Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Vin 06-Oct-2006 17:36

sa nu uitam ca la o automatica consumul este trecut mai mare,in general in paranteza, fata de una automatica.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 06-Oct-2006 18:24

sa nu uitam ca la o automatica consumul este trecut mai mare,in general in paranteza, fata de una automatica

Asta datorita convertizorului de cuplu.
La mers constant, cu cat turatia este mai mica, cu atat creste cuplul motorului si compresia amestecului carburant, deci si randamentul motorului, scazand consumul.(asta pana la o anumita turatie, care depinde in primul rand de marimea motorului :lol: )
Cx-ul meu merge foarte bine la 1500 de ture, la mers constant in treptele superioare.
Tot datorita convertizorului de cuplu, la o masina cu o cutie automata, vor fi suportate mult mai usor acceleratiile la turatii foarte mici.

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Vin 06-Oct-2006 18:58

inca o data ma vad nevoit sa combat imensa greseala legata de cuplu la motor. acesta este doar una dintre variabile
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
ele sunt strans legate. motorul de 1.6 la 2000rpm are ~35cp pe cand 1.4 la turatia cu acelasi cuplu are peste 75% putere disponibila...
hai sa iau motoarele 1.6 diesel/benzina de la citroen de acum..110cp amandoua, cuplu net superior la diesel, dar totusi masina accelereaza mai greu
http://www.carfolio.com/specifications/ ... tro%C3%ABn
http://www.carfolio.com/specifications/ ... tro%C3%ABn
asta ca o mica paranteza. deci NU cuplul accelereaza masina. el este o expresie fizica, dar trebuie corelat si cu valoare puterii...gasisem la un moment dat pe cinva care exprima metaforic faza asta... nu mai stiu exact, dar puterea motorului este vointa (ardoarea) cu care motorul vrea sa accelereze, si cuplul forta cu care accelereaza...
un motor cu cuplu dar fara putere e ca un urias care se misca incet :wink:
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 06-Oct-2006 19:34

stevey scrie:sa nu uitam ca la o automatica consumul este trecut mai mare,in general in paranteza, fata de una automatica.


...cred ca trebuie sa reformulezi.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Vin 06-Oct-2006 20:12

blah... da am gresit, scuze ma grabeam...sa nu uitam ca la o automatica consumul este trecut, in general in paranteza, ca fiind mai mare fata de una manuala.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Vin 06-Oct-2006 22:02

T.rac3Er scrie:inca o data ma vad nevoit sa combat imensa greseala legata de cuplu la motor. acesta este doar una dintre variabile
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
ele sunt strans legate. motorul de 1.6 la 2000rpm are ~35cp pe cand 1.4 la turatia cu acelasi cuplu are peste 75% putere disponibila...
hai sa iau motoarele 1.6 diesel/benzina de la citroen de acum..110cp amandoua, cuplu net superior la diesel, dar totusi masina accelereaza mai greu
http://www.carfolio.com/specifications/ ... tro%C3%ABn
http://www.carfolio.com/specifications/ ... tro%C3%ABn
asta ca o mica paranteza. deci NU cuplul accelereaza masina. el este o expresie fizica, dar trebuie corelat si cu valoare puterii...gasisem la un moment dat pe cinva care exprima metaforic faza asta... nu mai stiu exact, dar puterea motorului este vointa (ardoarea) cu care motorul vrea sa accelereze, si cuplul forta cu care accelereaza...
un motor cu cuplu dar fara putere e ca un urias care se misca incet :wink:


Aia 35CP cum i-ai obtinut? cu formulele de pe site?(nu intreb ironic, sau retoric)
Tocmai d-aia am si zis ca este matematic ce am calculat eu,iar cei care zic ca la 2000 ture cand accelerezi , iti musti limba daca vorbesti, vorbesc mai mult decat aiurea, sau nu stiu ce inseamna 4000 ture, cand masina incepe sa traga....


Comparatia cu dieselul nu prea isi are rostul.Motoarele au aceiasi putere, doar ca unul e diesel si unul e benzina dar deja o dam in benzina vs motorina

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Vin 06-Oct-2006 23:13

de tras ***categoric**** nu are cum sa traga la 2000 de ture.... pe incercate
E imposibil sa zici ca la 2000 de ture ma iei cand eu merg cu 4000. In primul rand cand mergi in 2000 daca e sa accelerezi de la aia 2000 clar ca nu ai cum sa faci fata unuia care sa zicem are 3500 si o calca
Pana la urma de aia s-au inventat masini cu peste 2500 de ture.
Acu' sincer, m-am uitat si eu azi prin capitala noastra cea plina de gropi si masini la cat mai exact schimb.... La plecat de pe loc de la semafor de ex. schimb in a doua pe la 3500-4000, a doua asemanator, dupa care raman in a treia ca sa respect legislatia. Asa m-am obisnuit. Sa nu se inteleaga ca sunt cel care cum s-a facut verde plec val vartej sau bag claxoane la cel din fatza mea. Insa simt masina ca pleaca, ca doar nu merg cu autobuzul. Acu' lasand VTS-ul la o parte ca nu am urcat in el sa vad ce si cum... nu stiu cum o fi la 2000 de ture sa schimb a doua si apoi a treia. Intr-adevar aceste peste 3500 de ture se reflecta in consum, insa timpul/distanta de accelerare este mica, intrand in functiune imediat limitatorul de viteza.
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Sâm 07-Oct-2006 08:10

Matrix, vezi ca am mai pus pe site graficul care contine curba de cuplu/putere la benzina 1.6...m-am uitat ce valoare aproximativa in kw are graficul la 2000rpm, si am transformat in cp...undeva la 25kw...
comparatia cu dieselul a fost doar ca o accentuare a ceea ce voiam sa spun. desi 1.4 si 1.6 au acelasi cuplu (fiecare la o turatie diferita, nu conteaza asta acum) puterea la acel rpm este diferita, ceea ce duce si la alte reactii din partea motorului
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 07-Oct-2006 11:30

Concluzia dupa toate astea:
1.6 la 2000 ture e ca o caruta, nu are cum sa traga la turatia aia.Si cum schimbul se face la 2500 de ture, dupa care turatia revine la 2000 sau sub 2000, masina aia merge chinuita si mai e si fff lesinata.

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Sâm 07-Oct-2006 11:42

masina trage, nu zice asta, dar pt un mers linistit...cu cat vrei mai multe performante, rpm trebuie mai mare...
masina trage si fara sa accelerezi in tr II...nu trebuie bruscat ambreiajul ca se ineaca...nu am incercat tr III ... dar la masinile mai puternice, cuplul dezvoltat de motor la acel rpm de ralanti te trage ... 8)
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Sâm 07-Oct-2006 14:23

Matrixu scrie:Concluzia dupa toate astea:
1.6 la 2000 ture e ca o caruta, nu are cum sa traga la turatia aia.Si cum schimbul se face la 2500 de ture, dupa care turatia revine la 2000 sau sub 2000, masina aia merge chinuita si mai e si fff lesinata.


Matrixule, aparent vorbim impreuna si ne intelegem separat . Eu zic sa ne casatorim fiecare cu fiecare, sa sintem suficienti in ambele tabere.

Unii dintre noi se refera la mersul constant (la ce-mi trebuie sa merg cu o turatie la care am 110CP daca mie-mi trebuie 30-40 ca sa-mi mentin viteza?) iar altii dintre noi se refera la ce turatie tre' sa aiba motorul pentru a fi momentul optim pentru o accelerare puternica de sa ramina toti in urma. Domnii din a doua categorie nu au ce cauta in discutia despre subturare, pentru ca ei oricum vor merge totdeauna cu 4000+ RPM daca vor sa accelereze optim.

De asemenea unii dintre noi discuta despre subturare in fiecare dintre cele 2 situatii mirindu-se de cei care discuta despre situatia "cealalta".
Deci, ca sa fim intelesi: discutam despre consum optim drept urmare discutam despre un mers cit mai constant, accelerari progresive, etc etc. Discutam despre putere sau cuplu optime atunci discutam (la benzinare) de la 3500-4000 rpm in sus (vezi si remarca mea la mesajul celui care se plingea ca l-a lasat un golf diesel in urma cind el era cu a 5-a la 80).

Ca si paranteza, pentru cei care nu intelegeti sau nu percepeti notiunile de cuplu si respectiv putere luati-o asa:
- cuplu: capacitatea de a rasuci un robinet intepenit. Acelasi robinet unii il pot rasuci mai repede sau mai incet (sau deloc), in functie de forta aplicata circular;
- putere: capacitatea de a rasuci acel (dupa ce s-a destepenit) robinet de cit mai multe ori in unitatea de timp (adica sa efectuezi cit mai mult lucru mecanic in unitatea de timp. Acelasi robinet unii il pot rasuci nai repede sau mai incet, in functie de capacitatea lor de a rasuci mai repede mina cu forta necesara (nu neaparat cei care au reusit sa deztepeneasca robinetul la punctul anterior vor reusi neaparat sa-l invirta si mai repede).

Drept urmare ai nevoie de cuplu cind pleci de pe loc, cind iesi din sant, etc. Dupa aia se fisiie masina, pentru un timp, cind ajunge in plaja de turatii unde poate produce lucru mecanic mult in unitatea de timp (adica sa-si miste carcasa cu tot cu pasageri , pe o distanta cit mai mare in unitatea de timp).

Turatiile de consum optim (vorbim in mers constant) la benzinare si la diesel difera din cauza puterii exploziei, a modului de functionare al motorului, etc.

Cum la dieseluri intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima e o distanta cam mare, distanta pe care masina nu are nici d euna nici de alta (adica are, dar nu in proportiile necasare), e posibil ca mult discutatul consum sa creasca usor pe masura ce te departezi de turatia de cuplu.
Cum la benzinare ai cuplu (mai mic, dar ai) in proportie destul de mare de la 1800-2000-2500 (depinde de motor, producator, etc) pe o plaja destul de mare de turatii e preferabil sa-l exploatezi in jurul acelei turatii (la 1.6i de la citroen/peugeot asta inseamna 2000-2500rpm) si sa nu te apropii nejustificat de plaja de turatii unde ai putere mare (putere mai mare inseamna consum de energie mai mare, deci carburant si aer). Si, repet, discutam despre mentinerea miscarii, nu despre accelerari bruste de la 20 la 90Kmph sau de la 1500rpm la 6700rpm (pentru 1.6i asta se face in treapta a 2-a).

Acuma... in ajutorul masinii (si mai ales al soferului care nu are motiv sa fie interesat de ce e aia cuplu sau putere) vin inginerii astia care proiecteaza masinariile cu tot felul de gadgeturi gen convertoare de cuplu, supraalimentari, turbo, overboost and shit. Dar astea is alte povesti si multe dintre ele nu mai au treaba cu consum optim ci doar cu performante maxime.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 07-Oct-2006 16:02

mituc scrie:
Matrixu scrie:@Alex Motan,Colegu ...va propun urmatorul "experiment", mergeti 1 luna de zile cu schimbatul la 2000-2500 ture, dupa care dati tare in masina si vedeti cum se comporta.


Cam asa merg mai tot timpul de 13k Km de cind o am. Iar in momentul in care apas brusc pe acceleratie se dau pasagerii cu capul de tetiera si-si musca limba daca-i surprind vorbind.


Asta e motivul pentru care am tot zis ca masina e lesinata la 2000 de ture...asa ca nustiu cum naiba de reusesti tu sa bagi pasagerii cu capul in tetiera.Pt asta a venit colegu' Tracer cu date concrete, adica putere cam 35CP la 2000 ture si cuplu de 132...
Sau poate nu am inteles eu exact la ce te refereai...cumva ca dupa acest stil de mers, cand dai in ea...isi musca pasagerii limba?
Daca da, atunci nu poti sa zici ca masina trage sau ar trage la fel de bine sau de prost ca atunci cand mergi preponderent cu schimbat mai sus.

Oricum mie unul personal mi se pare o informatie mai mult decat utila, cum se comporta motorul de 1.6 la 2000 ture prin prisma datelor.


Cat despre ultimul tau post:
1. Nu vorbim aici de consum optim, nu vorbim de mers cu 2000 de ture, vorbim de schimbat la turatii joase, si cum s-ar reflecta asta asupra consumului.
2. Nu mai baga dieselul in discutie, ca nu-si au rost comparatiile, iar la diesel mersul subturat aduce belele ale dracului de multe.(daca nu ma crezi da pe google si o sa iti gaseasca posturi de pe alte forumuri, unde utilizatorii de diesel isi spun ofurile)
3. Toate discutiile despre subturare ar trebui duse referitor la schimbarea treptelor.
Ce vreau eu sa zic este ca, masina se "chinuie" mai mult sa atinga viteza X daca este turata de la <2000 la 2500, si mai putin daca viteza X este atinsa la 3000 si peste ture.Si cand zic se chinuie nu ma refer la timpul necesar obtinerii vitezei X, ci de felul cum merge,aude si evident trage motorul la asemenea turatii joase.
Poate sunt eu paranoia, dar mie mi se pare destul de gafait zgomotul motorului la turatii joase, chiar daca mangai pedala aia de acceleratie cand pun piciorul pe ea.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 07-Oct-2006 19:25

poate totusi e mai simplu daca repunem toate datele in ecuatia urmatoare: mergind cu o bicicleta, e mai usor sa pedalezi din ce in ce mai repede in treptele inferioare de viteza, sau in cele superioare? adica pleci mai usor de pe loc cu a 4-a, sau cu a-ntiia? ca sa fiti si mai aproape de chestiunea in discutie, reproduceti mersul subturat schimbind treptele f repede in sus dupa ce ati plecat de pe (si nu "dupa") loc. daca faceti experimentul asta, retineti efortul pe care il faceti in fiecare dintre situatii si apoi transpuneti povestea asta in ce se intimpla cu motorul cind va aflati in mers si schimbati sub/normal/supraturat. cred ca e cel mai simplu si mai elocvent pentru toata lumea
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Sâm 07-Oct-2006 20:07

Matrixu scrie:Asta e motivul pentru care am tot zis ca masina e lesinata la 2000 de ture...asa ca nustiu cum naiba de reusesti tu sa bagi pasagerii cu capul in tetiera.Pt asta a venit colegu' Tracer cu date concrete, adica putere cam 35CP la 2000 ture si cuplu de 132...
Sau poate nu am inteles eu exact la ce te refereai...cumva ca dupa acest stil de mers, cand dai in ea...isi musca pasagerii limba?


Pai ne-ai spus sa mergem asa o luna si sa observam probabil cum ni se lesina motorul, cum pierde cin putere sau compresie sau ceva, cum isi schimba masina comportamentul, etc, ca altfel nu pomeneai de "o luna", nu?

Si da, T.rac3r a venit cu date corecte, masina are aproape 40CP la 2000rpm (vreo 38 mai exact, vezi http://www.citroen.com/CWW/en-US/RANGE/ ... SATION.htm, zoom pe graficul putere/cuplu pentru 1.6i). Pentru ce mi-ar trebui mai mult ca sa mentin (a se citi "mentin", adica "mentin", repet: "mentin") miscarea? Nu se chinuie deloc masina la turatia asta, cum nu te chinui nici cu bicicleta daca dupa ce ai atins viteza dorita schimbi in pinion in jos si mergi asa dind mai rar din picioare.

Daca discutam despre accelerare (si nu pentru a creste de la 50 la 55, ci pentru a creste de la 50 la 80 si repede) atunci poate la 50Kmph nu ar trebui sa fii cu a 4-a ci cel mult cu a 3-a (deci clar schmbi a 3-a, nu accelerezi de acolo ca bezmeticul ca rablagesti masina), pentru ca e o timpenie sa accelerezi brusc de la 2000rpm in trepte superioare (in treptele 1-3 e relativ rezonabil sa accelerezi brusc de la 2000rpm, dar in 4-5 nu).

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Sâm 07-Oct-2006 20:47

ok cum explicati asta:

Le moteur 1.6i 16V dĂŠveloppe une puissance de 80 kW CEE (110 ch DIN) &agrave; 5 800 tr/mn et offre un couple maximum de 147 Nm &agrave; 4 000 tr/mn. Il fait preuve d’une grande disponibilitĂŠ d&egrave;s les bas rĂŠgimes et dispose de 132 Nm, soit 90 % de son couple maximum d&egrave;s 2000 tr/mn. Ce moteur situĂŠ au milieu de la gamme offre une tr&egrave;s bonne synth&egrave;se performances/consommations pour un usage mixte (consommation en cycle mixte normalisĂŠ de 7,1 l/100 km).

rescriu: Il fait preuve d’une grande disponibilitĂŠ d&egrave;s les bas rĂŠgimes et dispose de 132 Nm, soit 90 % de son couple maximum d&egrave;s 2000 tr/mn.


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru lucicv