Consum
Moderator: Echipa Tehnica
revin cu niste precizari: e mai bine pentru motor sa schimbi la turatii mai mari (respectiv viteze mai mari) in treptele inferioare decit in cele superioare pentru ca motorul face un efort considerabil mai mic in vitezele a-ntiiia si a doua decit a treia sau a patra. in acceasi idee e gresit sa schimbi a patra la ~50 km/h pentru ca motorul nici macar nu are turatie cit sa se unga bine in timp ce e supus unui efort foarte mare ca sa aduca masina la o viteza mai mare. maniera cea mai corecta de a conduce este mentinerea motorului in jurul turatiei de cuplu la fiecare schimbare de viteza. bunaoara, la un motor ce are cuplul maxim in jurul turatiei de 2500 de ex. e bine sa ajungi undeva spre 3000, poate mai mult in functie de ecartul dintre treptele de viteza (aici trebuie urmarit in functie de fiecare motor/cutie cu cit scade turatia - indiferent de valoarea ei - la schimbarea vitezelor) sa schimbi treapta de viteza ca atunci cind ajungi in treapta urmatoare sa ai o turatie un pic sub cea de cuplu maxim. astfel exerciti intotdeauna un efort normal asupra motorului, reducind astfel uzura, ai un consum in limitele prescrise si in acelasi timp te bucuri si de performanta motorului, tocmai pentru ca il folosesti exact in plaja in care livreaza cele mai bune acceleratii. ar mai fi de precizat ca e de ajuns sa fii atent la trepidatiile motorului (de aia folosesc pilotii ghete cu talpa foarte subtire) ca sa iti dai seama cind un motor e subturat sau mult prea turat pentru capacitatea lui si in relatie cu cutia/treapta de viteza. sper ca nu e prea incilcita explicatia
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Nero, ce consum ai avut, totusi? Vrem sa stim, Adytzu a spus deja si era cam...neverosimil pentru benzina. Ma gandesc ca la tine e deja insuportabil de mic!
Explicati-mi si mie de ce e cem mai mic consum in treapta a 4-a. Nu pricep defel.
khan: oare la cat e bine sa schimb eu vitezele, adica la ce turatie? Ca nu stiu cand am cuplu maxim!
Explicati-mi si mie de ce e cem mai mic consum in treapta a 4-a. Nu pricep defel.
khan: oare la cat e bine sa schimb eu vitezele, adica la ce turatie? Ca nu stiu cand am cuplu maxim!
Va spun eu, ca nero deja s-a certat cu prea multi pe tema asta. In jur de 2,8%.
Apropo, azi am aflat si la cat mi se taie gazul: A trebuit sa plec in tromba dintr-o intersectie (intrarea dinspre Balotesti pe DN1) si, la 6500rpm intr-a 1-a, s-a taiat gazul. Senzatia nu e deranjanta, pentru ca imediat ce schimbi viteza revine pe curba de cuplu si nu pierzi la demaraj. Bine ca stiu pe viitor la cat sa ma opresc.
Tot azi (dupa cum vedeti, a fost o zi plina de evenimente) am testat si ABS-ul combinat cu AFU (acum pot sa afirm ca a mea are sigur). Mergand in coloana pe DN1, un "destept" s-a trezit sa intre la "mustata" de pe banda 1 pe banda 2. Bineinteles, urmarea a fost un sir lung de frane "la blana". Eu eram in spatele unui Audi A4 si in spatele meu era la 1m o Alfa 147. Cand am calcat frana am simtit cum se duce piciorul pana la fund, a dardait ABS-ul ca era putin nisip pe jos, dar am putut fara probleme sa-l evit pe cel din fata, tragand de volan. Cred ca reuseam si sa ma opresc, dar am preferat sa trec pe banda 1 prin evitare, de frica sa nu intre ala cu Alfa in mine.
Off, acum sunt acasa si e foarte bine. Multi nebuni sunt in weekend pe drumurile tarii!!!
Edit: era sa uit - Sorry pentru Offtopic
Apropo, azi am aflat si la cat mi se taie gazul: A trebuit sa plec in tromba dintr-o intersectie (intrarea dinspre Balotesti pe DN1) si, la 6500rpm intr-a 1-a, s-a taiat gazul. Senzatia nu e deranjanta, pentru ca imediat ce schimbi viteza revine pe curba de cuplu si nu pierzi la demaraj. Bine ca stiu pe viitor la cat sa ma opresc.
Tot azi (dupa cum vedeti, a fost o zi plina de evenimente) am testat si ABS-ul combinat cu AFU (acum pot sa afirm ca a mea are sigur). Mergand in coloana pe DN1, un "destept" s-a trezit sa intre la "mustata" de pe banda 1 pe banda 2. Bineinteles, urmarea a fost un sir lung de frane "la blana". Eu eram in spatele unui Audi A4 si in spatele meu era la 1m o Alfa 147. Cand am calcat frana am simtit cum se duce piciorul pana la fund, a dardait ABS-ul ca era putin nisip pe jos, dar am putut fara probleme sa-l evit pe cel din fata, tragand de volan. Cred ca reuseam si sa ma opresc, dar am preferat sa trec pe banda 1 prin evitare, de frica sa nu intre ala cu Alfa in mine.
Off, acum sunt acasa si e foarte bine. Multi nebuni sunt in weekend pe drumurile tarii!!!
Edit: era sa uit - Sorry pentru Offtopic
Bine ca nu te-a "pupat" ala cu Alfa! Da, la sfarsit de saptamana tot romanul bate soselele mari. Doar eu stau acasa!
E credibil consumul lui Nero, am auzit ca neamtul ala care scoate consumuri mici a luat 2,6 cu o Skoda Fabia, 1,4 tdi. Asadar, se poate! Ca n-or fi nemtii mai buni ca noi la "consum mic"! :P
Dar eu as vrea o explicatie rationala, de ce e mai mic consumul intr-a 4-a si nu intr-acincea la aceeasi turatie (sau aproximativ). Cine stie, cine stie?
E credibil consumul lui Nero, am auzit ca neamtul ala care scoate consumuri mici a luat 2,6 cu o Skoda Fabia, 1,4 tdi. Asadar, se poate! Ca n-or fi nemtii mai buni ca noi la "consum mic"! :P
Dar eu as vrea o explicatie rationala, de ce e mai mic consumul intr-a 4-a si nu intr-acincea la aceeasi turatie (sau aproximativ). Cine stie, cine stie?
paco scrie:Dar eu as vrea o explicatie rationala, de ce e mai mic consumul intr-a 4-a si nu intr-acincea la aceeasi turatie (sau aproximativ). Cine stie, cine stie?
Eu cred că nu e o lege universală, ci depinde de la maşină la maşină. "Bunul simţ" ĂŽmi spune că pentru fiecare treaptă de viteză sunt puncte teoretice de "consum minim", dar cel de la viteza a 4-a e cel mai uşor de obţinut. La a 5-a forţa de tracţiune ar putea fi prea mică, la o putere similară (deci consum similar), pentru a mai propulsa maşina - deci se opreşte motorul.
Viteza si treapta la care consumul e minim depinde de fiecare masina, in special de turatia la care are cuplu maxim si de etajarea cutiei. Din cauza asta am tot facut experimente cu masina mea, cea mai buna varianta a fost 60km/h, treapta a patra @1500-1600rpm. Nu m-ar mira ca la o benzinara consumul minim sa se scoata pe la 2000rpm.
Off topic...
Apropos de evenimentul descris de Adytzu, pe DN1 sunt in fiecare duminica probleme de genul asta, in special inainte sa se intunece. Foarte multe accidente se intampla la intrarea in Otopeni (pe sensul Ploiesti > Bucuresti), din cauza coloanei care se formeaza la semafor. Eu m-am obisnuit deja, in zona/perioada respectiva incerc sa tin mult loc intre mine si cel din fata, am incredere in franele mele, dar n-am incredere in cel din spate.
Off topic...
Apropos de evenimentul descris de Adytzu, pe DN1 sunt in fiecare duminica probleme de genul asta, in special inainte sa se intunece. Foarte multe accidente se intampla la intrarea in Otopeni (pe sensul Ploiesti > Bucuresti), din cauza coloanei care se formeaza la semafor. Eu m-am obisnuit deja, in zona/perioada respectiva incerc sa tin mult loc intre mine si cel din fata, am incredere in franele mele, dar n-am incredere in cel din spate.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
nero scrie:Off topic...
Eu m-am obisnuit deja, in zona/perioada respectiva incerc sa tin mult loc intre mine si cel din fata...
Asta incerc si eu sa fac si, probabil, multi altii cu scaun la cap. Dar, tocmai acest lucru genereaza evenimente similare cu cel descris de mine mai sus. Se gaseste intotdeauna cate un smecheras care sa se bage la limita, bazandu-se pe faptul ca tu vei frana si-l vei lasa sa intre. In general, sambata si duminica se merge in coloana bara la bara cu 80-90Km/h. Imagineaza-ti ce se intampla daca unul pune frana brusca dintr-un motiv sau altul. S-ar merge perfect asa daca ai putea sa lasi cel putin o masina si jumatate intre tine si cel din fata. Dar la un asa spatiu sigur te trezesti cu unul bagandu-se.
Vitezele pe care le-am spus sunt o axioma la teorema:
consumul optim se obtine in treata a 5-a la cea mai mica viteza pe care ti-o permite treapta.
in felul asta aportul de putere pentru a face masina sa se deplaseze e minim.
Atentie: treapta a cincea are un raport demultiplicativ (subunitar) la toate masinile cu 5 trepte!
consumul optim se obtine in treata a 5-a la cea mai mica viteza pe care ti-o permite treapta.
in felul asta aportul de putere pentru a face masina sa se deplaseze e minim.
Atentie: treapta a cincea are un raport demultiplicativ (subunitar) la toate masinile cu 5 trepte!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@kata: teoretic asa e, dar mai depinde si de etajarea cutiei de viteza, in speta, daca ai a 5-a lunga, atunci s-ar putea ca cel mai mic consum sa il obtii in a 4-a....
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
kata poti sa ma contrazici cat vrei, la mine cel mai mic consum e in treapta a patra. Am incercat si in teapta a cincea si la 60 si la 70 si consumul e ceva mai mare.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Consumul cel mai mic se obtine in treapta care este priza directa in cazul tau a4-a.Asta este si explicatia pt. care consumul cel mai mic este obtinut in aceasta trapta adica raportul de multiplicare/demultiplicare este egal cu aprox. 1 .Asta nu inseamna ca poti merge cu o viteza mare si un consum mic doar pt. ca stai in treapta care este priza directa.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern