Salutare ! Am si eu o intrebare scurta si la obiect.... Se poate deplasa semnul de pe fulia de la arborele cotit? pentru ca am reasezat distributia conform cartii tehnice si semnele de pe cureaua de distributie nu pica pe semnele de la fulii(ori plec cu un semn pus bine pe fulia de arbore cotit si nu ajung la celalalt de la axa cu came ori invers)
http://s23.postimg.org/flwihi2gb/CX_Manual_S2_106.jpg
-am inteles ca semnul este stantat pe o tabla si acea tabla poate s-a miscat..intreb si eu poate gresesc cu ceva si de aceea nu merge
Distributie CX TRD serie 2 M25/648
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
salut. stiu ca am incercat si eu sa o pun asa, si nu mi-a iesit. nu mai tin minte cum am facut exact, dar stiu sigur ca nu mi-a venit pe semnele alea. parca sa zic ca am pus doar fuliile la semne si nu am bagat in seama semnele de pe curea...
ia legatura cu cristi stan, ca vad ca esti din ploiesti, si poate te ajuta el.tabla aia nu se poate rasuci pe pinion!
ia legatura cu cristi stan, ca vad ca esti din ploiesti, si poate te ajuta el.tabla aia nu se poate rasuci pe pinion!
-
- simpatizant
- Mesaje: 52
- Membru din: Dum 23-Dec-2012 19:09
- Localitate: Ploiesti
- Masina: Citroen CX TRD Turbo2
De obicei cand volanta e la "0" adica la semn,pistonul 1 este la PME(s) nu? Pentru ca nu voi mai tine cont de semne ,voi aseza semnul de pe fulia axei cu came in dreptul surubului respectiv si volanta la "0" si cu restul ma descurc..
Vreu sa stiu daca gresesc cu ceva..nu as vrea sa fac ceva aiurea,oricum verific daca se invarte motorul lin dar vreau sa am si cunostinte intarite
Vreu sa stiu daca gresesc cu ceva..nu as vrea sa fac ceva aiurea,oricum verific daca se invarte motorul lin dar vreau sa am si cunostinte intarite
Ted
-
- simpatizant
- Mesaje: 52
- Membru din: Dum 23-Dec-2012 19:09
- Localitate: Ploiesti
- Masina: Citroen CX TRD Turbo2
Distributie CX TRD serie 2 M25/648
As vrea sa stiu si eu,daca imi poate spune cineva,la cate grade inainte de PME incepe deschiderea supapei de admisie de la pistonul 1 ? la acest tip de motor
M-am informat,si am aflat o valoare generala de 20 grade inainte de PME.Am reglat distributia in functie de aceasta valoare,dar la reglarea culbutorilor,pistonul 1 atinge la un moment dat,supapa de evacuare,de acolo nu mai misca,slabesc surubul de reglaj si reiau operatiile,acelasi efect:ori pistonul 3 loveste in supapa lui de evacuare ori pistonul 1 loveste in supapa lui de evacuare
P.S. motorul il rotesc cu un levieras ca sa nu sctric supape,tije,pistoane etc.
M-am informat,si am aflat o valoare generala de 20 grade inainte de PME.Am reglat distributia in functie de aceasta valoare,dar la reglarea culbutorilor,pistonul 1 atinge la un moment dat,supapa de evacuare,de acolo nu mai misca,slabesc surubul de reglaj si reiau operatiile,acelasi efect:ori pistonul 3 loveste in supapa lui de evacuare ori pistonul 1 loveste in supapa lui de evacuare
P.S. motorul il rotesc cu un levieras ca sa nu sctric supape,tije,pistoane etc.
Ted
-
- simpatizant
- Mesaje: 52
- Membru din: Dum 23-Dec-2012 19:09
- Localitate: Ploiesti
- Masina: Citroen CX TRD Turbo2
Daca este sa aduc fulia arborelui cotit in pozitia specificata in cartea tehnica, volanta este la 60 de grade inainte de PME ,adica 20 de dinti
Cand pinionul de la axa cu came este pus cu semnul in dreptul surubului de pe motor,supapa de admisie este deja deschisa 3 zecimi(verificat cu comparatorul)... m-am gandit sa nu asez cureaua asa pentru ca nu prea are logica pentru mine, dar Daca este bine asa,asa o asez
Multumesc pentru numar,mai incerc,cateva asezari si daca tot nu reusesc,apelez
Cand pinionul de la axa cu came este pus cu semnul in dreptul surubului de pe motor,supapa de admisie este deja deschisa 3 zecimi(verificat cu comparatorul)... m-am gandit sa nu asez cureaua asa pentru ca nu prea are logica pentru mine, dar Daca este bine asa,asa o asez
Multumesc pentru numar,mai incerc,cateva asezari si daca tot nu reusesc,apelez
Ted
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
Pune distributia la npunct babeste in felul urmator:
- aduci pistonul 1 de preferabil cel de langa volanta in punctul mort superior, scoti bujia si pui in capul piostonului o tija pe care o insemnezi cu pasta corectoare alba in pozitia cea mai inalta PMS
- fara sa ai cureaua montata rotesti axa cu came de preferabil sa ai capacul de la culbutori dat jos pana cand supapele de admisie si evacure sunt libere ceafa camei este in prelungirea supapei, marchezi pe roata dintata a axei cu came un semn cu pasta corectoare si pe chiuloasa sau unde e accesibil corespondetul acestuia. montezi cureaua si rolele in asa fel ca atat arborele cotit cat si naxa cu came sa nu se miste de la semn. rotesti manual usor motorul in felul urmator cu maneta de viteze introdusa in treapta a 4- sau a5, daca are, si roata din dreapta coborata pe pamant, se roteste spre dreapta fixand tubulara cu crichret in piulita de la planetara stanga motorul de 2 ori verificandu-se sa nu apara blocaje mecanice, daca nu apare se monteaza capacul culbutorilor si poate fi pornit.
- aduci pistonul 1 de preferabil cel de langa volanta in punctul mort superior, scoti bujia si pui in capul piostonului o tija pe care o insemnezi cu pasta corectoare alba in pozitia cea mai inalta PMS
- fara sa ai cureaua montata rotesti axa cu came de preferabil sa ai capacul de la culbutori dat jos pana cand supapele de admisie si evacure sunt libere ceafa camei este in prelungirea supapei, marchezi pe roata dintata a axei cu came un semn cu pasta corectoare si pe chiuloasa sau unde e accesibil corespondetul acestuia. montezi cureaua si rolele in asa fel ca atat arborele cotit cat si naxa cu came sa nu se miste de la semn. rotesti manual usor motorul in felul urmator cu maneta de viteze introdusa in treapta a 4- sau a5, daca are, si roata din dreapta coborata pe pamant, se roteste spre dreapta fixand tubulara cu crichret in piulita de la planetara stanga motorul de 2 ori verificandu-se sa nu apara blocaje mecanice, daca nu apare se monteaza capacul culbutorilor si poate fi pornit.
MESERIAS
-
- pasionat
- Mesaje: 457
- Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
- Localitate: BUCURESTI S4
- Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
- 2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
- 3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007
Daca e diesel e mai complicat trebuie sincronizata si pompa de injectie si trebuie sa aibe avans ca sa functioneze corect. asa ca nu ai decat sa apelezi la un mecanic care are experienta cu aceste motoare. totusi verrfica daca nu ai gauri de blocare pe roata dintata a axei cu came si a pompei de injectie .
MESERIAS
-
- simpatizant
- Mesaje: 52
- Membru din: Dum 23-Dec-2012 19:09
- Localitate: Ploiesti
- Masina: Citroen CX TRD Turbo2
Vreau sa invat motorul acesta si principiile lui,de aceea incerc sa il fac singur
Cu pompa de injectie,teoretic am rezolvat,am demontat o pompa identica cu un mecanic si ne-am uitat in ea sa vedem pe unde distribuie motorina la pistonul 1.Am dat semne orientative pe dinafara si la montaj voi folosi comparatorul,pentru reglaj de precizie.
Deocamdata nu stiu de ce nu mi se sincronizeaza semnele de pe fulii cu cele de pe curea(as vrea sa il fac cum scrie in carte,sau cel putin sa inteleg ce se intampla in pozitiile respenctive)
Acum ploua ,dar cand se face frumos afara vreau sa scot arcul de la o supapa de pe cilindrul 1 sa vad exact unde este PME in raport cu volanta si de asemenea vreau sa vad ce pozitie are volanta la cele 19 grade avans inainte de PME
Cu pompa de injectie,teoretic am rezolvat,am demontat o pompa identica cu un mecanic si ne-am uitat in ea sa vedem pe unde distribuie motorina la pistonul 1.Am dat semne orientative pe dinafara si la montaj voi folosi comparatorul,pentru reglaj de precizie.
Deocamdata nu stiu de ce nu mi se sincronizeaza semnele de pe fulii cu cele de pe curea(as vrea sa il fac cum scrie in carte,sau cel putin sa inteleg ce se intampla in pozitiile respenctive)
Acum ploua ,dar cand se face frumos afara vreau sa scot arcul de la o supapa de pe cilindrul 1 sa vad exact unde este PME in raport cu volanta si de asemenea vreau sa vad ce pozitie are volanta la cele 19 grade avans inainte de PME
Ted
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
Pe curea ai 35 de dinti intre semne? Cred ca ar fi bine sa pleci de la axa cu came-intanzator-semn motor. Semnul de la axa este unde indica si manualul tehnic, iar daca si semnul de la motor vine in pozitia indicata in manual dupa asezarea pe semne cum am zis mai sus, atunci cred ca poti icerca o invantire completa. Semnele ar trebui sa vina la locul lor.
-
- simpatizant
- Mesaje: 52
- Membru din: Dum 23-Dec-2012 19:09
- Localitate: Ploiesti
- Masina: Citroen CX TRD Turbo2
Cu parere de rau,nu pica pe semne decat daca misc volanta in asa fel sa ajunga la semn!
Dupa un intreg episod de cautari pe net si prin carti,am ajuns la concluzia ca un motor de genul acesta dar fara turbo,a echipat o serie de microbuze Peugeot(punctele de reglaj si semnele corespund,diferenta este ca nu are turbo si avansul este de 22 de grade BTDC in loc de 19 grade cum e la turbo).Am cautat cartea tehnica,pentru a observa o alta abordare
http://s24.postimg.org/3vw6j7uph/File0533.jpg
Am demontat arcul de la supapa de admisie de la cilindrul 1,am pus o agrafa ca sa nu pice supapa in cilindru si am inceput sa invart volanta,sa aflu unde este PME,am aflat orientativ unde este dar a inceput ploia si nu am apucat sa mai pun ceasul comparator..Revin cu valori precise dupa ce verific.
Atentie! Semnul de pe volanta nu corespunde cu PME
Dupa un intreg episod de cautari pe net si prin carti,am ajuns la concluzia ca un motor de genul acesta dar fara turbo,a echipat o serie de microbuze Peugeot(punctele de reglaj si semnele corespund,diferenta este ca nu are turbo si avansul este de 22 de grade BTDC in loc de 19 grade cum e la turbo).Am cautat cartea tehnica,pentru a observa o alta abordare
http://s24.postimg.org/3vw6j7uph/File0533.jpg
Am demontat arcul de la supapa de admisie de la cilindrul 1,am pus o agrafa ca sa nu pice supapa in cilindru si am inceput sa invart volanta,sa aflu unde este PME,am aflat orientativ unde este dar a inceput ploia si nu am apucat sa mai pun ceasul comparator..Revin cu valori precise dupa ce verific.
Atentie! Semnul de pe volanta nu corespunde cu PME
Ted
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO