Consum

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Dum 12-Iun-2005 14:25

revin cu niste precizari: e mai bine pentru motor sa schimbi la turatii mai mari (respectiv viteze mai mari) in treptele inferioare decit in cele superioare pentru ca motorul face un efort considerabil mai mic in vitezele a-ntiiia si a doua decit a treia sau a patra. in acceasi idee e gresit sa schimbi a patra la ~50 km/h pentru ca motorul nici macar nu are turatie cit sa se unga bine in timp ce e supus unui efort foarte mare ca sa aduca masina la o viteza mai mare. maniera cea mai corecta de a conduce este mentinerea motorului in jurul turatiei de cuplu la fiecare schimbare de viteza. bunaoara, la un motor ce are cuplul maxim in jurul turatiei de 2500 de ex. e bine sa ajungi undeva spre 3000, poate mai mult in functie de ecartul dintre treptele de viteza (aici trebuie urmarit in functie de fiecare motor/cutie cu cit scade turatia - indiferent de valoarea ei - la schimbarea vitezelor) sa schimbi treapta de viteza ca atunci cind ajungi in treapta urmatoare sa ai o turatie un pic sub cea de cuplu maxim. astfel exerciti intotdeauna un efort normal asupra motorului, reducind astfel uzura, ai un consum in limitele prescrise si in acelasi timp te bucuri si de performanta motorului, tocmai pentru ca il folosesti exact in plaja in care livreaza cele mai bune acceleratii. ar mai fi de precizat ca e de ajuns sa fii atent la trepidatiile motorului (de aia folosesc pilotii ghete cu talpa foarte subtire) ca sa iti dai seama cind un motor e subturat sau mult prea turat pentru capacitatea lui si in relatie cu cutia/treapta de viteza. sper ca nu e prea incilcita explicatia
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 12-Iun-2005 17:25

Nero, ce consum ai avut, totusi? Vrem sa stim, Adytzu a spus deja si era cam...neverosimil pentru benzina. Ma gandesc ca la tine e deja insuportabil de mic!

Explicati-mi si mie de ce e cem mai mic consum in treapta a 4-a. Nu pricep defel.

khan: oare la cat e bine sa schimb eu vitezele, adica la ce turatie? Ca nu stiu cand am cuplu maxim!

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Dum 12-Iun-2005 19:16

Va spun eu, ca nero deja s-a certat cu prea multi pe tema asta. In jur de 2,8%.

Apropo, azi am aflat si la cat mi se taie gazul: A trebuit sa plec in tromba dintr-o intersectie (intrarea dinspre Balotesti pe DN1) si, la 6500rpm intr-a 1-a, s-a taiat gazul. Senzatia nu e deranjanta, pentru ca imediat ce schimbi viteza revine pe curba de cuplu si nu pierzi la demaraj. Bine ca stiu pe viitor la cat sa ma opresc.
Tot azi (dupa cum vedeti, a fost o zi plina de evenimente) am testat si ABS-ul combinat cu AFU (acum pot sa afirm ca a mea are sigur). Mergand in coloana pe DN1, un "destept" s-a trezit sa intre la "mustata" de pe banda 1 pe banda 2. Bineinteles, urmarea a fost un sir lung de frane "la blana". Eu eram in spatele unui Audi A4 si in spatele meu era la 1m o Alfa 147. Cand am calcat frana am simtit cum se duce piciorul pana la fund, a dardait ABS-ul ca era putin nisip pe jos, dar am putut fara probleme sa-l evit pe cel din fata, tragand de volan. Cred ca reuseam si sa ma opresc, dar am preferat sa trec pe banda 1 prin evitare, de frica sa nu intre ala cu Alfa in mine.

Off, acum sunt acasa si e foarte bine. :lol: Multi nebuni sunt in weekend pe drumurile tarii!!!

Edit: era sa uit - Sorry pentru Offtopic :lol:

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 12-Iun-2005 19:41

Bine ca nu te-a "pupat" ala cu Alfa! Da, la sfarsit de saptamana tot romanul bate soselele mari. Doar eu stau acasa!
E credibil consumul lui Nero, am auzit ca neamtul ala care scoate consumuri mici a luat 2,6 cu o Skoda Fabia, 1,4 tdi. Asadar, se poate! Ca n-or fi nemtii mai buni ca noi la "consum mic"! :P
Dar eu as vrea o explicatie rationala, de ce e mai mic consumul intr-a 4-a si nu intr-acincea la aceeasi turatie (sau aproximativ). Cine stie, cine stie?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Dum 12-Iun-2005 21:11

paco scrie:Dar eu as vrea o explicatie rationala, de ce e mai mic consumul intr-a 4-a si nu intr-acincea la aceeasi turatie (sau aproximativ). Cine stie, cine stie?

Eu cred că nu e o lege universală, ci depinde de la maşină la maşină. "Bunul simţ" ĂŽmi spune că pentru fiecare treaptă de viteză sunt puncte teoretice de "consum minim", dar cel de la viteza a 4-a e cel mai uşor de obţinut. La a 5-a forţa de tracţiune ar putea fi prea mică, la o putere similară (deci consum similar), pentru a mai propulsa maşina - deci se opreşte motorul.

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Dum 12-Iun-2005 22:39

Viteza si treapta la care consumul e minim depinde de fiecare masina, in special de turatia la care are cuplu maxim si de etajarea cutiei. Din cauza asta am tot facut experimente cu masina mea, cea mai buna varianta a fost 60km/h, treapta a patra @1500-1600rpm. Nu m-ar mira ca la o benzinara consumul minim sa se scoata pe la 2000rpm.

Off topic...
Apropos de evenimentul descris de Adytzu, pe DN1 sunt in fiecare duminica probleme de genul asta, in special inainte sa se intunece. Foarte multe accidente se intampla la intrarea in Otopeni (pe sensul Ploiesti > Bucuresti), din cauza coloanei care se formeaza la semafor. Eu m-am obisnuit deja, in zona/perioada respectiva incerc sa tin mult loc intre mine si cel din fata, am incredere in franele mele, dar n-am incredere in cel din spate.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Lun 13-Iun-2005 09:33

nero scrie:Off topic...
Eu m-am obisnuit deja, in zona/perioada respectiva incerc sa tin mult loc intre mine si cel din fata...


Asta incerc si eu sa fac si, probabil, multi altii cu scaun la cap. Dar, tocmai acest lucru genereaza evenimente similare cu cel descris de mine mai sus. Se gaseste intotdeauna cate un smecheras care sa se bage la limita, bazandu-se pe faptul ca tu vei frana si-l vei lasa sa intre. In general, sambata si duminica se merge in coloana bara la bara cu 80-90Km/h. Imagineaza-ti ce se intampla daca unul pune frana brusca dintr-un motiv sau altul. S-ar merge perfect asa daca ai putea sa lasi cel putin o masina si jumatate intre tine si cel din fata. Dar la un asa spatiu sigur te trezesti cu unul bagandu-se. :rock:

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Lun 13-Iun-2005 10:01

daca tot suntem la subiectul consum =;

consumul optim nu are nici o legatura cu treapta a 4-a baieti, bineinteles exceptand cazul in care v-ati demontat-o pe a 5-a.

pentru info: consum optim la motor 1.6 diesel undeva la 60, la benzina, la app. 70.

cine nu ma crede sa ma intrebe de ce. :?: :!:

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Lun 13-Iun-2005 10:03

Daca ai o explicatie logica si plauzibila, zi-o. Paco intreaba lucrul asta de vreo saptamana.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Lun 13-Iun-2005 10:30

Vitezele pe care le-am spus sunt o axioma la teorema:

consumul optim se obtine in treata a 5-a la cea mai mica viteza pe care ti-o permite treapta.

in felul asta aportul de putere pentru a face masina sa se deplaseze e minim.

Atentie: treapta a cincea are un raport demultiplicativ (subunitar) la toate masinile cu 5 trepte!

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Lun 13-Iun-2005 10:32

Off topic:

la xsara nu mai zice nimeni nimic?[-(

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 13-Iun-2005 12:07

@kata: teoretic asa e, dar mai depinde si de etajarea cutiei de viteza, in speta, daca ai a 5-a lunga, atunci s-ar putea ca cel mai mic consum sa il obtii in a 4-a....
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Lun 13-Iun-2005 16:15

kata poti sa ma contrazici cat vrei, la mine cel mai mic consum e in treapta a patra. Am incercat si in teapta a cincea si la 60 si la 70 si consumul e ceva mai mare.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 13-Iun-2005 17:01

Consumul cel mai mic se obtine in treapta care este priza directa in cazul tau a4-a.Asta este si explicatia pt. care consumul cel mai mic este obtinut in aceasta trapta adica raportul de multiplicare/demultiplicare este egal cu aprox. 1 .Asta nu inseamna ca poti merge cu o viteza mare si un consum mic doar pt. ca stai in treapta care este priza directa.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 13-Iun-2005 17:49

Ne apropiem de adevar. dar ce este priza directa (sau raportul de demultiplicare - vag banuiesc, dar nu-l pipai!).
Si inca ceva: care e viteza si treapta optima la BX 1,9 D. Sa ma vedeti pe la Sinaia cu 55 km la ora, cum va incurc in week-end!!! :lol: :twisted: :P


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern