Mersul subturat,cum schimbam vitezele-variatia consumului?

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Sâm 07-Oct-2006 23:13

eu, eu, stiu eu, stiu eu
raspunsul este:
MARKETING

PS toti producatorii baga vrajeli din astea. de fapt e si normal sa te astepti sa iti prezinte ce e bine. e o regula de baza. "nu zici nu poate face x" ci "face y cat se poate de bine"...nu pot sa zic ca e praf in ochi, dar iti prezinta ce vor ei sa stii...si pt majoritatea clientilor e de-ajuns...dar pt cine vrea sa intre in detalii, afla o imagine putin slefuita a ceea ce zic producatorii auto despre masinile lor... :D
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]

OPUS Workshop
:: LED designs ::

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 08-Oct-2006 11:56

@Mituc...ideea cu mersul in stilul precizat de mine era alta..Calculatorul masinii "invata" cum mergi tu cu masina, si daca tu o inveti "puturoasa", puturoasa va ramane....
Nu intru in detaliile tehnice pe care le-ai zis tu acolo, pt ca nu cunosc sa se intample asa ceva.

@Khan .. Exemplul cu bicicleta e cel mai elocvent, cand vine vorba de schimbat/turatie etc

@Tracer...Chiar inainte de a avea C4 am citit si eu ce pot sa faca minunatiile astea de motoare la turatii joase, si chiar ma intrebam daca nu cumva imi iau vreun diesel ceva. Dupa ce mi-a venit masina, si am mers si cu 1.6i mi-am dat seama ca nu e altceva de marketing pur.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Dum 08-Oct-2006 13:53

Matrixu: daca masina se invata puturoasa, tot ea va "invata" sa mearga si agresiv :wink: Nu de alta, dar sa nu inteleaga oamenii ca se defecteaza cumva masina.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 08-Oct-2006 14:33

Pai....nu am zis 1 luna puturoasa si 1 luna "sfortoasa" ?
Normal ca nu se strica....insa pacat de ea... :lol:

Avatar utilizator
silvius
pasionat
Mesaje: 619
Membru din: Dum 13-Aug-2006 23:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesajde silvius » Dum 08-Oct-2006 14:59

normal, o inveti asa cum vrei. Chestia e ca daca e puturoare e greu sa o faci instant sa traga ca una in mers sportiv. Dar din mers sportiv poti oricand sa o iei puturos cand mai ai putina benzina si mult pana la benzinarie :)
alarma, clima, cd, praguri, navigatie, so on... - B-08-BBK[img:824728406b]http://www.tour-romania.info/citroen/avatarmare.jpg[/img:824728406b]

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Dum 08-Oct-2006 17:43

Calculatorul masinii "invata" cum mergi tu cu masina, si daca tu o inveti "puturoasa", puturoasa va ramane

La un mers prelungit la turatii si sarcini mici (la mers prin oras), se calamineaza camera de ardere, va creste raportul de compresie, si masina va merge mai prost la sarcini mari daca nu se foloseste benzina cu CO mai ridicata .

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Dum 08-Oct-2006 17:52

am fĂŁcut un drum de 300 km Âşi mi-am reamintit cĂŁ tre sĂŁ mĂŁ uit la ce turaĂžii schimb viteza(nu obiÂşnuiesc sĂŁ mĂŁ uit pe turometru Âşi nici la consum instant)
am aflat cĂŁ schimb cam pe la 3000 de ture, Âşi am vrut sĂŁ vĂŁd cam care ar fi treaba dacĂŁ aÂş schimba la 4mii.
consumul mediu a fost de 7,4 ĂŽn loc de 7 cum aveam de regulĂŁ la drumuri d-astea, la o vitezĂŁ medie de 55km/h cu petrom de 99.

când plec de pe loc maºina are cam 1500 de ture, deci sub 2000, ºi iarãºi,maºina nu mi s-a pãrut leneºã la 2000 de ture.

mituc, dacã compari mototul de 110 cai benzinã ºi motorinã ai sã observi cã În permanenÞã cuplul de la motorinã e mai mare decât ãla pe benzinã.

apropo, voi cam ce vitezĂŁ aveĂži la 2000 de ture ĂŽntr-a 5-a, cĂŁ mie mi se pare cam micĂŁ(mĂŁ refer la mers constant)

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Dum 08-Oct-2006 22:43

atasase cineva un link catre un tabel cu viteze turatii trepte la c4 1.4 si 1.6 niste pagini mai devreme
la 1.6 in tr IV 2000rpm viteza ar fi undeva la 60-65 km/h
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Lun 09-Oct-2006 06:56

colegu scrie:mituc, dacã compari mototul de 110 cai benzinã ºi motorinã ai sã observi cã În permanenÞã cuplul de la motorinã e mai mare decât ãla pe benzinã.


Ok, si la ce ma ajuta?:) Sa ies cu masina din sant mai usor chiar daca e mai incarcata? Sau sa se smunceasca mai tare cind pleaca de pe loc sau la vitese mici? Sa derapez mai usor iarna?:) Chiar pina acum nu am reusit sa gasesc o utilitate a cuplului aproape dublu la dieseluri decit in cazul rablelor de teren si a camioanelor.

colegu scrie:apropo, voi cam ce vitezĂŁ aveĂži la 2000 de ture ĂŽntr-a 5-a, cĂŁ mie mi se pare cam micĂŁ(mĂŁ refer la mers constant)


1- 14Kmph
2 - 27Kmph
3 - 38Kmph
4 - 50Kmph
5 - 64Kmph.

Postase cineva un tabel in care a dedus vitezele la diverse rotatii pe baza vitezei pe care producatorul spune ca o are masina la turatia de relanti si apoi interpolat pe baza rapoartelor de transmisie. Datele de acolo erau corecte (cel putin pentru 1.6i, si nu vad de ce nu ar fi si pentru 1.4i).

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Lun 09-Oct-2006 10:58

Cum la dieseluri intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima e o distanta cam mare, distanta pe care masina nu are nici d euna nici de alta (adica are, dar nu in proportiile necasare), e posibil ca mult discutatul consum sa creasca usor pe masura ce te departezi de turatia de cuplu.

degeaba e distanĂža mare ĂŽntre turaĂžia de cuplu maxim Âşi putere maximĂŁ la diesel, e cert peste benzinare.
Âşi te ajutĂŁ dacĂŁ ai de tras o remorcĂŁ ceva :)

dizelurile au cuplul mare exact acolo unde trebuie - la turaĂžii scĂŁzute - cĂŁ doar nu ieÂşi din ÂşanĂž la 4000 de ture cĂŁ te afunzi mai rĂŁu.

Avatar utilizator
balanel
pasionat
Mesaje: 403
Membru din: Joi 12-Mai-2005 14:30
Localitate: bucuresti

Mesajde balanel » Lun 09-Oct-2006 15:34

khan scrie: transpuneti povestea asta in ce se intimpla cu motorul cind va aflati in mers si schimbati sub/normal/supraturat.


cred ca suntem cu totii de acord cu ce ai spus tu. problema este sa definim cat mai exact limitele de turatie pentru fiecare categorie: sub/normal/supraturat.
daca ne ajuti cu asta, cred ca discutia se va incheia. pana vine altcineva cu alta parere... :)
citroen - o pasiune permanenta

Avatar utilizator
T.rac3Er
pasionat
Mesaje: 644
Membru din: Mar 08-Aug-2006 12:22
Localitate: bucuresti

Mesajde T.rac3Er » Lun 09-Oct-2006 16:08

@colegu vezi ca tu te potrivesti la benzina vs diesel ...
ce ai citat tu se cam potriveste pe subiectul acesta cu plaje de turatii, schimbat viteze, putere/cuplu la diversele tutatii, etc...
[img:177922ea83]http://img221.imageshack.us/img221/4179/cityracercp1.jpg[/img:177922ea83]



OPUS Workshop

:: LED designs ::

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 09-Oct-2006 16:34

cred ca suntem cu totii de acord cu ce ai spus tu. problema este sa definim cat mai exact limitele de turatie pentru fiecare categorie: sub/normal/supraturat

Nu prea ai cum, deoarece sunt o gramada de variabile:cat de incarcata este masina, daca drumul este in rampa sau panta, cat de repede se accelereaza, temperatura aerului etc.

colegu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Mar 29-Aug-2006 19:38
Localitate: ct

Mesajde colegu » Lun 09-Oct-2006 18:32

/*offtopic*/
t.race3er>eu am dat citatul dintr-un post de pe acest topic.

seridan
pasionat
Mesaje: 155
Membru din: Dum 07-Mai-2006 19:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde seridan » Mar 10-Oct-2006 20:02

Subiectul acesta s-a mai discutat acum câteva luni cu aceeaºi finalitate. Unii se chinuie sã explice ce se Întâmplã daca motorul merge subturat, iar alÞii fac pe proºtii, s-au fac miºto de primii. Cam asta am ÎnÞeles din discuÞiile referitoare la acest subiect.


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187751
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdnanS2024