mai bine iti iei murano ala si nu te mai plingi. nu pricep de ce ti-ai luat 180 CP daca schimbi la 2000 de ture
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- simpatizant
- Mesaje: 93
- Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
- Localitate: Bucuresti
Oricum suntem pe forum la Citroen, si Topicul la masina in cauza e la C4, nu altceva alta marca!!!! Cred ca prea s-au aprins flacari si lumea incepe sa se desparta in 2 tabere si sa puna la cale noi atacuri. Este vorba de pareri personale, nicidecum de "eu fac bine, tu faci prost". Fiecare are un stil de condus care probabil se muleaza aproape perfect pe acea persoana care il foloseste dar nu neaparat si pe ceilalti din jur. Fiecare face cum crede ca e mai bine, si aici sunt pareri pro si contra, cine vrea sa tina cont de oricare dintre ele este liber sa o faca, nimik mai mult.
Personal cred ca cel mai avizat in materie de turatii si schimbat ar fi KHAN!
Personal cred ca cel mai avizat in materie de turatii si schimbat ar fi KHAN!
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
@Khan
Ar trebuii sa schimb pe la 5500 6000 ca doar turatia o am pana la 7200. Sa merg cu a 2-a tot orasul ca altfel nu merge. Repet turatia o tin la 2500 in oras si mi se pare mai mult decat suficient mai ales prin Bucuresti, la drum e altceva. Orice motor cu transmisie variabila care e pregatit sa mearga pana in 4000 rpm cu o anumita inclinatie si anume cea de consum, este capabil sa mearga la fel de bine si peste 4000 rpm pt performanta cand se schimba inclinatia. De ce ar fi bine sa schimb viteza la turatii mari, rodez motorul mult mai repede desi este benzinar, creste consumul pt ce? Doar ungerea se face la fel de bine la turatii joase din cauza transmisiei si mai ales ca uleiurile din ziua de azi si benzina cu C.O mare au ungerea respectiv arderea fff bune si nu e nevoie de turatie. Poate gresesc dar sa-mi spuna cineva ca ce am scris mai sus sunt pur si simplu aberatii si de maine imi conduc masina cu 1-a in tot orasul ca e VTS si tre sa stea turat motorul ca altfel se strica sau spune-ti macar o turatie la care ar trebuii sa ruleze un motor dovedita si spusa de cineva cu credibilitate si PROMIT ca imi schimb stilul, vreau dovezi nu stiluri de condus diferite.
Nu ma plang(chiar nu stiu de unde a iesit asta??) pur si simplu am intrebat si mi-a raspuns nicicum si ii multumesc pe aceasta cale. Prin asta se explica multe si recunosc ca nu m-am gandit.
Ar trebuii sa schimb pe la 5500 6000 ca doar turatia o am pana la 7200. Sa merg cu a 2-a tot orasul ca altfel nu merge. Repet turatia o tin la 2500 in oras si mi se pare mai mult decat suficient mai ales prin Bucuresti, la drum e altceva. Orice motor cu transmisie variabila care e pregatit sa mearga pana in 4000 rpm cu o anumita inclinatie si anume cea de consum, este capabil sa mearga la fel de bine si peste 4000 rpm pt performanta cand se schimba inclinatia. De ce ar fi bine sa schimb viteza la turatii mari, rodez motorul mult mai repede desi este benzinar, creste consumul pt ce? Doar ungerea se face la fel de bine la turatii joase din cauza transmisiei si mai ales ca uleiurile din ziua de azi si benzina cu C.O mare au ungerea respectiv arderea fff bune si nu e nevoie de turatie. Poate gresesc dar sa-mi spuna cineva ca ce am scris mai sus sunt pur si simplu aberatii si de maine imi conduc masina cu 1-a in tot orasul ca e VTS si tre sa stea turat motorul ca altfel se strica sau spune-ti macar o turatie la care ar trebuii sa ruleze un motor dovedita si spusa de cineva cu credibilitate si PROMIT ca imi schimb stilul, vreau dovezi nu stiluri de condus diferite.
Nu ma plang(chiar nu stiu de unde a iesit asta??) pur si simplu am intrebat si mi-a raspuns nicicum si ii multumesc pe aceasta cale. Prin asta se explica multe si recunosc ca nu m-am gandit.
Ce e asa greu de inteles ca e vorba de turatia la care schimbi vitezele si nu de turatia la care mergi constant in oras???Asta e ideea topicului, asa ca nu o mai tineti atat cu mers numai cu a I a sau mers numai cu a II a prin tot orasull
Si cu toata mama distributiei variabile si mama motorului cu nspe mii de cai, si cuplul lu' peste, o masina care accelereaza de la sub 2000 de ture e o masina cu care se merge subturat...Ca sa accelereze de la sub 2000 ture inseamna sa schimbi foarte jos adica 2500 ture si chiar mai jos..Parerea mea evident...
Si cu toata mama distributiei variabile si mama motorului cu nspe mii de cai, si cuplul lu' peste, o masina care accelereaza de la sub 2000 de ture e o masina cu care se merge subturat...Ca sa accelereze de la sub 2000 ture inseamna sa schimbi foarte jos adica 2500 ture si chiar mai jos..Parerea mea evident...
-
- simpatizant
- Mesaje: 93
- Membru din: Joi 14-Sep-2006 10:16
- Localitate: Bucuresti
@Alex Motan
NIMENI, dar chiar NIMENI de pe forumul asta nu iti spune tie cum sa mergi. Nu o lua personal daca sunt pareri care NU se incadreaza in stilu tau de condus. Sunt decat PARERI. Nu t obliga nimeni sa conduci in vit1 sau a doua, tot orasu. Tu faci cum crezi tu de cuvinta. Avand motor mai mare probabil ca nu se simte diferenta, dar la mine cel putin la 2000 se mai si ineaca, si daca am schimbat viteza si turatia a scazut sub 2000 se simte cum saraca se chinuie sa ajunga si ea acolo unde trebuie. Eu spun aceste lucruri doar din punctul meu de vedere, nu sa contrazic pe cineva (si cred, sau sper sa cred ca la fel se intampla si cu ceilalti membrii). Userii acestui forum detin motorizari si masini diferite si intradevar este posibil ca fiecare dintre ei sa aplice stilul de condus corespunzator masinii lui.
Nu vreti sa ne rezumam la pareri fara revolte?
NIMENI, dar chiar NIMENI de pe forumul asta nu iti spune tie cum sa mergi. Nu o lua personal daca sunt pareri care NU se incadreaza in stilu tau de condus. Sunt decat PARERI. Nu t obliga nimeni sa conduci in vit1 sau a doua, tot orasu. Tu faci cum crezi tu de cuvinta. Avand motor mai mare probabil ca nu se simte diferenta, dar la mine cel putin la 2000 se mai si ineaca, si daca am schimbat viteza si turatia a scazut sub 2000 se simte cum saraca se chinuie sa ajunga si ea acolo unde trebuie. Eu spun aceste lucruri doar din punctul meu de vedere, nu sa contrazic pe cineva (si cred, sau sper sa cred ca la fel se intampla si cu ceilalti membrii). Userii acestui forum detin motorizari si masini diferite si intradevar este posibil ca fiecare dintre ei sa aplice stilul de condus corespunzator masinii lui.
Nu vreti sa ne rezumam la pareri fara revolte?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Cred ca ar trebui sa-l rugam pe colegul nostru Maxy care are un C2 Sensodrive (adica o cutie manuala robotizata) sa ne spuna cum la ce turatii schimba masina aia fiecare treapta. Ar fi interesant pentru ca un Sensodrive consuma mai putin decit o masina cu acelasi motor dar cu cutie manuala.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
Nu sunt revolte pur si simplu vreau sa vad unde scrie in mod oficial cum sa schimb vitezele si asa am sa fac. Experimentul cu sensodrive ar fi extraordinar. Vad ca daca vin cu explicatii tehnice pe care le stiu din configuratia motorului explicate de cei ce l-au proiectat repede se incita revolta. Nu caut asa ceva dar vreau argumente nu repede sa-mi spuna cineva ca fiecare are stilul lui de condus pt ca acest forum este un formator de opinie pt mine si cred in datele din el si nu sunt singurul asa ca daca aveti ceva concret expuneti-l iar lumea va aciona cum crede de cuviinta.
Matrixu scrie:o masina care accelereaza de la sub 2000 de ture e o masina cu care se merge subturat...Ca sa accelereze de la sub 2000 ture inseamna sa schimbi foarte jos adica 2500 ture si chiar mai jos..Parerea mea evident...
pãi tu oi fi având relantiul la 2000 de ture În cazu ãsta.
Âşi de ce spui cĂŁ merge subturat? pt cĂŁ cuplu maxim e la 4000 de ture? ĂŁla-i cuplu?
adicã de unde ºtii tu când merge maºina subturat ºi când nu, eu cu a 4-a la 2000 de ture nu am deloc impresia cã merg subturat,dacã vreau sã-i dau forjã bag a 3-a ,dar vorbim de mers omeneºte nu de senzaÞii tari.
motoru-i subturat când dã sã moarã, când se Înceacã, când efectiv nu trage.dar la 2000 de ture motoru nici nu te bagã-n scaun dar nici nu se subtureazã.
colegu: vezi tu, suntem norocosi si conducem cu totii masini bune, calculatoarele de pe ele rezolva o gramada de lucruri mai bune sau mai putin bune pe care i le impunem... ca o calcam la fund in a doua sau nu stiu a cata sa plecam de pe loc cu nu stiu cat, saracul de el la un moment dat taie carburantul, cand ii spunem ca noi suntem decisi sa nu o scoatem din 2000 de ture, saracul rezolva el problemele. In orice caz nu o sa mearga precum o dacie de acu nu stiu cati ani care daca o subturezi tremura si face ca toate alea.
In primul rand de ce scrie la masina cuplu maxim la x ture? La cuplul maxim randamentul este maxim, ca parca asa era la fizica. Aici nu ma refer la consum pentru care avem topic separat si e o poveste lunga rau de tot.
Poti merge si la 2000, nimeni nu spune nimic, daca am chef sa merg cu 1500 de ture crede-ma ca nu tuseste, merge saraca pentru ca nu are incotro
Asta cu mers omeneste ci cu forjatu' ma face sa zambesc. La ce bun sa chimb a 4a cand merg cu 60 si intr-a treia am 2900 de ture? Merg omeneste, cand vreau sa ma bag de la un stop ceva calc pedala cu a doua si ma bag exact unde doresc, dupa aia stau calm cu a treia. Si asta fara scheme, mers frumos in coloana si 5 km prin Bucuresti, cu toate ca stopurile ma opresc, dar presupun ca sunt pe la 12 noaptea si s-a intamplat sa merg din Primaverii pana in 13 septembrie (vreo 7 km) fara sa trebuiasca sa franez o singura data, am prins numai verde si nu am schimbat a 4-a si nu am mers in 40 km/h
Dar asta e stilul meu de a merge. Eu am mai spus si mai spun: chestia cu subturatul leneveste masina in primul rand, ungerea nu sufera ***enorm*** datorita computerului, a uleiului performant, a benzinei de austria, etc. insa totusi sufera. Cineva a dat exemplul cu bicicleta si schimbatul vitezei la o bicicleta. Nimeni nu spune ca nu poti merge cu nu stiu ce viteza la bicicleta, insa oboseala isi va spune cuvantul si tot o sa treci la o treapta ce se impune.
Concluzie:
1.un motor modern nu moare asa usor la subturare, am incercat, m-am distrat motorul a mers la turatii mici.
2. Scaunul de la C4 mi se pare super ergonomic si imi place sa il simt in spate
3. Fiecare cu stilul lui, masina nu se strica chiar asa usor
In primul rand de ce scrie la masina cuplu maxim la x ture? La cuplul maxim randamentul este maxim, ca parca asa era la fizica. Aici nu ma refer la consum pentru care avem topic separat si e o poveste lunga rau de tot.
Poti merge si la 2000, nimeni nu spune nimic, daca am chef sa merg cu 1500 de ture crede-ma ca nu tuseste, merge saraca pentru ca nu are incotro
Asta cu mers omeneste ci cu forjatu' ma face sa zambesc. La ce bun sa chimb a 4a cand merg cu 60 si intr-a treia am 2900 de ture? Merg omeneste, cand vreau sa ma bag de la un stop ceva calc pedala cu a doua si ma bag exact unde doresc, dupa aia stau calm cu a treia. Si asta fara scheme, mers frumos in coloana si 5 km prin Bucuresti, cu toate ca stopurile ma opresc, dar presupun ca sunt pe la 12 noaptea si s-a intamplat sa merg din Primaverii pana in 13 septembrie (vreo 7 km) fara sa trebuiasca sa franez o singura data, am prins numai verde si nu am schimbat a 4-a si nu am mers in 40 km/h
Dar asta e stilul meu de a merge. Eu am mai spus si mai spun: chestia cu subturatul leneveste masina in primul rand, ungerea nu sufera ***enorm*** datorita computerului, a uleiului performant, a benzinei de austria, etc. insa totusi sufera. Cineva a dat exemplul cu bicicleta si schimbatul vitezei la o bicicleta. Nimeni nu spune ca nu poti merge cu nu stiu ce viteza la bicicleta, insa oboseala isi va spune cuvantul si tot o sa treci la o treapta ce se impune.
Concluzie:
1.un motor modern nu moare asa usor la subturare, am incercat, m-am distrat motorul a mers la turatii mici.
2. Scaunul de la C4 mi se pare super ergonomic si imi place sa il simt in spate

3. Fiecare cu stilul lui, masina nu se strica chiar asa usor
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
silvius scrie:La cuplul maxim randamentul este maxim, ca parca asa era la fizica.
eÂşti sigur sau "parcĂŁ" nu de alta, dar fizica nu e o "parcare".
Poti merge si la 2000, nimeni nu spune nimic, daca am chef sa merg cu 1500 de ture crede-ma ca nu tuseste, merge saraca pentru ca nu are incotro
adicã laºi sã se ÎnÞeleagã cã n-ar fi bine, dacã aº putea sã ajung la 5000 de ture fãrã sã trec pe la 2000 de ture ÎnvaÞã-mã cum..dacã tot zici cã "n-are Încotro" În tonul ãsta, adicã vezi dom'le dacã motorul ar face cum i-ar fi lui bine ar merge În 4000 de ture ºi-n relanti.
La ce bun sa chimb a 4a cand merg cu 60 si intr-a treia am 2900 de ture?
la depĂŁÂşiri.
Eu am mai spus si mai spun: chestia cu subturatul leneveste masina in primul rand, ungerea nu sufera ***enorm*** datorita computerului, a uleiului performant, a benzinei de austria, etc. insa totusi sufera.
hai mãi, de unde o scoÞi cã "suferã", mie nu mi s-a plâns,dacã computerul ºi uleiu-i performant,ungerea e bunã ºi benzina-i de austria sã ÎnÞeleg cã nu mai sunt probleme nu? adicã merge motoru la 2000 de ture de voie fãrã sã mai sufere?
1.un motor modern nu moare asa usor la subturare, am incercat, m-am distrat motorul a mers la turatii mici.
2. Scaunul de la C4 mi se pare super ergonomic si imi place sa il simt in spate![]()
3. Fiecare cu stilul lui, masina nu se strica chiar asa usor
a) ºi atunci care e problema, dacã motoru nu crapã Înseamã cã-i convine nu? de ce ar fi mai indicat sã meargã turat ºi nu subturat din moment ce durata de viaÞã În ambele cazuri zici cã-i aceeaºi, ºi motoru nu crapã aºa uºor la subturare.
b)mie ĂŽmi place sĂŁ-l simt sub fund - ce te bagĂŁ-n scaun e acceleraĂžia nu turaĂžia. Âşi dacĂŁ mai iei Âşi curbe te bagĂŁ-n portiere respectiv pasageru din dreapta.
c)corect, Âşi atunci de ce ar fi mai indicat mersul "ne" subturat?
adicĂŁ de unde o scoateĂži voi cĂŁ mersul ĂŁsta ar prelungi viaĂža motorului bla bla..
lucraĂži voi la sitroen Âşi nu Âştim noi, de ce nu scrie ĂŽn manualu de utilizare sĂŁ mergem mai nesubturat,mai ales cĂŁ la capitolu rodaj bagĂŁ tot soiu de restricĂžii de soiu 2/3 din regimu maxim.
aºa din auzite sau din surse *sigure* pot sã scot ºi eu o cârcã de dume.
colegu scrie:
silvius scrie:La cuplul maxim randamentul este maxim, ca parca asa era la fizica.
eÂşti sigur sau "parcĂŁ" nu de alta, dar fizica nu e o "parcare".
din intamplare mai stiu destula fizica
Poti merge si la 2000, nimeni nu spune nimic, daca am chef sa merg cu 1500 de ture crede-ma ca nu tuseste, merge saraca pentru ca nu are incotro
adicã laºi sã se ÎnÞeleagã cã n-ar fi bine, dacã aº putea sã ajung la 5000 de ture fãrã sã trec pe la 2000 de ture ÎnvaÞã-mã cum..dacã tot zici cã "n-are Încotro" În tonul ãsta, adicã vezi dom'le dacã motorul ar face cum i-ar fi lui bine ar merge În 4000 de ture ºi-n relanti.
Una e sa treci pe la 1500-2000 si sa mergi macar la 2500 si alta e sa o ti la 2000
La ce bun sa chimb a 4a cand merg cu 60 si intr-a treia am 2900 de ture?
la depĂŁÂşiri.
Doar nu crezi ca o sa fac depasiri la 2000 de ture.... la a treia poti sa bagi piciorul bine si sa depasesti... vb de 60 la ora nu de 120
Eu am mai spus si mai spun: chestia cu subturatul leneveste masina in primul rand, ungerea nu sufera ***enorm*** datorita computerului, a uleiului performant, a benzinei de austria, etc. insa totusi sufera.
hai mãi, de unde o scoÞi cã "suferã", mie nu mi s-a plâns,dacã computerul ºi uleiu-i performant,ungerea e bunã ºi benzina-i de austria sã ÎnÞeleg cã nu mai sunt probleme nu? adicã merge motoru la 2000 de ture de voie fãrã sã mai sufere?
Tehnologia folosita amelioreaza cauzele si inlatura cat poate efectele. Citeste de la capat pls.
1.un motor modern nu moare asa usor la subturare, am incercat, m-am distrat motorul a mers la turatii mici.
2. Scaunul de la C4 mi se pare super ergonomic si imi place sa il simt in spate![]()
3. Fiecare cu stilul lui, masina nu se strica chiar asa usor
a) ºi atunci care e problema, dacã motoru nu crapã Înseamã cã-i convine nu? de ce ar fi mai indicat sã meargã turat ºi nu subturat din moment ce durata de viaÞã În ambele cazuri zici cã-i aceeaºi, ºi motoru nu crapã aºa uºor la subturare.
Stai tu treaz vreo 4 zile si 4 nopti, timp in care faci ce doresti, bei cate cafele vrei, mergi in ce loc vrei. Evident ca nu o sa crapi, dar te intreb cum o sa te simti dupa 96 de ore de nesomn... o sa stai treaz in continuare sau o sa tragi un pui de somn?
b)mie ĂŽmi place sĂŁ-l simt sub fund - ce te bagĂŁ-n scaun e acceleraĂžia nu turaĂžia. Âşi dacĂŁ mai iei Âşi curbe te bagĂŁ-n portiere respectiv pasageru din dreapta.
Accelereaza tu de la 2000 de ture si o sa simti scaunul numai sub fund, in spate nu prea asa de repede. Eu la curbe accelerez sa le prind cu 90 ca e mai cool

Acum te intreb cu o sa simti tu forta acceleratiei daca ea nu este exercitata cand accelerezi de la 2000 de ture? Masina nu are putere la acea turatie. Daca de ex. cum ai spus tu trebe sa il depasesc cand merg cu 60/h pe unul din fata care merge cu aceeasi viteza ca doar de aia il depasesc uit de a 4-a si calc acceleratia. La o plecare de la 2900 de ture crede-ma ca simti si scaunul in spate (sic

c)corect, Âşi atunci de ce ar fi mai indicat mersul "ne" subturat?
adicĂŁ de unde o scoateĂži voi cĂŁ mersul ĂŁsta ar prelungi viaĂža motorului bla bla..
lucraĂži voi la sitroen Âşi nu Âştim noi, de ce nu scrie ĂŽn manualu de utilizare sĂŁ mergem mai nesubturat,mai ales cĂŁ la capitolu rodaj bagĂŁ tot soiu de restricĂžii de soiu 2/3 din regimu maxim.
aºa din auzite sau din surse *sigure* pot sã scot ºi eu o cârcã de dume
In manual nu iti scrie nici sa nu mergi cu 150 la ora in oras, si nici sa nu franezi doar cu pedala la maxim sau cu AFU la fiecare stop.
La chestia cu rodajul iti scrie sa mergi cu 2/3 din regimul maxim.... rezulta ca dupa rodaj e altceva, ti-ai cam raspuns singur
Ma intreb de ce orice discutie pe teme de turatie si consum se transforma intr-o cearta? Eu unul m-am inscris in club pentru a face schimb de informatii: spun ce stiu si incerc sa ajut, intreb unde nu stiu si rog sa fiu ajutat, discut diverse aspecte/opinii. Am spus de un milion de ori , fiecare cu stilul lui de condus, fiecare isi intretine masina cum doreste, si-o tuneaza cum vrea dupa bunul plac. Gusturile nu se discuta pana la urma
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]
@Colegu...de ce te infierbanti atat? Iti baga cineva pe gat ceva, un anumit stil de mers? Sunt doar discutii asa ca....keep cool...flameul nu aduce nimic bun sau constructiv.
Benzinarele sunt masini de turatie, daca tu vrei sa o conduci ca pe un diesel si poate nici macar, problema ta, masina ta, iti spui parerea si aia e...
Prea o iei personal si acest topic nu se vrea a fi/deveni un flame...
PS: Si una e sa ai tu impresia ca se intampla nu stiu ce...si alta e ce se intampla in realitate..
PS1:Ce am postat pana acum sunt pur si simplu opiniile mele legate de schimbatul vitezelor, deci repet schimbatul vitezelor la o anumita turatie si nu mersul in a IV a in a "cinspea" la 2000 ture..
Benzinarele sunt masini de turatie, daca tu vrei sa o conduci ca pe un diesel si poate nici macar, problema ta, masina ta, iti spui parerea si aia e...
Prea o iei personal si acest topic nu se vrea a fi/deveni un flame...
PS: Si una e sa ai tu impresia ca se intampla nu stiu ce...si alta e ce se intampla in realitate..
PS1:Ce am postat pana acum sunt pur si simplu opiniile mele legate de schimbatul vitezelor, deci repet schimbatul vitezelor la o anumita turatie si nu mersul in a IV a in a "cinspea" la 2000 ture..
mĂŁi fraĂžilor eu nu mĂŁ atac absolut deloc, dar vreau Âşi eu sĂŁ Âştiu ce vĂŁ face sĂŁ spuneĂži ceea ce spuneĂži..
cum pot eu sã-l cred pe unu care spune cã mai ºtie fizicã când Îmi vine cu expresii de genu "forÞa acceleraÞiei".
silvius>culmea, eu la a mea când Îi dau În gurã la 2000 de ture mâncã pãmântu(mã refer la 2000 de ture În treapta a 2-a, sau chiar În prima)
ºi la faza cu 2/3 din regimul maxim,dupã rodaj nu Înseamnã sã mergi numa la regimu de maxim,ci Înseamnã cã poÞi merge ºi În acel regim fãrã a exista riscul forÞãrii motorului.
matrixule, eu am ÎnÞeles ce vrei tu sã zici, cã dacã schimb Într-a 4-a când la a 3-a am 2000 de ture apoi maºina o sã meargã subturat Într-a 4-a.
la aceastã manevrã se vede cã motoru nu trage ºi se cam câcâie.
dar când În treapta superioarã,În urma schimbãrii vitezei, se ajunge la o turaÞie de peste 2000 de ture nu mi se pare cã motorul merge subturat.
bineĂŽnĂželes cĂŁ fiecare merge cum vrea, dar vreau Âşi eu sĂŁ Âştiu, care-i raĂžiunea pentru care aÂş schimba vitezele la 3000 de ture.
repet, când merg omeneºte nu când mã mãnâncã talpa.
p.s. de ce existã tot timpul suspiciunea de flame când mai multe persoane discutã În contradictoriu?
cum pot eu sã-l cred pe unu care spune cã mai ºtie fizicã când Îmi vine cu expresii de genu "forÞa acceleraÞiei".
silvius>culmea, eu la a mea când Îi dau În gurã la 2000 de ture mâncã pãmântu(mã refer la 2000 de ture În treapta a 2-a, sau chiar În prima)
ºi la faza cu 2/3 din regimul maxim,dupã rodaj nu Înseamnã sã mergi numa la regimu de maxim,ci Înseamnã cã poÞi merge ºi În acel regim fãrã a exista riscul forÞãrii motorului.
matrixule, eu am ÎnÞeles ce vrei tu sã zici, cã dacã schimb Într-a 4-a când la a 3-a am 2000 de ture apoi maºina o sã meargã subturat Într-a 4-a.
la aceastã manevrã se vede cã motoru nu trage ºi se cam câcâie.
dar când În treapta superioarã,În urma schimbãrii vitezei, se ajunge la o turaÞie de peste 2000 de ture nu mi se pare cã motorul merge subturat.
bineĂŽnĂželes cĂŁ fiecare merge cum vrea, dar vreau Âşi eu sĂŁ Âştiu, care-i raĂžiunea pentru care aÂş schimba vitezele la 3000 de ture.
repet, când merg omeneºte nu când mã mãnâncã talpa.
p.s. de ce existã tot timpul suspiciunea de flame când mai multe persoane discutã În contradictoriu?
- Alex Motan
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Lun 11-Sep-2006 22:20
- Localitate: Bucuresti,Galati
Sunt de acord colegule...toata lumea se inteapa asa suntem noi "latinii" am observat si eu in discutiile care le-am mai purtat.
De ce ar fi mai bine sa schimbam la 3000 daca noi mergem constant si repet fara accelerari la 2000 ture?
Am 3 ani si 4 luni cu Picassoul meu si a mers in stiluri diferite de condus, tata e genul care tureaza motorul si merge turat eu genul subturat. Are 90k de km din care eu am facut 60k cu el in ultimii doi ani. Am mers "subturat" si vreau sa va spun ca nu am facut nimic la el decat revizii. App pe mine ma ajuta la consum treaba asta cu subturarea si vad ca nici costuri la intretinere nu am, cu ce m-ar ajuta sa conduc turat? Argumente si PROMIT cum am mai promis ca nu mai subturez masina. ( si asa azi am condus cum zice-ti voi sa schimb la 3200
)
De ce ar fi mai bine sa schimbam la 3000 daca noi mergem constant si repet fara accelerari la 2000 ture?
Am 3 ani si 4 luni cu Picassoul meu si a mers in stiluri diferite de condus, tata e genul care tureaza motorul si merge turat eu genul subturat. Are 90k de km din care eu am facut 60k cu el in ultimii doi ani. Am mers "subturat" si vreau sa va spun ca nu am facut nimic la el decat revizii. App pe mine ma ajuta la consum treaba asta cu subturarea si vad ca nici costuri la intretinere nu am, cu ce m-ar ajuta sa conduc turat? Argumente si PROMIT cum am mai promis ca nu mai subturez masina. ( si asa azi am condus cum zice-ti voi sa schimb la 3200

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo