de asta imi era frica ca in final o sa vrei sa mergi doar cu aer
Viteza optima este 90km/h in a5-a cu un consum de 4.7l.
Am spus ce este priza directa adica rotatia motorului este aprox. egala cu cea a arborelui de transmisie.
Consum
Moderator: Echipa Tehnica
uffffffffff... mergeti voi asa incet ca eu nu pot! din pacate...
in alta ordine de idei, eu stiam ca in general a 5-a e cea mai aproape (chiar egala in cele mai multe cazuri) de raportul unitar nu a 4-a. subunitara e doar a 6-a la masinile mai noi (laguna 1,9 dci de ex) tocmai de asta si consumul e mai mic intr-a 4-a pentru ca e supraunitara si motorul trage mai usor decit cu a 5-a (la aceeasi viteza). in tot cazul un motor subturat nu e neaparat economic, uzurile ce pot interveni din acest motiv sint mai costisitoare decit diferenta intre 4,7 si 5,1 l/100km
in alta ordine de idei, eu stiam ca in general a 5-a e cea mai aproape (chiar egala in cele mai multe cazuri) de raportul unitar nu a 4-a. subunitara e doar a 6-a la masinile mai noi (laguna 1,9 dci de ex) tocmai de asta si consumul e mai mic intr-a 4-a pentru ca e supraunitara si motorul trage mai usor decit cu a 5-a (la aceeasi viteza). in tot cazul un motor subturat nu e neaparat economic, uzurile ce pot interveni din acest motiv sint mai costisitoare decit diferenta intre 4,7 si 5,1 l/100km
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
La mine e 1.16 la a 3-a, 0.82 la a 4-a, si 0.66 la a 5-a, deci se cam justifica.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
e interesant ca pana acum nimeni nu are o opinie coerenta referitor la fenomenul numit consum de care sa fie absolut sigur.
haideti sa va vin un pic in ajutor, cu o problema legata de mersul cu
bicicleta:
- sa zicem ca avem o bicicleta cu mai multe pinioane si mai multe foi, cum se poarta acum.
- cum mergi ca sa depui cel mai mic efort?
raspunsul e simplu: pe foaia cea mai mica si pe pinionul cel mai mare (raportul cel mai mic!) la o viteza ce-i drept foarte mica.
vedeti vreo legatura cu masinile?
haideti sa va vin un pic in ajutor, cu o problema legata de mersul cu
bicicleta:
- sa zicem ca avem o bicicleta cu mai multe pinioane si mai multe foi, cum se poarta acum.
- cum mergi ca sa depui cel mai mic efort?
raspunsul e simplu: pe foaia cea mai mica si pe pinionul cel mai mare (raportul cel mai mic!) la o viteza ce-i drept foarte mica.
vedeti vreo legatura cu masinile?
Ca om mergator pe bicicleta, pot sa spun, ca la drum intins, mergeam cu foaia mare, pinionul cel mai mic (care era chiar f. mic) si dupa un timp oboseam. Mutam pe pinionul imediat urmator si parca zburam.
Concluzia este ca decat sa mergi cu a 5-a subturat (adica la o viteza la care masina nu este la o turatie la care sa aiba cuplu bun si putere mare) mai bine mergi cu a 4-a, pentru ca efortul depus de motor este mai mic, iar consumul scade (asemanator cu omul care pedaleaza cu un consum de energie mai mic daca pune un pinion mai mare).
Concluzia este ca decat sa mergi cu a 5-a subturat (adica la o viteza la care masina nu este la o turatie la care sa aiba cuplu bun si putere mare) mai bine mergi cu a 4-a, pentru ca efortul depus de motor este mai mic, iar consumul scade (asemanator cu omul care pedaleaza cu un consum de energie mai mic daca pune un pinion mai mare).
Eu cred ca deja discutam degeaba. E clar, consumul minima depinde de tipul motorului (disesel sau benzinar), de etajarea cutiei si de turatia la care are cuplu maxim, nu-i obligatoriu sa fie la fel la toate masinile. Pentru cei care au computer de bord e destul de simplu sa afle in ce conditii au consumul cel mai mic.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
adipelcz, faci o confuzie enorma.
vezi ca in cazul bicicletei a 5-a e pinionul cel mai mare.
nero, pe ce lume traiesti tati?
consumul, fizic vorbind are legatura doar cu un lucru: a face masina sa se deplaseze cu un efort minim. pentru asta trebuie invinse niste forte: fortele de frecare dintre diferite componete ale masinii si forta de rezistenta a vantului. dupa ce intelegi mecanismele astea are rost sa vorbim de cutii, viteze, cupluri, etc..
sile, normal ca conteza...e clar ca intr-a 5-a raportul final e cel mai mic.
vezi ca in cazul bicicletei a 5-a e pinionul cel mai mare.
nero, pe ce lume traiesti tati?
consumul, fizic vorbind are legatura doar cu un lucru: a face masina sa se deplaseze cu un efort minim. pentru asta trebuie invinse niste forte: fortele de frecare dintre diferite componete ale masinii si forta de rezistenta a vantului. dupa ce intelegi mecanismele astea are rost sa vorbim de cutii, viteze, cupluri, etc..
sile, normal ca conteza...e clar ca intr-a 5-a raportul final e cel mai mic.
Oi face eu confuzii, dar hai s-o luam logic:
Cu bicicleta, pe pinionul mare, dau la pedale ca nebunu si merg cu 5 la ora. Pe pinionul mic, la aceeasi turatie la pedale, merg mai repede.
La masina, pinionul mare = viteza a-I-a. Adica motoru se invarte de nebun si masina merge incet. Cu a 5-a, motorul la aceeasi turatie face ca masina sa mearga mai repede, exact ca pinionul mic de la bicicleta.
Deci cine face confuzii ?
Cu bicicleta, pe pinionul mare, dau la pedale ca nebunu si merg cu 5 la ora. Pe pinionul mic, la aceeasi turatie la pedale, merg mai repede.
La masina, pinionul mare = viteza a-I-a. Adica motoru se invarte de nebun si masina merge incet. Cu a 5-a, motorul la aceeasi turatie face ca masina sa mearga mai repede, exact ca pinionul mic de la bicicleta.
Deci cine face confuzii ?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 17 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187757
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos