Consum

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Mar 28-Mar-2006 00:47

acum cateva zile am resetat si eu calc de bord si a scazut pana pe la 10.2 in oras...ca imi arata vreo 14.am pus de vreo 3-4 ori la rand benzina de la petrom top 99 aia cu zboara din parti.inainte ii puneam si eu omv 100 si se ducea fain.acum am pus iar omv 100 si parca nu mai merge la fel ca inainte si ma tine si mai putin fata de aia de la petrom.consumu a crescut iar pe la 13 %. Asta e nu-i mai place omv...am stricato cu aia de la petrom :(

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

C4 shifting scheme

Mesajde mituc » Mar 28-Mar-2006 17:11

Acum vreo 3 zile am mers cu un taximetrist cu logan. Pe la 45 i-a dat a 5-a, si am fost cam surprins sa vad ca nu tremura (mai ales ca la logan etajarea e total aiurea). L-am intremat: bre, e a 5-a sau a 3-a?? Si mi-a confirmat ca i-a dat a 5-a (asa auzisem si eu dar am zis ca ma insel cind m-am uitat la vitezometru).
Cica daca schimbi treptele sub 2000 nu tremura. Probabil daca accelerezi brusc tremura, dar la mers lejer.. schimbi lejer.

Deci, la astea pe benzina, aveti careva o shifting-scheme pentru consum optim? Eventual poate incearca careva, ca a mea e inca pe drum:)
La HDI e relativ simplu, schimbi clar in jurul turatiei de cuplu (2000-2200) si sa ai grija sa nu ajungi sub 1500rpm cu treptele superioare ca omori cutia (oricum hdi-urile consuma deja putin), dar la benzine cum sta treaba?

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Mar 28-Mar-2006 17:16

Acesta e mers strict de taximetrist, cu dorinta maxima de economie. La benzina, daca mergi subturat, pompa de ulei se invarte cu turatie mica, iar lubrifierea motorului este slaba. Orice acceleratie medie forteaza mult motorul (cuplul maxim este oricum mai sus) si in plus frecarea este mult mai mare.

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Mar 28-Mar-2006 20:19

Pai eu la 50-60 cu C4 deja am a5a! Si cand merg pe Dn1 merg cu 60 in a5a si am consum inst. de 3.5l/100km!
La masina celalta (fiat punto 1.2) am media in oras de 6.9l/100km, in conditiile in care merg in super aglomeratii! Dar mi-am cultivat mers de taximetrist!

Ca si consum la C4 in oras, nu pot sa il calculez, pt ca nu o folosesc decat afara! Consumul pe primii 1100km este de 7.2l/100km, cu 150-200km in Bucuresti!
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Mar 28-Mar-2006 21:16

Adrian scrie:Pai eu la 50-60 cu C4 deja am a5a! Si cand merg pe Dn1 merg cu 60 in a5a si am consum inst. de 3.5l/100km!


Aha, deci ideea e cam aceeasi, tre' sa fiu doar atent ca dupa schimbarea treptei sa fie ceva mai sus de acea turatie unde ar tremura (ca daca faci des asta se duce draq' si cutie si motor si tot dupa 20k km).

Si a propos de consum, de pe la ce benzinarii ii turnati benzina si de care? omv 100? shell/MOL, petrom, lukoil, altceva? Care dintre benzine se comporta cel mai ok? Adica motorul sa traga, combustibilul sa nu fie halit in exces de motor, sa nu aiba scame si apa sau sobolani, etc, ca asa mai bine ii pun benzina de 95 amestecata cu toluen sau ceva.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mar 28-Mar-2006 21:49

mai mergeti voi mult subturat cu masina si vedeti mai incolo ce si cum.Plus de asta mersul subturat duce uneori la un consum mai mare!

Avatar utilizator
danalarm
pasionat
Mesaje: 328
Membru din: Dum 03-Iul-2005 23:48
Localitate: bucuresti

Mesajde danalarm » Mar 28-Mar-2006 23:10

Matrixu scrie:mai mergeti voi mult subturat cu masina si vedeti mai incolo ce si cum.Plus de asta mersul subturat duce uneori la un consum mai mare!


Lasa-i Matrixu in pace ca aici este campionat de consum redus, indiferent daca se merge subturat...conteaza cat scrie pe display 3,5..4,5!!!
la motorasul ala care se chinuie nu se gandesc!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 28-Mar-2006 23:12

in sfirsit au mai ajuns si altii la concluzia asta. va multumesc, inseamna ca nu sint singur...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
danalarm
pasionat
Mesaje: 328
Membru din: Dum 03-Iul-2005 23:48
Localitate: bucuresti

Mesajde danalarm » Mar 28-Mar-2006 23:14

khan scrie:in sfirsit au mai ajuns si altii la concluzia asta. va multumesc, inseamna ca nu sint singur...


omul cat traieste invata! :wink: dar trebuie sa ai si niste batrani care sa te invete! :wink:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 28-Mar-2006 23:59

@mituc: mersul subturat = ungere proasta. Mai ia in calcul ca de regula tximetristii (cel putin aia din Buc) nu conduc masinile lor. S-a mai discutat pe forum despre asta. Schimba in jurul a 3000 de ture si totul o sa fie bine. Eu unul nu mai folosesc treapta a 5-a de multa vreme in oras, schimb a 5-a la peste 80.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

george
pasionat
Mesaje: 250
Membru din: Dum 31-Iul-2005 11:48
Localitate: Cluj

Mesajde george » Mie 29-Mar-2006 07:46

Nu e ciudat ca atita lume nu stie cum se foloseste un motor... Cred ca e o problema a scolilor de soferi. Instructorii ar trebui sa se ocupe de asta.

Avatar utilizator
prafuit
pasionat
Mesaje: 764
Membru din: Lun 04-Iul-2005 15:37
Localitate: Bucuresti

Mesajde prafuit » Mie 29-Mar-2006 08:09

In 30 de ore (obligatorii) de scoala crezi ca poti sa inveti pe cineva sa se comporte omeneste in trafic, si, totodata, sa mai si aiba grija de motor??? La ce il f... grija pe instructor de motorul tau???
Daca ai putina consideratie fata de motor inveti singur.

Arise
pasionat
Mesaje: 720
Membru din: Mar 20-Sep-2005 09:05
Localitate: Pitesti

Mesajde Arise » Mie 29-Mar-2006 09:01

Cifrele alea sunt total aiurea.
Mai ales cand in functie de ele iti raporteaza cat mai ai la pompa.
Pentru ca am facut un drum la Bucuresti am "scazut" consumul mediu la 8.6, dupa aceea, m-am mai plimbat prin oras, l-am dus la 8.9 si apoi a scazut spre uimirea mea la 8.8. :shock:
Ei bine, am plecat azi dimineatza cu 65km autonomie, si in loc sa fac la dreapta catre servici, am facut la stanga sa intru la benzinarie. Motivul? Autonomia era la 25km. De mentionat ca am cam 7km de acasa pana la servici/statia peco.
Deci daca el face calcule si ii da 40km consumati in 7km efectivi, pe un oras putin-normal aglomerat in conditiile unui mers lejer...

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Mie 29-Mar-2006 09:05

nicum scrie:@mituc: mersul subturat = ungere proasta. Mai ia in calcul ca de regula tximetristii (cel putin aia din Buc) nu conduc masinile lor. S-a mai discutat pe forum despre asta. Schimba in jurul a 3000 de ture si totul o sa fie bine. Eu unul nu mai folosesc treapta a 5-a de multa vreme in oras, schimb a 5-a la peste 80.


Taximetristii rup masinile din mai multe puncte de vedere. La partea cu ungerea proasta nu m-am gindit niciodata insa, na, e bine ca ati sarit vreo 3 pe forum cu informatia asta:) Oricum consumul e bun si asa si nu are sens sa rupi motorul doar de dragul de a scoate cu 1l/100km mai putin.
Merci.

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Mie 29-Mar-2006 09:08

george scrie:Nu e ciudat ca atita lume nu stie cum se foloseste un motor... Cred ca e o problema a scolilor de soferi. Instructorii ar trebui sa se ocupe de asta.


Nu neaparat. Poate fi si o problema a mediului in care ai exploatat masina. Daca, sa zicem, cei de la firma la care lucrezi iti spun "fii atent cum o calci, ai bugetul X de carburant, tre' sa-ti ajunga Y kilometri" - si se intimpla asa de fiecare data, an de an, mai multi ani, incepi sa gindesti putin altfel. Cind ai masina ta lucrurile se schimba putin, si pentru asta e bine sa apelezi la oameni care au trecut prin asta :)


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO