Consum

consum, cum schimbam pt un consum decent, etc...

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 13-Iun-2005 19:14

de asta imi era frica ca in final o sa vrei sa mergi doar cu aer :D :D
Viteza optima este 90km/h in a5-a cu un consum de 4.7l.
Am spus ce este priza directa adica rotatia motorului este aprox. egala cu cea a arborelui de transmisie.

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 13-Iun-2005 19:29

Merci!
Asa am sa merg. Dar nu e subturat motorul? Adica, daca merg cu 100/h nu e mai bine? Cu cat creste consumul in acesti 10 km in plus?

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 13-Iun-2005 19:38

Asta nu mai stiu...nu am stat niciodata cu eprubetele in masina sa fac masuratori 8)

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Lun 13-Iun-2005 19:50

Pe vremuri, vara, cu rezervorul gol, mi s-a parut ca la 80 la ora consuma 4 litri la suta. O fi fost iluzie... :lol:

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 13-Iun-2005 21:15

uffffffffff... mergeti voi asa incet ca eu nu pot! din pacate...
in alta ordine de idei, eu stiam ca in general a 5-a e cea mai aproape (chiar egala in cele mai multe cazuri) de raportul unitar nu a 4-a. subunitara e doar a 6-a la masinile mai noi (laguna 1,9 dci de ex) tocmai de asta si consumul e mai mic intr-a 4-a pentru ca e supraunitara si motorul trage mai usor decit cu a 5-a (la aceeasi viteza). in tot cazul un motor subturat nu e neaparat economic, uzurile ce pot interveni din acest motiv sint mai costisitoare decit diferenta intre 4,7 si 5,1 l/100km
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 14-Iun-2005 08:38

la toate masinile de strada cu 5 trepte a 5-a are un raport subunitar (0.6..0.9) iar a 4-a undeva in jurul lui 1.

si acum surpriza: de ce a 5-a are raport subunitar? :shock:

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 14-Iun-2005 08:39

Khan, exista masini la care treapta a 4-a e deja subunitara, a 5-a si mai si. Exemplu: Citroen SM.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Mar 14-Iun-2005 10:16

La mine e 1.16 la a 3-a, 0.82 la a 4-a, si 0.66 la a 5-a, deci se cam justifica.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 14-Iun-2005 10:51

e interesant ca pana acum nimeni nu are o opinie coerenta referitor la fenomenul numit consum de care sa fie absolut sigur.

haideti sa va vin un pic in ajutor, cu o problema legata de mersul cu
bicicleta:
- sa zicem ca avem o bicicleta cu mai multe pinioane si mai multe foi, cum se poarta acum.
- cum mergi ca sa depui cel mai mic efort?

raspunsul e simplu: pe foaia cea mai mica si pe pinionul cel mai mare (raportul cel mai mic!) la o viteza ce-i drept foarte mica.

vedeti vreo legatura cu masinile? :shock:

adipelcz
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Vin 10-Iun-2005 16:16
Localitate: Brasov

Mesajde adipelcz » Mar 14-Iun-2005 11:07

Ca om mergator pe bicicleta, pot sa spun, ca la drum intins, mergeam cu foaia mare, pinionul cel mai mic (care era chiar f. mic) si dupa un timp oboseam. Mutam pe pinionul imediat urmator si parca zburam.

Concluzia este ca decat sa mergi cu a 5-a subturat (adica la o viteza la care masina nu este la o turatie la care sa aiba cuplu bun si putere mare) mai bine mergi cu a 4-a, pentru ca efortul depus de motor este mai mic, iar consumul scade (asemanator cu omul care pedaleaza cu un consum de energie mai mic daca pune un pinion mai mare).

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Mar 14-Iun-2005 11:16

Eu cred ca deja discutam degeaba. E clar, consumul minima depinde de tipul motorului (disesel sau benzinar), de etajarea cutiei si de turatia la care are cuplu maxim, nu-i obligatoriu sa fie la fel la toate masinile. Pentru cei care au computer de bord e destul de simplu sa afle in ce conditii au consumul cel mai mic.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Mar 14-Iun-2005 11:24

Totusi nu conteaza mai degraba raportul final decat cel al cutiei? La HDI 110 acestea sunt urmatoarele, incepand cu treapa a doua:
1.85
1.61
1.41
1.25

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 14-Iun-2005 11:34

adipelcz, faci o confuzie enorma.

vezi ca in cazul bicicletei a 5-a e pinionul cel mai mare.

nero, pe ce lume traiesti tati?
consumul, fizic vorbind are legatura doar cu un lucru: a face masina sa se deplaseze cu un efort minim. pentru asta trebuie invinse niste forte: fortele de frecare dintre diferite componete ale masinii si forta de rezistenta a vantului. dupa ce intelegi mecanismele astea are rost sa vorbim de cutii, viteze, cupluri, etc..

sile, normal ca conteza...e clar ca intr-a 5-a raportul final e cel mai mic.

adipelcz
just curious
Mesaje: 8
Membru din: Vin 10-Iun-2005 16:16
Localitate: Brasov

Mesajde adipelcz » Mar 14-Iun-2005 11:46

Oi face eu confuzii, dar hai s-o luam logic:

Cu bicicleta, pe pinionul mare, dau la pedale ca nebunu si merg cu 5 la ora. Pe pinionul mic, la aceeasi turatie la pedale, merg mai repede.

La masina, pinionul mare = viteza a-I-a. Adica motoru se invarte de nebun si masina merge incet. Cu a 5-a, motorul la aceeasi turatie face ca masina sa mearga mai repede, exact ca pinionul mic de la bicicleta.

Deci cine face confuzii ?

Avatar utilizator
Draku
pasionat
Mesaje: 675
Membru din: Dum 25-Apr-2004 20:28
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Draku » Mar 14-Iun-2005 13:01

eu, in bucuresti, calculez consumul la ora, si nu la km, din cauza semafoarelor si ambuteiajelor....
Eu stiu ca sunt prost, dar cand privesc in jurul meu, prind curaj.


Înapoi la “Consum C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos