Pagina 1 din 1

inlocuire bielete&pivoti CX

Scris: Vin 18-Feb-2011 17:38
de Snoopy
Salut tuturor!
Masina mea avea nevoie urgenta de o verificare atenta a puntii fata in urma careia am constatat starea jalnica a pivotilor
si bieletelor de directie.Astfel am luat decizia inlocuirii lor. Am schimbat si cilindrul de suspensie pe partea dreapta care curgea
cu unul de asemenea sh dar in stare buna,si inlocuirea garniturilor la etrierul dreapta.Inainte de inceperea lucrarii masina statea
aplecata pe partea dreapta,eu cred ca din cauza cilindrului de suspensie ptr ca acum sta perfect dreapta iar amortizarea socurilor
datorate drumurilor mioritice este mult mai buna.Bugetul nu mi-a permis si cumpararea bieletelor antiruliu dar ma gandesc ca nu este neaparat o mare problema,o sa le schimb si pe ele dar in vara probabil.
Directia a fost reglata intr-un service care avea stand computerizat,sigur ca am preferat asta in locul unui garaj cu aparate depasite.Chiar si asa,nu stiu daca e ceva sa-mi dea de gandit dar la drum lung daca las volanul liber masina se duce spre dreapta.
E ceva anormal sau este doar din cauza drumului?
Una peste alta sunt multumit de rezultat,nu se mai aud trosnete si alte asemenea zgomote venite de la rotile din fata,comfortul
s-a imbunatatit considerabil la fel ca si manevrabilitatea.

Scris: Vin 18-Feb-2011 18:28
de Snoopy

Scris: Vin 18-Feb-2011 19:50
de stan cristian
Salutare :D , in sfarsit mai vedem cate un CX care reinvie.....parerea mea e sa faci o revizie si la puntea spate , adica la rulmetii bratelor si pe urma sa refaci geometria .....

Imagine
sigur colierul asta din plastic de pe capul de planetara nu o sa tina..... ar trebui unu metalic...

Scris: Vin 18-Feb-2011 21:44
de alexsosi
daca trage putin dreapta nu ar trebui sa fie o problema ,de obicei drumul este apleact spre exterior pt a evacua apa, dar tot odta verifica presiunea din pneuri si starea acestora. Bieletele antiruliu in principiu ar trebui sa bata , nu ar fi nimic grav daca ai mai intarzia putin cu schimbarea lor

Re: inlocuire bielete&pivoti CX

Scris: Vin 18-Feb-2011 21:58
de bebe
Snoopy scrie:Salut tuturor!
Masina mea avea nevoie urgenta de o verificare atenta a puntii fata in urma careia am constatat starea jalnica a pivotilor
si bieletelor de directie.Astfel am luat decizia inlocuirii lor. Am schimbat si cilindrul de suspensie pe partea dreapta care curgea
cu unul de asemenea sh dar in stare buna,si inlocuirea garniturilor la etrierul dreapta.Inainte de inceperea lucrarii masina statea
aplecata pe partea dreapta,eu cred ca din cauza cilindrului de suspensie ptr ca acum sta perfect dreapta iar amortizarea socurilor
datorate drumurilor mioritice este mult mai buna.Bugetul nu mi-a permis si cumpararea bieletelor antiruliu dar ma gandesc ca nu este neaparat o mare problema,o sa le schimb si pe ele dar in vara probabil.
Directia a fost reglata intr-un service care avea stand computerizat,sigur ca am preferat asta in locul unui garaj cu aparate depasite.Chiar si asa,nu stiu daca e ceva sa-mi dea de gandit dar la drum lung daca las volanul liber masina se duce spre dreapta.
E ceva anormal sau este doar din cauza drumului?
Una peste alta sunt multumit de rezultat,nu se mai aud trosnete si alte asemenea zgomote venite de la rotile din fata,comfortul
s-a imbunatatit considerabil la fel ca si manevrabilitatea.
Daca CX-ul iti trage dreapta sa sti ca nu ti-a reusit directia. Atunci cand faci directia la un diravi, trebuie sa lasi motorul pornit, si foarte important....nu bloca volanul, tebuie sa fie liber, la fel si pedala de frana. Sa nu te astepti la o viata prea lunga la acei pivoti, bieleta si capete de bara......marca este slabuta! Si inca ceva ...sa nu ai frana de mana trasa, in timpul reglajului..

Scris: Vin 18-Feb-2011 22:03
de alexsosi
app, toate cx-urile au avut diravi?

Scris: Sâm 19-Feb-2011 02:17
de dj01fad
au existat foarte putine care au avut caseta mecanica :shock: andrei a si vazut unul, eu doar am auzit despre ele. in rest... toate erau cu diravi.

Scris: Sâm 19-Feb-2011 07:14
de jgr1001
Eu cand am reglat directia am blocat diravi-ul pe 0, astfel:

Pornesti motorul si sa lasi directia sa se centreze. Opresti motorul
In cuplajul cu bolturi de la iesirea din diravi (in spatele traversei superioare de la motor) exista o degajare in care se baga un burghiu de 6 mm (nu sunt sigur dar vezi ce se potriveste)
Demontezi volanul; sub el ar trebui sa fie un capac de acces pt caseta diravi iar pe caseta cam la cativa cm dreapta fata de axul volanului trebuie sa fie un mic dop de cauciuc. Il scoti si vei vedea un alezaj de 2-3 mm. Pe acolo ar trebui sa poti introduce o spita de bicicleta. Daca spita intra cam 10-15 cm atunci diravi-ul este aliniat. Altfel intra doar 2-3 cm. Pozitia respectiva poti sa o cauti miscand usor de axul volanului.
Atentie sa nu fortezi cumva directia odata ce ai spita in interiorul diravi-ului; daca se rupe....o sa ai de lucru, iar diravi nu stiu cati de pe aici au demontat si montat la loc cu succes :roll:

Tot ce am scris mai sus am facut la cx-ul meu care este seria 1 narrow track. Nu sunt sigur daca la seria 2 este la fel.

Scris: Sâm 19-Feb-2011 20:12
de dj01fad
da, asa se caleaza diravi, cum a spus si cristi; totusi, mai are o flansa de reglare in compartimentul motor, din care se mai poate face un reglaj de finete. daca doresti, treci pe la mine si ti-o reglez eu.