
nelamurire
Moderator: Echipa Tehnica
-
- de-abia inscris
- Mesaje: 1
- Membru din: Dum 18-Noi-2007 20:48
- Localitate: Bucuresti
Undeva s-a strecurat o greseala fundamentala in intelegerea rolului intercooler-ului.Aceasta piesa a aparut datorita problemelor in a mari performantele motoarelor turbo prin simpla ridicare a presiunii de supraalimentare,deoarece comprimand si mai mult aerul aspirat de motor acesta se incinge si micsoreaza randamentul arderii iar in unele regimuri severe distruge motorul prin supraincalzire.Rolul Intercoolerului este acela de a raci aerul comprimat de turbina deci se alfla intodeauna dupa si nu inaintea acesteia si face acest lucru prin schimbul de caldura si prin usoara scadere a presiunii la iesire din el stut fiind faptul ca prin destindere un gaz se raceste.
Intercoolerul se dimensioneaza in functie de randamentul pe care al vrea producatorul iar tunerii al dimensioneza in functie de cat maresc presiunea de supraalimentare pentru a nu micsora viata motorului modificat datorat supraincalzirii.Impedimente la alegera unui intrcooler mai mare ar fi marirea laagului de turbo si pierderea de presiune la iesire,parametrii care trebuiesc optimizati astfel incat sa raspunda performntele motorului cerintelor celui care proiecteza ori modifica un motor.
Astea fiind stiute orice motor turbo poate primi un intercooler si totodata poate fi marita presiunea de supraalimentare pentru performante superioare.Rolul lui este foarte vizibil vara pe caldura de 35 de grade a aerului aspirat care si incalzit de turbina micsoreaza drastic puterea si performantele motorului fara racire intermediara sau schimbator de caldura cum i se mai spune.
Intercoolerul se dimensioneaza in functie de randamentul pe care al vrea producatorul iar tunerii al dimensioneza in functie de cat maresc presiunea de supraalimentare pentru a nu micsora viata motorului modificat datorat supraincalzirii.Impedimente la alegera unui intrcooler mai mare ar fi marirea laagului de turbo si pierderea de presiune la iesire,parametrii care trebuiesc optimizati astfel incat sa raspunda performntele motorului cerintelor celui care proiecteza ori modifica un motor.
Astea fiind stiute orice motor turbo poate primi un intercooler si totodata poate fi marita presiunea de supraalimentare pentru performante superioare.Rolul lui este foarte vizibil vara pe caldura de 35 de grade a aerului aspirat care si incalzit de turbina micsoreaza drastic puterea si performantele motorului fara racire intermediara sau schimbator de caldura cum i se mai spune.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO