Pagina 1 din 1

Distributia la CX-mare naduf

Scris: Vin 15-Iul-2011 21:44
de Snoopy
Salut tuturor! am o mica problema si nu-i dau de cap deloc.De curand s-a rupt cureaua pompei de injectie la td-ul meu.Am pus curele noi,schimbat simering la pompa.Cureaua distributiei e usor de adus la punct,dar problema este pompa de injectie ca nu reusesc sa o aduc la punctul corect,nu are semne vizibile de ghidare.Motorul porneste usor dar rapane si scoate putin fum negru.Stie cineva sa-mi spuna secretul,se pare ca mie imi scapa ceva?
Care este procedura corecta de aliniere a pompei cu distributia?

Scris: Lun 25-Iul-2011 10:35
de jgr1001
Poti sa slabesti cele 3 suruburi de la pompa de injectie (fixarea ei pe carcasa distributiei - sunt dispuse la 120 de grade unul de altul)
Uneori mai exista si un alt surub de fixare, undeva in aprtea inferioara a corpului pompei.

Dupa ce zici tu, ai avansul cam mare. Rotesti putin pompa ca si cum ai vrea sa o departezi de motor (nu sunt sigur de directia in care ar trebui sa rotesti, dar parca asa se scade avansul). Oricum incearca diverse pozitii ale pompei (rotind in ambele sensuri), pana gasesti cea care te multumeste. Nu porni motorul fara ca barem doua din cele 3 suruburi sa fie stranse!
Metoda asta este pur empirica, insa la mine a mers. Roteam putin pompa (si intr-un sens si in celalalt) pana cand m-a multumit cum merge motorul

Scris: Lun 25-Iul-2011 11:24
de dj01fad
hai ca va spun eu putin mai rapid ce s-a intamplat de fapt:
m-a sunat sorin ca s-a rupt cureaua, fiind in drum spre mine de la slatina; am mers repede la pravalie si m-am dus dupa el in camp cu curelele ca sa inviem masina. cea de la axa cu came nu se rupsese, dar oricum am schimbat-o, iar cea de la pompa s-a rupt, si am pus-o la ochi; adica: am aliniat pe semne arborele si axa cu came, iar pompa de injectie am invartit de ea pana in momentul in care a scuipat motorina la primul injector, si atunci i-am pus si ei cureaua; de pornit a pornit, dar merge urat si rapane; am incercat sa dau dinti inainte si inapoi la pompa, si culmea am mers pana la -4 si +4, si tot aiurea mergea, asa ca am abandonat ideea si am lasat-o intr-un fel in care parea ca merge cat de cat bine, si i-am zis sa mearga acasa si sa studieze problema, ca ne saturasem de stat pe camp. nu stiu ce i-a mai facut, dar oricum m-a mirat foarte tare faptul ca a mai mers motorul cu atata avans in plus sau in minus. problema este clara: pompa nu este pusa la punct fata de restul. axa cu came este garantat pusa bine.

Scris: Lun 25-Iul-2011 21:48
de Snoopy
Salut din nou! Am rezolvat problema care era cam asa: am mers catre roata volanta care are un semn mic ce trebuia aliniat cu unalt semn de pe carcasa cutiei de viteze.Axul cu came era aliniat perfect cu arborele cotit.Conform manualului de intretinere in pozitia asta pistonul 1 trebuie sa fie in pozitie de lucru(daca pot sa spun asa).Asa fiind,am desfacut conducta de motorina corespunzatoare pistonului si am rotit pana cand pompa a bagat motorina.Am strans conducta la locul ei si am montat cureaua,dar fulia a trebuit data inapoi spre stanga cu un dinte fata de pozitia initiala. Motorul a pornit perfect si merge foarte,foarte bine.
Am explicat in amanunt,poate este de ajutor cuiva in viitor.De acum nu mai merg fara sa stiu cati km au curelele.
Cu ocazia asta am schimbat si simeringul pompei de injectie care lasa motorina sa se scurga afara,posibil sa fi afectat curelele.
Mi-au trebuit trei zile sa inteleg cum sa aliniez pompa.
Mii de multumiri lui Nick care m-a ajutat enorm!

Pentru cine nu stie,nici eu nu am stiut, ceva de mare ajutor pentru fanii Citroen www.citrotech.se